![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het interesseert me trouwens wel. Alleen is er over de etiologie (die blabla waar je eerder over sprak) nog niets met zekerheid gekend. Zoals gezegd denken sommigen aan een hormonaal tekort tijdens de zwangerschap, anderen aan een bepaalde genafwijking, nog anderen aan een omgevingsfactor of omgevingsfactoren.. Ik persoonlijk ben geneigd aan te nemen dat het een combinatie is van omgevingsfactoren en aangeboren factoren (ik laat in het midden of dit nu genetisch hetzij hormonaal zou beïnvloed zijn). De meeste gecompliceerde genetische ziektes vind men trouwens in deze categorie terug. Ik denk dat we de discussie hierover kunnen sluiten. Citaat:
Citaat:
Moderne wetten zijn vaak niet meer dan perverse overdrijvingen van diezelfde christelijke waarden.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De beleving van seksualiteit staat inderdaad vaak los van de voorplanting in daden. Mensen zijn echter gecultiveerde wezens die daden dienen te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet hoe jij het ziet eh
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste heb ik het nooit over etiologie gehad, maar over ethologie. Dat is niet hetzelfde. Ten tweede: het is duidelijk dat de wetenschappelijke hypothesen over homoseksualiteit je niet echt kunnen interesseren. Anders zou je het niet als "blabla" afdoen, en je haasten om de discussie hierover te sluiten. Ten derde: wat jij "geneigd bent aan te nemen" doet er niet toe, omdat je niet de moeite neemt om je terdege te informeren over het onderwerp. Ik kan zo bijvoorbeeld "geneigd zijn aan te nemen" dat België de volgende wereldbeker voetbal gaat winnen, maar de kans dat ik er op ben is vrij klein, omdat voetbal mij nu eenmaal kan gestolen worden, en ik er niets van afweet. Citaat:
Ik durf gerust luidop zeggen dat de moderne wetgeving moreel superieur is aan wat er aan religieuze wetten allemaal bestaat, zonder enige twijfel. Eén van die "perverties" waar je zo op neerkijkt is dat mensen tegenwoordig geboren worden met een aantal onverbrekelijke mensenrechten (die spijtig genoeg nog te vaak met de voeten worden getreden, onder andere door religieuze extremisten). Het feit dat jij de wet beschouwt als een "perverse overdrijving" van christelijke waarden is een mooie illustratie van het feit dat religieus fundamentalisme niet alleen bij islamieten voorkomt.
Laatst gewijzigd door Doki : 16 februari 2010 om 23:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nagelezen. Heb ik niet gezegd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het feit alleen al dat bijna alle argumenten met wetenschap moeten worden opgelost zegt genoeg over deze tijd. De moderne westerse mens is zijn morele pedalen kwijt, omdat hij die heeft overboord gegooid. Het enige wat rest is een kille wereld van staal, glas en wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De wetenschap leert ons dat homoseksualiteit geen ziekte is. Dat is een feit, zelfs al zou jij heel graag doen geloven dat het niet zo is. Gebaseerd op dat objectieve feit kunnen we stellen dat het geen steek houdt om homo's trachten te "genezen", of om hen als minderwaardig te beschouwen. In dit geval speelt die "kille wetenschap" van jou dus een cruciale rol in hoe we kijken naar homoseksualiteit. Natuurlijk zijn er steeds een aantal mensen zoals jij, die lak hebben aan wetenschappelijke exactheid en die liever hun eigen waarheid verzinnen, een waarheid die overeenkomt met hun hoogstpersoonlijke overtuigingen. Als jij persé wilt vasthouden aan compleet subjectieve waardeoordelen die gebaseerd zijn op oude religieuze teksten, en je laars lapt aan wetenschappelijke bevindingen, dan is het je recht om dat te doen. Maar weet dat je met dat soort visie meer en meer geïsoleerd raakt (getuige de weinige bijval die je hier in deze thread oogst). Het getuigt ook van bitter weinig respect voor de medemens -nochtans zo dacht ik te weten een christelijke waarde- om karikaturale beelden op te hangen van minderheden ("homo's zijn vergelijkbaar met adolescenten die hun penis in een appeltaart steken", enz.) op basis van vooroordelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister
|
![]() Volgens welke (objectieve) cijfergegevens? Het tegenovergestelde lijkt me eerder waar: hömö's met een conservatieve levenshouding zijn veel gematigder en kunnen in die zin nog de grens trekken tussen genegenheid en pure perversiteit, iets wat het gros van de Europese "gays" al lang niet meer kunnen. Daarenboven is een conservatieve levenshouding, ook voor de hömi, steeds evenwichtiger en verstandiger. Kijk maar naar jouw grote voorbeeld - de zangeres "Yasmine". Voor dat mens kon het allemaal niet progressief, links, anti-rechts, anti-christelijk genoeg zijn. Heeft het haar veel opgeleverd, denk je? Waar is ze nu, met haar links gedweep? Volgens uw berekeningen zou zij dus wel de laatste geweest moeten zijn om (en ik citeer) "sneller ten prooi aan depressie' te vallen vermits alle conservatief kader haar ontbrak. Enfin, ik laat u geconfronteerd met deze pijnlijke vaststelling zelf maar overwegen hoe relevant of correct uw opvattingen over homofilie zijn.
![]() |
![]() |
#230 |
Parlementslid
|
![]() Het allergrappigste aan zulke uitspraken vind ik, dat minstens 1/10 van de bevolking aan die ziekte lijdt en het dus de allermeest voorkomende ziekte is op heel de wereld.
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[quote=Doki;4606311]De wetenschap leert ons dat homoseksualiteit geen ziekte is. Dat is een feit, zelfs al zou jij heel graag doen geloven dat het niet zo is. Gebaseerd op dat objectieve feit kunnen we stellen dat het geen steek houdt om homo's trachten te "genezen", of om hen als minderwaardig te beschouwen. In dit geval speelt die "kille wetenschap" van jou dus een cruciale rol in hoe we kijken naar homoseksualiteit. Natuurlijk zijn er steeds een aantal mensen zoals jij, die lak hebben aan wetenschappelijke exactheid en die liever hun eigen waarheid verzinnen, een waarheid die overeenkomt met hun hoogstpersoonlijke overtuigingen.]/QUOTE] De wetenschap leert ons dat niet. Aan wetenschappelijke bevindingen over ziektes hangt trouwens geen waardeoordeel vast. Dat maak jij ervan. Homo's zijn dus niet minderwaardig. In tegendeel, het zijn zondaars zoals u en ik. (Heb ik al een heel aantel keren gezegd). Alleen stoort het mij enorm dat homoseksuele daden niet meer als zonde worden gezien, maar als een basisrecht. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door xrc : 21 februari 2010 om 15:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Minister
|
![]() Ik neem er alvast akte van dat u geen enkel tegenargument kan ten berge brengen.
![]() |
![]() |
#238 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 |
Parlementslid
|
![]() Trouwens zo'n vergelijkingen en voorbeelden zijn belachelijk, niemand weet waarom Yasmine in feite depressief is geworden! Wie weet heeft het wel nougabollen met haar overtuiging of geaardheid te maken.
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er kwam een einde aan de twijfel: Ze zei: 'Ik ben veel gelukkiger nu ik niets meer te verbergen heb' - Story - Extra Editie, 27 juni 2009 |
|
![]() |
![]() |