Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2005, 13:44   #221
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Excellente post Steve. Dit kan gewoonweg niet allemaal worden door toeval zoals de non-believers wilen. Open uw ogen!!
Oud 11 februari 2005, 13:54   #222
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
By the way, hoe overtuig ik mezelf van de authenticiteit van dat Silverstein filmpje ?
Er circuleren nogal wat in elkaar gezette filmpjes op 't net...
Niet alleen dat: sinds wanneer spreekt men van "pulling a building" wanneer het om gecontroleerde ontploffing gaat? Volgens mij is dat toch geen standaard vakjargon in de explosiebusiness...

Daarbij: het zou wel de grootste grap van de eeuw zijn moesten we met zo'n complot van formaat zitten, en dan verspreekt Silverstein zich efkens voor de camera door het te hebben over explosies...
Oud 11 februari 2005, 14:00   #223
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
De “Jaja’s Elvis leeft nog” “Maanlanding is ook niet echt” “X-files” “David Copperfield” “Hoax-sites” “Smoor er nog maar eentje” ....en dergelijke opmerkingen ga ik vanaf nu negeren en beschouw ik dus ook niet als een ontkrachting van mijn stellingname regarding 9/11.
Ok. Geen probleem.
Maar we gaan nooit ergens raken als je blijft duizenden puzzelstukjes posten.
Wil je een keer klaar en duidelijk in één korte paragraaf
schrijven wat eigenlijk de kern van je verhaal is.
En dat dan staven met laat ons zeggen de zeven sterkste argumenten die je kan vinden in die duizenden stukjes.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 14:33   #224
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Over het dynamiteren van WTC 1 en 2: kent er iemand nog voorbeelden waarbij zulke hoge gebouwen van boven uit werden gedynamiteerd? Ik dacht dat dat altijd aan de basis van het gebouw moest gebeuren (zie poging van Al Quaeda van een paar jaar daarvoor).
Oud 11 februari 2005, 14:34   #225
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp
KANJERS van denkfouten hier.

Maar zelfs als je binnen dezelfde logica blijft is het makkelijk aan te tonen dat dit niks bewijst.

Hoeveel mensen worden door de CIA vermoord per honderdduizend ? Laat ons aannemen 1,7 of 0,0017% ,
een tiende dus van het aantal zelfmoorden.

Wat zijn nu 'the odds' voor vier moorden ?

Die 'odds' zijn nog 10x10x10x10 kleiner dan voor zelfmoord.
Vier cia moorden zijn dus tienduizend keer minder waarschijnlijk dan vier zelfmoorden 8)
En die waren al onmogelijk.

PS
als ik straks meer tijd heb kom ik terug op de KANJERS van denkfouten
lol wie maakt hier nu de denkfout
de kans dat die vier door de cia vermoord werden in veronderstelling dat die eraan moesten voor de cia is 100%

de fout zit 'm net in 't feit dat ge die nog als onafhankelijke individuen zou beschouwen in de gehele populatie

die fout zit niet bij de kans op een zelfmoord die men berekend of je moet er al van uitgaan dat die vier mekaar zo depri maakten ....
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 14:38   #226
Bristow
Burger

Bristow's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Daarbij: het zou wel de grootste grap van de eeuw zijn moesten we met zo'n complot van formaat zitten, en dan verspreekt Silverstein zich efkens voor de camera door het te hebben over explosies...
Dat Silverstein zich verspreekt, tot daar aan toe.
Maar geen van de genieën die dit onwaarschijnlijk complot op poten heeft gezet wist blijkbaar dat men in een film nog kan knippen !

Laatst gewijzigd door Bristow : 11 februari 2005 om 14:47.
Bristow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 14:39   #227
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
lol wie maakt hier nu de denkfout ...
Het zou nuttig zijn mocht u ook de eerste "statistische" berekening van Steve analyzeren (Gisteren, 20.28 ). Daar klopt ook iets niet mee.

Laatst gewijzigd door Bristow : 11 februari 2005 om 14:42.
Oud 11 februari 2005, 15:03   #228
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
...
Weet je dat in het gehele officiële rapport het WTC GEEN ENKELE BEREKENING staat die de vermeende temperatuur bevestigd.
En toch is die vermeende "hitte" de ruggegraat van hun hele theorie.
Dit is me pas nu opgevallen.

