Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2009, 12:54   #221
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als er een blokker naast mijn deur komt wonen had ik dat toch ook wel graag geweten hoor!
Daar kan je tamelijk snel achterkomen denk ik.
Iemand met een VB lidkaart heeft daarom niet persé een strafblad.

Maar wees gerust: ik vermoed dat U geen probleem zal hebben als een veroordeelde pedofiel naast U komt wonen: nu van mij mag je er gerust je kleinkinderen naartoe sturen hoor, zo'n vriendelijke man! Niemand verplicht je trouwens om die site te gaan bezoeken.

Mag ik veronderstellen dat je anderzijds weldegelijk héél hard van de toren wil blazen als de katholieke kerk hun veroordeelde pedofiele pastoors stilletjes naast jouw deur komen deponeren? D�*n zou je vast wèl graag willen weten hoeveel misdienaartjes hij gemolesteerd heeft zeker hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:02   #222
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Ja zo werkt dat het, als iemand zijn gedacht spreekt wordt ie dadelijk met de dood bedreigd. Dat is hetzelfde als terrorisme uw leven laten leiden he
"Oh nee ze dreigen, kom we geven ze rap hun goesting".

Het getuigt van moed dat die man toch voet bij stuk houdt en de site niet offline haalt.

Ik vraag U opnieuw Freespirit: Wat moet er dan volgens U gebeuren om een volgend Dutroux schandaal te voorkomen?
Een celstraf baat blijkbaar niets, daar hebben ze tijd genoeg om de volgende stap te beramen. Tijd in een nieuw netwerk van "collega's" waar vast veel van te "leren" valt.
Psychopaten als Dutroux laten zich heus niet tegenhouden door een website. Hij heeft trouwens zijn slachtoffers met geweld ontvoerd en niet er eerst een persoonlijke vertrouwensrelatie mee opgebouwd (wat de meeste niet-verwante pedo's wel doen met hun slachtoffertjes). Ik twijfel er zelfs aan of Dutroux een pedo mag worden genoemd, eerder een psychopatische machtswellustelling die jonge meisjes uitkoos om zijn behoeften te bevredigen. En Dutroux' slachtoffers waren ook niet z'n buurmeisjes. Je redenering en argumentatie is bij deze dus zinloos en totaal overbodig. Een Dutroux zal onze maatschappij nooit kunnen vermijden, maar gelukkig komt zulk figuur slechts zeer uitzonderlijk voor (misschien één keer op de dertig jaar op een gebied zo groot als België). Spijtig voor z'n slachtoffertjes, maar in vergelijking met ons moordende verkeer is het sterftecijfer onder kinder door toedoen van zulke uitzonderlijke gekken, bijzonder marginaal te noemen. En de meeste 'buurman-pedo's' mogen dan wel verderfelijke dingen van plan zijn en op hun kerfstok hebben, slechts zeer zelden zouden zij overgaan tot het vermoorden van hun slachtoffertjes (tenzij misschien in paniek omdat ze schrik hebben dat het kind hen gaat verraden).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:12   #223
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Neen niets houdt ze tegen, niets maar dan ook niets.
Zij zijn doorslechte mensen dat de onschuld van het leven krenken.

Maar als Dutroux van de eerste keer aan de schandpaal had gehangen (toen was internet nog niet zoals nu) en wereldbekend was geworden, had dat tragedie misschien voorkomen kunnen worden.

Niemand kende Dutroux tot pas NAdat hij hervallen was. Dan denk ik: Ja laat ons vanaf nu de pedofielen wel openbaren! Laat ze publiekelijk getoond worden.

Ik blijf bij mijn mening, al wie opkomt voor de privacy van een pedofiel hoort maar mee op die site te komen als pedo-sympathisant.

Zolang het om schuldig verklaarde pedofielen gaat tenminste.
Oud 20 april 2009, 13:23   #224
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen niets houdt ze tegen, niets maar dan ook niets.
Zij zijn doorslechte mensen dat de onschuld van het leven krenken.

Maar als Dutroux van de eerste keer aan de schandpaal had gehangen (toen was internet nog niet zoals nu) en wereldbekend was geworden, had dat tragedie misschien voorkomen kunnen worden.

