Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 17 maart 2009, 18:49   #221
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U valt in herhaling, dus moet ik dat ook doen.

Het gaat daar in d�*t geval om Palestijnen die geen Israëli zijn. Wat begrijp je daar eigenlijk niet aan?

Ik zet het eens op een rijtje voor je.

In Israël wonen:
  • Palestijnen die geen Israëli kunnen of willen worden.
  • Palestijnen die burger zijn, maar verzaken aan hun burgerplicht en daardoor een hoop burgerrechten verliezen.
  • Palestijnen die burger zijn met dezelfde rechten en plichten als iedere Israëli van welke afkomst ook.
Maar man, ik heb het over Palestijnen die doen wat ze moeten doen en toch gedicrimineerd worden gewoon omdat ze geen joodse moeder hebben of de islam aanhangen. Daarover gaat het natuurlijk. De Joden willen de Palestijnen gewoon buiten. Om het even welke palestijn.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2009 om 18:52.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 18:53   #222
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Maar man, ik heb het over Palestijnen die doen wat ze moeten doen en toch gedicrimineerd worden gewoon omdat ze geen joodse moeder hebben of de islam aanhangen. Daarover gaat het natuurlijk. De joden willen de Palestijnen gewoon buiten. Om het even welke palestijn.
En er wordt nu al weken op verschillende threads en door verschillende mensen naar een bron gevraagd voor deze boude bewering.

Tevergeefs tot nog toe.

Hoe zou d�*t toch komen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 maart 2009 om 18:53.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 19:16   #223
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bewijst dat het om dezelfde rechten en plichten gaat in Israël.

U noemt dat zo, maar het heet anders. Het heet migratiebeleid.

Paulus.
U noemt dat dus 'migratiebeleid'. U bent ook niet vlug beschaamd.

Laatst gewijzigd door system : 17 maart 2009 om 19:16.
system is offline  
Oud 17 maart 2009, 20:35   #224
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U noemt dat dus 'migratiebeleid'. U bent ook niet vlug beschaamd.
Ik noem het niet zo, het heet zo. Net zoals in elk ander land ter wereld.

U bent het die noemt. Discriminatie dan nog. Dan discrimineert België ook, weet je. En de meeste andere landen ter wereld.

Laten we dus maar in het midden laten wie zich hier moet schamen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 17 maart 2009 om 20:37.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 21:54   #225
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

tiens, ik heb VANAF het begin toch een bron gegeven die over discriminatie tov arabische ISRAELI ging versus joodse ISRAELI, puur gebaseerd op hun al dan niet joods zijn ; beiden dezelfde nationaliteit, maar niet dezelfde rechten :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
en nog een voorbeeld van de wettelijke ongelijkheid tussen de Israeli al naargelang het al dan niet joods zijn :

Although Arabic is an official language, the National Insurance Institute requires that documents submitted for claims be translated into Hebrew.

Approximately 93 percent of land was in the public domain, and of this approximately 12.5 percent was owned by the Jewish National Fund (JNF), whose statutes prohibit sale or lease of land to non-Jews. In 2005 the attorney general ruled the government cannot discriminate against Arab Israelis in marketing and allocation of lands it manages, including those of the JNF. As an interim measure, the government agreed through the Israel Lands Administration (ILA) to compensate the JNF for any land leased to an Arab by transferring an equal amount of land from the ILA to the JNF. Legal petitions against the JNF policy of leasing public land only to Jews were ongoing at year’s end.

bron : http://jewschool.com/2009/03/02/1532...ights-reports/
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 17 maart 2009 om 21:57.
roodhaar is offline  
Oud 17 maart 2009, 22:05   #226
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Meteen noteren dat Israelische fundamentalisten de etnische zuivering van Palestijnen door Israel bestempelen als "migratiebeleid"....

de israelische maskers vallen wel steeds meer af ...en daaronder zit heel wat ranzige smeerlapperij.
.
roodhaar is offline  
Oud 17 maart 2009, 22:47   #227
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Of je bent burger van Israël of je bent het niet. Ongeacht of je ook inwoner bent.

En alle burgers hebben dezelfde rechten en plichten.

Begint het te dagen?

Paulus.
Lees dit eens mijn beste Paulus ,zo uit de link van roodhaar geplukt....

Citaat:
Arab Israelis were underrepresented in most fields of employment, including government, despite a five-year-old affirmative action program to promote hiring Arab Israelis (including Druze and Bedouin) in the civil service. According to the government, 6.2 percent of government employees in 2007 were Arab.

