Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 21:42   #221
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Okay kindertjes, Pappie Hertog zegt het nog één keer: Het zijn niet de links-progressieve partijen. Links heeft even hard, of zelfs nog harder, hiertegen geprotesteerd. Ons links van 2008 is niet meer het links van 2001.

In dit geval zijn het de Christelijke partijen en in het bijzonder het CDA. Al een tijd, eigenlijk.
Het CDA staat dan ook allang niet meer voor Christen Democratisch Appèl, maar voor Christenen Dienen Allah.

Hopelijk krijgen ook zij bij de volgende verkiezingen wegens hun uitverkoop van Nederland aan mede-religieuze fanatici een gepeperde rekening gepresenteerd, en wel in de vorm van een ongekend zetelverlies.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 09:15   #222
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Het CDA staat dan ook allang niet meer voor Christen Democratisch Appèl, maar voor Christenen Dienen Allah.

Hopelijk krijgen ook zij bij de volgende verkiezingen wegens hun uitverkoop van Nederland aan mede-religieuze fanatici een gepeperde rekening gepresenteerd, en wel in de vorm van een ongekend zetelverlies.
Hahahaha, geen argumenten meer ?

Ik zou zeggen: wacht het onderzoek af. De cartoonist wordt beschuldigd van het denigreren van mensen met een ander geloof en andere etnische kenmerken (vb. zwarten). Dit is een zware beschuldiging.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 09:27   #223
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Jouw stompzinnige reactie doet mij vermoeden dat juist jij geen argumenten meer hebt en derhalve maar overgaat tot wat dom schaapachtig gelach.

Citaat:
Ik zou zeggen: wacht het onderzoek af. De cartoonist wordt beschuldigd van het denigreren van mensen met een ander geloof en andere etnische kenmerken (vb. zwarten). Dit is een zware beschuldiging.
Je hebt dus overduidelijk deze zaak niet goed gevolgd en roept maar wat. Het verhaal van de klok en de klepel dus. Ga nou eerst maar eens goed lezen waar het in deze zaak werkelijk om gaat en kom dan nog maar eens terug.
Oud 23 mei 2008, 09:30   #224
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het resultaat van het debat is dit:

Citaat:
Een Kamermeerderheid van PvdA, SP, VVD, GroenLinks en D66 wil dat de minister het verbod op godslastering helemaal schrapt.
Als het gestemd is, kunnen we gerust zijn.

En dan nog de arrestatie van Paul Velleman, en de herenigingsbeweging kan weer tegen een stootje.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 09:33   #225
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:

Onzin. U goochelt maar wat gratuïet met zware termen.

Nederland heeft dringend nood aan een revolutie zo te zien, en het is te hopen dat het volk de leugenachtige christelijke regenten een slag toedient die ze de eerstvolgende drie decennia niet meer te boven komen.
Oud 23 mei 2008, 09:44   #226
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Als het gestemd is, kunnen we gerust zijn.

En dan nog de arrestatie van Paul Velleman, en de herenigingsbeweging kan weer tegen een stootje.
Pfft, gelukkig maar. Ik was al bang dat het niet door zou gaan.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 09:51   #227
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Pfft, gelukkig maar. Ik was al bang dat het niet door zou gaan.
Het was even kantje boordje, maar het kamerdebat heeft de zaken weer rechtgetrokken.
Oud 23 mei 2008, 09:56   #228
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was even kantje boordje, maar het kamerdebat heeft de zaken weer rechtgetrokken.
Juich niet te vroeg.
Bij mijn weten is er helemaal niet gestemd over de verwijdering van het verbod op godslastering en bestaat het dus nog.
Het enige wat naar aanleiding van het debat duidelijk is geworden, is dat een Kamermeerderheid wil dat het verbod geschrapt wordt.
Er moet dus nog over worden gestemd voor zover ik begrijp en dat zal nog veel voeten in aarde gaan hebben, vrees ik.
Oud 23 mei 2008, 10:15   #229
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar Bekijk bericht
Juich niet te vroeg.
Bij mijn weten is er helemaal niet gestemd over de verwijdering van het verbod op godslastering en bestaat het dus nog.
Het enige wat naar aanleiding van het debat duidelijk is geworden, is dat een Kamermeerderheid wil dat het verbod geschrapt wordt.
Er moet dus nog over worden gestemd voor zover ik begrijp en dat zal nog veel voeten in aarde gaan hebben, vrees ik.
Wat in ieder geval duidelijk werd is dat het CDA helemaal alleen stond, dat de minister er niet mee wegkwam en dat hij zelfs (om zijn politieke hachje te redden) kritiek moest leveren op het OM.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 10:26   #230
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Onzin. U goochelt maar wat gratuïet met zware termen.

