Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2008, 23:32   #221
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Islamitische achtergrond volstaat niet om dat gedrag toe te lichten.
Wel; welke vorm van islam mogelijk dit gedrag verklaart; Artisjok; ik antwoord niet twintig keer op dezelfde vraag, ik opper dat mogelijk dit een verklaring is voor dit gedrag; blijf vooral naar de spijker op laag water zoeken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 03:56   #222
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

en maakt dat dìt feit minder erg?
Of negereerbaar?
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 06:19   #223
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Platteland of niet, speelt eigenlijk weinig rol. Islamietische achtergrond , dat volstaat als verklaring. Wie onder de talrijke allochtonen aanwezig in Europa verkracht het meest ? Valt het meest vrouwen lastig ? Steelt het meest ? Maakt zich schuldig aan gewelddaden allerhande, aan vandalisme, brandstichting en noem maar op ? 3 x raden...Juist, de moslims ! Oververtegenwoordigt in de media, rubriek "faits divers" zoals onze vriend filosoof zo vriendelijk was ons opmerkzaam te maken, net zoals in de gevangenisbevolking , zijn zij zeker de onbetwiste kampioenen misdaad-allerhande...
Als je je theorie over de drijfveer opbouwt rond een opvoeding op het platteland, is het natuurlijk wel belangrijk te vertellen waar je de informatie vandaan haalt dat de dader van het platteland afkomstig zou zijn. Kwestie van je theorie te onderbouwen.

Zo vind ik het ook belangrijk dat jij je beweringen op hun waarheid aantoont.
Wie verkracht er het meest. De daders van verkrachtingen zijn nog altijd bekenden van de slachtoffers.
Wie komst er het meest in de media? De zaken die het meest lezers trekken. Dit lijkt incest zaken te zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 06:20   #224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Islamitische achtergrond volstaat niet om dat gedrag toe te lichten.
Wel; welke vorm van islam mogelijk dit gedrag verklaart; Artisjok; ik antwoord niet twintig keer op dezelfde vraag, ik opper dat mogelijk dit een verklaring is voor dit gedrag; blijf vooral naar de spijker op laag water zoeken.
Heb jij al geantwoord waar je de informatie vandaan haalt dat de dader van het platteland komt?
Oud 1 december 2008, 07:58   #225
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leer lezen Artisjok!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:28   #226
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals Mozes? Je moet dit écht eens lezen:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/nume/31.html
Of zo?:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/10.html
21 En de ene broeder zal den anderen broeder overleveren tot den dood, en de vader het kind, en de kinderen zullen opstaan tegen de ouders, en zullen hen doden.

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/matt/11.html
Mat 11.
20 Toen begon Hij de steden, in dewelke Zijn krachten meest geschied waren, te verwijten, omdat zij zich niet bekeerd hadden.
21 Wee u, Chorazin! wee u Bethsaida! want zo in Tyrus en Sidon de krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden zich eertijds in zak en as bekeerd hebben.
22 Doch Ik zeg u: Het zal Tyrus en Sidon verdragelijker zijn in den dag des oordeels, dan ulieden.
23 En gij, Kapernaum! die tot den hemel toe zijt verhoogd, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden. Want zo in Sodom die krachten waren geschied, die in u geschied zijn, zij zouden tot op den huidigen dag gebleven zijn.
24 Doch Ik zeg u, dat het den lande van Sodom verdragelijker zal zijn in den dag des oordeels, dan u.

Zoiets bedoelde je, Shaddy?

maar filo tocgh niemand gebruikt de bijbel nog in onze moderne tijd. wat kan ons dat schelen wat daar in staat. het gaat over de volgelingen van mo de pedo krijgsheer die de koran veel te strikt volgen. enfin wie leest er nu nog de bijbel en wie dat doet gaat geen kinderen in twee snijden grappig zulle wat je hier allemaal leest ....doorsnee pocos toch je kan de koran niet verdedigen onmogelijk
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 09:29   #227
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer lezen Artisjok!
zijn poco chip verbied dat overigens ik heb ook geen enkel antwoord gekregen op mijn vragen uiteraard niet .... is onmogelijk
Oud 1 december 2008, 18:04   #228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer lezen Artisjok!
Wat baat het te kunnen lezen, als je niet schrijft waar je de informatie vandaan hebt dat de dader van het platteland komt.

