Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2009, 12:30   #221
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
U negeert de feiten. Het is gewoon ze dat in het verleden andere gebruiken, wetten, waarden werden gehanteerd die nu niet meer van toepassing zijn op onze huidige Westerse cultuur.
U bent opgehouden met logisch westers te denken en bent onlogisch islamitisch beginnen te denken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=24

Laatst gewijzigd door smiley : 18 juni 2009 om 12:31.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:31   #222
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik had hier net een voorbeeldje gegeven.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=72

Je kan met ene Linda Bogaert op stap. Die spreekt en denkt over iSSlam ook net zoals een moslim(a) dat doet.

En niet vergeten beste kijkbuiskinderdjes. Het slaan van vrouwen in de koran berust gewoon op een verkeerde vertaling van een vers dat het slaan van vrouwen net wil tegengaan
Het slaan van vrouwen mag idd niet. Dat is enkele weken geleden nog gezegd door een vooraanstaande 'islamprediker' in een Nederlands praatprogramma.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:32   #223
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De hoogte van het bedrag is al net zo 'duidelijk' als de Koran, Sunna, Hadith en Shariah zelf!...niet dus!

Jizya kan ook niet los gezien worden van andere discriminerende bepalingen.
Zoals kledings voorschriften, het belijden van je geloof [anders dan Islam], overheids posities, trouw rechten, educatieve rechten, beslissings rechten en het houden van slaven...hoewel dit laatste vaak niet meer van toepassing is

Meestal was de Jizya dusdanig hoog dat het onaantrekkelijk was geen Moslim te zijn.

Vele Moslims hebben echter een andere visie!
Zij gebruiken het volgende excuus...

De Jizya was dusdanig hoog dat niet-Moslims 'gratis' door de Moslims beschermd konden worden tegen buitenlandse mogendheden.

De reden dat Moslims zelf geen Jizya betaalden is tweeledig:
Ten eerste is iedere Moslim verplicht om zijn 'landgenoten' te verdedigen. Desnoods met z'n leven. Een niet-Moslim heeft die verplichting niet.
Ten tweede, elke Moslim is verplicht om zakaat te betalen (gift voor de armen en hulpbehoevenden). En ook hier zijn niet-Moslims niet toe verplicht.
De Moslims beschouwde zichzelf dus als de groep met de meeste en grootste verplichtingen.

In z'n algemeenheid was de Jizya volkomen willekeurig (in tegenstelling tot Zakaat).
In de praktijk was (en is) het natuurlijk een mafioso-achtig pressiemiddel!

Voorwaar, een gegeven waar de Moslims 'trots' op kunnen zijn deze als eerste officieel te hebben ingevoerd!
Nog voor de opkomst van de westelijk verderfelijke mafia!
Eindelijk een gegeven dat ze echt eerder hebben verzonnen dan het verderfelijke westen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:33   #224
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U bent opgehouden met logisch westers te denken en bent onlogisch islamitisch beginnen te denken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=24
Hier slaat u de bal weeral mis. Ik ben juist degene die hier logisch denkt en niet naast de feiten kijkt.
Oud 18 juni 2009, 12:35   #225
smiley

Standaard

Citaat:
Het slaan van vrouwen mag idd niet. Dat is enkele weken geleden nog gezegd door een vooraanstaande 'islamprediker' in een Nederlands praatprogramma.

Het is toch dat wat ik daarboven net schreef. Dat vers dat het slaan van vrouwen toelaat moet men ontkennen en zodanig verdraaien of vergoeilijken (wat sommigen "interpreteren" noemen) zodat men kan zeggen dat iSSlam het slaan van vrouwen verbied. Liegen is het enige wat iSSlampromoters en iSSlamapologeten kunnen om hun waar nog enigszins verkocht te kunnen krijgen.
Oud 18 juni 2009, 12:36   #226
smiley

Standaard

Citaat:
Hier slaat u de bal weeral mis. Ik ben juist degene die hier logisch denkt en niet naast de feiten kijkt.

Ook niet vergeten wit rozeke. Slavernij is in iSSlam toegestaan. Maar vergoeilijken ze die wanpraktijk door te stellen dat men de slaven goed moet behandelen.

Peace

Laatst gewijzigd door smiley : 18 juni 2009 om 12:40.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:46   #227
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gewoon een alibi.
Niks alibi. Ik heb niets tegen vreemdelingen en dat weet u zelf ook donders goed. Ik heb wel iets tegen een bepaalde vreemde religie, en ook dat weet u donders goed.
Als ik iets of iemand haat, dan zeg ik dat namelijk gewoon. Zoals 'ik haat pedofielen' bijvoorbeeld. Of 'ik haat het oeverloze gewauwel van wannabe-filosofen'.

Citaat:
Niemand vraagt jou of mij, moslim te worden.
Toch wel. Dat is mij namelijk al wel eens gevraagd, en dat was toen ook dat ik voor het eerst in aanraking met de koran kwam. Gelukkig werkten mijn hersencellen wel toen ik dat smerig schrijfsel begon te lezen, zodat ik het met hart en ziel kon verwerpen.

Citaat:
Dus mensen die niet doordrammen en niet op één punt hameren zoals jij....
Ik hamer op nog veel meer punten, en zolang u en uw islamapologetische vriendjes bepaalde zaken blijven ontkennen, verdraaien, vergoeilijken en onder het tapijt trachten te moffelen, zie ik het als mijn morele plicht door te gaan met 'hameren en drammen'.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 13:23   #228
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Niks alibi. Ik heb niets tegen vreemdelingen en dat weet u zelf ook donders goed. Ik heb wel iets tegen een bepaalde vreemde religie, en ook dat weet u donders goed.
Als ik iets of iemand haat, dan zeg ik dat namelijk gewoon. Zoals 'ik haat pedofielen' bijvoorbeeld. Of 'ik haat het oeverloze gewauwel van wannabe-filosofen'.

Toch wel. Dat is mij namelijk al wel eens gevraagd, en dat was toen ook dat ik voor het eerst in aanraking met de koran kwam. Gelukkig werkten mijn hersencellen wel toen ik dat smerig schrijfsel begon te lezen, zodat ik het met hart en ziel kon verwerpen.

Ik hamer op nog veel meer punten, en zolang u en uw islamapologetische vriendjes bepaalde zaken blijven ontkennen, verdraaien, vergoeilijken en onder het tapijt trachten te moffelen, zie ik het als mijn morele plicht door te gaan met 'hameren en drammen'.
Toen ik hier pas lid was van dit forum, werd me verteld dat dit subforum thuis was voor enkele gefrustreerde zielen. Als ik jou zo lees, begrijp ik wat daarmee werd bedoeld.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 13:27   #229
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Toen ik hier pas lid was van dit forum, werd me verteld dat dit subforum thuis was voor enkele gefrustreerde zielen. Als ik jou zo lees, begrijp ik wat daarmee werd bedoeld.
D'rom da gij hier ook altijd zit - ofwa?
Kheb U anders ook nog nie veel op een ander UW superintelluctuele bijdragen zien posten.

Zijt ge Uwen allereerste 'bijdrage' vergeten soms - ik niet zulle.

Laatst gewijzigd door SDX : 18 juni 2009 om 13:28.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 13:33   #230
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar voldoe ik absoluut niet aan en dat weet u evengoed als mij.
Je hoef niet in mijn plaats te denken. Dat doe ik zelf wel, en volgens mij blink je heel erg uit in bepaalde dhimmietrekjes die in schreef.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 13:35   #231
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
D'rom da gij hier ook altijd zit - ofwa?
Kheb U anders ook nog nie veel op een ander UW superintelluctuele bijdragen zien posten.

Zijt ge Uwen allereerste 'bijdrage' vergeten soms - ik niet zulle.
Toen ik je moest uitleggen dat een ziekenhuismilieu niet op 1 ziekenhuis wijst? Daar lachen m'n collega's en ik zich nog steeds kapot over.
Oud 18 juni 2009, 13:38   #232
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu heb je nog steeds niet op mijn vraag geantwoord. Mogen we het bedrag van die EXTRA belasting van de moslims dan echt niet kennen?
Ik had het over de afpersingstaks die de moslims vroeger hanteerden tav niet-molims tijdens hun bezetting van Zuid-Europa. Ik kan u de toenmalige tarieven niet geven.

Jij had het over de hedendaagse afpersingstaks/yizzah die de tjeven jou extra laten betalen anno 2009. Jij kan me ongetwijfeld een idee geven van het gangbare tarief.
Oud 18 juni 2009, 13:40   #233
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Dan zijn zeker ook al die miljoenen en miljoenen andere mensen die zich over gans Europa zorgen maken over, en met skepsis kijken naar, de islam/koran, allemaal, stuk voor stuk, gefrustreerde zielen zeker?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 13:44   #234
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan zijn zeker ook al die miljoenen en miljoenen andere mensen die zich over gans Europa zorgen maken over, en met skepsis kijken naar, de islam/koran, allemaal, stuk voor stuk, gefrustreerde zielen zeker?
Een kritische blik? Graag.

Maar goedkoop taalgebruik? Frustratie-alert!
Oud 18 juni 2009, 13:48   #235
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, gewoon mensen met gezond verstand.
De anderen, de apologeten, noemt men meestal nuttige idioten. Benno Barnard heeft een onlangs een meesterlijke beschrijving gegeven van dat zootje. Hij sloeg nagels met koppen.
Oud 18 juni 2009, 14:21   #236
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is toch dat wat ik daarboven net schreef. Dat vers dat het slaan van vrouwen toelaat moet men ontkennen en zodanig verdraaien of vergoeilijken (wat sommigen "interpreteren" noemen) zodat men kan zeggen dat iSSlam het slaan van vrouwen verbied. Liegen is het enige wat iSSlampromoters en iSSlamapologeten kunnen om hun waar nog enigszins verkocht te kunnen krijgen.
"Dat vers dat het slaan van vrouwen toelaat moet men ontkennen."

Hoe kan men iets ontkennen wat er niet staat?
Geef mij eens de vers waarin letterlijk gezegd wordt dan men zijn vrouw mag slaan? Daarna spreken we verder!

"Liegen is het enige wat iSSlampromoters en iSSlamapologeten kunnen om hun waar nog enigszins verkocht te kunnen krijgen."

Dat is meer iets voor 'islambashers'.
Oud 18 juni 2009, 14:22   #237
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ook niet vergeten wit rozeke. Slavernij is in iSSlam toegestaan. Maar vergoeilijken ze die wanpraktijk door te stellen dat men de slaven goed moet behandelen.

Peace
Bron?
Oud 18 juni 2009, 14:23   #238
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is meer iets voor 'islambashers'.
Waarom zouden 'islambashers' liegen? Ze hoeven slechts de versjes uit de koran te citeren.
Oud 18 juni 2009, 14:23   #239
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?
De koran.
Oud 18 juni 2009, 14:24   #240
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Je hoef niet in mijn plaats te denken. Dat doe ik zelf wel, en volgens mij blink je heel erg uit in bepaalde dhimmietrekjes die in schreef.
Ik bedoel maar....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be