Nederland heeft dringend nood aan een revolutie zo te zien, en het is te hopen dat het volk de leugenachtige christelijke regenten een slag toedient die ze de eerstvolgende drie decennia niet meer te boven komen.
Ik heb eerder het volgende geplaatst: (afkomstig uit Trouw.nl)

http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={AF386D0E-E902-421F-AD7B-FF4972AED6F0}

16/05 Ophef om arrestatie Nederlandse cartoonist
De Nederlandse Tweede Kamer heeft minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin om opheldering gevraagd over de aanhouding van cartoonist Gregorius Nekschot. Nekschot zou discriminerende spotprenten gepubliceerd hebben.

Uit een onderzoek zou gebleken zijn dat Nekschot een aantal cartoons publiceerde die beledigend zijn voor moslims en mensen met een donkere huidskleur. Daarnaast zijn de cartoons naar oordeel van het OM mogelijk haatdragend.

De Nederlandse politie doorzocht daarom de woning van Nekschot en nam mogelijk belastend materiaal in beslag. De tekenaar werd na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

De politieke partijen volgen de zaak tegen Gregorius Nekschot met grote belangstelling. De SP sprak van een "buitenproportionele reactie" van het OM.
"We nemen deze zaak hoog op", zei PvdA-Kamerlid Ton Heerts. "Als de aanhouding alleen op basis van cartoons heeft plaatsgevonden, dan lijkt me dat buitensporig." Ook PVV-leider Geert Wilders vindt de arrestatie schandalig en smakeloos.

(Bron: Trouw.nl)

Laatst gewijzigd door goodwill : 23 mei 2008 om 10:27.
Oud 23 mei 2008, 10:44   #231
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb eerder het volgende geplaatst: (afkomstig uit Trouw.nl)
Ja, en? U minimaliseert fascistische evoluties in Nederland en pleit ervoor dat we maar moeten afwachten tot ze ook ons bereiken?
Oud 23 mei 2008, 12:26   #232
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, en? U minimaliseert fascistische evoluties in Nederland en pleit ervoor dat we maar moeten afwachten tot ze ook ons bereiken?
Ik minimaliseer niets.
In deze zaak heeft ieder zijn eigen mening.

Maar het is wel een feit dat er een klacht ontvankelijk is verklaard. Dit houdt dus in dat er officieel een onderzoek moet komen en de rechter uiteindelijk de knoop moet doorhakken. Zo werkt een rechtstaat, wat er ook van mogen vinden.

Laatst gewijzigd door goodwill : 23 mei 2008 om 12:28.
Oud 23 mei 2008, 22:04   #233
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Ten eerste is dat Meldpunt Discrimatie Internet helemaal geen bevoegd of gezaghebbende instantie van de overheid, maar een particulier initiatief dat door allerlei linkse clubjes ruimhartig gesubsisiëerd wordt.

En ten tweede is die Abdul Jabbar van de Ven een compleet gestoorde, zwaar bebaarde en bovenal haatzaaiende islamitische bekeerling over wiens uitspraken zelfs Kamervragen zijn gesteld.

Het moet toch echt niet gekker worden met dat geïmporteerde kamelenfokkersgeloof en hun linkse geitenwollensokkenadepten en andere politiek correcte zeloten die om het minste of geringste maar rasiesme beginnen te janken.

Gaat het OM tot vervolging over en komt het tot een veroordeling, dan lever ik per direct mijn Nederlands staatsburgerschap in, verbrand ik ritueel mijn paspoort dat dan immers toch het papier waarop het geschreven is niet meer waard is, en vraag ik asiel aan in Denemarken of zo, waar de politiek vooralsnog wel achter de vrijheid van meningsuiting staat en wél voor cartoonisten in de bres springt.

