Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2009, 11:16   #221
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is dan de betekenis van het zelfbeschikkingsrecht der volkeren:

als het mag van de Walen...
Dat zelfbeschikkingsrecht der volkeren was de vorige strohalm.
Dat is lang geleden al eens uitgemaakt door internationale juristen, dat dit enkel van toepassing was voor het onafhankelijk worden van gekoloniseerde landen/volkeren.
Ook al beweert het VB soms dat dit het geval is, kan dit gezien de huidige staatsstructuur, internationaal niet hard gemaakt worden.

Het blijft een zaak voor believers, dat éénzijdig onafhankelijk verklaren. Maar echt verdragen en teksten die vlaanderen onweerlegbaar het recht geven dat te doen blijven uit.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 11:47   #222
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om het bevolkingsaantal op het huidige peil te proberen houden. We hebben +500.000 werklozen, tegen dat die allemaal aan slag zijn zijn we op zijn minst 50 jaar verder. Indien bedrijven hier aan geen "werkvolk" raken vanwege puur gebrek, moeten ze maar elders gaan, dat doen ze trouwens nu evenzeer maar dan uit winstbejag.
Ik had het niet over werkloosheid, die cyclus varieert te snel om invloed te hebben.
Die bevolkingsgraad blijft op peil, of je dat nu wil of niet, legaal of illegaal. We zijn voorzien op dit aantal personen, en sommigen leven ervan, huisjesmelkers, zwartwerkers,.mensensmokkelaars, ....
De plaats die het autochtone vlaamse volk niet meer zelf opneemt, wordt opgevuld. Ondanks werkloosheid, krot, asielbeleid, ... is het voor de meeste immigranten hier nog altijd beter dan in hun thuisland.
Oud 26 maart 2009, 11:52   #223
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat zelfbeschikkingsrecht der volkeren was de vorige strohalm.
Dat is lang geleden al eens uitgemaakt door internationale juristen, dat dit enkel van toepassing was voor het onafhankelijk worden van gekoloniseerde landen/volkeren.
Ook al beweert het VB soms dat dit het geval is, kan dit gezien de huidige staatsstructuur, internationaal niet hard gemaakt worden.

Het blijft een zaak voor believers, dat éénzijdig onafhankelijk verklaren. Maar echt verdragen en teksten die vlaanderen onweerlegbaar het recht geven dat te doen blijven uit.
Soms denk ik dat je dat allemaal werkelijk meent.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 11:56   #224
Eschaton ß
Partijlid

Eschaton ß's schermafbeelding

Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb ooit eens een bezoek aan de gevangenis van vorst gebracht.
De " Vlamingen of vlaamsprekende autochtonen op de wandelkoer" waren er net gepast met 6 en wat minder autochtone franstaligen.
En al de rest waren allochtonen moslim met hun eigen voedsel bedeling en dergelijke meer.
Ik weet niet meer met hoeveel we in totaal op zo een wandelkoer zaten, dat gaat gang per gang. Ik schat een stuk of 100 of zo iets.
Het enige dat je daar echt overrompeld is Arabisch en frans of een mix van beide.
Agressief tot en met, hondsbrutaal en vuilzakken eerste klas.

Het is niet in alle gevangenissen in het land zo.
Maar in Brussel is echt ongelooflijk.

En ze mogen dan wel hoog oplopen met hun moraal en godsdienst en filosoferen over wat dan ook.
Drugs en geweld is de dood normaalste zaak bij hun. Allah zal het hun wel vergeven in het avondgebed waarschijnlijk.

Ik spreek van in de midden jaren '80 ondertussen.

Nu zal het nog erger zijn.
Lol, heb ook nog zo'n verhaaltje! De beste vriend van een kennis heeft iemand in de coma geslagen (voor een vrouw, wa anders...)en moest daarvoor normaal den bak in. Heeft 1 maand in Vorst gezeten, alwaar MIJNHEER DE CIPIER hem 3 gram CB heeft cadeau gedaan op dag nummer 1 Daarna (1 mnd verder wegens goed gedrag hé! lol) mocht hij naar de psychiatrie om z'n strafje uit te zitten. Skandalen im Brüsseler Bezirk!
Eschaton ß is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 12:02   #225
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Soms denk ik dat je dat allemaal werkelijk meent.
Dat doe ik ook.
Bewijs maar dat ik ongelijk heb. Je mag zelfs je partij inschakelen, om ons een internationaal aanvaard stuk voor te leggen waarin staat dat deelstaat Vlaanderen het recht heeft zich éénzijdig af te scheuren uit de staat Belgie.
Oud 26 maart 2009, 12:07   #226
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook.
Bewijs maar dat ik ongelijk heb. Je mag zelfs je partij inschakelen, om ons een internationaal aanvaard stuk voor te leggen waarin staat dat deelstaat Vlaanderen het recht heeft zich éénzijdig af te scheuren uit de staat Belgie.
*knip*

Oproepen tot geweld is bij wet verboden.

