![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Minister-President
|
![]() Breid uit.
![]() |
#223 |
Minister-President
|
![]() Ik weet het zo niet.
En: zonder kernwapens kan het toch al niet zó ver escaleren dat een gebied ter grootte van België in één klap volledig wordt weggevaagd.
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() En gezien de ahistoriciteit van de wereldvrede ligt de bewijslast bij jou: waarom zou er vrede blijven na afschaffen van kernwapens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 29 september 2009 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Dus?
![]() |
#228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in bewijzen, op dat vlak. Zoals netslet hier eens zei: het gaat om risk assessment.
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Minister-President
|
![]() Dus?
![]() |
#232 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Of dat zou toch tof zijn. ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 30 september 2009 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik pas dus graag voor epistemologische brol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze redenering ('we moeten grenzen aan de consumptie stellen, zonder respect voor rechten en 't moet allemaal rationeler!') is complete bollocks omdat het steunt op een fundamentele (maar echt fundamentele) misrepresentatie van wat zij zeggen die ijveren voor een vrije economie met respect voor individuele rechten. (Maar echt fundamenteel, he.)
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 september 2009 om 11:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, dat je daarvoor past, is te zien aan de onzin die je daar vlak boven schrijft. De werkelijkheid van de humane wereld (hoe mensen met elkaar omgaan, wat verschillende institutionele organisaties veroorzaken, etc.) is niet te bestuderen met de methoden uit de natuurwetenschappen, maar valt wél te bestuderen. Het is waar dat het daar meer flue kan zijn, zeker in de sociologie, maar dat betekent niet dat er geen kennis gehaald kan worden. Overigens; ik hoor alleen maar 'die epistemologische brol interesseert mij niet' van mensen die de grootst mogelijke epistemologische brol vertellen; ik vraag me af of daar een causaal verband is. ![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 september 2009 om 11:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zijn de feiten. Uwen zever, daar heeft de realiteit geen oor naar. Over het hoe en waarom, daar moogt ge gerust over discussieren. Be my guest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrije markt, persoonlijke vrijheid maximaliseren.......theorie tot in de 13de macht. Meer is het niet. En u doet nog erger, u stelt deze theorie in iedere discussie voor als de "oplossing voor alles". Volgens u kunt u dus het probleem van het klimaat en de milieuvervuiling oplossen door middel van een extreme vrije markt ? Dat is grofweg gezegd extreme bullshit, aangezien de mens blijft consumeren todat er niks meer is, en dat is WEL al bewezen mijn beste (cfr. Paaseiland). Ik heb inderdaad geen oren naar uwen zever, aangezien uwen zever nog nooit problemen heeft opgelost of zelfs toegevoegde waarde heeft geleverd aan de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval; het beste institutionele kader is volgens mij eentje waarbij mensen niet alleen de current revenuestream bezitten, maar ook de gekapitaliseerde waarde. Het is in dat laatste geval dat er over het algemeen een veel grotere neiging is naar duurzamer gebruik: waarom is de koe niet met uitsterven bedreigd en olifanten wel? Het ene is private eigendom, het andere niet. Ook bijvoorbeeld in Mongolië waar, sinds de private eigendom in Yaks is toegelaten, de hoeveelheid Yaks drastisch is gestegen. Indien je grond bezit (en dus de kapitaalswaarde daarvan) ben je daar veel voorzichtiger mee. Dat is geen panacea - dat bestaat niet - maar de empirische resultaten daarvan zijn wel duidelijk. Voor niet hernieuwbare energie, zoals olie, is het natuurlijk anders. Ook daar is een markt het beste (gecombineerd met een markt in alternatieve energieën); ik heb veel vertrouwen in winstzoekende ondernemers om ervoor te zorgen dat onze energievoorraad niet in al te drastische problemen komt. Het prijsmechanisme werkt daarbij zowel als een motivatie, als een manier om middelen te coördineren op de manier dat de grote massa van de bevolking dit wenst. Dát is de markt. Citaat:
Als gij afkomt met de onzin dat wij voorstander zijn van een ongebreidelde groei en daarmee bedoelen dat wij voorstander zouden zijn van een stijgende consumptie van materiële middelen, vertel je onzin. Economische groei gaat over het efficiënter gebruiken van de beschikbare middelen; economische groei betekent dat de beschikbare middelen efficiënter (en dus ook duurzamer) gebruikt worden. Daarom dat ik voorstander ben van economische groei - correct, en dus niet op de manier van de staat, gedefinieerd. Dat betekent helemaal niet dat ik 'meer consumptie' wil; dat is de stropop die de achterlijke groene beweging er van heeft gemaakt. Ongelimiteerde groei is, wrslk, een beetje onzinnig; maar er is nog veel ruimte om de huidige productiemethoden efficiënter en duurzamer te gebruiken. Dát is economische groei en daarom dat ik voorstander ben van 'economische groei'.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 september 2009 om 13:10. |
|||
![]() |
![]() |