![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Wie is je favoriete Belgische Koning? | |||
Leopold I |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
Leopold II |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Albert I |
![]() ![]() ![]() |
18 | 27,69% |
Leopold III |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Boudewijn |
![]() ![]() ![]() |
13 | 20,00% |
Albert II |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,31% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat zit gij hier weer zo te balken?
![]()
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drink wat minder. Noblesse oblige...
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() Hier op dit forum is dit niet van toepassing. Het is ook maar de enige plaats waar ik het zwijn kan uithangen, daarom dat ik hier ook het zwijn uithang.
Want dit forum is een varkensstal.
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben blij dat ik voor mezelf niet zo'n titulatuur hoef te gebruiken.
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() Ik zie op uw avatar bij locatie: "archieven" staan. Heb je werk gevonden als archivaris missch? Waar?
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werkte als archivaris voor de Europese Commissie. Momenteel ben ik tijdelijk aangesteld als leerkracht Frans. Vanaf juli begin ik als documentalist bij een groot Belgisch autonoom overheidsbedrijf.
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() De vacatures als archivaris eender waar zijn heel beperkt. Vindt u het niet jammer dat de kans eerder klein is werk te vinden voor wat ge gestudeerd hebt?
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het dan nog moeilijker, vermits ik me niet zozeer toeleg op archivistiek maar op het documentalisme - wat in Vlaanderen niet op universitair niveau te volgen is. Op Franstalig wel, met de opleiding Infodoc aan de ULB. Er zijn ongeveer 300 "klassieke" archivarissen in Vlaanderen, elk jaar studeren er een 20-tal af. Maar wat documentalisme betreft is het aan de slag komen erg moeilijk. Ik ben echter erg blij met de kansen die de Commissie mij gegeven heeft, en hoop me dankzij mijn nieuwe aanstelling ook meer bij te scholen in de richting die ik wens uit te gaan. Het is altijd mijn horror geweest om in een stadsarchief of Rijksarchief te belanden.
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor jou dat je uiteindelijk de weg mag opgaan die je wenst op te gaan. ![]()
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige stadsarchieven zijn daarentegen zeer aangenaam werken. Enkele daarvan (zoals Antwerpen) richten zich ook zeer expliciet op hedendaags materiaal. Maar dat is nog altijd niet mijn ding. Ik wil niet op een archief de chaos verwerken, ik wil op een bedrijf of in een instelling het archief zo bewerken dat men in het archief alles netjes geordend toekrijgt (zoals het hoort, eigenlijk). In Nederland staan ze tien keer verder met hun archieven. Het zijn daar mooie, geordende archieven en als je er één wilt bezoeken dan hebben ze alle soorten inventarissen om je bezig te houden. Een archivaris die daar in een archief werkt, kan zijn job doen (en niet alles eerst nog verwerken wat binnenkomt). Maar in Nederland hebben alle overheidsdiensten (bij wet) een archivaris in dienst en hebben ook de meeste (grote) bedrijven documentalisten die het materiaal verzorgen. In tegenstelling tot België. Daarom ga ik liever in het documentalistenwezen. Ik verzorg liever een positief project voor mijn werkgever dan dat ik eerst nog de rommel van een ander moet opkuisen. Ik heb twee maanden in een Rijksarchief gewerkt waar ze materiaal van Justitie hadden dat daar effectief de honderd jaar had gestaan (nu maximum dertig jaar, al goed). In een koepel, met duivenpoep overal, een brand overleeft, en vochtige omstandigheden. Als je dat in handen krijgt, vraag je je echt in godsnaam af of je vijf jaar gestudeerd hebt om in plaats van je met wetenschappelijk werk bezig te houden, stof af te vegen. En het is niet dat iemand anders dit moet doen - de bescheiden moeten gewoon goed bewaard worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat betreft dat eerste: Dat was een conservatievere tijd dan nu en alhoewel ik zwaar tegen conservatisme ben, kan ik er gerust inkomen dat Albert I handelde naar beste vermogen. Zal ik dan maar kiezen voor Leopold I misschien? Of heeft u daar ook relevante contra argumenten voor gevonden?
De Regering heeft vandaag medegedeeld dat het landsymbool wordt vervangen door een condoom. Dit, omdat het meer weergeeft waar de Belgische politiek voor staat: Een condoom staat inflatie toe, stopt productie, vernietigt de volgende generatie, voorkomt een hoop gelul en... geeft u een gevoel van veiligheid terwijl u in feite genaaid wordt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom bleef je niet bij de Europese Commissie? Ik weet dat geld uiteraard niet alles is, maar het verdient toch stukken meer dan een job in de private sector?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() ![]() Heroix |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simple comme bonjour. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
|
![]() Willem I