A 2000 law requires that minorities have “appropriate representation” in the civil service and on the boards of government corporations. As of December 2007, Arabs (including Druze and Circassians) filled 51 of 528 board seats of state-run companies. Of the 55,000 persons working in government companies, 1 percent were Arab.

http://jewschool.com/2009/03/02/1532...ights-reports/

Daar gaat U mijn beste,zo gelijk zijn ze.....Met Uw billen bloot deze keer, en mijn dank aan roodhaar voor haar link.....

Laatst gewijzigd door Svennies : 17 maart 2009 om 22:47.
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 23:08   #228
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

tiens, ik heb VANAF het begin toch een bron gegeven die over discriminatie tov arabische ISRAELI ging versus joodse ISRAELI, puur gebaseerd op hun al dan niet joods zijn ; beiden dezelfde nationaliteit, maar niet dezelfde rechten :
Mijn Engels is niet voldoende om in die taal te kunnen discuteren.

Maar naar ik begrijp gaat het om een organisatie (JNF) dat bij voorkeur verkoopt of verhuurt aan joden ipv arabieren van land als interne maatregel, van de organisatie.

En daartegen heeft de regering maatregelen genomen.

Klopt dat zo'n beetje?

Zoniet, vertaal dat dat even voor mij aub. Dit is nog altijd een Nederlandstalig forum dacht ik.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 23:09   #229
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Daar gaat U mijn beste,zo gelijk zijn ze.....Met Uw billen bloot deze keer, en mijn dank aan roodhaar voor haar link.....
Vertaal het even als je wil. Ik repliceer ook niet in een taal dat u niet voldoende machtig bent.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 23:10   #230
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meteen noteren dat Israelische fundamentalisten de etnische zuivering van Palestijnen door Israel bestempelen als "migratiebeleid"....

de israelische maskers vallen wel steeds meer af ...en daaronder zit heel wat ranzige smeerlapperij.

Het is smeerlapperij om van etnische zuivering te spreken als Israël juist aanbiedt om te helpen en 20% van de Israëli Palestijn is.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 17 maart 2009, 23:18   #231
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertaal het even als je wil. Ik repliceer ook niet in een taal dat u niet voldoende machtig bent.

Paulus.
Pak eens een woordenboek mijn beste paulus,zo moeilijk is het nu ook weer niet om te lezen....

Mottig excuus van U mijn beste, Uw gezichtsverlies verstoppen onder het mom dat U het zogezegd niet kan lezen...

Overigens uit diezelfde link...

Citaat:
The Bedouin population was the most disadvantaged. Half of the 160,000 Bedouin lived in seven state-planned or eight recognized communities, which were impoverished but received basic state services. The seven state-planned townships were among the eight poorest communities in the country, according to a March 31 report by the NGO Human Rights Watch. The other half of Israel’s Bedouin lived in at least 46 unrecognized villages, which did not have water and electricity and lacked educational, health, and welfare services. The unrecognized villages, made up mostly of tents and shacks, evolved as a result of the government’s refusal to recognize Bedouin land claims based on traditional usage prior to the establishment of the state.
En nochtans zijn bedoeien vreedzaam van aard, sterker nog,ze hebben nog nooit een quassamraket op israelische doelwitten afgevuurd...

Toch krijgen ze krek diezelfde behandeling zoals de palestijnen in de gazastrook én de westbank....

Durft U nog eens te zeggen dat er géén apartheidsregime heerst in israel...

U moest beschaamd zijn mijn beste....
Svennies is offline  
Oud 17 maart 2009, 23:32   #232
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

The other half of Israel’s Bedouin lived in at least 46 unrecognized villages, which did not have water and electricity and lacked educational, health, and welfare services. The unrecognized villages, made up mostly of tents and shacks, .....

@ Svennies

Ik wil nu niet vervelend doen, maar ik heb tijdens oefenvluchten op ultra lage hoogte de Marokkaanse Sahara overvlogen van noord naar zuid en van oost naar west. En vanaf een hoogte van 10 meter kan je redelijk wat zien.

Ik heb dan ook redelijk wat bedoeiensettlements daar gezien. En ik moet zeggen, je beschrijving past uitstekend bij wat ik daar zag.

