Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2009, 18:54   #221
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
WTF?
Wat als de NASA nu afkomt met Niburu verhalen?
Dit is voor een groot stuk het verhaal dat 2012 believers vertellen.

http://science.nasa.gov/headlines/y2009/09apr_theia.htm
Ik heb niet heel het verhaal gelezen moet ik eerlijk zeggen, want ik ken het namelijk al. Het gaat hier om de meest vooraanstaande theorie over hoe de maan is ontstaan. De aarde (tenminste, het grootste deel van wat wij nu de aarde noemen) en een andere planeet, ongeveer zo groot als Mars, botsten op elkaar. Het was een catastrofe die je je niet kan voorstellen en als er destijds leven op aarde was geweest dan was het op zijn minst teruggebracht tot slechts enkele simpele bacteriën. Een enorme hoeveelheid puin werd de lucht in geslingerd, je zou zelfs kunnen zeggen dat beide planeten gewoon uit elkaar knalden. Een groot deel van het puin viel uiteindelijk weer terug en vormde de aarde zoals wij haar nu kennen, een ander deel vormde de maan. Dat NASA naar sporen van die botsing zoekt verbaasd me niks, dat zou de theorie bewijzen. Wat dat met de misterieuze buitenste planeet Niburu te maken zou hebben, dat begrijp ik niet.
Oud 16 april 2009, 19:21   #222
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Wat dat met de mysterieuze buitenste planeet Niburu te maken zou hebben, dat begrijp ik niet.
Niet bang zijn, de believers zullen snel eens een link maken met Niburu.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 19:58   #223
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Kun je mij dit woordje even voor eens en voor altijd verklaren aub?

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 16 april 2009 om 20:00.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 20:06   #224
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Kun je mij dit woordje even voor eens en voor altijd verklaren aub?
Ik zal er maar eventjes vanuit gaan dat je het echt niet weet.

In deze context worden met de term "believers" de mensen aangeduid die onvoorwaardelijk geloven in bv. UFO's, de 2012-doemscenario's, eeuwenoude samenzweringen, Atlantis e.d.

De meer normalen onder ons, de sceptici, worden aldus de non-believers genoemd.

Toegegeven, het is een ruwe definitie, maar ze kan er mee door.
Oud 16 april 2009, 20:28   #225
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:

In deze context worden met de term "believers" de mensen aangeduid die onvoorwaardelijk geloven in bv. UFO's, de 2012-doemscenario's, eeuwenoude samenzweringen, Atlantis e.d.

wacht even, ik heb een betere definitie:

"term die elk verder gesprek onmogelijk maakt" een "dooddoener" dus als het ware.

Wat vind je van deze? Trouwens, je moet niet te veel uit gaan van dingen.

Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 16 april 2009 om 20:29.
Oud 16 april 2009, 20:34   #226
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wacht even, ik heb een betere definitie:

"term die elk verder gesprek onmogelijk maakt" een "dooddoener" dus als het ware.
Nee, jouw definitie suckt.

Citaat:
Trouwens, je moet niet te veel uit gaan van dingen.
Van dingen uitgaan is mijn lust en mijn leven. Geef mij een ding en ik ga ervan uit.
Oud 16 april 2009, 20:40   #227
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, jouw definitie suckt.
ah ja, hoezo? Vertel.
Oud 16 april 2009, 20:49   #228
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Er is niet veel te vertellen. Die van mij is beter.
Oud 16 april 2009, 22:28   #229
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet heel het verhaal gelezen moet ik eerlijk zeggen, want ik ken het namelijk al. Het gaat hier om de meest vooraanstaande theorie over hoe de maan is ontstaan. De aarde (tenminste, het grootste deel van wat wij nu de aarde noemen) en een andere planeet, ongeveer zo groot als Mars, botsten op elkaar. Het was een catastrofe die je je niet kan voorstellen en als er destijds leven op aarde was geweest dan was het op zijn minst teruggebracht tot slechts enkele simpele bacteriën. Een enorme hoeveelheid puin werd de lucht in geslingerd, je zou zelfs kunnen zeggen dat beide planeten gewoon uit elkaar knalden. Een groot deel van het puin viel uiteindelijk weer terug en vormde de aarde zoals wij haar nu kennen, een ander deel vormde de maan. Dat NASA naar sporen van die botsing zoekt verbaasd me niks, dat zou de theorie bewijzen. Wat dat met de misterieuze buitenste planeet Niburu te maken zou hebben, dat begrijp ik niet.
FWIW
Sitchin interpreteerde vanuit de Sumerische tabletten dat Niburu (of één van haar manen) deze andere planeet zou geweest zijn. Het was iets in de stijl van (Tiamet=Aarde);
"Billions of years ago the planet Nibiru and its Moons entered our solar system from deep space. It’s Moons collided with the giant watery planet Tiamet and her Moon, Kingu. Tiamet was split in two, one half becoming the asteroid belt and the other becoming Earth. The Moon Kingu became earth’s present Moon."
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 22:37   #230
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de OCT, e.d.

