![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voor wie zou je stemmen als je vandaag zou moeten gaan stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,40% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
14 | 9,79% |
Open VLD |
![]() ![]() ![]() |
10 | 6,99% |
SPA |
![]() ![]() ![]() |
9 | 6,29% |
Vlaamse Progressieven |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
63 | 44,06% |
Lijst Dedecker |
![]() ![]() ![]() |
18 | 12,59% |
Partij van de Arbeid |
![]() ![]() ![]() |
7 | 4,90% |
Andere partij |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,39% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,59% |
Aantal stemmers: 143. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() idd niet slecht, al denk ik dat NVA zal afvallen als ze slaafs het kartel in stand willen houden. zelfstandig zou NVA veel meer stemmen halen als dat ze nu in het kartel doen.
NVA hielp CD&V aan de overwinning, niet omgekeerd. hoe zou een eventuele coalitie eruit zien ? LDD en NVA samen, maar dan moeten ze heel veel stemmen halen. het cordon doorbreken zullen ze denk ik niet doen, omdat ze zichzelf teveel als alternatief voor VB profileren, indien zij het cordon doorbreken is er geen enkele reden om niet op VB te stemmen, vermits zij dan ook kunnen meedoen aan het beleid. trouwens, de vlaming is kort van geheugen, tegen 2009 is men al lang vergeten wat er gisteren gebeurd is. het is enkel te hopen dat er vlak voor de verkiezingen een crisis uitbreekt die mensen ertoe aanzet VB te stemmen. indien die crisis uitblijft, zullen veel minder mensen dan het aantal dat zou moeten, VB stemmen.
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) De splitsing bevestigt de grens dus duidelijk in Vl-nat. richting. Dat ervaren de Fr trouwens ook zo 3) Het Vl parlement keurde (bijna) unaniem de gekende resoluties goed. Voor het regime is dit onbespreekbaar. Dan moet het toch voor iedereen duidelijk zijn dat Vl onafhankelijkheid de logische oplossing is. De unitaire SZ zekerheid en de almacht van de PS zijn de oorzaak dat de SZ onbetaalbaar wordt. Ik veronderstel dat je de SZ wil behouden op voorwaarde dat de PS-misbruiken verdwijnen. Maar dit is niet het geval en dus is splitsing noodzakelijk. 4) Confederaal wil zeggen dat afzonderlijke staten alles zelf beheren en zelf bepalen wat ze nog samen doen bv leger. Dat wil dus zeggen ongeveer hetzelfde als onafhankelijkheid.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 10 mei 2008 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() PVDA, voor een maatschappij voor de gewone mensen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wat had je gedacht?
LDD natuurlijk ![]() liefst op een kartel N-VA-LDD ![]() Als LDD niet zou bestaan hebben, dan stemde ik blanco 2 jaar geleden vroeg ik me, als jong politiek geïntresseerde, af op welke partij ik zou willen stemmen. Ik kwam tot de conclusie dat mn opinie ergens tussen N-VA, VLD en VB lag, maar ik kwam nergens dicht in de buurt. De afstand 'mijn opinie'-N-VA is kleiner dan 'mijn opinie'-VLD, nog verder staat 'mijn opinie'-VB. LDD is echt op mn lijf geschreven. Laatst gewijzigd door flamingant : 10 mei 2008 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De dag dat N-va, LDD en VB samen 51% halen (mijn schatting: tegen 2016) is het gedaan met het federale belgië. We zullen waarschijnlijk onmiddelijk een autonoom statuut afkondigen, een confederaal model, terwijl we ondertusen de bedelscheiding bedisselen.
Laatst gewijzigd door flamingant : 10 mei 2008 om 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Wij niet, maar de Duitsers wel.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En liefst in kartel met de AEL.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#234 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van jou verwacht ik beter, jazeker. De PVDA heeft al uitgebreid verklaard dat het Resist-avontuur een fout was.
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand die een arm of been werd afgehakt is achteraf gebaat met excuses.
![]() |
![]() |
#237 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is dat wel zo? De NVA in combinatie met de CD&V jaagt het establishment momenteel op de kast, dat is waar. Maar de andere? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Minister
|
![]() Het is m.i. omgekeerd: het zijn burgers als Everytime die het Belgisch concept gemaakt hebben en het racisme waarop dit land gebouwd is tot vandaag levend houden.
|
![]() |
![]() |