Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2009, 20:31   #221
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Tja. Da's makkelijk gezegd.
Wat precies?

De VS heeft meerdere oorlogen, Rusland zat onlangs ook oorlog te voeren. Je denkt dat zonder kernwapens er vrede zal zijn?

Ik geef het nog geen 10 jaar.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 20:32   #222
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Tegenwoordige humane wetenschappen lijken echt alchemie.
Breid uit.
Oud 29 september 2009, 20:33   #223
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet het zo niet.
En: zonder kernwapens kan het toch al niet zó ver escaleren dat een gebied ter grootte van België in één klap volledig wordt weggevaagd.
Oud 29 september 2009, 20:35   #224
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het zo niet.
En: zonder kernwapens kan het toch al niet zó ver escaleren dat een gebied ter grootte van België in één klap volledig wordt weggevaagd.
Bommenwerpers kunnen tegenwoordig wat meer dan vroeger.
Oud 29 september 2009, 20:35   #225
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

En gezien de ahistoriciteit van de wereldvrede ligt de bewijslast bij jou: waarom zou er vrede blijven na afschaffen van kernwapens?
Oud 29 september 2009, 20:35   #226
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Breid uit.
Het is niet-exact. Zelfs niet stochastisch.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 29 september 2009 om 20:36.
Oud 30 september 2009, 00:59   #227
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet-exact. Zelfs niet stochastisch.
Dus?
Oud 30 september 2009, 01:00   #228
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bommenwerpers kunnen tegenwoordig wat meer dan vroeger.
Maar dan zitten we weer bij m'n intiële punt: dat technologie niet alleen vooruitgang bewerkstelligt.

Citaat:
En gezien de ahistoriciteit van de wereldvrede ligt de bewijslast bij jou: waarom zou er vrede blijven na afschaffen van kernwapens?
Ik geloof niet in bewijzen, op dat vlak. Zoals netslet hier eens zei: het gaat om risk assessment.
Oud 30 september 2009, 01:02   #229
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus?
Geeft het geen correcte resultaten. Zelfs geen schatting dat de resultaten een bepaalde kans hebben om correct te zijn.
Oud 30 september 2009, 01:04   #230
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dan zitten we weer bij m'n intiële punt: dat technologie niet alleen vooruitgang bewerkstelligt.
Bommenwerpers =/= achteruitgang. Bommenwerpers = bommenwerpers.

Citaat:
Ik geloof niet in bewijzen, op dat vlak. Zoals netslet hier eens zei: het gaat om risk assessment.
Klopt. De kansen dat iemand op het Knopje zal duwen zijn vrij klein. Lees maar eens na over de kernwapensystemen, toegang tot, beveiliging van, en dergelijke.
Oud 30 september 2009, 02:01   #231
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het geweldloze Westen is een anomalie, geen normale toestand.
Dus?
Oud 30 september 2009, 02:02   #232
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geeft het geen correcte resultaten. Zelfs geen schatting dat de resultaten een bepaalde kans hebben om correct te zijn.
Ik zal de sociologie wel uit haar pre-paradigmatische toestand halen.

(Of dat zou toch tof zijn. )

Laatst gewijzigd door Pølle : 30 september 2009 om 02:03.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 08:40   #233
Bill Ayers
Burgemeester

Bill Ayers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw inzicht is allesbehalve origineel? Je hebt behoorlijk wat lectuur over de epistemologische status van de humane wetenschappen in te halen als je denkt dat dergelijke, aan de exacte wetenschappen ontleende, formalismen de enige poort zijn naar een beter begrip van de werkelijkheid.
Oud 30 september 2009, 09:19   #234
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers Bekijk bericht
Jouw inzicht is allesbehalve origineel? Je hebt behoorlijk wat lectuur over de epistemologische status van de humane wetenschappen in te halen als je denkt dat dergelijke, aan de exacte wetenschappen ontleende, formalismen de enige poort zijn naar een beter begrip van de werkelijkheid.
Nochtans is de werkelijkheid omschreven door de wetenschap en niet door enige humanistische visies, die, vooral bestaan in de geesten van hun bedenkers.

Ik pas dus graag voor epistemologische brol.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 11:31   #235
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn beste dit was puur een reactie op Adrian zijn post. Ik zou niet durven u op te offeren

Laten we allemaal wat rationeler nadenken over onze toekomst en wat minder in de vorm van rechten en ongelimiteerde groei, want vooral dat laatste is een illusie die velen nog koesteren.

Willen we als mensen kunnen samenleven, zowel met onszelf als met de natuur, moeten we grenzen stellen aan onze consumptie.
Ik had niet verwacht dat gij zou afkomen met deze stropopdrogredenering.

Deze redenering ('we moeten grenzen aan de consumptie stellen, zonder respect voor rechten en 't moet allemaal rationeler!') is complete bollocks omdat het steunt op een fundamentele (maar echt fundamentele) misrepresentatie van wat zij zeggen die ijveren voor een vrije economie met respect voor individuele rechten. (Maar echt fundamenteel, he.)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 september 2009 om 11:31.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 11:32   #236
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans is de werkelijkheid omschreven door de wetenschap en niet door enige humanistische visies, die, vooral bestaan in de geesten van hun bedenkers.

Ik pas dus graag voor epistemologische brol.

Ja, dat je daarvoor past, is te zien aan de onzin die je daar vlak boven schrijft.

De werkelijkheid van de humane wereld (hoe mensen met elkaar omgaan, wat verschillende institutionele organisaties veroorzaken, etc.) is niet te bestuderen met de methoden uit de natuurwetenschappen, maar valt wél te bestuderen. Het is waar dat het daar meer flue kan zijn, zeker in de sociologie, maar dat betekent niet dat er geen kennis gehaald kan worden.

Overigens; ik hoor alleen maar 'die epistemologische brol interesseert mij niet' van mensen die de grootst mogelijke epistemologische brol vertellen; ik vraag me af of daar een causaal verband is.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 september 2009 om 11:34.
Oud 30 september 2009, 11:32   #237
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus?
Van zodra de kernwapens verdwijnen komen we terug in pakweg de jaren 20.

En je weet hoe snel oorlogen in die tijd ontstonden.
Oud 30 september 2009, 12:11   #238
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik had niet verwacht dat gij zou afkomen met deze stropopdrogredenering.

Deze redenering ('we moeten grenzen aan de consumptie stellen, zonder respect voor rechten en 't moet allemaal rationeler!') is complete bollocks omdat het steunt op een fundamentele (maar echt fundamentele) misrepresentatie van wat zij zeggen die ijveren voor een vrije economie met respect voor individuele rechten. (Maar echt fundamenteel, he.)
En toch moet de consumptie van de natuurlijke grondstoffen omlaag tot een duurzaam niveau waarop de natuur het dragen.

Dat zijn de feiten. Uwen zever, daar heeft de realiteit geen oor naar. Over het hoe en waarom, daar moogt ge gerust over discussieren. Be my guest.
Oud 30 september 2009, 12:18   #239
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Ja, dat je daarvoor past, is te zien aan de onzin die je daar vlak boven schrijft.

De werkelijkheid van de humane wereld (hoe mensen met elkaar omgaan, wat verschillende institutionele organisaties veroorzaken, etc.) is niet te bestuderen met de methoden uit de natuurwetenschappen, maar valt wél te bestuderen. Het is waar dat het daar meer flue kan zijn, zeker in de sociologie, maar dat betekent niet dat er geen kennis gehaald kan worden.

Overigens; ik hoor alleen maar 'die epistemologische brol interesseert mij niet' van mensen die de grootst mogelijke epistemologische brol vertellen; ik vraag me af of daar een causaal verband is.
Nja, ik zie bij u enkel een woordengoochelaar die veel hete lucht verkoopt ipv iemand die met concrete oplossingen voor de boeg komt. Kortom, theorie verkopen zonder bewijzen.

Vrije markt, persoonlijke vrijheid maximaliseren.......theorie tot in de 13de macht. Meer is het niet. En u doet nog erger, u stelt deze theorie in iedere discussie voor als de "oplossing voor alles". Volgens u kunt u dus het probleem van het klimaat en de milieuvervuiling oplossen door middel van een extreme vrije markt ? Dat is grofweg gezegd extreme bullshit, aangezien de mens blijft consumeren todat er niks meer is, en dat is WEL al bewezen mijn beste (cfr. Paaseiland).

Ik heb inderdaad geen oren naar uwen zever, aangezien uwen zever nog nooit problemen heeft opgelost of zelfs toegevoegde waarde heeft geleverd aan de maatschappij.
Oud 30 september 2009, 12:56   #240
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En toch moet de consumptie van de natuurlijke grondstoffen omlaag tot een duurzaam niveau waarop de natuur het dragen.
Ge snapt geen zak waar je het over hebt, als je met zo'n zaken afkomt. ^^

In ieder geval; het beste institutionele kader is volgens mij eentje waarbij mensen niet alleen de current revenuestream bezitten, maar ook de gekapitaliseerde waarde. Het is in dat laatste geval dat er over het algemeen een veel grotere neiging is naar duurzamer gebruik: waarom is de koe niet met uitsterven bedreigd en olifanten wel? Het ene is private eigendom, het andere niet. Ook bijvoorbeeld in Mongolië waar, sinds de private eigendom in Yaks is toegelaten, de hoeveelheid Yaks drastisch is gestegen.

Indien je grond bezit (en dus de kapitaalswaarde daarvan) ben je daar veel voorzichtiger mee. Dat is geen panacea - dat bestaat niet - maar de empirische resultaten daarvan zijn wel duidelijk. Voor niet hernieuwbare energie, zoals olie, is het natuurlijk anders. Ook daar is een markt het beste (gecombineerd met een markt in alternatieve energieën); ik heb veel vertrouwen in winstzoekende ondernemers om ervoor te zorgen dat onze energievoorraad niet in al te drastische problemen komt. Het prijsmechanisme werkt daarbij zowel als een motivatie, als een manier om middelen te coördineren op de manier dat de grote massa van de bevolking dit wenst. Dát is de markt.

Citaat:
Dat zijn de feiten. Uwen zever, daar heeft de realiteit geen oor naar. Over het hoe en waarom, daar moogt ge gerust over discussieren. Be my guest.
Tjah; jij kan zeggen dat jij de 'realist' bent, maar als je niet eens weet wat je bekritiseert, vind ik het wel straf dat jij daarover kan oordelen. =')

Als gij afkomt met de onzin dat wij voorstander zijn van een ongebreidelde groei en daarmee bedoelen dat wij voorstander zouden zijn van een stijgende consumptie van materiële middelen, vertel je onzin. Economische groei gaat over het efficiënter gebruiken van de beschikbare middelen; economische groei betekent dat de beschikbare middelen efficiënter (en dus ook duurzamer) gebruikt worden. Daarom dat ik voorstander ben van economische groei - correct, en dus niet op de manier van de staat, gedefinieerd. Dat betekent helemaal niet dat ik 'meer consumptie' wil; dat is de stropop die de achterlijke groene beweging er van heeft gemaakt.

Ongelimiteerde groei is, wrslk, een beetje onzinnig; maar er is nog veel ruimte om de huidige productiemethoden efficiënter en duurzamer te gebruiken. Dát is economische groei en daarom dat ik voorstander ben van 'economische groei'.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 september 2009 om 13:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be