![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Zegt daddet ni woe es !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Das een goeie oepname. Ich proposeer wel dat elkeen tussen hokskes een plekske ongeft vanwoar 't gebabbel kumt. Ich kan da nie ongeven want ich kost van onze voader thunnest gin dialect klappen. Ik zuig het dus ut meine duime. En dovoar vroag ich clementie. (mix Schoten-Hageland, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maain dialect es dus ne melange van twie Brusselse gemientes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oep ne schune dag ging m'n voader de hand vroagen van m'n moeder en toen zei den ouwe teigen m'n voader: 'Hedde gei die al is goe bezien?' Ons moeder zat toen al tevuil in de boekskes. Mô min voader ging ne schuulmeister z'n en da kwam dan ten iene uit. Dat wist mijne bomba nie. Dei wist alles van koeie, mô niks van ons moeder. Ich leis geire dialect. Als ich 't on leisen z'n, huur ich het och. Gelek de veugelkes 's mergens vroeg. Na dat de zeumer kumt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik leis uuk geire dialect. En ik uur dadoek geire spreike. Wel spaaitig dater bekanst gin echte Brusseleirs nemi zaain..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleej veurojt dan:
Mo' gulliej nie mee maaj zunne ![]() Offeu a'ge't nie begrept , dikke pech ![]() We eten m'aaie , en we aten wa' m'emmeu !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() Bruusel is nie van tel, Bruhhe ist senter van de weireld en oal de reste goa me ommeploegn. Grjit voe veldn mee bjitn woa damme tzwien kunn deure joagn. Al die zjim daze der iere ansmeirn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast heb je in Spanje ook Galicisch, Canarisch (grotendeels Spaans maar met heel eigen accent en eigen woorden), etc. In ItaliË heeft elke streek nog z'n eigen dialect, dat soms zo sterk van het Italiaans verschilt dat het dikwijls als eigen taal beschouwd wordt (bvb. Siciliaans, Sardijns, Napolitaans, Piemontees, etc.) Je ziet dikwijls de grootste dialectverschillen in historische gebieden die historisch geen eenheid vormden en zonder sterk centraal gezag gedurende lange tijd. (voorbeelden zijn Italië, Duitsland en BelgiË) Rusland had steeds een sterk centraal gezag en bovendien werden veel gebieden pas vrij recent door Russen bewoond (Siberië, het Zwarte en Kaspische Zee gebied, etc.). Hetzelfde geldt uiteraard ook voor de VS. (hoewel je er ook wel accentverschillen hebt, de verschillen zijn alles bij elkaar niet zo groot) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Burgemeester
|
![]() Maar op den demper kan ne minsj nie vurtgoan.
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En welk dialect is dit? De rest heb ik wel begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Groot vol velden waar we het zwijn door kunnen jagen' Mooie zin! 'zjim' kan ik niet decoderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Efkes loater stekt dienoepnief zenne vinger oemoeg en vroagt : juffra oe schrefde "tetteke" ? Na is die juffra toch wel een bitje bezeurgt en ze goat toch moar is zien wa jantje doar allemoal oant vertellen is. Ze leist: "Memmeu nen nieven otto gekocht moar we moeten er nog een tetteke oep wachte."
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 mei 2013 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Gouverneur
|
![]() Zeddegaainaaielemôaloepaawekopgevalle!
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Gouverneur
|
![]() kzen nem alzoemuug as kaapap!