Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2008, 20:31   #221
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik denk niet dat die 1000den slachtoffers van de genocide op het Palestijnse volk daar zo gelukkig zouden mee zijn.
Welke genocide?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 20:43   #222
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Welke genocide?
1948 - ...
Oud 12 september 2008, 20:55   #223
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1948 - ...
De ongeveer 750.000 Arabieren die tijdens de Israelische onafhankelijkheidsoorlog in 1948, waarbij de buurlanden van Israel, Israel aanvielen, zijn zowel zelf gevlucht, aangeraden door de Arabische buurlanden te vertrekken wat ze in grote getalen deden, als verjaagd: Van een genocide is geen sprake. Bovendien misken je de 2 andere oorzaken. Wil jij echt leraar worden (ik meen dat ergens te hebben gelezen op het forum), dan moet je concrete dingen benoemen en niet in het wilde weg maar termen strooien.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 12 september 2008 om 20:55.
Oud 12 september 2008, 20:57   #224
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
De ongeveer 750.000 Arabieren die tijdens de Israelische onafhankelijkheidsoorlog in 1948, waarbij de buurlanden van Israel, Israel aanvielen, zijn zowel zelf gevlucht, aangeraden door de Arabische buurlanden te vertrekken wat ze in grote getalen deden, als verjaagd: Van een genocide is geen sprake. Bovendien misken je de 2 andere oorzaken. Wil jij echt leraar worden (ik meen dat ergens te hebben gelezen op het forum), dan moet je concrete dingen benoemen en niet in het wilde weg maar termen strooien.
Als er nu nog 1 zionist begint over het verbieden van negationisme ...
Oud 12 september 2008, 21:03   #225
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als er nu nog 1 zionist begint over het verbieden van negationisme ...
De Holocast is bewezen, jouw genocide niet: Ik noem de drie oorzaken en jij komt wederom enkel met een losse term. Bovendien is niet iedereen die (gematigd) pro-Israel is zionist.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 12 september 2008 om 21:04.
Oud 12 september 2008, 21:07   #226
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
De vlag staat in mijn ogen voor het vlaamse volk.
Deze vlag moet in mijn ogen ook de vlag worden van een onafhankelijke vlaamse natie.
Maar wat er 65jaar geleden met die vlag gebeurd is, heb ik niets mee te maken (ik ben 29). Schuldgevoelens heb ik dus niet omdat ik er niet bij was. Wel keur ik elke misdaad af die gebeurd is met de vlaamse vlag in de hand. Maar denk je dat zm de koning even kritisch is bij het zien van de belgische vlag die ook de schouder van de Waffen SS Wallonie sierde?

Bij mij blijft die vlag voor altijd besmeurd. Dat ze maar een andere zoeken.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 21:09   #227
Praetorian

Standaard

Citaat:
De Holocast is bewezen, jouw genocide niet: Ik noem de drie oorzaken en jij komt wederom enkel met een losse term. Bovendien is niet iedereen die (gematigd) pro-Israel is zionist.
De genocide op de Palestijnen bewijst zich elke dag. Je hoeft alleen eens een rondrit te maken in Gaza om het te laten bevestigen. En de massamoord van 1948 een vrijwillige vlucht noemen, daarvoor moet je wel zionist zijn.
Oud 12 september 2008, 21:17   #228
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De genocide op de Palestijnen bewijst zich elke dag. Je hoeft alleen eens een rondrit te maken in Gaza om het te laten bevestigen. En de massamoord van 1948 een vrijwillige vlucht noemen, daarvoor moet je wel zionist zijn.
Er is sowieso geen sprake van massamoord en er zijn 3 oorzaken waarom 750.000 Arabieren naar omringende landen gegaan zijn. Lees jij wel wat ik schrijf?
Oud 13 september 2008, 00:08   #229
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ben Zionist.

Gaza is de fout van de Gazanen zelf. Dat zij wapens smokkelen ipv eten en medicijnen tjah... de levensverwachting is daar behoorlijk hoog alsnog. Israël is het enige land waarvan men verwacht dat ze voedsel, energie en water gaan geven aan een vijand. Van mijn part mag Egypte de Gaza weer hebben.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 14:18   #230
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik ben Zionist.

