Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2009, 22:12   #221
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Allons allons, un peu de tenue, l'ami.

Ik had het, zoals u wel begrepen had, over waar ik woon, en niet over "landelijke cijfers", uiteraard.

En u hoeft zich echt niet zenuwachtig te maken om een niets. Dat is slecht voor het hart. En een echte zeiler maakt zich nooit zenuwachtig, zoals u blijkbaar niet schijnt te weten.
U krabbelt alvast terug, want waar u woont is schijnbaar allesbehalve doorsnee voor het hele land, en dus blijft mijn aanvankelijke stelling helemaal overeind staan ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 22:31   #222
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Das waar, ik hou niet van plebiaanse sporten, geef mij maar lekker zeilen, een sport van gentlemen, geen sport voor sujetten uit de lagere klasse ...
Bartje heeft een vraag voor u!
http://www.youtube.com/watch?v=rhcRnvy5k8E
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 22:32   #223
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat u geen zeiler bent !

Waar ik woon zeilt zowat iedereen ; dat heeft geen ene bal met hogere of lagere klasse te maken.

Ik heb het nu wel over zeilen, nietwaar. Niet over dat veertien dagen per jaar hydraulisch-knopje-druk vakantiegedobber van blasé-toeristen, die met hun plastieken bootjes (zij noemen het yacht ; wij noemen het caravane) de kustwateren onveilig maken.

En waarvan we er elk zomerseizoen een aantal moeten gaan redden, omdat ze het vijf mijl buitengaats in hun broek doen vanwege een onverwachte vijf beaufort of simpelweg één of ander navigatiegadget dat het heeft laten afweten.

U moet maar eens komen kijken als wij bijvoorbeeld na een zesdaags oceaantochtje terugkeren : ongewassen, doodvermoeid, tot op het bot verkleumd, en uren in de wind stinkend. Eens zien of u het dan nog over hogere klasse zult hebben…

Zeilen heeft niets met klassen te maken, maar alles met gevoel, kunde, en bedrevenheid. En met een heel klein beetje moed : geparfumeerde broekschijters blijven best aan de wal.
Als ik het kan vragen, waar woont u in Frankrijk?
Oud 25 februari 2009, 22:55   #224
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
U krabbelt alvast terug, want waar u woont is schijnbaar allesbehalve doorsnee voor het hele land, en dus blijft mijn aanvankelijke stelling helemaal overeind staan ...
Lees nog eens mijn posts, Aynerand, en u zult - zelfs met slechts een klein vleugje goed wil - merken dat ik het nooit over "het hele land" of wat dan ook heb gehad, maar "over waar ik woon". Bref.

Uw aanvankelijke stelling was dat zeilen een sport is voor de hogere klasse.

Andermaal : lees nog eens mijn posts.

Of beter nog : ga eens met een paar echte zeilers praten.

U zult erg snel merken dat uw stelling totaal niet overeind blijft.

Deels begrijpelijk, uw misvatting. U bent bijlange de enige niet die in het cliché gelooft dat zeilen en een boot bezitten enkel iets is voor "rijken".

Dat kan misschien wel in Brussel het geval zijn, maar gaat u bijvoorbeeld maar eens de Atlantische kust langs, en u zult beseffen dat bedoeld cliché-plaatje voor de kustbewoners aldaar absoluut niet opgaat.

Als de Atlantische kust voor u te ver is, ga dan eens naar Nederland kijken. Of naar de Britse westkust, bijvoorbeeld.

Let wel, Aynerand : het is geen schande dat u duidelijk geen zeiler bent, hoor, al is het een beetje sneu dat u zich aldus wil voordoen.

Maar wat niet is kan nog komen. Als het deel uitmaakt van uw dromen, dan wens ik het u van harte toe.

Wie weet komen we mekaar ooit nog bij windkracht zeven in de Golfe de Gascogne tegen ?

Eens terug binnengelopen, zal ik u met plezier een café crème betalen in de eerste de beste visserskroeg, en zullen we er, elk met ons ranzig zeegeurtje, ongetwijfeld samen om lachen dat u zeilen ooit als iets voor de hogere klasse omschreef.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:00   #225
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet komen we mekaar ooit nog bij windkracht zeven in de Golfe de Gascogne tegen ?

Eens terug binnengelopen, zal ik u met plezier een café crème betalen in de eerste de beste visserskroeg, en zullen we er, elk met ons ranzig zeegeurtje, ongetwijfeld samen om lachen dat u zeilen ooit als iets voor de hogere klasse omschreef.
Als ik ooit nog eens zo dom ben mijn strijkijzer de golf van gascogne in te sturen loop ik ook zeker even binnen. Hoop wel dat er dan een setje droge kleren klaar ligt, want dat zal tegen die tijd wel nodig zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:05   #226
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als ik het kan vragen, waar woont u in Frankrijk?
Zuid-West Frankrijk, Everytime, net geen duizend kilometer van Brussel. Vlak aan de kust.

Sorry, maar om mijn forummer-anonimiteit te beschermen wil ik niet precieser zijn ; ik meen dat u dat wel kunt begrijpen.
Oud 25 februari 2009, 23:20   #227
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Als ik ooit nog eens zo dom ben mijn strijkijzer de golf van gascogne in te sturen loop ik ook zeker even binnen. Hoop wel dat er dan een setje droge kleren klaar ligt, want dat zal tegen die tijd wel nodig zijn.
U bent welkom.

Wil de maanden november tot zowat eind februari vermijden. We kunnen dan wel stoer doen, maar er zijn grenzen.

Hoewel, de laatste paar dagen was het hier heerlijk zeilweer. Een beetje weinig wind weliswaar, maar zonnig en niet eens koud.

Jammer dat ik, zoals �*l te dikwijls, mij geen dagje kon vrijmaken.

Dan maar een half uurtje kanovaren : pakkie an, en letterlijk twee minuten later zit je al te peddelen. Nogal lage klasse ongetwijfeld volgens Aynerand, en zéker voor een dame. 't Zal ons een zorg wezen.

Maar eh..., zijn we nu niet een héél klein beetje off topic ?
Oud 25 februari 2009, 23:24   #228
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zuid-West Frankrijk, Everytime, net geen duizend kilometer van Brussel. Vlak aan de kust.

Sorry, maar om mijn forummer-anonimiteit te beschermen wil ik niet precieser zijn ; ik meen dat u dat wel kunt begrijpen.
1000 km is anders al redelijk precies hoor. Er is daar een grote duin in de buurt dacht ik.

Laatst gewijzigd door Zucht : 25 februari 2009 om 23:25.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:27   #229
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar eh..., zijn we nu niet een héél klein beetje off topic ?
Ja, maar soms is dat nodig.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2009, 23:43   #230
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
1000 km is anders al redelijk precies hoor. Er is daar een grote duin in de buurt dacht ik.
I'll say no more, if you don't mind.

Waarover ging het nu weer ? Ah ja : Belgische/Franstalige pesterijen voor de Vlamingen...
Oud 26 februari 2009, 00:42   #231
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Geen probleem, ik begrijp dat 100%!
Oud 26 februari 2009, 13:07   #232
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
GBA wilt Antwerp niet in 1e
GBA en Antwerp zijn zoals kat en hond

jij kent duidelijk ook niets van voetbal
danku voor de uitleg aan de voetballeken, uiteraard wil ik antwerp niet in eerste en zelfs liefst in 3de nochtans in dit geval hadden de fans van r*fc meer dan gelijk
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be