Niemand kende Dutroux tot pas NAdat hij hervallen was. Dan denk ik: Ja laat ons vanaf nu de pedofielen wel openbaren! Laat ze publiekelijk getoond worden.

Ik blijf bij mijn mening, al wie opkomt voor de privacy van een pedofiel hoort maar mee op die site te komen als pedo-sympathisant.
Zolang het om schuldig verklaarde pedofielen gaat tenminste.

Nu gaat u wel een fameuze stap te ver. Omdat ik bijvoorbeeld uw mening niet verkondig, zou ik dan mee op die site moeten staan? De inquisitie is er niets tegen. By the way, ik heb geen enkele sympathie voor pedo's. Ik probeer enkel 'berouwvolle' pedo's een nieuwe, aangepaste kans te geven en hen tegelijk uit de buurt te houden van hun 'targets'. En dat doe je niet door ze in een vergeetput te gooien, hun ballen af te kappen of hen voor de rest van hun leven te brandmerken. De grootsheid van een maatschappij en rechtsstaat valt af te lezen aan het gegeven hoe humaan zij hun 'moreel verwerpelijken' behandelen.
Oud 20 april 2009, 13:28   #225
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als er een blokker naast mijn deur komt wonen had ik dat toch ook wel graag geweten hoor!
Zodat je hakenkruizen op zijn gevel kan spuiten en zijn autobanden platsteken bedoel je?

Oh, en nog zo'n linkse favoriet, zijn kinderen bedreigen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 13:38   #226
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Sinds wanneer kunnen sites die in Amerika gehost worden, gewoon worden afgesloten voor belgen? Kan men dan wèl op die sites geraken vanuit Nederland?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=197

Technisch kan het dus, via DNS-blocking. Of de ISPA ondertussen is ingegaan op de vraag van justitie weet ik niet.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 14:33   #227
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nu gaat u wel een fameuze stap te ver. Omdat ik bijvoorbeeld uw mening niet verkondig, zou ik dan mee op die site moeten staan? De inquisitie is er niets tegen. By the way, ik heb geen enkele sympathie voor pedo's. Ik probeer enkel 'berouwvolle' pedo's een nieuwe, aangepaste kans te geven en hen tegelijk uit de buurt te houden van hun 'targets'. En dat doe je niet door ze in een vergeetput te gooien, hun ballen af te kappen of hen voor de rest van hun leven te brandmerken. De grootsheid van een maatschappij en rechtsstaat valt af te lezen aan het gegeven hoe humaan zij hun 'moreel verwerpelijken' behandelen.
U vindt dit een stap te ver???
Ik vind het een BRUG te ver dat jullie zo opkomen voor pedo's terwijl meisjes en jongens heel hun leven getraumatiseerd zijn. Ouders hun kinderen verloren zijn aan de dood en onwillige prostitutie in een pedo milieu omdat het gerecht dien Dutroux niet van de eerste keer doodspoot.

Het gaat niet over mijn mening delen, het gaat erom opkomen voor de privacy van een pedofiel. Daar gaat het om.
Wie vindt dat een pedo privacy verdient ... sorry daar denk ik stil in mezelf bij: zijde zelf ne pedo of hoe zit da?

Je zegt het zelf, dat doe je niet door het in de vergeetput te gooien.
Dus laat het voor eens en altijd geweten zijn, die site draagt daar goe met bij.

Logisch verstand: Leefde Julie en Melissa nog als Dutroux van de eerste keer voorgoed uit de maatschappij verdween?
Doodstraf is niet van gelding in BE, ze is er wel maar wordt niet toegepast.
Dan vind ik dat WIJ DE BEVOLKING het recht hebben deze stap te ondernemen om ons te verdedigen tegen pedofielen.
't Moet je dochter maar eens zijn he!

En zeg niet dat het het probleem zal oplossen, neen pedofilie zal er altijd zijn. Helaas. Maar het is niet omdat het "maar iets" zou helpen we het niet moeten doen. Alle beetjes maken één groot.
En wat heeft de regering ondernomen na Dutroux? NIETS!
ERger nog, tging er nog zo laks aantoe dat hem is kunnen gaan lopen voor nen tijd.