Gaza is de fout van de Gazanen zelf. Dat zij wapens smokkelen ipv eten en medicijnen tjah... de levensverwachting is daar behoorlijk hoog alsnog. Israël is het enige land waarvan men verwacht dat ze voedsel, energie en water gaan geven aan een vijand. Van mijn part mag Egypte de Gaza weer hebben.
Ja, dat heb je dan wanneer je controleerd wat binnen of buiten gaza gaat.

rare jongens die zionisten
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 18:48   #231
willem1940NLD

Standaard

Ik ben niet Joods en ook geen zionist (denk ik); bevooroordeeld: mogelijk ja, tot op zekere hoogte want de prettigste van mijn 12 banen in 8 bedrijven waren die waarin ik met en/of onder Joodse Nederlanders werkte en ook het regelen van zaken met Joodse relaties in en buiten Israël was, voor een "binnendienstman" (moderne benamingen: sales support/inside_sales/traffic) per moment boeiender dan met gemiddelde andere (inter)nationale partners: improvisatie, hoog tempo van (wijzigingen op) beslissingen, "never a dull moment".

Oorlogshandelingen doen mij altijd verdriet, waarschijnlijk omdat ik nog juist wat "plaatjes" in mijn geheugen heb uit mijn vroegste jeugd in bezet Rotterdam. Ik vind dat mensen moeten afleren elkaar naar het leven te staan en dat geen enkel argument oorlogshandelingen rechtvaardigt.

Recht en onrecht vallen, zodra er eenmaal onderdrukt/gedreven/gemoord wordt, voor mij niet meer uit elkaar te houden.

Het "geval" Israël bezorgt mij extra denkproblemen want ik vergelijk dat met mijn denkbeeld dat een zoekgeraakte germaanse stam, bijvoorbeeld de Bataven die ooit door minstens 1 Romeinse keizer zijn beschreven dus naar redelijk vermoeden wel echt hebben bestaan, opnieuw zou opduiken en zich verzamelen om vervolgens Nederland of een deel daarvan te claimen, met beschikking over ultramoderne wapens en min of meer gesteund/gesponsored door enkele bevriende naties. Voorzichtig uitgedrukt vind ik zulks een bedenkelijke start.

Nu de term genocide: ik meen die te verstaan als (poging tot) uitroeiïng van een geheel volk of een gehele cultuur, zonder dat daarbij geweld geschuwd wordt.

Ik vind het heel erg wat in Israël gebeurd en nog gebeurende is, maar ik denk niet dat het woord "genocide" daarop van toepassing is.

De aantallen momenteel zich "Palestijnen" noemenden zijn zeer veel groter dan de ca. 750.000 hoogstwaarschijnlijk onder diverse vormen van druk indertijd uitgereisden en ik denk niet dat dat grote nieuwe totaal (10.000.000 ??) langs natuurlijke weg is ontstaan maar voornamelijk door immigratie ofwel vervalsing van de bevolking. Een bevolkingsaanwas van ruime 1000% in minder dan 60 jaar kan ik hoe dan ook moeilijk koppelen aan gevolgen van "genocide".

http://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnen

Blijft echter het feit dat ik vind dat Mensen moeten afleren om elkaar te willen vermoorden, ongeacht of ik die reeds als "vrienden" ervoer of dat zij mijn vrienden en mij reeds in hun tamelijk oud handboek als vijanden betitelen.
Oud 13 september 2008, 18:52   #232
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Bij mij blijft die vlag voor altijd besmeurd. Dat ze maar een andere zoeken.
gelukkig ben jij god niet.
En wat met de belgische die de uniformen van de REX-isten sierde
Oud 13 september 2008, 19:02   #233
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
gelukkig ben jij god niet.
En wat met de belgische die de uniformen van de REX-isten sierde

Degrelle bij Hitler
Oud 13 september 2008, 21:01   #234
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Dit is volledig naast de kwestie. Ik heb het hier niet over Wallonië. Ik ben geen Waal. Ik behoor tot het Nederlandstalig gedeelte van België, dus tot wat men de 'Vlamingen' noemt. En het symbool is hier de Vlaamse Leeuw. En die is voor mij voor altijd besmeurd. Zoek maar een andere vlag. Hoe eerder hoe liever.

En wat de Degrelle betreft. De grootste 'zogenaamde' Vlaams-Nationalistische partij, het VB, is zijn heil gaan zoeken bij Degrelle. Want zoon Dillen (zoon van VB-stichter Karel Dillen) ging op thee-visite bij Leon Degrelle in Spanje. Nog niet eens zo heel lang geleden. En zoon Dillen zal dat zeker niet gedaan hebben tegen de wil van vader Dillen, zoveel is zeker.