Ik kan je geruststellen, democratsteve.
Hier vind je alle informatie in de officiële rapporten.
http://wtc.nist.gov/
Oud 11 februari 2005, 15:05   #229
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Excellente post Steve.

[font=Comic Sans MS][size=4]We moeten er mee kunnen leven dat de gemiddelde lemming nood heeft aan wat via de officiële kanalen is gecommuniceerd, maar ieder weldenkend mens moet, zonder onmiddellijk alles te geloven, toch stillaan door twijfel worden overmeesterd!?[/size][/font]
Oud 11 februari 2005, 15:08   #230
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Wel verklaar dit dan eens:

[SIZE=3]Insider Trading[/SIZE]

[i]A record number of 'put' options, speculation that the stock of a company will fall, were placed on American and United Airlines in the days preceding September 11th. This despite a September 10th Reuters report stating 'airline stocks set to fly.'
Dus volgens Reuters had ik begin september aandelen van Swiss air en Sabena moeten kopen? En dan had ik geld gewonnen? Pleeaaassseee...

In juli 2001 werd trouwens een merger tussen United en US Airways (die ook al op de fles zijn gegaan) afgeschoten. Het verlies van United in 2001 bedroeg trouwens maar liefst 2.1 bn dollar, en werd zeker niet enkel geleden na 9/11. Dat er dus meer "put" options dan "calls" werden geregistreerd, verbaast geen mens.
Oud 11 februari 2005, 15:09   #231
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
PS Ik sta altijd open voor commentaar op m’n posts, that is, indien het ernstige opmerkingen zijn van iemand die oprecht geinteresseerd is in wat er zich nu juist wel en niet heeft afgespeeld op 11 september 2001.
De “Jaja’s Elvis leeft nog” “Maanlanding is ook niet echt” “X-files” “David Copperfield” “Hoax-sites” “Smoor er nog maar eentje” ....en dergelijke opmerkingen ga ik vanaf nu negeren en beschouw ik dus ook niet als een ontkrachting van mijn stellingname regarding 9/11.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Excellente post Steve.

[font=Comic Sans MS][size=4]We moeten er mee kunnen leven dat de gemiddelde lemming nood heeft aan wat via de officiële kanalen is gecommuniceerd, maar ieder weldenkend mens moet, zonder onmiddellijk alles te geloven, toch stillaan door twijfel worden overmeesterd!?[/size][/font]
Respect moet blijkbaar maar van één kant komen.

Uw vriend de lemming.
Oud 11 februari 2005, 15:09   #232
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
We moeten er mee kunnen leven dat de gemiddelde lemming nood heeft aan wat via de officiële kanalen is gecommuniceerd, maar ieder weldenkend mens moet, zonder onmiddellijk alles te geloven, toch stillaan door twijfel worden overmeesterd!?
Doet mij denken aan de argumenten van creationisten.
Oud 11 februari 2005, 15:13   #233
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Nog een hoofdstukje hoe vertroetel ik mijn lemmings:

(Eén van de eerste paragrafen uit het officiële 9/11 Commission Report)

[font=Comic Sans MS][size=4]We ask you to remember how you felt that day – the grief, the enormous sence of loss. We also came together as a nation – young and old, rich and poor, Republicans and Democrats. We all had a deep sense of hurt. We also had a deep sense of purpose. We knew what we had to do, as a nation, to respond. And we did.[/size][/font]

En de potten honing zijn nog niet leeg

Laatst gewijzigd door Gun : 11 februari 2005 om 15:27.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 15:14   #234
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bristow
Dat Silverstein zich verspreekt, tot daar aan toe.
Maar geen van de genieën die dit onwaarschijnlijk complot op poten heeft gezet wist blijkbaar dat men in een film nog kan knippen !
??? die heb ik even nagezien
niet nagerekend en wat de kans op een zelfmoord betreft kan ik weinig zeggen, geef ik toe
maar dat ziet er wel allemaal snor uit betreft de redenering en de uitwerking
als je er inderdaad van uitgaat dat je 4 specifieke elementen ( die vier man dus en geen willekeurige anderen ) eruit wilt pikken

oepsie dat moest een respons op jouw post #227 zijn ipv deze

Laatst gewijzigd door praha : 11 februari 2005 om 15:15.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 15:15   #235
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Over het dynamiteren van WTC 1 en 2: kent er iemand nog voorbeelden waarbij zulke hoge gebouwen van boven uit werden gedynamiteerd? Ik dacht dat dat altijd aan de basis van het gebouw moest gebeuren (zie poging van Al Quaeda van een paar jaar daarvoor).

