Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 19:45   #221
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
U bent hier twee dingen aan het verwarren: de Schepping van de mens en de Schepping van de aarde. De aarde en de hemel werden het eerst geschapen, dan de dieren en dan pas de mens als kroning op de Schepping. Die "6000 jaar" is de ouderdom van de mens, de aarde is natuurlijk ouder.
Young Earth creationism (YEC) is the religious belief that the Heavens, Earth, and life on Earth were created by direct acts of God during a short period, sometime between 6,000[1] and 10,000 years ago.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:49   #222
Ambiorix

Standaard

trouwens Pruisse, er zijn ook bewijzen dat de homo sapiens sapiens veel ouder is dan uw 6000 jaar.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 19:52   #223
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent hier twee dingen aan het verwarren: de Schepping van de mens en de Schepping van de aarde. De aarde en de hemel werden het eerst geschapen, dan de dieren en dan pas de mens als kroning op de Schepping. Die "6000 jaar" is de ouderdom van de mens, de aarde is natuurlijk ouder.
Is de aarde dan niet eerst geschapen en pas de vierde dag de hemellichamen bij wijze van verlichting?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 22:13   #224
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is helemaal géén bewijs voor evolutieleer.
Natuurlijk wel. Liegen is onchristelijk hoor.

Citaat:
Grappig hoe atheïsten, die steeds haantje de voorste zijn om in groep (alleen zijn ze te laf) te Kerk te belasteren met de meest vunzige nep-argumenten, maar in dit soort van discussies steeds afkomen met het Vaticaan als hun zogezegde bondgenoot.
Je bedoelt dat atheisten itt knettergekke fundamentalisten in staat zijn te nuanceren en niet alles in zwart-wit zien?

Citaat:
Nog steeds géén argumenten, alleen maan loze beweringen en sofismen verpakt als flauwe ad-hominem ("sprookjes").
En weer negeer je het feit dat hitler gelovig was. Voor een braaf christenzieltje ben jij wel behoorlijk intellectueel oneerlijk.

Citaat:
Het lijkt er haast op dat het internet werd verheven tot bijbel van de atheïsten. Jullie doen me denken aan een 11-jarige die net internet heeft en zijn vriendjes op school wil overpochen "da staat dus wel op wikipedia, eh jong!".
Atheisten houden het nu eenmaal graag bij de realiteit. En een publiek gemodereerde bron die bevestigt wat door de wetenschap keer op keer op keer is aangetoond is nu eenmaal betrouwbaar dan een boekje uit de tijd toen men nog in kaboutertjes geloofde.

Citaat:
Triestig, zeer triestig al die kinderachtigheid. Blijkbaar bent u zo zeker van de evolutieleer dat u er niet in slaagt om ook maar één (1) zinnig argument te geven.
Zoals het door jou straal genegeerde feit dat hitler gelovig was?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 00:27   #225
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het was geen echte christen dus
of gij de authoriteit hebt om daarover te oordelen durf ik sterk te betwijfelen
Wie heeft er volgens u de autoriteit om daarover te oordelen...

Het gaat hier om wat Hitler zelf geloofde. De dinges waar hij in geloofde zijn niet-Christelijk. Daar heb je geen autoriteit voor nodig om dat vast te stellen.
Oud 2 juli 2009, 00:29   #226
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar in de bijbel staat dat ???
Oud 2 juli 2009, 00:44   #227
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
De dinges waar hij in geloofde zijn niet-Christelijk. Daar heb je geen autoriteit voor nodig om dat vast te stellen.
die beslissing is niet aan u. dat christenen in de middeleeuwen echt niets vd joden moesten hebben is bekend (en da's heel zacht uitgedrukt). hij heeft dat werk op zijn duits voortgezet. de christenen van de middeleeuwen en vroeger moesten niets hebben van al die andersdenkenden zoals zigeuners homo's etc.
de holocaust past in dat opzicht perfect in het christelijke kader.

Dat de bijbel echt geen prettig boek is weet ik van heel wat strafstudie's op woensdag. uwen godsdiensleraar alle weken zo van die perverse bijbelversen naar zijn kop smijten is niet zo slim.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 00:50   #228
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
die beslissing is niet aan u. dat christenen in de middeleeuwen echt niets vd joden moesten hebben is bekend (en da's heel zacht uitgedrukt). hij heeft dat werk op zijn duits voortgezet. de christenen van de middeleeuwen en vroeger moesten niets hebben van al die andersdenkenden zoals zigeuners homo's etc.
de holocaust past in dat opzicht perfect in het christelijke kader.

Dat de bijbel echt geen prettig boek is weet ik van heel wat strafstudie's op woensdag. uwen godsdiensleraar alle weken zo van die perverse bijbelversen naar zijn kop smijten is niet zo slim.
Maar wel aan u...
Oud 2 juli 2009, 17:38   #229
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Young Earth creationism (YEC) is the religious belief that the Heavens, Earth, and life on Earth were created by direct acts of God during a short period, sometime between 6,000[1] and 10,000 years ago.
Ik sta versteld van de overtuigingskracht van uw sterke opiniestukken. U moesten ze al lang professor gemaakt hebben.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 17:39   #230
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Waar in de bijbel staat dat ???
Genesis.

Oud 2 juli 2009, 18:03   #231
Arouet
Burgemeester

Standaard

Preusse,
Het beste probleem is dat het uitleggen van de evolutie theorie tijd vraagt. Aangezien het een wetenschappelijke theorie is heb je eerst enige achtergrond nodig. Ook al zou ik het langste bericht uit de geschiedenis van dit forum plaatsen dan nog zou ik de theorie niet uitgelegd krijgen. Hij is simpelweg te lang. Natuurlijk zijn er verschillende uitstekende boeken geschreven over dit onderwerp en ik raad u dan ook aan deze te lezen. Als u dit hebt gedaan ben ik uiteraard bereid om met u enkele punten te bespreken. Als er dan nog dingen zijn die verdere uitleg vereisen of waarmee u het niet eens bent, ben ik ervan overtuigd dat andere forumleden en ook ikzelf u zullen helpen. Maar het is vrij zinloos iets uit te leggen dat zo omvangrijk is zonder een goed beeld te hebben van welke delen u interesseren. Uiteraard zijn we meer dan beleid een poging te ondernemen u vragen te beantwoorden. Ik wil u echter op voorhand waarschuwen dat u voor de fijnere nuances en meer ingewikkelde kwesties beter bij een bioloog te rade gaat. Ik zal antwoorden als ik kan maar mijn expertise is niet groot genoeg om u alles uit te leggen. Voor mij zijn de zaken die ik wel begrijp meer dan genoeg als bewijsmateriaal en heb ik vertrouwen in de expertise van duizenden experten. Maar ik kan begrijpen dat aangezien u een kritische aanneemt tegenover de bewijzen u ook andere zaken zult willen weten. Ik hoop u hiermee zo goed mogelijk te helpen.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 18:56   #232
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

is het al iemand opgevallen dat preuße voor een katholiek wel heel veel leentjebuur speelt bij de evangelische protestanten van over de atlantiek. zowel zijn voorliefde voor het jonge aarde creationisme (kwam ik persoonlijk nog niet bij andere katholieken tegen, alleen bij streng orthodoxe evangelisten en gereformeerden in nederland en de VS) als zijn leugens over atheisme en het verval van alle moraal (het kapitaal opgedragen aan marx, hitler als atheist...) komen rechtstreeks uit de verenigde staten.

leuk is dat hij zich in islamitisch gezelschap bevindt. adnan oktar, beter bekend als harun jahya, de oppercreationist in de islamitische wereld, haalt zijn mosterd bij dezelfde firma. wie had dat ooit gedacht: katholieke en islamitische conservatieven hebben de protestanten van over de grote plas nodig.

vrede,

redwasp
Oud 2 juli 2009, 19:04   #233
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

is het al iemand opgevallen dat preuße voor een katholiek wel heel veel leentjebuur speelt bij de evangelische protestanten van over de atlantiek. zowel zijn voorliefde voor het jonge aarde creationisme (kwam ik persoonlijk nog niet bij andere katholieken tegen, alleen bij streng orthodoxe evangelisten en gereformeerden in nederland en de VS) als zijn leugens over atheisme en het verval van alle moraal (het kapitaal opgedragen aan marx, hitler als atheist...) komen rechtstreeks uit de verenigde staten.

leuk is dat hij zich in islamitisch gezelschap bevindt. adnan oktar, beter bekend als harun jahya, de oppercreationist in de islamitische wereld, haalt zijn mosterd bij dezelfde firma. wie had dat ooit gedacht: katholieke en islamitische conservatieven hebben de protestanten van over de grote plas nodig.

