Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2008, 10:45   #221
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De jongeren problematiek is niet erger dan die van 100 jaar terug.
Men is enkel hypergevoelig geworden en deze gevoeligheid wordt nog in de hand gewerkt door de vergrijzing.
Ik heb het voorbeeld hierboven al aangehaald, maar ik zal het nog maar eens herhalen.
In de jaren 30 werden jongeren die jazz speelden en naar jazz luisterden als normenloos, verdorven tot zelfs crimineel (u weet wel the bronx in NY) bestempeld. Men riep toen ook al op voor een terugkeer naar 'normen en waarden' en andere conservatieve bullshit.

Vandaag de dag is dat net hetzelfde. Het enige verschil is dat nu het grotere aantal oudjes moeilijker om kan met het wispelturige gedrag van de jeugd.
Ik praat hier geen crimineel gedrag goed, maar wat hebben MTV, TMF, de scouts, etc. nu te maken met crimineel gedrag.

ok! genoteerd.

Het spelen van Jazz, of ondertussen minimal of weetikveel welk muziekgenre staat dus gelijk aan het vernietigen van 143 graven!

het is maar dat we het weten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 11:05   #222
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nieuwsblad
Ze zit nog met veel vragen. 'Zijn wel alle schuldigen opgepakt? Ik ben veertig jaar en ik denk niet dat ik de kracht heb om een grafzerk omver te duwen. Daarom dat ik me afvraag of er geen andere en grotere kinderen bij betrokken waren. Morgen neem ik contact op met de politie. Ik wil dat ze onderzoeken of zo'n klein en mager kind wel capabel is om dat te doen.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GKS20H43I

dat vroeg ik me dus ook al af. zo'n grafsteen duw je niet zomaar omver als 7 jarige, ook niet als het drie 7jarigen zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 september 2008, 11:08   #223
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ok! genoteerd.

Het spelen van Jazz, of ondertussen minimal of weetikveel welk muziekgenre staat dus gelijk aan het vernietigen van 143 graven!

Jij kunt zo prachtig dingen lezen die niet gezegd worden.
Oud 16 september 2008, 11:11   #224
BladeToke
Gouverneur

BladeToke's schermafbeelding

Standaard

jep er hadden ier sommige mensen gelijk op het forum... die ma is van Oost- Europese afkomst... Dit geheel ter zijde natuurlijk
Oud 16 september 2008, 11:17   #225
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Jij kunt zo prachtig dingen lezen die niet gezegd worden.
dat heet concluderen geloof ik....

Oud 16 september 2008, 11:30   #226
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ok! genoteerd.

Voor je zoiets post lees eerst de post waar ik op reageerde.
Ik keur het vernietigen van graven niet goed.
Maar er was blijkbaar iemand aan het afgeven op TMF, MTV, de scouts etc......

Rechtse paria's zijn blijkbaar nogal snel in hun oordeel

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 12:37   #227
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtse paria's zijn blijkbaar nogal snel in hun oordeel
Als je dat maar weet ... linkse trouwens ook. Alle fanatiekelingen lijden aan hersenverkalking !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 17:17   #228
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U geeft u eigen fouten niet toe en u minimaliseert de feiten.

Dat wat een ander doet is erg maar mijn diefstal en brandstichting is niet zo erg...
ach, alè dus mag ik ook niks meer zeggen op Dutroux, Fourniret, Nihoul want ik heb zelf ook eens de strafwet overtreden. Als da zo is dan denk ik da heel het forum zijn mondje moet toehouden want wie heeft er als kind nog nooit gevochten of iets vernield, of als volwassene een verkeersovertreding begaan.

Het punt is dat gij het wel heel enggeestig beziet. Iets vernielen van een ander is idd. vandalisme maar gradaties hierin zijn u precies vreemd. Iemand die snoep pikt zou dus voor u evenveel straf moeten krijgen als pakweg een Jean-Pierre Van Rossem die voor miljoenen heeft opgelicht?

Ik geef zeker toe dat ik vroeger fouten heb begaan, maar wat gij doet is uwe pomp erbij halen, de feiten opblazen buiten proportie (zie "ernstige misdaden") en vervolgens zeggen da ik moet zwijgen omda ik geen haar beter ben. Nog een chance da ik geen voorstander ben van forumcensuur of ik kon u gaan aangeven bij de moderatie wegens laster (gij legt mij strafbare feiten, misdaden dan nog, ten laste zoals brandstichting eventueel dan nog bij nacht en dergelijke)
Oud 16 september 2008, 17:41   #229
LastMohican
Banneling

Standaard

...kuch...Oost-europees...Sociale woning...Sociaal geval...