Laatst gewijzigd door Starfire : 26 maart 2009 om 12:46.
Oud 26 maart 2009, 12:11   #227
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

No hard feelings,
De waarheid onder ogen moeten zien kan rare reacties teweegbrengen.

Laatst gewijzigd door Starfire : 26 maart 2009 om 12:46.
Oud 26 maart 2009, 12:13   #228
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
No hard feelings,
De waarheid onder ogen moeten zien kan rare reacties teweegbrengen.
Misschien hebt ge gelijk... Ik kan die kloterijen echt niet meer verdragen..
Oud 26 maart 2009, 12:14   #229
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nu hebde mij bang gemaakt zulle.

Net zo min als vlaanderen zich onafhankelijk kan maken zonder toestemming van de walen, kunnen de walen ook geen éénzijdige aktie nemen tegen vlaanderen, ook al zouden ze een reden hiertoe vinden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toestemming v.d. walen ???
De Kosovaren vroegen aan NIEMAND toestemming. Ze zijn nu meer dan een jaar onafhankelijk. Hun land is erkend door bijna 60 staten
Ben jij dan UCK guerilla? Heb je de steun van de CIA, zijn de huurlingen van Dyncorp in aantocht?

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2009 om 12:16.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 12:17   #230
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik vind het schaduwen van die cameraploeg door Moureaux's politie in burger nogal erg. Geeft de indruk dat Belgie een politiestaat is.
Het is logisch en noodzakelijk dat niet-Europese propagandaploegen die hier activiteiten komen ontplooien, gevolgd worden door veiligheidsdiensten. In feite had men ze beter het land niet binnen gelaten.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 12:19   #231
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook.
Ja kom nou...

Ik draai het even om en vraag u mij een internationaal aanvaard stuk te tonen dat zegt dat de Walen beslissen over Vlaamse onafhankelijkheid?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 12:24   #232
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Het is logisch en noodzakelijk dat niet-Europese propagandaploegen die hier activiteiten komen ontplooien, gevolgd worden door veiligheidsdiensten. In feite had men ze beter het land niet binnen gelaten.
Ja, ge hebt gelijk. Mijn zus werkte voor knack als simpel journalistje en mocht de VS niet binnen omdat ze niet duidelijk op voorhand had gemeld dat ze journaliste was... En ze schreef collumns over reizen en wijn...
Oud 26 maart 2009, 12:25   #233
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eschaton ß Bekijk bericht
Typische slappe hansworsthouding van ne Vlaming hé... De Walen zijn al aan't mobili-BILI-seren zunnne, binnenkort staat er een regimentje Chasseurs Ardennais Multikulti voor uw door. En wat gaat gij dan doen? Ja knikken en hunne zak aflekken?
Heb je ook nog bronnen buiten de vriend van de vriendin van de vrouw van de gebuur van je kapper?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 12:29   #234
Eschaton ß
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Heb je ook nog bronnen buiten de vriend van de vriendin van de vrouw van de gebuur van je kapper?
Eentje uit de oude doos misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=r8Y3Q7uj1BQ
Oud 26 maart 2009, 12:33   #235
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het niet over werkloosheid, die cyclus varieert te snel om invloed te hebben.
Die bevolkingsgraad blijft op peil, of je dat nu wil of niet, legaal of illegaal. We zijn voorzien op dit aantal personen, en sommigen leven ervan, huisjesmelkers, zwartwerkers,.mensensmokkelaars, ....De plaats die het autochtone vlaamse volk niet meer zelf opneemt, wordt opgevuld. Ondanks werkloosheid, krot, asielbeleid, ... is het voor de meeste immigranten hier nog altijd beter dan in hun thuisland.
En zet criminaliteit er maar bij..als dat uw ideaalbeeld is van een maatschappij waar opeenvolgende regeringen hier NIETS aan hebben gedaan...wel, dan mag je ze hebben.

Laatst gewijzigd door lantjes : 26 maart 2009 om 12:36.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 13:30   #236
dot1x
Vreemdeling

dot1x's schermafbeelding

Standaard

Alhoewel ik niet echt een fan ben van foxnews, moet ik ze in deze wel gelijk geven... Een groot deel van Brussel is een vuile, verloederde gevaarlijke noord-afrikaanse wijk..

Ik ben Eurabia gelukkig op tijd ontvlucht...
dot1x is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 13:39   #237
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dot1x Bekijk bericht
Alhoewel ik niet echt een fan ben van foxnews, moet ik ze in deze wel gelijk geven... Een groot deel van Brussel is een vuile, verloederde gevaarlijke noord-afrikaanse wijk..

Ik ben Eurabia gelukkig op tijd ontvlucht...
Ik kom na mijn studie ook jullie kant op.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 13:43   #238
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja kom nou...

