![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tut tut... de bewijslast ligt altijd bij degene die beweert dat iets bestaat en niet bij degene die beweert dat iets niet zo is. Het is dus niet de taak van de ander om te bewijzen dat iets NIET bestaat. Het einde zou potverdorie zoek zijn als we alles maar voor waar aannemen totdat iemand bewijst dat het niet waar is.
![]() |
![]() |
#222 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De realiteit bewijst mijn gelijk. Jullie proberen rechtuit tastbare dingen te ontkennen. Ontken het bestaan van het heelal maar en dan praten we verder. Nu, los van het bestaan van God of niet. Er zijn veel mensen die zich enorm persoonlijk zouden aangevallen voelen door campagnes van atheïsten. Toch vind ik dat die dingen moeten kunnen, net zoals vraagtekens plaatsen bij de Holocaust.
Ik wens mij met geen van beide bezig te houden, er zijn wel interessantere dingen te doen, maar het moet kunnen.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 2 juni 2009 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() Het feit dat jij tikt op je toetsenbord, zuurstof inademt, bewust bent van jouw omgeving, etc...
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]()
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo is er geen onderscheid tussen een boom en de omgeving, het is een enkel systeem. De mens maakt de onderscheid, en bij verandering zegt de mens: het is geschapen. Daarom denkt de mens dat de rest ook is geschapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Ja se, we kunnen hier blijven discussiëren over God, maar dat is uiteindelijk toch een discussie naast elkaar. Ik ben atheïst geweest, maar ben teruggekeerd naar mijn geloof in de Almachtige. Laten we het liever hebben over muilkorfwetten. Ik blijf bij mijn stelling dat persoonlijke afkeer van een standpunt niet mag leiden tot verbiedende wetgeving.
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker nu steeds meer en steeds vaker religieuze fanatici van diverse belijdenissen in de politiek menen de vrijheid van meningsuiting aan banden te moeten leggen omdat hun ingebeelde hemelse vriendje(s) soms wel eens op de korrel genomen worden of direct beledigd worden door het handelen en doen van gewone stervelingen. Homoseksualiteit valt nogal eens onder die beledigingen, maar dat weet u vast wel. Als mede door uw toedoen de vrijheid van meningsuiting aangetast, beknot en beperkt wordt, dan moet u later ook niet boehoehoe komen doen als u en uw mede-handtasjes óók door die en soortgelijke wetten geviseerd gaan worden. Dan heeft u dat namelijk helemaal aan uzelf te wijten. U heeft immers zelf voor die beknotting en inperking gepleit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 juni 2009 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Hoe je het ook draait of keert ... in Frankrijk mag je bv de Armeens genocide ook niet ontkennen. Turkije is daar niet zo mee opgezet. Hier mag men de Armeense genocide wel naar hartelust ontkennen en verheerlijken, zoals een Turkse Nederlander hier onder andere doet. Eigenlijk stoort het me dat we niet consequent zijn. Heel de geschiedenis plakt aaneen van de genocides. Alleen heb ik het er moeilijk mee dat men juist die ene er uit pikt, die als heilig dogma moet dienen, terwijl andere terreur en gruwel omwille van politieke correctheid wel mag. Waarom mag men wel Pol Pot zijn "Killing Fields" in vraag trekken? Die waren dus klein bier tegenover de Holocaust en Pol Pot was een rode jongen, net als Moa ... Alleen Hitler was wel een beetje groen maar verder niet politiek correct genoeg en dus moet zijn Holocaust dienen als enig historisch dogma. Daar heb ik het wel moeilijk mee: dictators die hun eigen mensen uitroeien, die mogen we niet op de vingers tikken en die hun slachtoffers mogen verguisd worden. Het zegt iets over het systeem waarin wij leven. Nu: de Holocaust is voor mij iets van voor mijn tijd en persoonlijk vind ik dat de moderne generaties er beter over zouden nadenken over hoe we genocides kunnen voorkomen, dan al die gruwel door hun strot gedraaid te krijgen. Het is erg, maar het is verleden. Daar zal de toekomst niets aan veranderen en een welles nietes spelletje helpt ook niet. Laten we ons er wel voor hoeden dat we geen contraproductieve wetten maken, want die negationismewet kan voor sommigen dan ook weer een bewijs van één of ander complot zijn en een aanzet tot jodenhaat. Gezond verstand mensen, daar heeft men geen wetten voor nodig en indien men ze wel maakt, zegt dat genoeg over waar we in onze maatschappij staan. Hitler wou toch ook wetten om op de gevoelens van de mensen te spelen? Die wou toch ook gevoelens wet maken? Was men niet verplicht van hem te houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Ik ben het ermee eens dat laster en eerroof jegens personen strafbaar moet zijn. Maar negationisme valt daar voor mij niet onder.
|
![]() |
![]() |