Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2009, 13:11   #221
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Heeft u zelf in de gaten hoeveel die "satans"dienst uit uw voorbeeld lijkt op wat de koran preekt? Daar staat namelijk precies, en in detail, vermeld dat zij die zich niet tot de islam willen bekennen, vermoord mogen worden...
Waar gebeurt het dan dat niet-moslims systematisch worden vermoord in door moslims gedomineerde landen? Ik zou u gelijk geven als zulke moordpartijen zouden optreden. En dan heb ik het niet over een marginale groep gekken die zichzelf opblazen. Gekken heb je overal. (In Amerika en West-Europa vinden regelmatig moordpartijen op vnl scholen plaats door doorgedraaide idioten.)

In het verleden hebben er inderdaad systematische moordpartijen plaatsgevonden. Dat gebeurde onder andere door de nazi's. Maar dat waren geen moslims. Ook vond er een genocide op Armeniërs door de Turken plaats. De Turken waren idd moslims. Maar de motivatie van die moorden was eerder - net zoals die van de nazi's - gebaseerd op vermeende volkskenmerken dan op religieuze gronden.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 13:22   #222
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Volgens de bijbel was Jezus niet tegen geweld.
De vers die ik aanhaalde (Lukas 19:27) is een uitspraak van Jezus waarin hij direct oproept om ongelovigen dood te slaan.
Maar soit Jezus heeft nooit bestaan.
Ja, rare tekst die met het hele hoofdstuk geen verband schijnt te houden, of hooguit onderdeel van het verhaal ("gelijkenis") van die rijkaard met zijn dienstknechten.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...dp2=38&idp3=36
Citaat:
27 En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen.”’
Is hetzelfde ook terug te vinden bij de andere "evangelisten"?
Ha, hier vind ik juist hetzelfde puzzeltje op forum van gelovigaards en zelfs daar wordt mijn indruk geponeerd:
http://forum.credible.nl/topic.php?id=7982
Citaat:
Opus dei?
Want voor zover ik weet zijn zij de religieuze groepering met de meeste politieke invloed hier in de lage landen. (Let voornamelijk op het "judeo-christelijke" discours van Wilders)
Zoals ik al zei, ik moet ze geen van alle(n). Ben geboren en opgegroeid in gelederen van de concurrentie, hervormd-GG-midden-orthodoxie-gereformeerde bond; leerzaam maar niet aangenaam. Van Opus Dei weet ik alleen dat het een tamelijk listige stroming moet zijn met veel aanhangers/deelnemers in o.a regeringskringen. Nooit een duidelijk bericht van of over gelezen, wel wat beweringen/beschuldigingen/roddels. Ook de Wiki brengt mij weinig verder. Ik vind ze ALLEMAAL griezels.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Opus_Dei
Citaat:
De politieke invloed van moslims stelt niets voor. (buiten natuurlijk in de waanideeën van sommigen)
Hoe kom je daarbij? In Nederland zijn ze met 6% nog niet sterk genoeg maar het gedonder begint al; wereldwijd is bekend dat (net als bij hitler indertijd) 10% een eerste "drempel is" naar toenemend gewelddadig opdringen en een fors aandeel van het wereldoppervlak zucht reeds onder hogere percentages.
http://www.arabistjansen.nl/
http://koenraadelst.voi.org/articles...oorongel1.html
http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+murder
Oud 7 juni 2009, 13:24   #223
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nederland!

Schaam u!
De vraag is juist wie zich moet schamen. Als ik de moslimgemeenschap was, zou ik mij zeer afvragen hoe het komt dat een groot deel van de bevolking zich tot een extremist wendt om van die godsdienst af te raken. Misschien is de invloed van uw verrijkende godsdienst wellicht toch niet zo verrijkend.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 7 juni 2009 om 13:25.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 14:08   #224
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ja, rare tekst die met het hele hoofdstuk geen verband schijnt te houden, of hooguit onderdeel van het verhaal ("gelijkenis") van die rijkaard met zijn dienstknechten.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m...dp2=38&idp3=36

Is hetzelfde ook terug te vinden bij de andere "evangelisten"?
Ha, hier vind ik juist hetzelfde puzzeltje op forum van gelovigaards en zelfs daar wordt mijn indruk geponeerd:
http://forum.credible.nl/topic.php?id=7982
Kwestie van interpretatie he. Kruisvaarders gebruikten het als legitimatie voor hun moordtocht terwijl de huidige gelovigen het weginterpreteren.