EDIT: En de conerotte affaire zal ik ook nooit vergeten. Onze reputatie is nu pedoland, en ik denk dat veel machtige mannekes op zetelkes wel degelijk pedo zijn na het vuile spel met Dutroux.
Honderden scholen hebben gestaakt, honderden, we hebben nog met spaghetti gesmeten op de politie.
Hij is verdomme vervangen door iemand dat nog nooit een rechtzaak gevoerd heeft. Stelt u zichzelf dan geen vragen?
Op de wet moeten niet rekenen om u te verdedigen tegen pedofilie hoor, dus mijn vraag: mogen wij dan zelf niets ondernemen?
Ik vind van wel, "It's better to be wrong while doing the right thing, then to be "right" and doing the wrong thing.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 14:44.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 20:32   #228
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan je tamelijk snel achterkomen denk ik.
Iemand met een VB lidkaart heeft daarom niet persé een strafblad.

Maar wees gerust: ik vermoed dat U geen probleem zal hebben als een veroordeelde pedofiel naast U komt wonen: nu van mij mag je er gerust je kleinkinderen naartoe sturen hoor, zo'n vriendelijke man! Niemand verplicht je trouwens om die site te gaan bezoeken.

Mag ik veronderstellen dat je anderzijds weldegelijk héél hard van de toren wil blazen als de katholieke kerk hun veroordeelde pedofiele pastoors stilletjes naast jouw deur komen deponeren? D�*n zou je vast wèl graag willen weten hoeveel misdienaartjes hij gemolesteerd heeft zeker hé?
Citaat:
ik vermoed
Citaat:
Mag ik veronderstellen
Citaat:
D�*n zou je vast
Mager redeneringeske hé?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 21:08   #229
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over mijn mening delen, het gaat erom opkomen voor de privacy van een pedofiel. Daar gaat het om.
Wie vindt dat een pedo privacy verdient ... sorry daar denk ik stil in mezelf bij: zijde zelf ne pedo of hoe zit da?

Op de wet moeten niet rekenen om u te verdedigen tegen pedofilie hoor, dus mijn vraag: mogen wij dan zelf niets ondernemen?Ik vind van wel, "It's better to be wrong while doing the right thing, then to be "right" and doing the wrong thing.
Nee, wiij mogen zelf niets ondernemen. Dat ondergraaft onze democratie en fuandamentele waarden. Als we burgers voor om het even wat zelf laten ingrijpen krijgen we binnen de korste keren anarchie waarin we elkaar voior alles de kop gaan inslaan. En het is niet omdat een crimineel de rechten of waardigheid van z'n slachtoffers aantast, dat dat anderen automatisch het recht geeft om deze crimineel zijn rechten af te nemen. Je moet eindelijk eens beseffen dat de tijd van 'oog om oog, tand om tand' voorbij is. Pedo's mogen van mij gerust strenger bestraft worden, maar dan via rechterlijke weg en niet d.m.v. een blinde lynchpartij. En inderdaad, zelfs een pedo heeft voor mij rechten en als verdediger van onze rechtsstaat wil ik daar gerust voor opkomen, net zoals voor moordenaars, bankovervallers, fraudeurs en verkrachters. Het toont onze 'redelijkheid' t.ov. elk humaan wezen, ongeacht hetgene hij/zij op de kerfstok heeft.

En P.S.: als u als enige kan suggereren dat ik er zelf 'een van hen' ben dan is dat het teken dat uw echte argumenten op zijn en dat u dan maar zielige opmerkingen maakt. Vanwaar al die blinde woede ?
Oud 20 april 2009, 22:36   #230
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jawel, als het gerecht niets onderneemt is het maar aan ons om het te ondernemen. Net zoals "discriminatie met drugs". Als de wetgeving hypocriet omgaat met "drugs". Zoals minderjarigen hard drugs (drank) toelaat, een volwassen man/vrouw het recht heeft een joint te blowen.
(los van de kwestie) maar om aan te tonen dat de wetgeving niet perfect is.
Als het om KINDERLEVENS gaat, vind ik dat we de wet mogen overschrijden. Den eerste dat nog maar probeert aan mijn kind te komen zal ik tot het eind laten lijden. Beginnend met ne gloeiend hete pook in zijn aars te duwen, een gloeiend hete priem in zijn pisgaatje. En zo kan ik nog even doorgaan hoor.

U zal het vast niet zo vinden, maar ik vind het leven van een kind meer waard dan een wetgeving dat elkaar gelijmd is.