Citaat:
De meer normalen ...
Gelukkig waren er de minder normalen om de wereld vooruit helpen, waardoor ze plots bij de meer normalen hoorden...

Laatst gewijzigd door eti1777 : 16 april 2009 om 22:37.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 23:04   #231
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Er is niet veel te vertellen. Die van mij is beter.
lijkt me lekker, zo'n simpel zwart-wit leventje. Was het maar zo.
Oud 16 april 2009, 23:27   #232
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Je kan mensen die geloven wat op TV en in de pers komt evengoed 'believers' noemen. Als ik sceptisch ben tgo de maanlanding van 1969 zal ik echter een believer genoemd worden, omdat ik niet de oficiële versie zonder vragen te stellen aanvaard. Welnu, ik vind vragen stellen gezond.

De term is gewoon denigrerend bedoeld, en daar wil ik niet aan mee doen. Trouwens, iedereen gelooft wel in iets, en een niet-geloof in iets kan evengoed een vorm van geloof genoemd worden.

We zijn zo klein en grappig als we het pretenderen te weten. Dat is mijn aanvoelen.

2012 daar ben ik niet mee bezig. Zeggen de Inca's, Tiwanakotas, of Aymaras daar ook iets over? Nochthans oude kalenders.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 april 2009 om 23:29.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 06:23   #233
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lijkt me lekker, zo'n simpel zwart-wit leventje. Was het maar zo.
Eigenaardige uitspraak voor iemand die zijn definitie zonder boe of ba beter vond.

Oeps.
Oud 17 april 2009, 06:26   #234
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
FWIW
Sitchin interpreteerde vanuit de Sumerische tabletten dat Niburu (of één van haar manen) deze andere planeet zou geweest zijn. Het was iets in de stijl van (Tiamet=Aarde);
"Billions of years ago the planet Nibiru and its Moons entered our solar system from deep space. It’s Moons collided with the giant watery planet Tiamet and her Moon, Kingu. Tiamet was split in two, one half becoming the asteroid belt and the other becoming Earth. The Moon Kingu became earth’s present Moon."
Ah Sitchin, altijd goed om een glimlach op mijn gelaat te toveren.
Oud 17 april 2009, 09:36   #235
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik meen te geloven dat mars ook zo'n botsing heeft gehad, zeker als je het aardoppervlak van mars bekijkt kun je duidelijk zien dat er toch iets hevig is gebeurd met deze planeet.

het heelal en ook ons zonnestelsel kent nog wel wat geheimen en zolang we geen echte ruimtereizen kunnen maken zullen we bepaalde dingen ook nooit echt kunnen onderzoeken.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 09:44   #236
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah Sitchin, altijd goed om een glimlach op mijn gelaat te toveren.
onze hele geschiedenis bestaat uit 90% interpretaties en veronderstellingen van de archeologen of auteurs van boeken.
Van het ene onderwerp heeft men veel feiten waardoor men een juistere veronderstelling kan maken maar uiteindelijk zijn het allemaal interpretaties en veronderstellingen van mensen die hun eigen visie en beeld in hun veronderstelling leggen en sommige worden aanvaard als waarheid in de geschiedenis omdat het plaatje aannemelijk en logisch lijkt maar aannemelijk en logisch is niet altijd de waarheid.

En hoe verder wij terug gaan in de geschiedenis hoe minder tastbare feiten en hoe meer interpretaties en veronderstellingen er fout kunnen zijn.
Niemand kent en zal ooit de echte waarheid kennen dus beste kiko als er mensen zijn die geloven in atlantis of nibiru is dit hun goed recht, dat jij er niet in gelooft zal mij een worst leven maar misschien geloof je in andere dingen die wij bullshit vinden zoals de 3 grote religies die gewoon belachelijk zijn

god bestaat niet en heeft nooit bestaan.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 12:22   #237
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiamat en Marduk schoot me te binnen

Maar kben zo gene niburu believer. Ik geloof wel in de fotongordel etc.
Maar Planet X was altijd een zware brok voor me om te slikken.

Past op, ik hou er wel een open mind bij hoor. Ik geloof wel degelijk dat er in den tijd van de Sumeriërs etc buitenaards bezoek was. En dat sommige mensen goden in de verkeerde zaken zagen.
Ik geloof zéér sterk in buitenaards bezoek, dat ze toekijken en noem maar op.
Maar een planeet met een omloopbaan rond de zon van 3600 jaar. Ik denk dat er iets mis ging in de vertaling.

Wat er ook word gezegd is dat Niburu eigenlijk tot een heel sterrenstelsel (mini weliswaar) behoort zoals de melkweg.
Het is zelfs hééééél aannemelijk dat ons zonnestelsel niet altijd behoorde tot de melkweg maar tot een ander sterrenstelsel. Maar door de overheersende kracht van onze melkweg is ons oud sterrenstelsel hier in getrokken geweest, beetje 'ruzie" gemaakt en hup, ons zonnestelsel had meer mogelijkheden om te overleven en de aarde kon zich ontwikkelen tot moeder planeet van leven.

