Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 19:04   #221
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

:hart:

Zo is dat, en ik blijf erbij dat het steevast de wat gezettere personen (vrouwen - bij mannen weet ik niet hoe dat zit) zijn die commentaar hebben op zowat iedere vrouw die voorbijkomt. Als ze mooi slank of wat aan de magere kant is, heeft ze anorexia. Als ze te dik is, mag ze eens dringend gaan dieten volgens hun.
Zelf vind ik slank zijn het mooist bij vrouwen, maar als je wat gezetter bent kan je nog steeds heel knap zijn. Alles zit 'm in hoe je met je figuur omgaat en hoe je je kleedt.
Onzin. Je moet maar eens op de Meir wandelen. Daar zijn het net de meest lelijke gedrochten (sorry voor de uitlating) die commentaar hebben op iedereen. Zelf zijn ze lelijk van magerte en zitten ze bezig op normale of ietwat gevulde vrouwen. Ze scheppen er plezier in om andere mensen complexen te laten krijgen zodat ze hun eigen complexen kunnen negeren.

Ik heb nog nooit een ietwat gezettere vrouw commentaar horen geven op een "slank" iemand. Mijn vrienden (de mannelijke want ik heb bitter weinig vriendinnen en dat wil ik zo houden) zijn vaak de eerste om te zeggen "amai, dat is ook vel over been... eet die wel?" terwijl ik daar vaak gewoon niet op let (en ik behoor tot de categorie "gevulde vrouw" ).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 19:05   #222
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er ontgaat je iets denk ik. Anorexia is een psychische stoornis. Geen term om iemand's uiterlijk te beschrijven.
Als iemand mager is heeft hij of zij daarom nog geenszins anorexia.

Of noem je ook iedereen die volslank is boulemisch of een binge-eater?
Iemand die vel over been is, omschrijf ik als een "anorexistisch uiterlijk".

Hoe moet ik het anders omschrijven? Iemand die zeer laag op de bmi ladder staat??? Iemand die eruit ziet alsof ze sinds haar vijf geen eten heeft gehad?
Oud 7 oktober 2008, 19:06   #223
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Onzin. Je moet maar eens op de Meir wandelen. Daar zijn het net de meest lelijke gedrochten (sorry voor de uitlating) die commentaar hebben op iedereen. Zelf zijn ze lelijk van magerte en zitten ze bezig op normale of ietwat gevulde vrouwen. Ze scheppen er plezier in om andere mensen complexen te laten krijgen zodat ze hun eigen complexen kunnen negeren.

Ik heb nog nooit een ietwat gezettere vrouw commentaar horen geven op een "slank" iemand. Mijn vrienden (de mannelijke want ik heb bitter weinig vriendinnen en dat wil ik zo houden) zijn vaak de eerste om te zeggen "amai, dat is ook vel over been... eet die wel?" terwijl ik daar vaak gewoon niet op let (en ik behoor tot de categorie "gevulde vrouw" ).
En dat is zooo lelijk he. Snappen die dat zelf nu niet?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 19:06   #224
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
for the record, ik heb jou, me dunkt, nog nooit een pb gestuurd hé ...
Nee, dat klopt.
Oud 7 oktober 2008, 19:17   #225
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ik weet hoe jij eruitziet (zij dat het vaag aan het worden is) en jij ook hoe ik eruitzie. Met name omdat ik het daar hier nog over had een tijdje terug ...

Wat jij lelijk noemt van magerte, is een subjectief oordeel. Heel veel mensen denken daar klaarblijkelijk anders over en rond en dit fenomeen is een goudmijn voor de marketeer die hier gebruikt van maakt.
En neen hoor, ik kan je verzekeren dat het in mijn omgeving, en ik heb heel wat vrienden en vriendinnen maar ik ben nu bezig over de losse kennissen het net de wat gezettere vrouwen zijn die altijd commentaar hebben als er een slank of mager persoon voorbij komt, maar eveneens als er een molliger persoon dan hun voorbijkomt ...
Mannen reageren in mijn ervaring meestal positief op slanke of magere vrouwen. Soms iets te ... Maar er zijn er ook die zeggen dat ze "liever ne pak hebben" meestal loopt er dan een ook wat minder slanke vriendin in de buurt.
Mensen reageren vooral negatief op mij op het moment dat ik in de buurt ben bij iemand die minder slank is. Het contrast tussen ons siert ons in zo'n geval beide niet. En sommige mensen hebben dan wel eens de beschaafdheid om ons 'de dikke en de dunne' te laten horen.