Jammer, maar helaas.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 17 maart 2009 om 23:33.
JeeBee is offline  
Oud 18 maart 2009, 00:07   #233
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
The other half of Israel’s Bedouin lived in at least 46 unrecognized villages, which did not have water and electricity and lacked educational, health, and welfare services. The unrecognized villages, made up mostly of tents and shacks, .....

@ Svennies

Ik wil nu niet vervelend doen, maar ik heb tijdens oefenvluchten op ultra lage hoogte de Marokkaanse Sahara overvlogen van noord naar zuid en van oost naar west. En vanaf een hoogte van 10 meter kan je redelijk wat zien.

Ik heb dan ook redelijk wat bedoeiensettlements daar gezien. En ik moet zeggen, je beschrijving past uitstekend bij wat ik daar zag.

Jammer, maar helaas.
Tja,bedoeien zijn met weinig tevreden,trouwens mijn beste ken ik het marokkaans landsgedeelte best goed,zowel het rifgebergte als de woestijn tijdens mijn legeropleiding...

Deze bedoeien leven in alle vrijheid,die in de negevwoestijn worden nét zo goed opzij geschoven als men daar met de palestijnse bevolking placht te doen....Nochtans vormen die bedoeien géén enkele bedreiging,noch voor de israeliërs ,noch voor de palestijnen....

Overigens met welk vliegtuigtype vloog U....F16???????
Svennies is offline  
Oud 18 maart 2009, 09:19   #234
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En dan? Als de joden hun legerdienst niet doen verliezen ze ook bepaalde voordelen.

Maar u moet alles citeren uit de tekst. Ook dit:

Sinds 1967 hebben zo al meer dan 8500 Palestijnen hun Jeruzalem-verblijfskaart verloren. Verhuist een man of vrouw illegaal naar Jeruzalem, dan leeft die onder de voortdurende dreiging uitgewezen te worden. Palestijnse kinderen in Oost-Jeruzalem worden bij geboorte geregistreerd onder de nationaliteit van hun vader. Heeft die geen verblijfsrecht in Jeruzalem en de moeder wel, dan kan zij nog een jarenlange procedure starten om zelf haar kind te registeren. In de tussentijd is het kind niet geregistreerd en heeft het geen sociale rechten zoals toegang tot gezondheidszorg of onderwijs. Dit druist regelrecht in tegen de rechten van het kind.

Etnic cleansing noem ik dit.
wat hier beschreven wordt maakt gewoon deel uit van de lokale apartheidspolitiek.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 18 maart 2009, 09:51   #235
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan géén domme vragen mijnheer,alléén domme antwoorden....

Nog zo'n domme en inhoudsloze slogan.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 18 maart 2009, 10:34   #236
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
F16?
Onder andere.
Oud 18 maart 2009, 12:02   #237
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En er wordt nu al weken op verschillende threads en door verschillende mensen naar een bron gevraagd voor deze boude bewering.
ooit al vd "absentee property law" of de "Law for Acquisition of Land" gehoord? bekend met het jew national fund of wetgeving rond de "israel land administration"?
http://www.badil.org/e-library/Decla...h_Africans.htm
Zuid afrikanen weten wat apartheid betekent
1207 is offline  
Oud 18 maart 2009, 17:06   #238
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pak eens een woordenboek mijn beste paulus,zo moeilijk is het nu ook weer niet om te lezen....

Mottig excuus van U mijn beste, Uw gezichtsverlies verstoppen onder het mom dat U het zogezegd niet kan lezen...
Het is geen excuus. Het is de reden. Daarom vraag ik ook een vertaling. In alle beleefdheid overigens.

Citaat:
Overigens uit diezelfde link...

En nochtans zijn bedoeien vreedzaam van aard, sterker nog,ze hebben nog nooit een quassamraket op israelische doelwitten afgevuurd...

Toch krijgen ze krek diezelfde behandeling zoals de palestijnen in de gazastrook én de westbank....

Durft U nog eens te zeggen dat er géén apartheidsregime heerst in israel...

U moest beschaamd zijn mijn beste....
中华人民共和国

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 18 maart 2009, 20:49   #239
Fiere Jood
Provinciaal Gedeputeerde

Fiere Jood's schermafbeelding

Standaard

Druzim en Israelische Moslims steunen ouders van Shalit.

Published 12:49 11.05.11

Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 18 maart 2009 om 20:52.
Fiere Jood is offline  
Oud 26 maart 2009, 14:27   #240
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

graag gedaan !
.
roodhaar is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be