Allemaal far fetched. Maarja, die van NASA ge moet nu ook niet alles geloven wat ze zeggen. Als ze al in staat waren hun maanlanding te faken in het geval het mis ging... spreekt boekdelen.
Begrijp me niet verkeerd, they were on the moon.
Oud 17 april 2009, 19:04   #238
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
onze hele geschiedenis bestaat uit 90% interpretaties en veronderstellingen van de archeologen of auteurs van boeken.
Dat is overdreven. Er zijn vele tienduizenden brieven, documenten, verslagen enz. bewaard in de loop der eeuwen, zodat we over een heleboel zaken eigenlijk vrij veel weten.
Citaat:
En hoe verder wij terug gaan in de geschiedenis hoe minder tastbare feiten en hoe meer interpretaties en veronderstellingen er fout kunnen zijn.
Dat is de logica zelve.
Citaat:
Niemand kent en zal ooit de echte waarheid kennen dus beste kiko als er mensen zijn die geloven in atlantis of nibiru is dit hun goed recht, dat jij er niet in gelooft zal mij een worst leven maar misschien geloof je in andere dingen die wij bullshit vinden zoals de 3 grote religies die gewoon belachelijk zijn
Ik volg je even niet. Verdedig je Sitchin nu ?
Oud 20 april 2009, 09:39   #239
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens DonQuiSjots VanDale:
  • Believer: m,v -s be-lie-ver; be-lief; 1.Mens, bewoner van planeet Aarde die zoekt naar de waarheid achter de waarheid 2.wie niet aanneemt van beweringen, zonder sceptisch te zoeken achter de bron. 3. wie alle mogelijkheden open laat om een antwoord te hebben op de vragen in het leven. ~s hebben dikwijls een brede visie op de wereld en toekomstig perspectief. 4. zij die het voortouw nemen in veranderingen voor de gehele maatschappij
  • Non-believer: m,v -s non-be-lie-ver; non-be-lief; 1.Mens, bewoner van planeet Aarde die zonder twijfel aanneemt wat de mainstream media verkondigt; 2. zij die conformistisch en non-reformatorisch het leven aanzien;Typisch kenmerk van non-believers, is dat zij door hun jarenlange diepgaande indoctrinatie en weinige zelfonderzoek vastovertuigd zijn van hun waarheid en gelijk in alles. Dit is hun soms academisch aangeleerd. ~ hebben dikwijls een superieur gevoel van zichzelf. ~s hebben geen kennis om creatief te denken.

De foute veronderstelling ligt hier dat de pejoratieve term believers gebruikt wordt om een globale omschrijving te geven. Zo zouden alle 'believers' geloven in UFO's, trollen, 2012, etc,... Dit wordt tegen gebruikt om alle vorm van sceptisch zijn . Er zijn zelfs verenigingen die dit versterken, zodat nooit iemand nog de media, moderne wetenschap, geschiedenis,... kortom POLITIEK en macht zou in vraag stellen.

Eigenlijk is de term believer een naam om met trots te dragen. Zij die niet volgzaam alles aannemen. Zij die in belang van anderen en het geheel steeds kritisch omgaan met informatie. Dankzij believers zijn er verschuivingen in de maatschappij wereldwijd.

Maar eigenlijk schrijft VanDale het omgekeerde
Geloven: ge·loof het; o -loven 1 het vertrouwen in de waarheid van iets 2 een vast en innig vertrouwen op God 3 godsdienst

Dus een non-believer is een believer (en omgekeerd). Deze die een vast en innig geloof hebben met het verkondigde 'woord', de media. Dus non-believen, dat is een godsdienst.

Ik vergelijk het steeds met muziek spelen.
1. Geschoolde muzikant: die enkel kunnen spelen wat hun aangeleerd is in het conservatorium. Zij kunnen niet zonder een partituur, zelfstandig iets uit een instrument halen. Klinkt heel stijf en robottig.

2. Auto-didactisch muzikant: zij die door zelfstudie de mooiste stukken spelen, puur op gevoel. Klinkt zeer aangenaam en natuurlijk.

3. En dan, het krachtigste, je hebt er die de intelligentie hebben van beide te combineren. Een virtuoos is (klassiek) geschoold en kan die kennis door zijn creativiteit combineren. Klinkt meesterlijk.

Zo simpel is het, zo simpel kan het zijn, zo simpel gaat het worden

Onthou 1 ding mensen: dwarsliggers houden de sporen recht.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2009, 12:29   #240
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2. Auto-didactisch muzikant: zij die door zelfstudie de mooiste stukken spelen, puur op gevoel. Klinkt zeer aangenaam en natuurlijk.
Jimmy Hendrix Kon zijn muziek niet schrijven, noch lezen. Maar blijft tot op vandaag (in mijn ogen) wel wereldsbeste gitaarspeler

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be