Je gaat me toch niet wijsmaken dat je dat in een post meegedeeld hebt. Vertel anders in welke post.
Oud 1 december 2008, 18:42   #229
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
zijn poco chip verbied dat overigens ik heb ook geen enkel antwoord gekregen op mijn vragen uiteraard niet .... is onmogelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Nee, ik antwoord niet op je vraag, ik wil eerst een antwoord op mijn vraag.
Citaat:
Over deze specifieke zaak geef je volgende uitleg

"Oorspronkelijk geplaatst door shaddy
het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen."

Omdat ik niet direct akkoord ga met je uitleg vraag ik je :
Je weet ongetwijfeld dat er ook niet-moslims zijn die verkrachten?
Waarvan zijn zij het product? Welk gif zit er in hun hoofd?

Als je geen antwoord kan geven, hoef je niet te reageren.
Oud 1 december 2008, 19:43   #230
shaddy
Banneling

Standaard

en uw punt is

Citaat:
Om uit te leggen wat de verkrachters onder de joden, hindoes, christenen, atheïsten,... drijft tot hun daden, moet je niet naar de Koran grijpen.

dat u nog steeds geen voorbeeld hebt van een der welke religie die dezelfde misdaad op enkele uren heeft gepleegd tsj tsj

Laatst gewijzigd door shaddy : 1 december 2008 om 19:45.
Oud 1 december 2008, 20:12   #231
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en uw punt is

dat u nog steeds geen voorbeeld hebt van een der welke religie die dezelfde misdaad op enkele uren heeft gepleegd tsj tsj
Nogmaals, dit is volkomen correct. Vooraleer ik eventueel met jou in discussie treedt over welke misdadiger nu de ergste sexuele misdrijven pleegde, en welke religie hij aanhangt wil ik eerst de discussie afronden over uw theorie. Indien je jouw theorie tenminste nog wil verdedigen.

Citaat:
Over deze specifieke zaak geef je volgende uitleg

"Oorspronkelijk geplaatst door shaddy
het is duidelijk religieus gebonden, zonder dat gif van de koran in zijn hoofd zou hij deze misdrijven niet plegen."

Omdat ik niet direct akkoord ga met je uitleg vraag ik je :
Je weet ongetwijfeld dat er ook niet-moslims zijn die verkrachten?
Waarvan zijn zij het product? Welk gif zit er in hun hoofd?

Als je geen antwoord kan geven, hoef je niet te reageren.
Om uit te leggen wat de drijfveren zijn van een niet-moslim moet je er de Koran niet bij sleuren.
Oud 1 december 2008, 20:29   #232
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en uw punt is

Bijvoorbeeld christenen zoals deze?:
http://www.trial-ch.org/en/trial-wat...narac_379.html
http://query.nytimes.com/gst/fullpag...0bosnia&st=cse

OF deze?:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...ds/3913159.stm
Of deze?:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/1150397.stm
Helaas gebeuren dergelijke misdaden...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 20:38   #233
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:

tsj tsj in ons landje filoke in ons landje verder zoeken he naarstig graag

tot hiertoe geen enkele vergelijk met 20 onbedekte vrouwen nemen nadat hij in een vrij landje aankwam de volgeling van de koran
Oud 1 december 2008, 20:39   #234
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dit is volkomen correct. Vooraleer ik eventueel met jou in discussie treedt over welke misdadiger nu de ergste sexuele misdrijven pleegde, en welke religie hij aanhangt wil ik eerst de discussie afronden over uw theorie. Indien je jouw theorie tenminste nog wil verdedigen.