Normaal gezien gaat daar een serieuze voorstudie aan vooraf, ...

Het heeft allemaal te maken met stabiliteit en het bepalen van de valrichting, ...

Het kan best zijn dat ze eerst een deel van de top opblazen gevolg door een fractie later de basis en bv, nog een fractie later pijlers in het midden, , gewoon om ervoor te zorgen dat niet half de stad onder het puin ligt.

Springladingen aanbrengen is verder een serieus werkje, vaak moet er geboord worden en moeten er kilometers draad getrokken worden, trage lont, electriciteitsdraad enz...

Als je een truck vol kunstmest voor de deur zet en die laat ontploffen heb je gewoon geen idee wat het effect gaat zijn.

Je kan een krater hebben tot op metro niveau, maar je kan net zo goed de halve voorgevel eruitblazen , maar als je net die ene draagbalk aan gruzels blaast kan het halve gebouw op uw kop terechtkomen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2005, 15:19   #236
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat probeerde ik ook te zeggen, maar het pakt niet.

Bovendien is het nog maar de vraag hoe significant de insider trading wel was.
Men zou de volumes moeten vergelijken met de volumes tijdens het hele jaar ervoor (bijvoorbeeld) om te kunnen zeggen of er iets aan de hand was of niet.

De menselijke hebzucht kennende zou je nog veel verder moeten teruggaan en zelfs moeten verdergaan, tot het moment dat de crisis in Afghanistan uitbreekt bv, en Irak, enz... En bush zijn State of the Unions enz...
Oud 11 februari 2005, 15:21   #237
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
??? die heb ik even nagezien
niet nagerekend en wat de kans op een zelfmoord betreft kan ik weinig zeggen, geef ik toe
maar dat ziet er wel allemaal snor uit betreft de redenering en de uitwerking
als je er inderdaad van uitgaat dat je 4 specifieke elementen ( die vier man dus en geen willekeurige anderen ) eruit wilt pikken
Praha, met deze logica wordt elke gebeurtenis totaal onwaarschijnlijk.

Wat is de kans dat net 1000 personen die ik één voor één benoem volgend jaar bij verkeersongevallen zullen sterven? Quasi nihil.

Wat is de kans dat er in België 1000 personen volgend jaar bij verkeersongevallen zullen sterven? +/- 100%.

Om te weten of die vier zelfmoorden (indien ze waargebeurd zijn) statistisch onwaarschijnlijk zijn, moet je toch een populatie bepalen?
Als de populatie net die 4 personen is, tja, dan klopt de berekening. Maar dan is, zoals gezegd, elke gebeurtenis onwaarschijnlijk.
Oud 11 februari 2005, 15:24   #238
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Respect moet blijkbaar maar van één kant komen.
Uw vriend de lemming.
Bristow,
Wat heeft dit met respect te maken?
Iedereen is minstens een beetje lemming!
Wij moeten de mensen aan het denken zetten ... Iedereen moet zijn/haar waarheid zien te vinden en als het kan liefst met een beetje afstand van wat de massa-media ons tracht te doen slikken. En dit is niet enkel van toepassing voor het 9-11 verhaal ... Ref. Tsoenami 12-12, waar (opnieuw) de media er in slaagt om miljoenen mensen te mobiliseren in het schenken van in totaal (Europa) astronomische bedragen ... no media no money
Oud 11 februari 2005, 15:35   #239
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Heeft er al iemand forensisch bewijs van die beweringen? Residu van de bom bijvoorbeeld?
Oud 11 februari 2005, 16:03   #240
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Heeft er al iemand forensisch bewijs van die beweringen? Residu van de bom bijvoorbeeld?

Inderdaad, goed wetende dat van elke bom spul overblijft, primer kapkes, springkoord, residu van de springstof, kleur van de vlam, kleur van de rook enz...

Om even terug te komen op het lange epistel van vorige pagina,

Waarom 4 of 5 ingenieurs vermoorden door 3 airliners op te blazen en er meteen 2 gebouwen mee tegen de grond te laten kwakken,

Dat is meer dan met nen bazooka op een mug schieten , ... niet ?

een overvalleke op ne liquor store waar ze toevalig aanwezig waren was niet discreet genoeg neem ik aan, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be