vrede,

redwasp
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Hij verkoopt de praat die je van een evangelistisch-protestantse fundamentalist zou verwachten, maar houdt wel vol katholiek te zijn. Dat is één van de zaken die mij doen vermoeden dat we met een construct te maken hebben. Er was vroeger al een katholiek creationist op dit forum, JVDB (waer bestu bleven? ), maar als je Preusse met hem vergelijkt lijkt Preusse echt een karikatuur.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 juli 2009 om 19:06.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 19:09   #234
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ja, dat was mij ook al opgevallen. Hij verkoopt de praat die je van een evangelistisch-protestantse fundamentalist zou verwachten, maar houdt wel vol katholiek te zijn. Dat is één van de zaken die mij doen vermoeden dat we met een construct te maken hebben. Er was vroeger al een katholiek creationist op dit forum, JVDB (waer bestu bleven? ), maar als je Preusse met hem vergelijkt lijkt Preusse echt een karikatuur.
Vind u dat dan echt zo leuk, mij forumstalken en indirect met persoonlijke aanvallen om alsnog uw gram te halen nadat u elke discussie hopeloos verloor en als een nep-gelovige ontmaskerd werd? Maar ik versta uw frustratie wel hoor.

Oud 2 juli 2009, 19:25   #235
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

wat mij ook opvalt is dat preuße nooit rechtstreeks antwoordt op wat ik schrijf. zou hij bang zijn van deze arme dwaze moslim? of is het misschien dat hij mij als homo te vies vindt om mee te communiceren. kan ook natuurlijk.

een goede vriend van mij uit servië was overigens zelf heel fervent servisch orthodox, maar geloofde ook in het jonge aarde creationisme. hij haalde zijn argumenten bij schertsfiguren als kent hovind en consoorten. ik heb hem toen gewezen op de schitterende tekst van theodosius dobzhansky. het jonge aarde creationisme is een ziektebeeld dat te genezen valt.

vrede,

redwasp
Oud 3 juli 2009, 10:20   #236
Arouet
Burgemeester

Standaard

Ik krijg de indruk dat onze beste vriend zijn bron wel eens conservapedia zou kunnen zijn. Of het meeste wat hij zegt staat daar toch ook. Gelukkig dat conservapedia zoveel betrouwbaarder is dan wikipedia.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 10:24   #237
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Preuße kan er niet zo goed tegen als men het niet met hem eens is. Enkel Max van Dietschland is het 100% van de tijd met hem eens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 10:43   #238
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is de aarde dan niet eerst geschapen en pas de vierde dag de hemellichamen bij wijze van verlichting?
Eerst de hemellichamen. Zonder licht de aarde en inhoud fabriceren is moeilijk. Een foutje is er snel in geslopen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 11:31   #239
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Eerst de hemellichamen. Zonder licht de aarde en inhoud fabriceren is moeilijk. Een foutje is er snel in geslopen.
Waarom schrijft men het dan anders ?
Van mijn schepper verwacht ik toch dat hij zelf weet hoe hij het gedaan heeft.
Van mensen verwacht ik fouten, niet van God, althans van de God zoals jullie hem zien..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2009, 12:05   #240
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

in heel west-europa werd sinds de achttiende eeuw een secularisatieproces opgestart dat nu op zijn hoogepunt is. de aanleiding was een terechte kritiek op het machtsmisbruik van de kerk en op de irrationele en vaak superstitionele dogmatiek waarop het officiële (katholiek) kerkelijke denken was geënt.

twee eeuwen geleden was deze beweging inderdaad vrij revolutionair, stilaan is ze echter verwaterd tot een hyper-individualistische consumptie-moraal waar niet zo heel veel revolutionairs meer in te vinden is.

het ingeboren verlangen naar spiritualiteit wordt in deze tijd dan ook meer en meer opgevuld door de massale verkoop hapklare brokken mysticisme en esoterie (denken we maar aan de bloeiende new-age) terwijl religieuze stromingen die meer op de gemeenschap gericht zijn en die de vroomheid en de nederigheid van de gelovige als belangrijke elementen van de spiritualiteit zien, worden geridiculiseerd.

vrede,

redwasp
Ik denk dat u hier bevooroordeeld bent, mensen zien dat je ook via andere wegen dan monotheisme spiritualiteit kunt beleden, uw waardeoordeel is dit van een die zichzelf als behorend tot het ware geloof ziet?
Waarom zou die vorm van spiritualiteit minder zijn tegenover monotheistische godsdiensten?
Religie doet het enkel zeer goed in landen met hoge armoede, waar mensen zelf meester zijn over hun bestaan is minder nood aan geloven, dat zie je wereldwijd...religie houdt mensen dom en arm!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be