![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het verleden hebben er inderdaad systematische moordpartijen plaatsgevonden. Dat gebeurde onder andere door de nazi's. Maar dat waren geen moslims. Ook vond er een genocide op Armeniërs door de Turken plaats. De Turken waren idd moslims. Maar de motivatie van die moorden was eerder - net zoals die van de nazi's - gebaseerd op vermeende volkskenmerken dan op religieuze gronden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...dp2=38&idp3=36 Citaat:
Ha, hier vind ik juist hetzelfde puzzeltje op forum van gelovigaards en zelfs daar wordt mijn indruk geponeerd: http://forum.credible.nl/topic.php?id=7982 Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opus_Dei Citaat:
http://www.arabistjansen.nl/ http://koenraadelst.voi.org/articles...oorongel1.html http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+murder
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is juist wie zich moet schamen. Als ik de moslimgemeenschap was, zou ik mij zeer afvragen hoe het komt dat een groot deel van de bevolking zich tot een extremist wendt om van die godsdienst af te raken. Misschien is de invloed van uw verrijkende godsdienst wellicht toch niet zo verrijkend.
Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 juni 2009 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Soit dat was 1 van de zovele gewelddadige uitspraken in het nieuwe testament. Er zijn nog honderden andere.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb eens een van de bijbelboekjes uitgeplozen: http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=18 Benieuwd naar uw "interpretatie" daarvan. Hetgeen u daarmee doet is net hetzelfde als dat veel moslims en joden moeten doen, namelijk het overgrote deel van hun boek "interpreteren".
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Dar-al-harb (lett: huis van de oorlog = het nog niet aan de islam onderworpen gebied) daarentegen, doen moslims hun uiterste best om anders- en nietgelovigen over de kling te jagen. Darfur zal u vast wel wat zeggen, op de Filipijnen, in Thailand, Indonesië, Maleisië om er maar eens een paar te noemen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Overigens nog maar weer eens: ik moet ze GEEN VAN ALLE(N). Wat wel voor mij telt is welke enge club er NU op wereldschaal rituele moorden pleegt en promoot.
![]() |
![]() |
#229 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist, Willem, en je zou het nog veel scherper kunnen stellen: niet alleen de Bijbel, maar zelfs het "Nieuwe Testament" (een oneerlijke term waarmee de Joodse bijbel tot OT werd gedegradeerd) neemt in het christendom lang niet de plaats in van de koran in de soennitische islam (de sjiieten zijn meestal rekkelijker, al zou je het Chomeini niet aanzeggen). De koran staat in de islam zo centraal als Jezus in het christendom. De bemiddelende rol die in het christendom de bijbel toekomt (hij leert ons het voorbeeld van Jezus kennen via vier "ooggetuigen" in de canonieke evangeliën - niet dat IK dat geloof), valt in de islam Mohammed toe.
Om correct te vergelijken, moet je de imitatio jesu met de kern van de sjari'a vergelijken, het voorbeeld van Jesus, die de sabbat ten dienste van de mens stelde, afzetten tegen de gedetailleerde en absurde voorschriftjes en regeltjes in de Koran. (Ik weet het, er zijn nog twee andere bronnen van islamitisch recht, die ik in het mohammedanendom echter niet op gelijke hoogte met het voorbeeld van Jezus in het christendom zou plaatsen, dus dat terzijde). Citaat:
Nu blijkt dat de invloed van de koran bestaat en ongunstig is. En dan zou je niet mogen zeggen dat de moslims er de helft van de bladzijden moeten uitscheuren? Dat zou beledigend zijn voor een gemeenschap? Ik weet hoe ze de belediging kwijt kunnen raken: door zich van de koran te distantiëren. De mohammedanen zouden Wilders dankbaar moeten zijn voor de goede raad. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 juni 2009 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zou er net hetzelfde uitgezien hebben moest ik Mattheus of Lukas volledig uitgeplozen hebben hoor.
Als u mij niet gelooft kan ik dat hier gerust nog eens doen. Citaat:
Satanisten, Klu Klux Klan, People's Temple, Heaven's Gate, Movement for the Restoration of the Ten Commandments of God, Order of the Solar Temple. Voor de rest heb ik geen weet van religieuze groeperingen die zich bezondig(de)en aan rituele moorden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb er nog twee extra gevonden: Tantrism en Shaktism
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+murder
![]() |
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige dat daar staat zijn berichten over moslims die moorden plegen (Pakistan, Libanon) of moslims die vermoord worden (Denemarken).
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De term "interpretatie" heeft bij Joden en christenen een heel andere betekenis dan bij moslims, al gedraagt de katholieke kerk zich wel eens "islamitisch". Toch staan haar dogma's niet in de bijbel, maar worden zij afgeleid uit het vermeende leven van Jezus, zijn (bijzonder beknopte) leer en de verhalen die dat alles volgens de Kerk aankondigen, maar vooral ook de verhalen die er commentaar op geven. Moslims gaan kijken welke commentaar door een koranvers op een ander koranvers wordt geleverd, en welke van twee tegenstrijdige verzen het "definitieve" is dat het oudere opheft (meestal zijn dan de agressievere, geweld prekende verzen "definitief"). M.a.w. als het even kan interpreteert de koran zichzelf. Dit wordt aangevuld met extrapolaties voor voorschriften die Allah vergeten is. Zo bepaalt de koran wel hoe men zijn gevoeg moet doen en waarmee men na volbrachte prestatie zijn billen dient af te vegen, maar niet of men jongetjes (of, erger nog, meisjes) genitaal dient te verminken zoals bij de meeste mohammedanen gebruikelijk is. Mocht over het laatste een theologische discussie ontbranden, dan moeten de interpretatoren aan de slag met een koran die daar niets direct over zegt. Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 juni 2009 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
http://www.downloads.nl/results/imag...slim+beheading
![]() |
![]() |
#237 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Herlees bijvoorbeeld anders eens: Psalmen 2:8 Psalmen 101:8 Psalmen 137:8 Psalmen 144:1 Deze gaan over de handelingen van de gelovigen. Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen enkele rituele moord (ik begin te vermoeden dat u niet juist weet wat een rituele moord juist is). Bij uw laatste link zie ik foto's van mensen die door moslim's onthoofd zijn en andere mensen die door christenen onthoofd zijn. Hetgeen gewoon interreligieus geweld is en geen rituele moord.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook de christenen?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 18:10. |
![]() |
![]() |