![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke genocide?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Europees Commissaris
|
![]() De ongeveer 750.000 Arabieren die tijdens de Israelische onafhankelijkheidsoorlog in 1948, waarbij de buurlanden van Israel, Israel aanvielen, zijn zowel zelf gevlucht, aangeraden door de Arabische buurlanden te vertrekken wat ze in grote getalen deden, als verjaagd: Van een genocide is geen sprake. Bovendien misken je de 2 andere oorzaken. Wil jij echt leraar worden (ik meen dat ergens te hebben gelezen op het forum), dan moet je concrete dingen benoemen en niet in het wilde weg maar termen strooien.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 12 september 2008 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Europees Commissaris
|
![]() De Holocast is bewezen, jouw genocide niet: Ik noem de drie oorzaken en jij komt wederom enkel met een losse term. Bovendien is niet iedereen die (gematigd) pro-Israel is zionist.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 12 september 2008 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij mij blijft die vlag voor altijd besmeurd. Dat ze maar een andere zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() De genocide op de Palestijnen bewijst zich elke dag. Je hoeft alleen eens een rondrit te maken in Gaza om het te laten bevestigen. En de massamoord van 1948 een vrijwillige vlucht noemen, daarvoor moet je wel zionist zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is sowieso geen sprake van massamoord en er zijn 3 oorzaken waarom 750.000 Arabieren naar omringende landen gegaan zijn. Lees jij wel wat ik schrijf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gaza is de fout van de Gazanen zelf. Dat zij wapens smokkelen ipv eten en medicijnen tjah... de levensverwachting is daar behoorlijk hoog alsnog. Israël is het enige land waarvan men verwacht dat ze voedsel, energie en water gaan geven aan een vijand. Van mijn part mag Egypte de Gaza weer hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() rare jongens die zionisten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Ik ben niet Joods en ook geen zionist (denk ik); bevooroordeeld: mogelijk ja, tot op zekere hoogte want de prettigste van mijn 12 banen in 8 bedrijven waren die waarin ik met en/of onder Joodse Nederlanders werkte en ook het regelen van zaken met Joodse relaties in en buiten Israël was, voor een "binnendienstman" (moderne benamingen: sales support/inside_sales/traffic) per moment boeiender dan met gemiddelde andere (inter)nationale partners: improvisatie, hoog tempo van (wijzigingen op) beslissingen, "never a dull moment".
Oorlogshandelingen doen mij altijd verdriet, waarschijnlijk omdat ik nog juist wat "plaatjes" in mijn geheugen heb uit mijn vroegste jeugd in bezet Rotterdam. Ik vind dat mensen moeten afleren elkaar naar het leven te staan en dat geen enkel argument oorlogshandelingen rechtvaardigt. Recht en onrecht vallen, zodra er eenmaal onderdrukt/gedreven/gemoord wordt, voor mij niet meer uit elkaar te houden. Het "geval" Israël bezorgt mij extra denkproblemen want ik vergelijk dat met mijn denkbeeld dat een zoekgeraakte germaanse stam, bijvoorbeeld de Bataven die ooit door minstens 1 Romeinse keizer zijn beschreven dus naar redelijk vermoeden wel echt hebben bestaan, opnieuw zou opduiken en zich verzamelen om vervolgens Nederland of een deel daarvan te claimen, met beschikking over ultramoderne wapens en min of meer gesteund/gesponsored door enkele bevriende naties. Voorzichtig uitgedrukt vind ik zulks een bedenkelijke start. Nu de term genocide: ik meen die te verstaan als (poging tot) uitroeiïng van een geheel volk of een gehele cultuur, zonder dat daarbij geweld geschuwd wordt. Ik vind het heel erg wat in Israël gebeurd en nog gebeurende is, maar ik denk niet dat het woord "genocide" daarop van toepassing is. De aantallen momenteel zich "Palestijnen" noemenden zijn zeer veel groter dan de ca. 750.000 hoogstwaarschijnlijk onder diverse vormen van druk indertijd uitgereisden en ik denk niet dat dat grote nieuwe totaal (10.000.000 ??) langs natuurlijke weg is ontstaan maar voornamelijk door immigratie ofwel vervalsing van de bevolking. Een bevolkingsaanwas van ruime 1000% in minder dan 60 jaar kan ik hoe dan ook moeilijk koppelen aan gevolgen van "genocide". http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen Blijft echter het feit dat ik vind dat Mensen moeten afleren om elkaar te willen vermoorden, ongeacht of ik die reeds als "vrienden" ervoer of dat zij mijn vrienden en mij reeds in hun tamelijk oud handboek als vijanden betitelen.
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat met de belgische die de uniformen van de REX-isten sierde ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Degrelle bij Hitler
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat de Degrelle betreft. De grootste 'zogenaamde' Vlaams-Nationalistische partij, het VB, is zijn heil gaan zoeken bij Degrelle. Want zoon Dillen (zoon van VB-stichter Karel Dillen) ging op thee-visite bij Leon Degrelle in Spanje. Nog niet eens zo heel lang geleden. En zoon Dillen zal dat zeker niet gedaan hebben tegen de wil van vader Dillen, zoveel is zeker. Besluit: altijd zeer voorzichtig zijn als men Degrelle als deus ex machina opvoert. Laatst gewijzigd door system : 13 september 2008 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 13 september 2008 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus daarom: de vlag met de Vlaamse Leeuw is voor mij besmeurd. Voor altijd. Te meer dat het niet de eerste keer was. In 1917, met de Raad van Vlaanderen, was het hetzelfde liedje met hun Vlaamse Leeuw. Collaboreren met de 'Pruisen', die toen ook al ons land aanvielen (dus ook Vlaanderen). Ge kunt me wat met uw Vlaamse Leeuw. Dat ze maar een andere vlag zoeken. Zo vlug mogelijk. De Vlaamse Leeuw is de vlag van de collaborateurs. Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 13 september 2008 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Sint-Maartensfonds was tot voor kort een nest van collaborateurs, om maar niet meer te zeggen. En het kransje kwam regelmatig samen met de alte kamaraden om met heimwee te keuvelen over het verleden en om na een paar pinten bier, uit volle borst, vreemsoortige liederen te zingen 'uit de goede oude tijd'. Laatst gewijzigd door system : 14 september 2008 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Parlementslid