Ik draai het even om en vraag u mij een internationaal aanvaard stuk te tonen dat zegt dat de Walen beslissen over Vlaamse onafhankelijkheid?
Simpel, onze grondwet voorziet geen scenario, geen modaliteiten tot splitsing.
Dus als vlaanderen zich éénzijdig afsplitst, kunnen walonie en brussel gewoon Belgie verder zetten met overname van alle rechten en plichten.
Vlaanderen moet dan rekenen op de goodwill van anderen om erkend te worden als nieuwe staat, als lid van europa, evenals alle andere internationale samenwerkingen. De voorkeur voor de walen, en de afkeer van vlaanderen (waarvoor bepaalde groepen verantwoordelijk zijn) laat niet toe veel hoop te koesteren. Het blijft een avontuur waar niemand de uitkomst met zekerheid van kent.
Bovendien, wie wegloopt laat alles achter, zowel schuld als bezit. Maar daar was je het in vorige discussie al niet mee eens. Volgens u was alles wat in vlaanderen lag vlaams, maar daar vergist u zich in, zolang er geen getekende papiern zijn blijft de eigenaar van iets ongewijzigd. Dus de belgische staat (Wallobrux) blijft eigenaar van alle begische bezittingen.
Bovendien staat vlaanderen op dat moment voor zware kosten, om een eigen hoofdstad met alle infrastructuur op te richten, of een bestaande uit te breiden. Alle nationaal personeel moet grotendeels opnieuw aangeworven worden (buitenlandse zaken, justitie, .....)
Buitenlandse vertegenwoordigingen opnieuw opgericht, alle verdragen overgedragen of opnieuw onderhandeld worden,.....
Kortom een pak werken en kosten, die ik althans nog door niemand geinventariseerd en begroot heb gezien.
In een bedrijf, zou project vlaanderen nog niet eens door de preselecties geraken wegen onzeker op alle gebied (juridisch, financieel, economisch,...)

Vlaanderen is dus eerder een geloof dat leeft bij de believers, die zich ook geen enkele verdere moeite getroosten om daar een degelijke kosten/baten of SWOT van te maken (tenzij ze het geprobeerd hebben, maar het resultaat niet in hun voordeel was). Ik heb het in ieder geval nog nergens volledig gezien.

Uiteraard kan vlaanderen ook aan tafel gaan zitten met brussel en wallonie om tot een door alle partijen aanvaardbare oplossing te komen, en deze in de gronwet in te schrijven indien nodig voor vb een geleidelijke afsplitsing.
Oud 26 maart 2009, 13:44   #239
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Enkel watjes vluchten zo vroeg op voorhand. ^^
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 13:50   #240
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minister van agitatie
Het belangrijkste probleem is de crisis die in '73 is losgebarsten en voor gigantische werkloosheid heeft gezorgd. Want essentieel bij migratie is de economische integratie van de migranten. Als ze zich economisch integreren, dan volgt daaruit quasi vanzelf een culturele integratie.
Men heeft die economische integratie laten verloederen en verwaarloosd waardoor de tweede en derde generatie migrantenjongeren geen enkele economische rol te spelen hadden en in de armoed terecht zijn gekomen.
Wie is "MEN" aub?
Als "men" mensen naar hier haalt als gastarbeider (laten we aannemen dat "men" in dit geval de industrie dan wel limburgse mijnen/belgische staat was) dan heeft men daar JOB voor. Deze "men" had dus weldegelijk job voor de gastarbeiders.

Over welke "men" heb jij het dan die de economische integratie heeft "laten" verloederen?
In elk geval niet de gastarbeider volgens jou, ik neem aan dat U tot het kamp behoort die ervan uitgaat dat een derdewereldlandbewoner geen eigen verantwoordelijkheid nog ondernemingszin, noch initiatief kan nemen. Toch?

Citaat:
En zoals we weten is armoede verantwoordelijk voor heel wat van de problemen waarmee die generaties kampen: lage scholingsgraad, hoge vruchtbaarheidsgraad, werkloosheid, maatschappelijke kwetsbaarheid en de criminaliteit die er vaak mee gepaard gaat.
lage scholingsgraad? is er een aparte leerplicht voor ingevoerde derdewereldlandbewoners dan?
hoge vruchtbaarheidsgraad? ben je er zeker van dat die vrouwen een andere baarmoeder hebben dat de door u zo misprezen inboorlingen?
en criminaliteit gaat dus gepaard met wat? met maatschappelijke kwetsbaarheid? wat is maatschappelijke kwetsbaarheid in feite?

Citaat:
Als een samenleving tolereert dat er zich een laaggeschoolde, economisch niet geïntegreerde onderklasse vormt, dan moet ze niet raar opkijken dat die klasse later voor problemen zorgt.
Elke samenleving heeft een laaggeschoolde onderklasse nodig, tenzij U na uw universitaire studies met alle plezier de toiletten wil gaan kuisen!
En in d�*t geval kan ik begrijpen dat de burgerlijk ingenieur plee-poetser voor problemen zal zorgen, maar mag ik even weten waarom de "ik ben mohammed ik hoef de leerkracht niet te verstaan" pleepoetser dan bovendien nog voor probleem zou mogen gaan zorgen? Dat Mohammed dan burgerlijk ingenieurke gaat spelen in zijn heimweeland hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be