Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2008, 18:31   #221
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Die duidelijke ideologische bijbedoelingen kunnen overal zitten. Wie zegt dat de contra-expertise ook niet verricht is door mensen met een partij-kaart of via omkoping tot een goed resultaat hebben gebracht? Maar daar komt het niet op neer, het gaat hem louter over het feit dat in een democratie het mogelijk zou MOETEN zijn om dergelijk onderzoek te kunnen voeren en VRIJUIT te kunnen publiceren, zonder repercussies. Dit is een duidelijk voorbeeld dat zowel vrijheid van meningsuiting en democratie eigenlijk slechts in naam bestaan tot zo ver het systeem het WIL toelaten.
Ah, maar hier maak je dus een denkfout. Dergelijk onderzoek mág worden uitgevoerd en vrijuit gepubliceerd. Nog steeds. Faurisson (en Verbeke) maakten zich echter schuldig aan valse beschuldigingen en achteraf is via de rechter vastgesteld dat ze daarmee moeten stoppen. Precies zoals het hoort te gaan in een rechtsstaat.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:31   #222
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een man met uw naam zal dat ook nooit begrijpen. De echte Eichmann begreep het evenmin. Maar misschien is deze laatste dan ook uw idool.
Waw, wat een spetterend verweer! Champagne!! Ik denk trouwens dat ik meer begrijp dat jij subjectief systeem.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:33   #223
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hebben ze er openlijk afstand van genomen dan?

Het spijt me voor je, Eichmann maar zo werkt het nu eenmaal in de politiek. Trouwens, niet alleen dáár.

Fouten uit het verleden kunnen vergeven worden maar dan moet er wel eerlijk over gesproken worden en afstand van genomen. Anders is een partij aan haar eigen leden verplicht mensen met een besmet blazoen uit de partij te weren.
Heeft hij dan de kans gehad? Het nieuws stond nog maar warm op papier (en de nieuwssites) en VB lanceerde al een bericht dat hij buitengegooid was. Idem voor FN. Paniekreacties....
Oud 9 november 2008, 18:37   #224
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, maar hier maak je dus een denkfout. Dergelijk onderzoek mág worden uitgevoerd en vrijuit gepubliceerd. Nog steeds. Faurisson (en Verbeke) maakten zich echter schuldig aan valse beschuldigingen en achteraf is via de rechter vastgesteld dat ze daarmee moeten stoppen. Precies zoals het hoort te gaan in een rechtsstaat.
Uhu, maar die onderzoeken worden geijkt aan de salonfähige onderzoeken (die voor de absolute waarheid doorgaan) en uiteraard wordt dan alles dat afwijkt van de officiële versie afgedaan als valse beschuldigingen. Tuurlijk mogen die onderzoeken nog uitgevoerd en gepubliceerd worden dan, zolang men netjes in de pot pist in Belgique mag alles!
Het gaat er hem over dat de overheid zomaar eventjes beslist wat wij mogen zeggen (en voor niet zeggen) en schrijven, op laste van geldboetes en gevangenisstraffen. Ik noem dat geen vrijheid van meningsuiting. Jij wel?

Edit: en kom aub niet af met "racisme en negationisme is geen mening maar een misdaad".

Laatst gewijzigd door Eichmann : 9 november 2008 om 18:37.
Oud 9 november 2008, 18:39   #225
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Heeft hij dan de kans gehad? Het nieuws stond nog maar warm op papier (en de nieuwssites) en VB lanceerde al een bericht dat hij buitengegooid was. Idem voor FN. Paniekreacties....
Nee, geen paniekreacties maar zuiver handelen om verdere schade aan de partij te voorkomen. Terecht, naar mijn mening. Een politicus, élke politicus, bevindt zich in een glazen huis en kan afgerekend worden op zijn daden of op de perceptie ervan. Zo is het nu eenmaal.
Oud 9 november 2008, 18:40   #226
uilenspiegeltje
Banneling

Standaard

Laat ons niet vergeten de Kirstallnacht te herdenken.
uilenspiegeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:41   #227
fransV
Gouverneur

Standaard gevaar

Citaat:
Ah, volgens mij kan dat niet. Althans bij ons heeft een politicus onbeperkte vrijheid van meningsuiting in het parlement.
bij succesvol zijn het risico lopende dat een of andere hem nadien vermoordt......met mogelijke goedkeuring van hogerhand
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:44   #228
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Uhu, maar die onderzoeken worden geijkt aan de salonfähige onderzoeken (die voor de absolute waarheid doorgaan) en uiteraard wordt dan alles dat afwijkt van de officiële versie afgedaan als valse beschuldigingen. Tuurlijk mogen die onderzoeken nog uitgevoerd en gepubliceerd worden dan, zolang men netjes in de pot pist in Belgique mag alles!
Het gaat er hem over dat de overheid zomaar eventjes beslist wat wij mogen zeggen (en voor niet zeggen) en schrijven, op laste van geldboetes en gevangenisstraffen. Ik noem dat geen vrijheid van meningsuiting. Jij wel?

Edit: en kom aub niet af met "racisme en negationisme is geen mening maar een misdaad".
Daar ben ik nog nooit mee afgekomen dus nu ook niet. Ik had het trouwens niet over België maar over Nederland waar we zo'n wet niet kennen.

Faurisson beweerde iets. Als hij een degelijk wetenschapper was geweest had hij daarvoor bewijzen geleverd. Nu beschuldigde hij iemand van een misdaad (Valsheid in geschrifte) zonder dat hij daarvoor bewijzen had. Sterker nog, er werd overtuigend aangetoond dat hij ongelijk had. Hij mag gewoon niet meer vals beschuldigen. Dat lijkt me logisch.

Als ik u beschuldig van een misdaad dien ik dat te bewijzen. Zo niet, maak ik me schuldig aan smaad en laster. Zo ook hier.
Oud 9 november 2008, 18:50   #229
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waw, wat een spetterend verweer! Champagne!! Ik denk trouwens dat ik meer begrijp dat jij subjectief systeem.
U ziet wel, we kunnen het ook eens zijn met mekaar.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 18:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:55   #230
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje Bekijk bericht
Laat ons niet vergeten de Kirstallnacht te herdenken.
Is het cantus vanavond?
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 18:55   #231
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik nog nooit mee afgekomen dus nu ook niet. Ik had het trouwens niet over België maar over Nederland waar we zo'n wet niet kennen.

Faurisson beweerde iets. Als hij een degelijk wetenschapper was geweest had hij daarvoor bewijzen geleverd. Nu beschuldigde hij iemand van een misdaad (Valsheid in geschrifte) zonder dat hij daarvoor bewijzen had. Sterker nog, er werd overtuigend aangetoond dat hij ongelijk had. Hij mag gewoon niet meer vals beschuldigen. Dat lijkt me logisch.

Als ik u beschuldig van een misdaad dien ik dat te bewijzen. Zo niet, maak ik me schuldig aan smaad en laster. Zo ook hier.
Ah ok. Hmmm mss toch overwegen naar Nederland te verhuizen.
Ja ok, maar het resulteerde toch ook in een negationisme/revisionisme wet in Frankrijk. Dus blijkbaar waren ze er toch niet echt gerust in.
Oud 9 november 2008, 18:57   #232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Is het cantus vanavond?

Ja zo begint het. Onschuldig lachend. Kwinkslag hier en kwinkslag daar.

Toen ook.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 18:58.
Oud 9 november 2008, 19:06   #233
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:

Toen ook.
Ben jij al zo oud dat je dat allemaal nog zo levendig voor de geest kan halen? Ferm!
Oud 9 november 2008, 19:20   #234
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben jij al zo oud dat je dat allemaal nog zo levendig voor de geest kan halen? Ferm!
Men hoeft niet zo oud te zijn om zich dat voor de geest te halen. Degelijke lectuur volstaat. Maar het ziet er niet naar uit dat u dat soort boeken in uw bibliotheek hebt staan. Wellicht een ander soort boeken.
Oud 9 november 2008, 19:23   #235
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:

Toen ook.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 19:32   #236
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Men hoeft niet zo oud te zijn om zich dat voor de geest te halen. Degelijke lectuur volstaat. Maar het ziet er niet naar uit dat u dat soort boeken in uw bibliotheek hebt staan. Wellicht een ander soort boeken.
Je bent een volksduitser dus die uit pure schaamte voor zijn eigen volk dan maar naar Belziek is uitgeweken? Je zou trouwens nog dik versteld staan van wat er zich allemaal in mijn bibliotheek bevind.
Oud 9 november 2008, 19:34   #237
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent een volksduitser dus die uit pure schaamte voor zijn eigen volk dan maar naar Belziek is uitgeweken? Je zou trouwens nog dik versteld staan van wat er zich allemaal in mijn bibliotheek bevind.
Dat ik versteld zou staan van wat er in uw bibliotheek zou staan, zou wel eens best kunnen ja.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 19:54.
Oud 9 november 2008, 19:37   #238
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

System, wordt jij dat nooit moe, om zo al je vrije tijd te spenderen in judeofiel gezaag...

Of doe je een beurtrol met Filosoof ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 19:37   #239
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ik versteld zou staan van wat er in uw bibliotheek zou staan zou wel eens best kunnen ja.
Je mag gerust eens komen kijken hoor.
Oud 9 november 2008, 19:51   #240
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
System, wordt jij dat nooit moe, om zo al je vrije tijd te spenderen in judeofiel gezaag...

Of doe je een beurtrol met Filosoof ?
Ik lees graag over alle volkeren. Joden en niet-joden. Zelfs over uw mentor l Oorda heb ik het een het ander gelezen. Een matige schrijver, soms een bevlogen dichter. Enfin zoals vele dichters: een tragische figuur.

Laatst gewijzigd door system : 9 november 2008 om 19:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be