Besluit: altijd zeer voorzichtig zijn als men Degrelle als deus ex machina opvoert.

Laatst gewijzigd door system : 13 september 2008 om 21:09.
Oud 13 september 2008, 22:10   #235
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dit is volledig naast de kwestie. Ik heb het hier niet over Wallonië. Ik ben geen Waal. Ik behoor tot het Nederlandstalig gedeelte van België, dus tot wat men de 'Vlamingen' noemt. En het symbool is hier de Vlaamse Leeuw. En die is voor mij voor altijd besmeurd. Zoek maar een andere vlag. Hoe eerder hoe liever.

En wat de Degrelle betreft. De grootste 'zogenaamde' Vlaams-Nationalistische partij, het VB, is zijn heil gaan zoeken bij Degrelle. Want zoon Dillen (zoon van VB-stichter Karel Dillen) ging op thee-visite bij Leon Degrelle in Spanje. Nog niet eens zo heel lang geleden. En zoon Dillen zal dat zeker niet gedaan hebben tegen de wil van vader Dillen, zoveel is zeker.

Besluit: altijd zeer voorzichtig zijn als men Degrelle als deus ex machina opvoert.
Naast de kwestie. Dan kan België ook een nieuwe vlag aanvragen, want welke vlag staat er op de achtergrond of ben je soms blind. En fürher leopold III was ook een graag gezien gast bij Dolfke. Trouwens Beglië betekent eigenlijk een Groot-Wallonië. Of was je het plan Rogiers al vergeten om heel België te verfransen (wat gelukkig niet gebeurd is). Trouwens Degrelle wist waar hij mee bezig en de leopold III ook. Terwijl dat het hier de pastoors waren die de vlamingen om dienst te nemen om te strijden tegen Rusland en die ze nadien lieten vallen als een baksteen. Vlaanderen moet zeker niet opzoek naar een nieuw symbool. Trouwens ik ben wle oostfront gezind maar zeker niet nazigezind.

Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 13 september 2008 om 22:24.
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2008, 22:59   #236
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie. Dan kan België ook een nieuwe vlag aanvragen, want welke vlag staat er op de achtergrond of ben je soms blind. En fürher leopold III was ook een graag gezien gast bij Dolfke. Trouwens Beglië betekent eigenlijk een Groot-Wallonië. Of was je het plan Rogiers al vergeten om heel België te verfransen (wat gelukkig niet gebeurd is). Trouwens Degrelle wist waar hij mee bezig en de leopold III ook. Terwijl dat het hier de pastoors waren die de vlamingen om dienst te nemen om te strijden tegen Rusland en die ze nadien lieten vallen als een baksteen. Vlaanderen moet zeker niet opzoek naar een nieuw symbool. Trouwens ik ben wle oostfront gezind maar zeker niet nazigezind.
U spreekt over Rogiers. Hoe lang is dat niet geleden? Dat is toch allemaal voltooid verleden tijd. Moesten sommige Vlaams-nationalisten de collaboratatie niet ontkennen of minimaliseren, dan zou ik daar ook nooit meer op terugkomen, want ook dat is verleden tijd. En wat de oostfronters betreft. De meesten (niet allemaal) waren goedgelovende zielen. Jonge idealisten, gek gemaakt door zekere priesters of mensen zoals Staf de Clercq en consoorten, door hun jeugdige leeftijd... Maar men moet dit terug durven plaatsen in de tijd natuurlijk. Wat echter niet wegneemt dat ze aan de verkeerde kant streden. Ze vochten immers aan de kant van dezen die ons land waren binnengevallen, let wel : de Duitsers (zeg maar de Nazi's) zijn binnengevallen zonder enige redenen. En wat mij stoort is, dat sommige Vlaams-nationalisten na de oorlog dit niet inzagen.En daarom waren ze steevast aanwezig op de feestjes van het Sint-Maartenfonds.

En dus daarom: de vlag met de Vlaamse Leeuw is voor mij besmeurd. Voor altijd. Te meer dat het niet de eerste keer was. In 1917, met de Raad van Vlaanderen, was het hetzelfde liedje met hun Vlaamse Leeuw. Collaboreren met de 'Pruisen', die toen ook al ons land aanvielen (dus ook Vlaanderen). Ge kunt me wat met uw Vlaamse Leeuw. Dat ze maar een andere vlag zoeken. Zo vlug mogelijk. De Vlaamse Leeuw is de vlag van de collaborateurs. Punt uit.