Soit dat was 1 van de zovele gewelddadige uitspraken in het nieuwe testament. Er zijn nog honderden andere.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 14:14   #225
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Kwestie van interpretatie he. Kruisvaarders gebruikten het als legitimatie voor hun moordtocht terwijl de huidige gelovigen het weginterpreteren.

Soit dat was 1 van de zovele gewelddadige uitspraken in het nieuwe testament. Er zijn nog honderden andere.
Nee, ik denk dat jij net als die kruisvaarders niet (kritisch) leest.
Oud 7 juni 2009, 14:23   #226
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk dat jij net als die kruisvaarders niet (kritisch) leest.
Interpretatie bedoelt u.

Ik heb eens een van de bijbelboekjes uitgeplozen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=18

Benieuwd naar uw "interpretatie" daarvan.
Hetgeen u daarmee doet is net hetzelfde als dat veel moslims en joden moeten doen, namelijk het overgrote deel van hun boek "interpreteren".

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 14:26.
Oud 7 juni 2009, 14:34   #227
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Waar gebeurt het dan dat niet-moslims systematisch worden vermoord in door moslims gedomineerde landen? Ik zou u gelijk geven als zulke moordpartijen zouden optreden. En dan heb ik het niet over een marginale groep gekken die zichzelf opblazen. Gekken heb je overal. (In Amerika en West-Europa vinden regelmatig moordpartijen op vnl scholen plaats door doorgedraaide idioten.)
In de Dar-al-islam (de reeds door moslims gedomineerde landen) worden anders- of nietgelovigen niet systematisch vermoord, wel wordt hen het leven zo zuur mogelijk gemaakt, vooral als ze hun dhimmiebelasting niet willen voldoen.
In de Dar-al-harb (lett: huis van de oorlog = het nog niet aan de islam onderworpen gebied) daarentegen, doen moslims hun uiterste best om anders- en nietgelovigen over de kling te jagen. Darfur zal u vast wel wat zeggen, op de Filipijnen, in Thailand, Indonesië, Maleisië om er maar eens een paar te noemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
In het verleden hebben er inderdaad systematische moordpartijen plaatsgevonden. Dat gebeurde onder andere door de nazi's. Maar dat waren geen moslims. Ook vond er een genocide op Armeniërs door de Turken plaats. De Turken waren idd moslims. Maar de motivatie van die moorden was eerder - net zoals die van de nazi's - gebaseerd op vermeende volkskenmerken dan op religieuze gronden.
De hele geschiedenis van de verspreiding van de islam is met bloed doordrenkt. Altijd en overal.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 14:59   #228
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Interpretatie bedoelt u.

Hetgeen u daarmee doet is net hetzelfde als dat veel moslims en joden moeten doen, namelijk het overgrote deel van hun boek "interpreteren".
Weinig relevant hier want is "oude testament".

Overigens nog maar weer eens: ik moet ze GEEN VAN ALLE(N).

Wat wel voor mij telt is welke enge club er NU op wereldschaal rituele moorden pleegt en promoot.
Oud 7 juni 2009, 15:34   #229
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, Willem, en je zou het nog veel scherper kunnen stellen: niet alleen de Bijbel, maar zelfs het "Nieuwe Testament" (een oneerlijke term waarmee de Joodse bijbel tot OT werd gedegradeerd) neemt in het christendom lang niet de plaats in van de koran in de soennitische islam (de sjiieten zijn meestal rekkelijker, al zou je het Chomeini niet aanzeggen). De koran staat in de islam zo centraal als Jezus in het christendom. De bemiddelende rol die in het christendom de bijbel toekomt (hij leert ons het voorbeeld van Jezus kennen via vier "ooggetuigen" in de canonieke evangeliën - niet dat IK dat geloof), valt in de islam Mohammed toe.

Om correct te vergelijken, moet je de imitatio jesu met de kern van de sjari'a vergelijken, het voorbeeld van Jesus, die de sabbat ten dienste van de mens stelde, afzetten tegen de gedetailleerde en absurde voorschriftjes en regeltjes in de Koran.

(Ik weet het, er zijn nog twee andere bronnen van islamitisch recht, die ik in het mohammedanendom echter niet op gelijke hoogte met het voorbeeld van Jezus in het christendom zou plaatsen, dus dat terzijde).