Het omgekeerde lijkt me bizar en het lijkt me ook straf dat je, als je dit doet, het doet om anderen complexen aan te praten. Ik denk dat, als je je hiermee bezighoudt, je dit hooguit doet om jezelf te beschermen.
Zo had ik ooit een goede vriendin waartegen ik het wel eens had over barbie x of y die ik was tegengekomen en waarvan ik dacht 'zucht, ik wil eruit zien zoals zij'. Ze (toevallig een wat molligere) zei me dan dat ze altijd veronderstelde dat die mensen dan een vreselijk karakter hadden en zij tenminste een lief en aangenaam persoon was.

(In de tijd dat jij me nog wel kon rieken op dit forum was jij het nota bene die me erop attent maakte dat, naar wat jij zei, "werkelijk iedere vrouw" commentaar had op een andere voorbijlopende vrouw. )
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 19:19   #226
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Hoe moet ik het anders omschrijven? Iemand die zeer laag op de bmi ladder staat??? Iemand die eruit ziet alsof ze sinds haar vijf geen eten heeft gehad?
Goed. Zolang je maar beseft dat dit niet bepaald van verfijndheid getuigt.
Oud 7 oktober 2008, 19:24   #227
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het leuke van de zaak is dat die mensen er niets aan kunnen doen.
Zelf kan ik eten, slapen en drinken en ik kom niets bij. Naar 't schijnt slibben mijn aders dicht, maar ik wordt niet dik.

Les 1: Geen compassie
Oud 7 oktober 2008, 19:31   #228
Groentje-18

Standaard

Die van iedereen slibben dicht (indien hij ongezond eet) hoor.
Oud 7 oktober 2008, 19:34   #229
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van iedereen slibben dicht (indien hij ongezond eet) hoor.
Maar nu heb ik vandaag echt goed gegeten.

Patatten, met pakt een 300 gram goed doorbakken steak van een dikte van ongeveer 2,5 cm (gebakken). En daarbij nog wat gekookt witloof. Het was zeer lekker.
Oud 7 oktober 2008, 19:39   #230
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed. Zolang je maar beseft dat dit niet bepaald van verfijndheid getuigt.
Ik zal zelf wel bepalen wat al dan niet verfijnd is. Ik lees hier genoeg uitlatingen die m.i. allesbehalve "verfijnd" of "respectvol" overkomen maar ik zwijg wijselijk.
Oud 7 oktober 2008, 19:44   #231
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien kun je opteren voor "anorectisch". 't is maar ne tip.
Oud 7 oktober 2008, 19:48   #232
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet hoe jij eruitziet (zij dat het vaag aan het worden is) en jij ook hoe ik eruitzie. Met name omdat ik het daar hier nog over had een tijdje terug ...
Waar heb jij het daar over gehad? Dat heb ik blijkbaar gemist maar goed.

Citaat:
Wat jij lelijk noemt van magerte, is een subjectief oordeel. Heel veel mensen denken daar klaarblijkelijk anders over en rond en dit fenomeen is een goudmijn voor de marketeer die hier gebruikt van maakt.
Heel veel mensen denken daar klaarblijkelijk anders over? Ik heb nog maar weinig mannen of vrouwen horen zeggen dat een wandelend skelet aantrekkelijk is. De modewereld onderneemt enorm veel pogingen om die wandelende skeletten van de catwalk te weren, Dove stelt vrouwen voor zoals ze werkelijk zijn... Blijkbaar denkt dus een groot deel van de mensen toch niet in termen van "graatmager is knap".

Citaat:
En neen hoor, ik kan je verzekeren dat het in mijn omgeving, en ik heb heel wat vrienden en vriendinnen maar ik ben nu bezig over de losse kennissen het net de wat gezettere vrouwen zijn die altijd commentaar hebben als er een slank of mager persoon voorbij komt, maar eveneens als er een molliger persoon dan hun voorbijkomt ...
Jouw vrienden- en kennissenkring is de mijne niet.

Citaat:
Mannen reageren in mijn ervaring meestal positief op slanke of magere vrouwen. Soms iets te ... Maar er zijn er ook die zeggen dat ze "liever ne pak hebben" meestal loopt er dan een ook wat minder slanke vriendin in de buurt.
Grappig dat je wil laten uitschijnen dat ze dat laatste enkel zeggen om die vriendin blijkbaar niet te kwetsen. Ik ken geen enkele man in mijn nabije omgeving die iets "te" positief reageert op graatmagere vrouwen. Als je die vrouwen in je kennissenkring hebt, is het altijd héél fijn wanneer we samen gaan eten. Nu ja, veel eten is er niet bij want ze zitten constant over hun "lijn" te zagen. Zo erg dat ik ooit eens tegen zo'n graat heb gezegd dat ze dan maar een stokje hout moest bestellen om op te knabbelen, daar zal ze niet dik van worden. Ook grappig dat die graten van vrouwen ook altijd op andere mensen bezigzitten in de trend van "ah maar, ik eet niet? Waarom doe jij het dan wel?"

Citaat:
Mensen reageren vooral negatief op mij op het moment dat ik in de buurt ben bij iemand die minder slank is. Het contrast tussen ons siert ons in zo'n geval beide niet. En sommige mensen hebben dan wel eens de beschaafdheid om ons 'de dikke en de dunne' te laten horen.
De vraag is wat je verstaat onder "sieren". Ik lach zoiets gewoon weg.

Citaat:
Het omgekeerde lijkt me bizar en het lijkt me ook straf dat je, als je dit doet, het doet om anderen complexen aan te praten. Ik denk dat, als je je hiermee bezighoudt, je dit hooguit doet om jezelf te beschermen.
Inderdaad, om je eigen complexen niet onder ogen te zien. Waarom zou je je anders moeten bescherme?
Citaat:
Zo had ik ooit een goede vriendin waartegen ik het wel eens had over barbie x of y die ik was tegengekomen en waarvan ik dacht 'zucht, ik wil eruit zien zoals zij'. Ze (toevallig een wat molligere) zei me dan dat ze altijd veronderstelde dat die mensen dan een vreselijk karakter hadden en zij tenminste een lief en aangenaam persoon was.
Wie wil er nu in godsnaam uitzien als een "barbie"? Wees toch jezelf in je vrouw-zijn?

Citaat:
(In de tijd dat jij me nog wel kon rieken op dit forum was jij het nota bene die me erop attent maakte dat, naar wat jij zei, "werkelijk iedere vrouw" commentaar had op een andere voorbijlopende vrouw. )
Ik denk dat vrouwen meer letten op wat andere vrouwen aanhebben, wat ze van schoenen dragen en welke handtas ze bijhebben dan dat vrouwen je nakijken omwille van je gewicht.
Oud 7 oktober 2008, 19:49   #233
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Misschien kun je opteren voor "anorectisch". 't is maar ne tip.
't Zijn drukke dagen voor me, dat laat zich merken aan m'n schrijfstijl. Maar soit, ik denk dat iedereen wel weet wat ik ermee bedoel.
Oud 7 oktober 2008, 20:08   #234
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik let daar ook niet op. Tenzij er inderdaad iemand passeert die vel over been is (type isabelle caro). Of die zowat door haar benen zakt omdat ze teveel vet meezeult. Dat valt dan natuurlijk ook op.

De meeste anorexiapatiënten loop je gewoon zo voorbij...
Oud 7 oktober 2008, 20:16   #235
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik zal zelf wel bepalen wat al dan niet verfijnd is. Ik lees hier genoeg uitlatingen die m.i. allesbehalve "verfijnd" of "respectvol" overkomen maar ik zwijg wijselijk.
Ik zou er niet fier op zijn als ik mensen doelbewust beledig. En al zeker niet om zaken waaraan ze totaal niets kunnen doen zoals hun uiterlijk.
Enerzijds zeg je dan nog dat 'die lelijke mensen' jou en jan en alleman complexen aanpraten, maar ik zie hier maar één iemand die doelbewust andere mensen complexen aanpraat. Zelfbescherming is een handig en mooi instrument, maar als je anderen ervoor moet schaden wordt het al wat minder fraai. Je bezorgt mijn collega's en mezelf misschien later wel extra clienteel, maar ik weet niet of dat iets is waar je fier op kan zijn.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 oktober 2008 om 20:27.
Oud 7 oktober 2008, 20:24   #236
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waar heb jij het daar over gehad? Dat heb ik blijkbaar gemist maar goed.
Ik denk het niet want je ging vurig in discussie met me.

Citaat:
Heel veel mensen denken daar klaarblijkelijk anders over? Ik heb nog maar weinig mannen of vrouwen horen zeggen dat een wandelend skelet aantrekkelijk is. De modewereld onderneemt enorm veel pogingen om die wandelende skeletten van de catwalk te weren, Dove stelt vrouwen voor zoals ze werkelijk zijn... Blijkbaar denkt dus een groot deel van de mensen toch niet in termen van "graatmager is knap".
En nu beledig je weer, en je bent er nog fier op ook, again.

Citaat:
Grappig dat je wil laten uitschijnen dat ze dat laatste enkel zeggen om die vriendin blijkbaar niet te kwetsen.
Ik zei wat ik vaststelde. De conclusies mag je zelf maken. Ik heb hun niet gevraagd waarom ze dat zeiden dus ja ...

Citaat:
Ik ken geen enkele man in mijn nabije omgeving die iets "te" positief reageert op graatmagere vrouwen. Als je die vrouwen in je kennissenkring hebt, is het altijd héél fijn wanneer we samen gaan eten. Nu ja, veel eten is er niet bij want ze zitten constant over hun "lijn" te zagen. Zo erg dat ik ooit eens tegen zo'n graat heb gezegd dat ze dan maar een stokje hout moest bestellen om op te knabbelen, daar zal ze niet dik van worden. Ook grappig dat die graten van vrouwen ook altijd op andere mensen bezigzitten in de trend van "ah maar, ik eet niet? Waarom doe jij het dan wel?"
What the fuck?!
Oké, nu kan ik je frustraties begrijpen. Ik ben geenszins zo iemand, laat dat duidelijk zijn. Moest je niet zo negatief tov mij staan zou ik zeggen dat ik gerust samen met jou wil gaan eten om te bewijzen dat het anders kan. Ik kan je zelfs verzekeren dat de kans dat ik meer eet dan jij groot is. Maar het kan wel zijn dat ik een salade eet, want ik heb dat nu eenmaal graag. Al zal die zeker vergezeld gaan van een kom frietjes met mayo.
Je bent blijkbaar op het type mensen gestoten die ik bestempel als 'tuttebellen'. Dat gaat niet meer om hun uiterlijk enkel en alleen maar om hun karakter... Met jezelf bezig zijn en je lichaam verzorgen en in ere houden is leuk en iets dat ik zeker apprecieer, maar het moet aangenaam blijven voor de omgeving en je aanvaardt ook best dat heel de wereld niet noodzakelijk dezelfde gewoonten hoeft te hebben als jou.

Citaat:
De vraag is wat je verstaat onder "sieren". Ik lach zoiets gewoon weg.
Nja, gewoon, als een wat molliger iemand naast een graatmager iemand staat is het contrast groot waardoor beide personen slecht uit de vergelijking komen.

Citaat:
Inderdaad, om je eigen complexen niet onder ogen te zien. Waarom zou je je anders moeten bescherme?
Voil�*.

Citaat:
Wie wil er nu in godsnaam uitzien als een "barbie"? Wees toch jezelf in je vrouw-zijn?
Een barbie is een term die ik gebruik om iemand die quasi perfect is aan te duiden.

Citaat:
Ik denk dat vrouwen meer letten op wat andere vrouwen aanhebben, wat ze van schoenen dragen en welke handtas ze bijhebben dan dat vrouwen je nakijken omwille van je gewicht.
Dat dacht ik ook ... tot ik jouw posts las en je zei dat je iedereen die in jouw ogen te mager was anorectisch noemde of haar verweet dat ze al niet meer gegeten had sinds haar vijfde.
Oud 7 oktober 2008, 20:25   #237
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou er niet fier op zijn als ik mensen doelbewust beledig. En al zeker niet om zaken waaraan ze totaal niets kunnen doen zoals hun uiterlijk.
Enerzijds zeg je dan nog dat 'die lelijke mensen' jou en jan en alleman complexen aanpraten, maar ik zie hier maar één iemand die doelbewust andere mensen complexen aanpraat. Zelfbescherming is een handig en mooi instrument, maar als je anderen ervoor moet schaden wordt het al wat minder fraai.
1. Niemand praat mij complexen aan. Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie. Ik ben geen barbie, ik heb geen 36 maar ik voel me goed zoals ik ben en mijn gezondheid is ok.

2. Mijn bewoordingen zijn algemeen, ik zie niet in wie ik hier complexen zou aanpraten. Iedereen is hier, voor zover ik weet, best tevreden met hoe hij of zij eruit ziet. Wie dat niet is, komt dat hier ook niet open en bloot verkondigen. Iedereen heeft wel iets aan zijn/haar lichaam dat beter kan, waar je niet tevreden over bent maar grosso modo en louter objectief bekeken, is iedereen in wezen best wel content met zichzelf. Je moet het alleen willen zien en je niet constant willen spiegelen aan datgene wat als "mooi" wordt beschouwd in de media en daarbuiten.

Feit is wel dat, als ik hier uitspraken van bepaalde forummers lees, je jezelf maar moet plooien naar datgene wat een grote groep mensen (de modewereld op kop) denkt over schoonheidsidealen. Wat zij als "mooi" beschouwen, moet dat dan ook maar zijn.

Laatst gewijzigd door Kim : 7 oktober 2008 om 20:27.
Oud 7 oktober 2008, 20:25   #238
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

dubbele post

Laatst gewijzigd door Kim : 7 oktober 2008 om 20:26.
Oud 7 oktober 2008, 20:29   #239
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oud 7 oktober 2008, 20:36   #240
Groentje-18

Standaard

Citaat:
1. Niemand praat mij complexen aan. Ik ben tevreden met hoe ik eruit zie. Ik ben geen barbie, ik heb geen 36 maar ik voel me goed zoals ik ben en mijn gezondheid is ok.
Leuk voor jou, maar ik vind eigenlijk net dat jij zelf wel complexen aanpraat ...
Voor mij hoeft ook niemand maatje zesendertig te hebben hoor, het stoort mij niet als iemand maat zesenveertig of meer heeft. Waarom ook wel? Niemand heeft volledig gekozen voor zijn of haar lichaam en de controle die we daarover hebben is bij de ene al wat beperkter als bij de andere. Daarom vind ik 't erg laag om iemand daarop te pakken of te beoordelen.
Een zesenveertig kan trouwens even mooi of mooier zijn als een zesendertig, alles gaat erom hoe je je kleedt.

Citaat:
2. Mijn bewoordingen zijn algemeen, ik zie niet in wie ik hier complexen zou aanpraten. Iedereen is hier, voor zover ik weet, best tevreden met hoe hij of zij eruit ziet. Wie dat niet is, komt dat hier ook niet open en bloot verkondigen. Iedereen heeft wel iets aan zijn/haar lichaam dat beter kan, waar je niet tevreden over bent maar grosso modo en louter objectief bekeken, is iedereen in wezen best wel content met zichzelf. Je moet het alleen willen zien en je niet constant willen spiegelen aan datgene wat als "mooi" wordt beschouwd in de media en daarbuiten.
Ik heb hier al genoeg mensen open en bloot zien plaatsen over hun goede kanten en over hun minder goede kanten. De meeste mensen doen dat van nature wel eens, in het echt, maar zeker ook op het forum.
Daarbij is het niet zo dat als je tevreden bent met je lichaam, je geen complexen aangepraat kunnen worden, integendeel.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die geboren werden en toen ze voor het eerst in de spiegel keken opmerkten dat hun oren wat te groot of hun lippen wat te vol waren. Het is meestal pas als mensen je erover beginnen te kleineren en de stijl hebben dit tegen je te gebruiken (meestal zijn dit lagereschoolkinderen of pubers die geen besef hebben van de schade die ze met hun woorden kunnen aanrichten) dat er zich complexen gaan ontwikkelen.

Ik vind het een beetje een rare uitspraak dat je zegt dat iedereen objectief bekeken in wezen wel content met zichzelf is? Ik kan je vertellen dat dit absoluut niet zo is. Er zijn miljoenen mensen die complexen hebben over hun lichaam en daaronder lijden.

Citaat:
Feit is wel dat, als ik hier uitspraken van bepaalde forummers lees, je jezelf maar moet plooien naar datgene wat een grote groep mensen (de modewereld op kop) denkt over schoonheidsidealen. Wat zij als "mooi" beschouwen, moet dat dan ook maar zijn.
Ik ben het daar niet echt mee eens.
Als de mode een schoonheidsideaal oplegt wat niemand mooi vindt, zouden ze niet veel meer verkopen denk ik.
Korom, een schoonheidsideaal dat men niet mooi vindt zal ook niet worden nagestreefd. Dat lijt me toch nogal raar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be