Voor de liefhebbers is hier nog even het werk van Gregorius Nekschot te bewonderen:

http://www.gregoriusnekschot.nl/blog/

Deze psychopaat, de fascist Abdul van de Ven kwam bovendien eerder nog in het nieuws wegens het bedreigen van mensen met dood, dat is nogal wat anders dan tekeningen maken die deze extreemrechtse fascist niet zinnen...
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 22:59   #234
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar zijn eigenlijk de Belgische/Vlaamse Theo van Gogh's, Ayaan Hirsi Ali's, Ehsan Jami's en Gregorius Nekschots?
Na de moord op van Gogh verklaarde Kamagurka, onze eigenste keizer van Absurdustan in Humo, dat ie in 't vervolg geen cartoons meer zou maken over moslims, wegens te zeer gehecht aan z'n leven.
Vandaar de doodse stilte sindsdien, in het Vlaamse cartoonisten en stand-up comedian wereldje.., inchallaaah.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 23:12   #235
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Na de moord op van Gogh verklaarde Kamagurka, onze eigenste keizer van Absurdustan in Humo, dat ie in 't vervolg geen cartoons meer zou maken over moslims, wegens te zeer gehecht aan z'n leven.
Vandaar de doodse stilte sindsdien, in het Vlaamse cartoonisten en stand-up comedian wereldje.., inchallaaah.
Ja, duidelijk dat onze artisten ook d(h)immen.
Oud 23 mei 2008, 23:34   #236
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Maar de westerse poco's zwijgen als vermoord, als moslims op de cartoontoer gaan, arm Europa:
http://www.tomgrossmedia.com/ArabCartoons.htm
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2008, 08:27   #237
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Gregorius Nekschot zelf d(h)imt voorlopig nog niet getuige deze twee nieuwe pareltjes:

Interdepartementale werkgroep cartoonproblematiek

Meldpunt Discriminatie Internet verenigt zich met fundamentalisten

Oud 24 mei 2008, 11:55   #238
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die mensen die beledigd zijn hebben maar hun mond te houden. Het kost seconden, soms zelfs minuten om over de klap heen te komen! In de naam van de tere zieltjes van religieuze mensen zijn al veel te veel mensen met een afwijkende mening opgepakt. Inquisitie iemand?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:22   #239
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Telegraaf:
Imams verbaasd arrestatie Nekschot
door de redactie
di 27 mei 2008, 13:04
AMSTERDAM -
De arrestatie van Gregorius Nekschot verbaast de Marokkaanse imambond
Interim-voorzitter van de Imambond (NIM) Yassin Elforkani zegt vandaag in de Pers: "Zeker als het echt alleen om die cartoons gaat, vind ik de arrestatie opvallend."

"Debat is gezond, daarbij mag je alles zeggen." Elforkani vindt dat de vrijheid van meningsuiting voorop moet staan. Hoever iedereen daarbij mag gaan in het debat is volgens de imam een kwestie van fatsoen en niet iets voor de rechter.

Elforkani noemt de vrijheid van meningsuiting een kernwaarde van de Nederlandse samenleving. "Je leeft in een bepaalde omgeving waar afspraken zijn gemaakt, bijvoorbeeld over vrijheid van meningsuiting. Daar moet de Imambond een standpunt over innemen", zegt hij in de Pers.

Borsten

Eerder al haalden moslims hun schouders op over de film Fitna. En vorige week protesteerde de Turkse moskee Selimiye Camii in Huizen nadat het gemeentehuis een kunstwerk met blote borsten had verwijderd omdat islamitische inwoners er aanstoot aan zouden nemen.

De moslims in Huizen is helemaal niets gevraagd, de moslims in Huizen hebben niet geklaagd en de moslims in Huizen zijn niet zo kleinzielig dat ze aanstoot nemen aan elke kunstuiting die ze thuis niet zelf zouden ophangen, meldde een woordvoerder aan het plaatselijke nieuwsblad.

Laconiek

Daarmee lijkt de houding van moslims een stuk laconieker dan die van de overheid. Minsiter van Justitie Ernst Hirsch-Ballin bijvoorbeeld, die het besluit steunde om Nekschot met tien agenten te arresteren.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/4...l?cid=rss]BRON

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 mei 2008 om 15:23.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2008, 15:47   #240
Hrafnar
Banneling

Standaard

Dank aan die imams die 11 dagen na dato met deze uiterst spontane reactie gekomen zijn.
Dat bewijst maar weer eens hoe goed ze op de hoogte zijn van wat er zich allemaal afspeelt in de samenleving, en dat ze meteen en adequaat hebben ingespeeld op de actualiteit.

Ik ben onder de indruk, en geloof nu écht dat het allemaal toch nog wel goed gaat komen met die integratie en de overige zegeningen van de multiculturele samenleving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be