Citaat:
Wat wel voor mij telt is welke enge club er NU op wereldschaal rituele moorden pleegt en promoot
Dit is inderdaad belangrijk: als deze engerds niet de koran toepasten, en als deze koran niet door honderden miljoenen serieus werd genomen en als goddelijke wet aanvaard, zou er slechts sprake zijn van een kleine groep zonder aanhang. Als, omgekeerd, alleen maar de welbekende vreedzame meerderheid bestond, zonder deze kleine groep geweldenaren voort te brengen, dan zouden de verzen van de koran waar het bloed afdruipt ondoeltreffend blijken, en zouden we ons over dat bloedboek verder geen zorgen hoeven te maken.

Nu blijkt dat de invloed van de koran bestaat en ongunstig is. En dan zou je niet mogen zeggen dat de moslims er de helft van de bladzijden moeten uitscheuren? Dat zou beledigend zijn voor een gemeenschap? Ik weet hoe ze de belediging kwijt kunnen raken: door zich van de koran te distantiëren. De mohammedanen zouden Wilders dankbaar moeten zijn voor de goede raad.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 juni 2009 om 15:49.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 15:57   #230
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zou er net hetzelfde uitgezien hebben moest ik Mattheus of Lukas volledig uitgeplozen hebben hoor.
Als u mij niet gelooft kan ik dat hier gerust nog eens doen.

Citaat:
Overigens nog maar weer eens: ik moet ze GEEN VAN ALLE(N).

Wat wel voor mij telt is welke enge club er NU op wereldschaal rituele moorden pleegt en promoot.
Rituele moorden???

Satanisten, Klu Klux Klan, People's Temple, Heaven's Gate, Movement for the Restoration of the Ten Commandments of God, Order of the Solar Temple.

Voor de rest heb ik geen weet van religieuze groeperingen die zich bezondig(de)en aan rituele moorden.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 15:59.
Oud 7 juni 2009, 16:06   #231
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zou er net hetzelfde uitgezien hebben moest ik Mattheus of Lukas volledig uitgeplozen hebben hoor.
Als u mij niet gelooft kan ik dat hier gerust nog eens doen.

Rituele moorden???

Satanisten, Klu Klux Klan, People's Temple, Heaven's Gate, Movement for the Restoration of the Ten Commandments of God, Order of the Solar Temple.

Voor de rest heb ik geen weet van religieuze groeperingen die zich bezondig(de)en aan rituele moorden.
Raar, jij kent alleen maar de "kleinschaligen". Toch maar beter het wereldnieuws van nu lezen.
Oud 7 juni 2009, 16:07   #232
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Raar, jij kent alleen maar de "kleinschaligen". Toch maar beter het wereldnieuws van nu lezen.
shoot zou ik zeggen.

Ik heb er nog twee extra gevonden: Tantrism en Shaktism

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 16:09.
Oud 7 juni 2009, 16:17   #233
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
shoot zou ik zeggen.

Ik heb er nog twee extra gevonden: Tantrism en Shaktism
Nog maar eens herhalen dan:
http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+murder
Oud 7 juni 2009, 16:24   #234
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb alle artikels gecheckt en geeneen bevat iets over een rituele moord.

Het enige dat daar staat zijn berichten over moslims die moorden plegen (Pakistan, Libanon) of moslims die vermoord worden (Denemarken).

Oud 7 juni 2009, 17:40   #235
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interpretatie bedoelt u.

Al je citaten komen uit psalmen, dus uit de Joodse Bijbel, ofte het Oude Testament, dat niet door christenen is geschreven. In geen enkel van je citaten wordt opgeroepen tot geweld, al wordt God er wel als een God der wrake weergegeven, en ja, als je daaruit voorschriften wil gaan afleiden, dan moet je gaan interpreteren. De geschiedenis van het vreedzame, van weinig bekeringsijver getuigende Joodse volk bewijst dat deze agressieve passages zelden of nooit als na te volgen voorbeeld hebben gediend.

De term "interpretatie" heeft bij Joden en christenen een heel andere betekenis dan bij moslims, al gedraagt de katholieke kerk zich wel eens "islamitisch". Toch staan haar dogma's niet in de bijbel, maar worden zij afgeleid uit het vermeende leven van Jezus, zijn (bijzonder beknopte) leer en de verhalen die dat alles volgens de Kerk aankondigen, maar vooral ook de verhalen die er commentaar op geven. Moslims gaan kijken welke commentaar door een koranvers op een ander koranvers wordt geleverd, en welke van twee tegenstrijdige verzen het "definitieve" is dat het oudere opheft (meestal zijn dan de agressievere, geweld prekende verzen "definitief"). M.a.w. als het even kan interpreteert de koran zichzelf. Dit wordt aangevuld met extrapolaties voor voorschriften die Allah vergeten is. Zo bepaalt de koran wel hoe men zijn gevoeg moet doen en waarmee men na volbrachte prestatie zijn billen dient af te vegen, maar niet of men jongetjes (of, erger nog, meisjes) genitaal dient te verminken zoals bij de meeste mohammedanen gebruikelijk is. Mocht over het laatste een theologische discussie ontbranden, dan moeten de interpretatoren aan de slag met een koran die daar niets direct over zegt.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 7 juni 2009 om 17:41.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2009, 17:54   #236
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik heb alle artikels gecheckt en geeneen bevat iets over een rituele moord.

Het enige dat daar staat zijn berichten over moslims die moorden plegen (Pakistan, Libanon) of moslims die vermoord worden (Denemarken).
http://www.metaseek.nl/search/web/1/muslim+beheading

http://www.downloads.nl/results/imag...slim+beheading
Oud 7 juni 2009, 17:56   #237
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Al je citaten komen uit psalmen, dus uit de Joodse Bijbel, ofte het Oude Testament, dat niet door christenen is geschreven. In geen enkel van je citaten wordt opgeroepen tot geweld, al wordt God er wel als een God der wrake weergegeven, en ja, als je daaruit voorschriften wil gaan afleiden, dan moet je gaan interpreteren. De geschiedenis van het vreedzame, van weinig bekeringsijver getuigende Joodse volk bewijst dat deze agressieve passages zelden of nooit als na te volgen voorbeeld hebben gediend.
Ik vermoed dat u niet goed kan lezen aangezien er ook zeer veel directe instructies van god aan zijn gelovigen zijn.

Herlees bijvoorbeeld anders eens:
Psalmen 2:8
Psalmen 101:8
Psalmen 137:8
Psalmen 144:1
Deze gaan over de handelingen van de gelovigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De term "interpretatie" heeft bij Joden en christenen een heel andere betekenis dan bij moslims, al gedraagt de katholieke kerk zich wel eens "islamitisch". Toch staan haar dogma's niet in de bijbel, maar worden zij afgeleid uit het vermeende leven van Jezus, zijn (bijzonder beknopte) leer en de verhalen die dat alles volgens de Kerk aankondigen, maar vooral ook de verhalen die er commentaar op geven. Moslims gaan kijken welke commentaar door een koranvers op een ander koranvers wordt geleverd, en welke van twee tegenstrijdige verzen het "definitieve" is dat het oudere opheft (meestal zijn dan de agressievere, geweld prekende verzen "definitief"). M.a.w. als het even kan interpreteert de koran zichzelf. Dit wordt aangevuld met extrapolaties voor voorschriften die Allah vergeten is. Zo bepaalt de koran wel hoe men zijn gevoeg moet doen en waarmee men na volbrachte prestatie zijn billen dient af te vegen, maar niet of men jongetjes (of, erger nog, meisjes) genitaal dient te verminken zoals bij de meeste mohammedanen gebruikelijk is. Mocht over het laatste een theologische discussie ontbranden, dan moeten de interpretatoren aan de slag met een koran die daar niets direct over zegt.
Hier bevestig je nogmaals mijn punt. Het is de interpretatie die telt. Niet wat er in het boek letterlijk staat.

Oud 7 juni 2009, 18:04   #238
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nogmaals ik zie voornamelijk onthoofdingen van gijzelaars in de eerste link die u gaf. En een man die blijkbaar zijn vrouw onthoofd heeft.
Geen enkele rituele moord (ik begin te vermoeden dat u niet juist weet wat een rituele moord juist is).

Bij uw laatste link zie ik foto's van mensen die door moslim's onthoofd zijn en andere mensen die door christenen onthoofd zijn. Hetgeen gewoon interreligieus geweld is en geen rituele moord.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 18:07.
Oud 7 juni 2009, 18:07   #239
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik zie voornamelijk onthoofdingen van gijzelaars in de eerste link die u gaf. En een man die blijkbaar zijn vrouw onthoofd heeft.
Geen enkele rituele moord (ik begin te vermoeden dat u niet juist weet wat een rituele moord juist is).

Bij uw laatste link zie ik foto's van mensen die door moslim's onthoofd zijn en andere mensen die door christenen onthoofd zijn. Hetgeen gewoon interreligieus geweld is.
Ja, reuze "gewoon"; opzouten allemaal.
Oud 7 juni 2009, 18:08   #240
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, reuze "gewoon"; opzouten allemaal.
Ook de christenen?

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 7 juni 2009 om 18:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be