En dan heeft ze nog het lef om in de Standaard te bleiten dat iedereen nu gaat denken dat ze een slechte moeder is... Ja HALLO - No f****** s*** ????
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:19   #230
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_fat_bloke Bekijk bericht
Ik vraag mij eerlijk gezegd wel af of een 9-jarige de draagwijdte van grafschennis wel kan inschatten. Volgens mij is er voor iemand van die leeftijd geen verschil tussen zerken beschadigen of met een loodjesgeweer op verkeersborden schieten.
Toen ik 7 was besefte ik heel goed het verschil tussen braaf en stout.
Toen mijn kinderen 7 waren kenden zij ook het verschil tussen braaf en stout.
Verkeersborden of grafzerken beschadigen, dat is alletwee "stout". Een 7-jarige die dat niet beseft heeft heel wat opvoeding gemist wat er dus op neerkomt dat hij/zij ouders heeft die hun taak niet aankunnen en die beter nooit kinderen gekregen hadden.
Oud 16 september 2008, 19:32   #231
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Waarom de jaren 50 specifiek?
U vroeg vroeger, ik zeg lees de geschiedenisboeken..
Ik heb geen online krantenartikels hiervan ofzo hoor, wat denk je nu?

Ik snap jouw redenering niet goed. Vroeger werd er vermoord, verkracht, gestolen, gefraudeerd, ...en al wat lelijk is. (lees geschiedenisboeken)
en u, gaat nu beweren dat vandalisme niet gebeurde door 7-8 jarige.

Weet dat men vroeger geen adolescentie had, en dat men op 14 jaar of vroeger moest gaan werken, dus op 7 jaar haalden zij hun kattekwaad uit, en ja, er zullen ook wel dergelijke gevallen zijn geweest.

Ik vermoed dat u te positief beeld heeft van 'de goeie ouwen tijd'.
Bedoelt u nu eigenlijk dat er nu niet vermoord, verkracht, gestolen, gefraudeerd wordt?
Vroeger was een kind een kind. En een kind moest luisteren. Een kind had zich te gedragen als een kind, zelfs als het al moest gaan werken op 14 jaar (soms nog jonger) werd het voorgehouden dat het te jong was om beslissingen te kunnen nemen enz. Of dit de juiste manier van opvoeden was, durf ik betwijfelen, maar feit is wel dat de kinderen vroeger met zachte of met harde hand respect werd bijgebracht. Geen enkel kind zou zo'n vernielingen op een kerkhof hebben aangebracht. Indien u er anders over denkt, moet u eens niet zo heftig gaan speculeren over schandaaltjes uit de oude tijd maar wat ernstige boeken "van vroeger" lezen zodat u zich weer de mentaliteit van die periode leert herinneren.
Oud 16 september 2008, 19:39   #232
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Vroeger waren de mensen intellectueel ook dommer, naiever en onderdaniger. En lelijker.
Willen we daar terug naartoe gaan?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 19:46   #233
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Datzelfde zinnetje gebruikte men vroeger om jongeren te beschrijven die van Jazz hielden (jaren 30). Even later moesten elvis, rock en roll, hippies, punk, metal, hip hop, techno, etc het ontgelden.

Lees 'verrot slaan'.

Een tip tegen "den tijd van vroeger": Het geheugen romantiseert altijd het verleden.
Ik ben nooit geslagen geworden en toch had ik verdraaid veel respect voor mijn ouders en voor het gezag in het algemeen. Respect en gehoorzaamheid worden niet door rammel afgedwongen.
De ouders met jonge kinderen zijn gewoon bang tegenwoordig. Laatst hoorde ik een collega met een andere collega praten over een bepaald probleem van haar dochter, het ging eigenlijk om een doodsimpel verzoek van dat kind. Antwoord van de collega : dat moet je aan haar juffrouw vragen. De andere beaamde dit onmiddellijk.
Ouders laten zich tegenwoordig ongelooflijk beïnvloeden tot in zoverre dat ze zelf niets meer durven beslissen, er moest eens iets verkeerd gaan.
Natuurlijk voelen kinderen aan dat hun ouders onzeker zijn en natuurlijk profiteren ze ervan. Het zijn de ouders die onder invloed van de softe, politiek-correcte voortdurende hersenspoelingen in media en weet ik veel, niet meer voor zichzelf kunnen of durven nadenken.
Oud 16 september 2008, 20:13   #234
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
onzin, een kind slagen heeft 0.0 pedagogische waarde. Vraag maar aan elke pedagoog of persoon die maar iets van opvoedkundig diploma heeft..
Niet akkoord.

