![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Evola werd (voor)gelezen tijdens de Italiaanse mei '68 dagen, ook door links. Dat hij door hedendaagse Trotten gemakshalve als een fascistische regimefilosoof wordt aanzien is uiteraard onjuist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier kan ik me wel in vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie hem als iemand waar de linksen weinig mee kunnen aanvangen. Het materialisme en egalitarisme van links, tegenover de strict hierarchische en spiritueel geinspireerde structuren die Evola pleegt op te spannen. Wel is het zo dat ik sterk ondergeinformeerd ben over de geschiedenis van links. Ik kan wel enkele logisch mogelijke linkse gedachten bedenken waarin capita selecta van Evola zeker en vast een plaats zouden krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb u mijn overwegingen gegeven voor wat betreft Irak. U komt met een ad hominem-verhaaltje, doorspekt met een wel erg subjectieve weergave van feiten, combineert dat met de holocaust en verwacht ook nog dat ik daarop ga reageren? In 2003 was het hele politieke spectrum verdeeld over Irak. Ook links. júist links. Saddam was een wrede dicatator die biologische wapens had ingezet, bevolkingsgroepen terroriseerde en Koerden uitmoordde. Dát was de situatie. Over ingrijpen werd verschillend en genuanceerd gedacht, niet over de genoemde feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of liever, eigenlijk begint dit verhaal reeds in 1919, met de bloeddorstige escapades van Winston Churchill, waarschijnlijk weer een van je helden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Dat de eerste Golfoorlog (Irak-Iran) de cynische situatie opleverde dat zo'n beetje elk land ter wereld om verschillende redenen wilde dat die maar bleef voortduren zult u mij niet zien ontkennen. Irak zette trouwens weldegelijk niet alleen chemische maar ook biologische wapens in. U denkt achteraf en met terugwerkende kracht de wijsheid in pacht te hebben. Dat mag. Wentel u er maar in. Ik vind het wel knap dat u in 1991 en 2003 al wist wat u nu denkt te weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat om zoveel meer dan de eerste Golfoorlog. Ofwel ben je echt onwetend, ofwel ben je uiterst hypocriet. In beide gevallen is het erg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2009 om 23:52. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Irak is echt wel het symbool voor de Angelsaksische perversie die alle poriën van onze wereld doordringt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 11 oktober 2009 om 23:52. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||||
|
![]() Citaat:
Ah, nu is het al ''mijn held''. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Irakezen zijn onderontwikkelde wezens die geen eigen verantwoordelijkheid hebben, Kallikles? Natuurlijk, ik dacht al ""Waar blijft ie?'' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 12 oktober 2009 om 01:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#236 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het boek Against the modern world werd wel bekritiseerd omdat het vaak een loopje neemt met de waarheid, maar er was zeker linkse aandacht voor Evola.
Laatst gewijzigd door Avondland : 12 oktober 2009 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik moet bekennen dat ik Evola zelf nooit gelezen heb (behalve, toen ik een jaar of zestien was, enkele pagina's uit 'Révolte contre le monde moderne'); mijn (uiteraard) beperkte kennis heb ik uit artikeltjes van de Nouvelle Droite-school (bv. het nummer van de 'Dossiers H.' over Evola van Guyot-Jeannin) en 's mans reputatie, waarmee ik nog niet heb ingezien wat er met dat links kan aanvangen met dit metafysisch antimodernisme. Ditto overigens voor Guénon. Maar, zoals aangegeven, is het niet echt een denkschool waarin ik me thuis durf noemen. Maar wij forummen om te leren (en om te wachten tot die stomme papieren eindelijk allemaal afgedrukt zijn).
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind mijn bron, Le Monde Diplomatique, met een duidelijke signatuur maar sowieso een van de beste maandbladen ter wereld, toch net iets geloofwaardiger dan een door amateurs samengestelde website als Wikipedia...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu goed, een "linkse traditionalist" (sic) op een vergadering van de Bilderberggroep (resic) zegt op zich al genoeg: je wordt bedot, houd op met die onzin te geloven. Die Hartung verkoopt gevaarlijke onzin en is een kosmopoliet tout court die waarschijnlijk goed past in de plannen voor het nieuwe "humanisme" dat die Bilderbergers in de plaats willen stellen van al wat échte religie en cultuur is. (Zie ook: L’idéologie du gouvernement mondial.) Let ook op het jaartal: 1968. De periode van studentenopstanden, de nasleep van Vaticanum II en het oecumenisme, de hippiebeweging en - vooral - de overgang naar globaal kapitalisme, enz. (Zie ook: Mei ‘68: een liberale revolutie.)
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 14 oktober 2009 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 14 oktober 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |