![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit een ietwat gezettere vrouw commentaar horen geven op een "slank" iemand. Mijn vrienden (de mannelijke want ik heb bitter weinig vriendinnen en dat wil ik zo houden) zijn vaak de eerste om te zeggen "amai, dat is ook vel over been... eet die wel?" terwijl ik daar vaak gewoon niet op let (en ik behoor tot de categorie "gevulde vrouw" ![]()
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe moet ik het anders omschrijven? Iemand die zeer laag op de bmi ladder staat??? Iemand die eruit ziet alsof ze sinds haar vijf geen eten heeft gehad?
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat jij lelijk noemt van magerte, is een subjectief oordeel. Heel veel mensen denken daar klaarblijkelijk anders over en rond en dit fenomeen is een goudmijn voor de marketeer die hier gebruikt van maakt. En neen hoor, ik kan je verzekeren dat het in mijn omgeving, en ik heb heel wat vrienden en vriendinnen maar ik ben nu bezig over de losse kennissen het net de wat gezettere vrouwen zijn die altijd commentaar hebben als er een slank of mager persoon voorbij komt, maar eveneens als er een molliger persoon dan hun voorbijkomt ... Mannen reageren in mijn ervaring meestal positief op slanke of magere vrouwen. Soms iets te ... Maar er zijn er ook die zeggen dat ze "liever ne pak hebben" meestal loopt er dan een ook wat minder slanke vriendin in de buurt. Mensen reageren vooral negatief op mij op het moment dat ik in de buurt ben bij iemand die minder slank is. Het contrast tussen ons siert ons in zo'n geval beide niet. ![]() ![]() Het omgekeerde lijkt me bizar en het lijkt me ook straf dat je, als je dit doet, het doet om anderen complexen aan te praten. Ik denk dat, als je je hiermee bezighoudt, je dit hooguit doet om jezelf te beschermen. Zo had ik ooit een goede vriendin waartegen ik het wel eens had over barbie x of y die ik was tegengekomen en waarvan ik dacht 'zucht, ik wil eruit zien zoals zij'. Ze (toevallig een wat molligere) zei me dan dat ze altijd veronderstelde dat die mensen dan een vreselijk karakter hadden en zij tenminste een lief en aangenaam persoon was. ![]() (In de tijd dat jij me nog wel kon rieken op dit forum was jij het nota bene die me erop attent maakte dat, naar wat jij zei, "werkelijk iedere vrouw" commentaar had op een andere voorbijlopende vrouw. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
|
![]() Goed. Zolang je maar beseft dat dit niet bepaald van verfijndheid getuigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf kan ik eten, slapen en drinken en ik kom niets bij. Naar 't schijnt slibben mijn aders dicht, maar ik wordt niet dik. Les 1: Geen compassie
![]() |
![]() |
#228 |
|
![]() Die van iedereen slibben dicht (indien hij ongezond eet) hoor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patatten, met pakt een 300 gram goed doorbakken steak van een dikte van ongeveer 2,5 cm (gebakken). En daarbij nog wat gekookt witloof. Het was zeer lekker.
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kun je opteren voor "anorectisch". 't is maar ne tip.
![]() |
#232 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste anorexiapatiënten loop je gewoon zo voorbij...
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Enerzijds zeg je dan nog dat 'die lelijke mensen' jou en jan en alleman complexen aanpraten, maar ik zie hier maar één iemand die doelbewust andere mensen complexen aanpraat. Zelfbescherming is een handig en mooi instrument, maar als je anderen ervoor moet schaden wordt het al wat minder fraai. Je bezorgt mijn collega's en mezelf misschien later wel extra clienteel, maar ik weet niet of dat iets is waar je fier op kan zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 oktober 2008 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Oké, nu kan ik je frustraties begrijpen. Ik ben geenszins zo iemand, laat dat duidelijk zijn. Moest je niet zo negatief tov mij staan zou ik zeggen dat ik gerust samen met jou wil gaan eten om te bewijzen dat het anders kan. Ik kan je zelfs verzekeren dat de kans dat ik meer eet dan jij groot is. Maar het kan wel zijn dat ik een salade eet, want ik heb dat nu eenmaal graag. Al zal die zeker vergezeld gaan van een kom frietjes met mayo. Je bent blijkbaar op het type mensen gestoten die ik bestempel als 'tuttebellen'. Dat gaat niet meer om hun uiterlijk enkel en alleen maar om hun karakter... Met jezelf bezig zijn en je lichaam verzorgen en in ere houden is leuk en iets dat ik zeker apprecieer, maar het moet aangenaam blijven voor de omgeving en je aanvaardt ook best dat heel de wereld niet noodzakelijk dezelfde gewoonten hoeft te hebben als jou. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Mijn bewoordingen zijn algemeen, ik zie niet in wie ik hier complexen zou aanpraten. Iedereen is hier, voor zover ik weet, best tevreden met hoe hij of zij eruit ziet. Wie dat niet is, komt dat hier ook niet open en bloot verkondigen. Iedereen heeft wel iets aan zijn/haar lichaam dat beter kan, waar je niet tevreden over bent maar grosso modo en louter objectief bekeken, is iedereen in wezen best wel content met zichzelf. Je moet het alleen willen zien en je niet constant willen spiegelen aan datgene wat als "mooi" wordt beschouwd in de media en daarbuiten. Feit is wel dat, als ik hier uitspraken van bepaalde forummers lees, je jezelf maar moet plooien naar datgene wat een grote groep mensen (de modewereld op kop) denkt over schoonheidsidealen. Wat zij als "mooi" beschouwen, moet dat dan ook maar zijn. ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 7 oktober 2008 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbele post
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 7 oktober 2008 om 20:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#240 | |||
|
![]() Citaat:
Voor mij hoeft ook niemand maatje zesendertig te hebben hoor, het stoort mij niet als iemand maat zesenveertig of meer heeft. Waarom ook wel? Niemand heeft volledig gekozen voor zijn of haar lichaam en de controle die we daarover hebben is bij de ene al wat beperkter als bij de andere. Daarom vind ik 't erg laag om iemand daarop te pakken of te beoordelen. Een zesenveertig kan trouwens even mooi of mooier zijn als een zesendertig, alles gaat erom hoe je je kleedt. Citaat:
Daarbij is het niet zo dat als je tevreden bent met je lichaam, je geen complexen aangepraat kunnen worden, integendeel. Ik denk dat er weinig mensen zijn die geboren werden en toen ze voor het eerst in de spiegel keken opmerkten dat hun oren wat te groot of hun lippen wat te vol waren. Het is meestal pas als mensen je erover beginnen te kleineren en de stijl hebben dit tegen je te gebruiken (meestal zijn dit lagereschoolkinderen of pubers die geen besef hebben van de schade die ze met hun woorden kunnen aanrichten) dat er zich complexen gaan ontwikkelen. Ik vind het een beetje een rare uitspraak dat je zegt dat iedereen objectief bekeken in wezen wel content met zichzelf is? Ik kan je vertellen dat dit absoluut niet zo is. Er zijn miljoenen mensen die complexen hebben over hun lichaam en daaronder lijden. Citaat:
Als de mode een schoonheidsideaal oplegt wat niemand mooi vindt, zouden ze niet veel meer verkopen denk ik. ![]() Korom, een schoonheidsideaal dat men niet mooi vindt zal ook niet worden nagestreefd. Dat lijt me toch nogal raar. ![]() |
|||
![]() |
![]() |