Om uit te leggen wat de drijfveren zijn van een niet-moslim moet je er de Koran niet bij sleuren.
Ik weet dat ik gelijk heb. De koran heeft deze volgeling aangezet om zijn gang te gaan bij onbedekte vrouwen. dat de rechtbank maar vlug weer een islamdeskundige aanstelt om te begeleiden.
Oud 1 december 2008, 20:40   #235
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent ge een voorbeeld van een moordenaar die eerst naar een pastoor belt om te vragen of hij zijn familie mag uitmoorden ?
En een Pastoor die zegt dat het in België ........
Misschien kan Filo wel een link geven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2008, 20:43   #236
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Aan Filosoof : mag ik weten waarom u op mijn posting 197 (zie hieronder) nog niet geantwoord hebt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Juist Filosoof, verkrachters hebben dikwijls een andere visie op vrouwen dan de doorsneeman, gelukkig maar, anders konden we er vanuit gaan dat iedere man die een vrouw tegenkomt op straat klaar is om haar te verkrachten.
Er moet een reden zijn voor die andere visie, logisch toch? Er moet een reden zijn waardoor een persoon een zo verwrongen beeld krijgt van vrouwen dat hij ze op de ergste manier wil vernederen nl door verkrachting.
In dit geval zien we een heel jonge jongen die van de éne dag op de andere in een voor hem vreemde omgeving wordt geplaatst. Bij mijn weten heeft hij vroeger nooit dergelijke wandaden gepleegd. Indien hij in zijn eigen omgeving in Turkije ook verschillende vrouwen in een korte periode had verkracht zou dat gevolgen gehad hebben : hij zou waarschijnlijk in de gevangenis of in een instelling verbleven hebben, ik weet niet of de sharia streng wordt toegepast in Turkije, maar zelfs als men er in zijn woonplaats geen graten in ziet om de vrouwen te straffen in plaats van de man, zou het toch echt wel gaan opvallen dat steeds dezelfde man in dergelijke affaires betrokken was. Dus neem ik aan dat hij vroeger nooit zulke misdaden heeft gepleegd.
Dan komt hij hier, plots uit zijn vertrouwde biotoop (als ik het zo mag noemen) en begint al heel vlug met vrouwen lastig vallen en zelfs verkrachten, heel veel vrouwen in een korte tijdspanne.
Geloof je niet, Filosoof, dat er ergens een probleem is met het overplaatsen van die jongen van de éne omgeving/cultuur naar de andere? Als je dat echt niet ziet, dan moet je toch hoogdringend de oogkleppen af doen en eens wat beter om je heen zien.
Ik zou echt graag uw mening hierover horen.
Oud 1 december 2008, 20:44   #237
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent zo eerlijk toe te geven dat het pure speculatie is.
Wel typisch dat u net dat éne zinnetje uit mijn posting haalt dat in uw kraam te pas komt en de rest gewoon negeert.
Oud 1 december 2008, 20:49   #238
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan Filosoof : mag ik weten waarom u op mijn posting 197 (zie hieronder) nog niet geantwoord hebt?

Ik zou echt graag uw mening hierover horen.
Omdat je daar +herhaalt wat anderen schreven en ik in andere posts al beantwoordde.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2008 om 20:52.
Oud 1 december 2008, 20:55   #239
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet dat ik gelijk heb. De koran heeft deze volgeling aangezet om zijn gang te gaan bij onbedekte vrouwen. dat de rechtbank maar vlug weer een islamdeskundige aanstelt om te begeleiden.
Citaat:
Ik weet dat ik gelijk heb.
Krachtig argument....

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 december 2008 om 20:56.
Oud 1 december 2008, 20:56   #240
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel typisch dat u net dat éne zinnetje uit mijn posting haalt dat in uw kraam te pas komt en de rest gewoon negeert.
Ik haalde geen zin uit je bericht, ik zette één zin (de slotzin) in het vet om dat het, volgens mij, een goede weergave is van je betoog.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be