Dat ondergaat de democratie (lees democrazy)?
Ik vind dat een democratie (lees democrazy) een meerderheid vertegenwoordigt, mij hebben ze nog niets gevraagd of die site wel goed is. U dan wel?
Laat ons het eens aan de mensen vragen he, niet aan de wetgeving. Dat zou pas democratie zijn.
Dus democratie (lees democrazy) is uiterst relatief.

De pedo's mogen gerust van U strenger gestraft worden, maar worden ze dat daarom? Integendeel, voor pedofilie krijg je zo'n 15 jaar (en sommige veel minder) ofzo. Terwijl moord tot 25 jaar kan leiden.

Ik stel maar vast en ga verder op wat ik zie.

Citaat:
En P.S.: als u als enige kan suggereren dat ik er zelf 'een van hen' ben dan is dat het teken dat uw echte argumenten op zijn en dat u dan maar zielige opmerkingen maakt. Vanwaar al die blinde woede ?
Ik ben niet woedend op jou. Dit onderwerp is voor mij gewoon heel gevoelig, ik ben vader. En alles, maar dan ook alles dat kan baten bij haar veiligheid (als is het maar een fractie) verwelkom ik met open armen.
Ik heb mijn argument al gegeven over die site. Ver voor ik zei: al wie vindt dat zoiets niet kan moet er maar bij als sympathisant.

Mijn punt over die site is heel duidelijk:
*Een pedofiel verdient MINDER privacy dan onze kinderen veiligheid verdienen.
Gaat U daar dan niet met akkoord?

*Wat dus gelijk staat aan geen privacy

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 22:44.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2009, 01:11   #231
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
UDe pedo's mogen gerust van U strenger gestraft worden, maar worden ze dat daarom? Integendeel, voor pedofilie krijg je zo'n 15 jaar (en sommige veel minder) ofzo. Terwijl moord tot 25 jaar kan leiden.

Mijn punt over die site is heel duidelijk:
*Een pedofiel verdient MINDER privacy dan onze kinderen veiligheid verdienen.
Gaat U daar dan niet met akkoord?*Wat dus gelijk staat aan geen privacy
Nee, ik ga daar niet mee akkoord. Omdat het ene het andere niet hoeft uit te sluiten. Het is niet of de privacy van de pedo of de veiligheid van het kind, maar beide moeten mogelijk zijn. Als het gerecht de veroordeelde pedo's beter zou opvolgen, een wat meer realistische therapie en begeleiding zou geven en hen niet in de buurt met teveel kinderen zou laten wonen, zouden we al heel wat verder komen. Bovendien, we kunnen de privacy van pedo's ook wat aan banden leggen zonder er de massa in te betrekken. Laat het gerecht de wandel en gang van de pedo's volgen met een zendertje (is in deze tijden van GPS perfect technisch mogelijk), doe hen een enkelband om en blokkeer hun computer voor 'dubieuze' sites. Men schendt op die manier ook de privacy, maar er wordt tenminste geen paniek en haat onder de goegemeente gezaaid.

En het is toch perfect normaal dat een pedo minder celstraf krijgt dan een moordenaar? Een moordenaar ontneemt iemands leven, het is een halsmisdrijf, seksueel misbruik van kinderen is dit in de regel niet, hoe verschrikkelijk de feiten hier ook mogen zijn. Maatschappellijk gezien worden pedo's de dag van vandaag inderdaad 'slechter' ingeschat dan 'ordinaire' moordenaars. Nu mag ik u ook eens een vraagje stellen: wat vindt u het ergste: dat een kind vermoord wordt (weliswaar zonder seksueel misbruik) of dat een kind aangerand wordt ? Het tweede geval is weliswaar zeer ernstig, maar er is nog een reëele kans dat het kind dit te boven komt mits goede begeleiding en verwerking. Bij moord is echter elke vorm van 'te boven komen' uitgesloten, dat is een evidentie. Het is dan ook helemaal niet zo vreemd dat ons Belgisch strafrecht voorschrijft dat iemand die moordt een potentieel hogere straf krijgt dan iemand die misbruikt.
Oud 11 juli 2012, 07:05   #232
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Anonymous in actie

edit : lijsten zijn makkelijk te vinden via google ik ga ze niet zelf linken omdat ik niet graag zou hebben dat er onschuldigen tussen zitten en ik dat op mijn kerfstok heb