Laatst gewijzigd door system : 13 september 2008 om 23:27.
Oud 14 september 2008, 09:26   #237
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U spreekt over Rogiers. Hoe lang is dat niet geleden? Dat is toch allemaal voltooid verleden tijd. Moesten sommige Vlaams-nationalisten de collaboratatie niet ontkennen of minimaliseren, dan zou ik daar ook nooit meer op terugkomen, want ook dat is verleden tijd. En wat de oostfronters betreft. De meesten (niet allemaal) waren goedgelovende zielen. Jonge idealisten, gek gemaakt door zekere priesters of mensen zoals Staf de Clercq en consoorten, door hun jeugdige leeftijd... Maar men moet dit terug durven plaatsen in de tijd natuurlijk. Wat echter niet wegneemt dat ze aan de verkeerde kant streden. Ze vochten immers aan de kant van dezen die ons land waren binnengevallen, let wel : de Duitsers (zeg maar de Nazi's) zijn binnengevallen zonder enige redenen. En wat mij stoort is, dat sommige Vlaams-nationalisten na de oorlog dit niet inzagen.En daarom waren ze steevast aanwezig op de feestjes van het Sint-Maartenfonds.

En dus daarom: de vlag met de Vlaamse Leeuw is voor mij besmeurd. Voor altijd. Te meer dat het niet de eerste keer was. In 1917, met de Raad van Vlaanderen, was het hetzelfde liedje met hun Vlaamse Leeuw. Collaboreren met de 'Pruisen', die toen ook al ons land aanvielen (dus ook Vlaanderen). Ge kunt me wat met uw Vlaamse Leeuw. Dat ze maar een andere vlag zoeken. Zo vlug mogelijk. De Vlaamse Leeuw is de vlag van de collaborateurs. Punt uit.
Ge spreekt uzelf weeral tegen Waar spreek ik trouwens Staf De Clerq goed. Ik heb het over de gewone oostfronter en SDC heeft NOOIt aan het oostfront gezeten. En trouwens het Sint-Maartensfonds is opgericht als hulpgroep voor het steunen en terugvinden van familieleden (daarom ook genoemd naar Sint-Maarten). Het Sint-Maartensfonds is al een hele tijd terug verwijderd van de zwarte lijst. De Vlaamse leeuw een collaborateurs vlag en de Belgische driekleur dan die kan men maar beter vervangen door bv de vlaamse leeuw en de waalse haan.
Oud 14 september 2008, 19:28   #238
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge spreekt uzelf weeral tegen Waar spreek ik trouwens Staf De Clerq goed. Ik heb het over de gewone oostfronter en SDC heeft NOOIt aan het oostfront gezeten. En trouwens het Sint-Maartensfonds is opgericht als hulpgroep voor het steunen en terugvinden van familieleden (daarom ook genoemd naar Sint-Maarten). Het Sint-Maartensfonds is al een hele tijd terug verwijderd van de zwarte lijst. De Vlaamse leeuw een collaborateurs vlag en de Belgische driekleur dan die kan men maar beter vervangen door bv de vlaamse leeuw en de waalse haan.

Het Sint-Maartensfonds was tot voor kort een nest van collaborateurs, om maar niet meer te zeggen. En het kransje kwam regelmatig samen met de alte kamaraden om met heimwee te keuvelen over het verleden en om na een paar pinten bier, uit volle borst, vreemsoortige liederen te zingen 'uit de goede oude tijd'.

Laatst gewijzigd door system : 14 september 2008 om 19:30.
Oud 14 september 2008, 19:37   #239
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Het Sint-Maartensfonds was tot voor kort een nest van collaborateurs, om maar niet meer te zeggen. En het kransje kwam regelmatig samen met de alte kamaraden om met heimwee te keuvelen over het verleden en om na een paar pinten bier, uit volle borst, vreemsoortige liederen te zingen 'uit de goede oude tijd'.
Niet roddelen graag, over een paar pinten (goed) Bier.
Oud 14 september 2008, 21:12   #240
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ben je er ooit is geweest. Ik denk het niet. Ik ben wel is naar zoiets gelijksaardig geweest van vriendenkring sneyssens. En ik heb daar NOOIT geen nazi's gezien maar flinke en zelfzekere mensen die ondanks dat ze zo smerig behandeld waren nog het beste van maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be