![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Terug on topic : Het lappersfortbos.
Het lappersfortbos was reeds bos, voor de ruimtelijke gewestplannen werden ingekleurd. Daardoor is dit bos plots zonevreemd geworden. Zoals het lappersfortbos; is er nog 10.000ha bos; dat als bestemming heeft : beton. Omdat de overheid onderwijl toch wel ingezien heeft dat ook bos van waarde is; werd een compensatie voorzien. Voor ieder bos dat gekapt wordt moet ergens anders een ander bos worden aangelegd. Er zijn dus de kosten om een bos de kappen; ergens anders een stuk grond te kopen en daar bomen te planten. Het duurt natuurlijk enige tijd voor de nieuwe aanplanting kan betiteld worden als bos. Sommigen zien hier "de uitvoering van een plan" in. Tegen zo'n wanbeleid actie voeren; wordt door anderen dan weer bestempeld als "zever". |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Voor zover ik weet heeft vlaanderen 0,0 hectare oerbos..omdat sinds de Romeinen elke vierkante meter al eens bewerkt of heraangelegd is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de eco-helden worden als misdadigers behandeld en op gesloten, plus naar het faillissement beboet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het zijn enkel nog een paar vrije ongebonden mensen die niet zo direct aan de ketens liggen die nog kunnen de held gaan uithangen ter wille van het algemene belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() De zegeningen van het pensioen.
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Vanaf Zaterdag ga ik mijn eco-strijders-lied gaan zingen op de Burg in Brugge ten voordele van de Lappersforters.
Eens kijken wat ze met mij doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() "De ex-bezetters van het Lappersfortbos in Brugge willen dat het parlement het politieoptreden bij de ontruiming van het bos onderzoekt. Volgens de ex-bezetters werden ongeoorloofde praktijken toegepast, zoals het gebruik van een stroomstoottoestel. Een klacht bij het gerecht hebben de ex-bezetters nog niet ingediend. Ze wachten de vragen in het parlement af.
.... Betoging in Brugge De lijst met opmerkingen van de milieuactivisten is lang. Ze klagen onder meer de vele administratieve arrestaties aan. De bezetters geven zich echter nog niet gewonnen. Op zondag 14 maart organiseren ze een nieuwe betoging in Brugge. "We gaan er de problematiek van de zonevreemde bossen in Vlaanderen opnieuw onder de aandacht brengen", luidt het." lees meer |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2010 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Betogen mag en kan..
Hoeveel van die boomzwierende dreadlocks eigenlijk de Vlaamse nationaliteit hadden blijft een vraag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
lappersfort [ät] riseup [dot] net Hoe kom ik op hun facebook-profiel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Parlementslid
|
![]() Ik zou er een essay van maken. Wordt een bestseller.
![]() |
#240 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |