![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een nuttig zijsprongetje:
link: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=0D22RPLO Vergeef me dat ik in de kwoot hieronder hier en daar wat roof geverf heb. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Straks worden we nog emotioneel...
EDIT: ben niet de enigste die er zo over denkt. Laatst gewijzigd door Bhairav : 13 november 2008 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik help je alvast. http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar het wordt blijkbaar meer aanvaard dan cannabis dat minder schadelijk is.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zwartgeblakerde longen op de verpakking nog niet gezien? En dat het praktisch overal verboden is? Plus dat rokers door naar wiet- en lookrokenden voor het vuil van de straat worden aanzien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Vreemdeling
|
![]() De Schoofzak, ik heb gemerkt dat je KonSeKWent weigert de letters c en x te gebruiken, de Kombinatie qu blijkt ook niet te lukken?
Misschien moeten we een inzamelactie starten zodat je jezelf een nieuw toetsenbord kan aanschaffen... Want die posts met dat half toetsenbord kunnen een mens erg irriteren. Denk jij serieus te worden genomen als jij behalve druggebruikers zelfs al letters disKrimineert ![]() maar on-topic nu. Cannabisgebruikers irriteren minder dan andere druggebruikers (bv. alcoholgebruikers), je wordt van deze drug namelijk kalm, je gaat nadenken voor je dingen doet, en de gebruikers reageren veel minder impulsief op hun omgeving. Uiteraard moet er gesensibiliseerd worden over de gevaren die (elk) druggebruik met zich meebrengt. De hele problematiek waar de CDA nu op wijst is enkel het gevolg van een ongelijk beleid in buurlanden. Als er coffeeshops in België zouden zijn, zouden de hollanders geen reden tot klagen hebben, zouden er minder louche mensen rijk worden door brol te verkopen, zouden gebruikers minder worden blootgesteld aan andere drugs, enz. Nederland zou beter ijveren voor een tolerant beleid binnen Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
En dan maar klagen dat cannabis schadelijk is, sjongejonge. Verslaafd zijn aan tabak staat in vele gevallen gelijk aan een pijnlijke en vroegtijdige dood. Allemaal perfect legaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Ik ben tegen burgerlijke drugs. Dus ook tegen elk gedoogbeleid. Ik ben een abolitionist. Drugs is voor liberalen en voor anti-socialen.
Waar ik wel voorstander van ben, is van grootse systemen die een collectieve roes en/of kalmte teweeg kunnen brengen. Zoals collectieve meditatiesessies of zoals grote architecturale ruimtes waarin heelder menigten zichzelf kunnen verliezen. Maar individualistische bourgeois drugs mogen voor mij stante pede de deur uit. Een gedoogbeleid kon ook alleen maar ontstaan in de hyper-burgerlijke, individualistische, braaf protestants-kneuterige samenleving die de Nederlandse toch is.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 november 2008 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Akkoord dat harddrugs gecriminaliseerd moeten worden. Maar rechtsliberaal vlaanderen zit zich hier zelf te focussen op cannabis, terwijl er totaal geen reden voor is. Alhoewel, het is natuurlijk handig om een paar stokpaardjes te hebben, waar ge op kunt kappen om het gebrek aan inhoud te camoufleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zou die nonsens uitgebraakt hebben?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
(niet dat ik het kan bewijzen hoor, maar toch ...)
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij mij taalkundig gefundeerd kunt uitleggen waarom gij de Franse woorden cigare en citron respektievelijk als sigaar en citroen schrijft, dan stop ik er direkt mee. Want daar is geen verschil. Sedert ik dat gelezen heb in De Standaard, naar aanleiding van de resentste spellingswijziging, schrijf ik zo. En voor de rest: "moeit u" .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Nederland is één van de redenen voor het gedoogbeleid, de drempel verhogen tussen cannabis en harddrugs. Als je cannabis legaal kunt kopen, dan is de kans dat je met heroïne in aanraking komt veel kleiner. Cijfers bewijzen dat dit werkt. Terwijl in heel Europa het aantal heroïne-gebruikers enorm stijgt, is dit in Nederland niet het geval. |
|
![]() |
![]() |