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 11 juli 2012 om 07:11.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 08:57   #233
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Anonymous in actie

edit : lijsten zijn makkelijk te vinden via google ik ga ze niet zelf linken omdat ik niet graag zou hebben dat er onschuldigen tussen zitten en ik dat op mijn kerfstok heb
Er staat een Vlaams Bloks gemeenteraadslid in die lijst... Iemand verwonderd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 09:03   #234
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er staat een Vlaams Bloks gemeenteraadslid in die lijst... Iemand verwonderd?
Dat zal wel niet lang meer duren voor die naar de NVA overloopt dan ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 09:09   #235
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal wel niet lang meer duren voor die naar de NVA overloopt dan ...

Dat zou best wel 'ns kunnen... Hij houdt van kleine borstjes, zegt hij. En Bart De Wever heeft die nu sinds zijn vermageringskuur...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 09:55   #236
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...internet.dhtml

Moet dit nu echt? Is Nederland opnieuw in de periode van de charivari beland? Gevaarlijke evolutie als mensen het recht in eigen handen gaan nemen. Ik betwijfel of het effectief wel allemaal veroordeelde pedofielen gaan zijn die op de site terechtkomen. En bij mijn weten is iedereen onschuldig tot hij veroordeeld is en deze schuld dus bewezen is. 'Het volk' moet niet voor opperrechter spelen, de geschiedenis leert ons dat zulke houding gevaarlijke implicaties kan hebben. Enfin, we zijn weer een stapje verder in de paranoïde waanzin geëvolueerd. En daarbij, welke meerwaarde heeft het nu precies als je weet dat er een pedo in je buurt woont? Dan krijg je nog meer achterdocht, en durf je je kinderen helemaal niet meer alleen naar school te sturen of buiten te laten spelen. Het is mijns inziens beter je kinderen een algemene weerbaarheid op te bouwen, en natuurlijk in ideale omstandigheden hen op jonge leeftijd niet alleen op straat te laten lopen.
Freespirit is bang dat zijn adres op het internet komt?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2012, 01:19   #237
Ariadne
Burger

Standaard

Citaat:
Anonymous in actie

Mja, die lijsten zijn inderdaad gemakkelijk te vinden. En je kunt onmogelijk weten of wie op die lijst staat een pedofiel is. Dus ben ik er geen voorstander van die te publiceren. Zelfs niet als er zo'n blokker op staat, .
Misschien wou die man inderdaad op die site wijzen op de implicaties en het gevaar van het al te snel verbieden van organisaties; dat betekent niet noodzakelijk dat hij een organisatie met sympathie voor pedofielen prima vindt. Maar ondertussen staat hij wel bij een grote hoop mensen bekend als vermeende pedofiel en potentiële kinderverkrachter. En zelfs als iemand een site bezocht heeft met plaatjes van blote kinderen of erger betekent dat niet noodzakelijk dat die pedofiel is. Ik heb bv Mein Kampf gelezen van Hitler, Das Kapital van Marx, het Oude Testament en de Koran. Ben ik daarom een katholieke, fascistische, communistische moslim? Ik denk het niet. En 'computer gehackt' lijkt misschien een doorzichtig excuus maar het kan.

Gezien je niet weet of wie op die lijst staat een kinderverkrachter is en de implicaties van zo'n beschuldiging zo enorm vind ik die publicatie niet zo'n goed idee.
Als het daadwerkelijk over veroordeelde pedofielen gaat ligt het gevoeliger. Wil ik dan hun adres publiek? Zou ik het willen weten? Ja. Maar als we als maatschappij oordelen dat iemand zijn straf uitgezeten heeft en oordelen dat het veilig is hem of haar vrij rond te laten lopen dan moet je die ook niet laten lopen met een bord om zijn nek. Dan laat je hem beter zitten in een of andere instelling of gevangenis.

De uitspraken over Dutroux hier vind ik minder ter zake. Dutroux was bij mijn weten niet echt een pedofiel. Hij was en is een degoutante misdadiger maar ik betwijfel of hij persoonlijk sexueel erg in kinderen geïnteresseerd is.
Ariadne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be