Ik herinner mij nog heel goed een klinkende oorvijg die ik gekregen had als kind toen ik iets mispeuterde. Ik heb het me nooit meer geriskeerd achteraf.

En nu, jaren later, heb ik nog steeds een uitstekende band met mijn ouders en nul procent trauma.

Geweld - elke vorm van geweld - tegen een kind is natuurlijk het laatste van het laatste, maar tegelijkertijd is er eigenlijk niets mis met het uitdelen van een al dan niet flinke tik als het kind echt niet luisteren wil, of bij wijze van straf.

Wat een pedagoog daarvan denkt, zal me worst wezen.

Laatst gewijzigd door kiko : 16 september 2008 om 20:13.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 20:16   #235
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Niet akkoord.

Ik herinner mij nog heel goed een klinkende oorvijg die ik gekregen had als kind toen ik iets mispeuterde. Ik heb het me nooit meer geriskeerd achteraf.

En nu, jaren later, heb ik nog steeds een uitstekende band met mijn ouders en nul procent trauma.

Geweld - elke vorm van geweld - tegen een kind is natuurlijk het laatste van het laatste, maar tegelijkertijd is er eigenlijk niets mis met het uitdelen van een al dan niet flinke tik als het kind echt niet luisteren wil, of bij wijze van straf.

Wat een pedagoog daarvan denkt, zal me worst wezen.
Misschien zijt gij gewoon onderdanig qua karakter...
Oud 16 september 2008, 20:19   #236
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Misschien zijt gij gewoon onderdanig qua karakter...
We kunnen niet allemaal zelfverklaarde rebellen zijn, niet ?

Moet je trouwens niet ergens een revolutie of anarchie prediken of zo, of ga je eerst nog wat pseudo-oneliners spuien ?
Oud 16 september 2008, 20:21   #237
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
We kunnen niet allemaal zelfverklaarde rebellen zijn, niet ?

Moet je trouwens niet ergens een revolutie of anarchie prediken of zo, of ga je eerst nog wat pseudo-oneliners spuien ?
Nee ik moet dat niet.
Meneer "koekje van eigen deeg"...
Nu ja, het kan niet altijd "uw moeder heeft viskes gebakken" zijn.
Oud 16 september 2008, 20:24   #238
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ok, dat sloeg ook nergens op
Oud 16 september 2008, 20:48   #239
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu is de wereld echt vergaan, belhamels van 7 jaar hebben kattekwaad uitgespookt.

Het onveiligheidsgevoel heeft een nieuw hoogtepunt bereikt.
Oud 16 september 2008, 21:09   #240
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nu is de wereld echt vergaan, belhamels van 7 jaar hebben kattekwaad uitgespookt.

Het onveiligheidsgevoel heeft een nieuw hoogtepunt bereikt.
Ik veronderstel dat u net als HAMC het verschil niet kent tussen kattekwaad en vandalisme? Dit is toch wel eigenaardig te noemen. Enfin, om het u duidelijk te maken, hier de verklaringen uit Van Dale :
kattekwaad : ondeugende streken
vandalisme : zinloze, grove vernielzucht.
De beelden die ik zag in het journaal van het kerkhof wezen op vernielzucht. En gezien de kinderen het volgens eigen zeggen uit verveling gedaan hebben, is het woordje "zinloos" zeker van toepassing.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat kinderen zich zo erg vervelen dat ze tot zulke weerzinwekkende daden overgaan? Die ouders hebben heel wat goed te maken, en dan bedoel ik niet enkel de stoffelijke schade financieel vergoeden, maar vooral zich eindelijk eens met hun kinderen bezig houden en hen leren hoe ze zich "zinvol" kunnen bezig houden in hun vrije tijd.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be