![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja en nee. Je hebt gelijk als er voor de mensen die uit de boot gevallen zijn door automatisering geen werk meer zou zijn. Wat zie je nu? Mensen hebben geen werk en we moeten polen naar hier halen om het werk te doen. Een contradictie als je het mij vraagt. Een contradictie die de staat 2 maal geld kost. Enerzijds moet de werkloze betaald worden. Anderzijds neemt de Pool geld mee naar het buitenland.
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kunt hooguit via een mistgordijn de indruk geven dat jullie al dat werk doen, maar volgens mij is dit werk sterk geautomatiseerd, en cashen jullie immens op dit dossier. Want bvb van die 700 bedienden zullen er wel een 100tal bezig zijn met het innen van die verkeerde betalingen, met procederen etc van die andere 700 zullen er wel een 20tal bezig zijn met de ICT daarnaast zul je wel een gelaagde structuur hebben, dus de helft is baas (typischin zo'n overburokratische instellingen) en de rest mag zich kapotwerken. Dus als ik uw redenering volg, en een beetje versmal tot de helft van 350 aktieve werknemers, dan zie je dat met uw berekening elke dopkaart binnen de minuut wordt ingetypt. Volgens mij scannen jullie die kaarten gewoon digitaal in, wordt er een OCR op losgelaten, en is er via outsourcing een indische firma die voor een prikje de fouten eruithaalt. EN JULLIE ZIJN ZOT ALS JE HET ANDERS DOET.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 oktober 2009 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ALs een TV van 1000euro in Belgie 300 euro sociale zekerheid verbert in zijn prijs, dan heeft een chinese TV van 500euro daar 0 euro sociale zekerheid tegenover staan. Dus mijn redenering is: stel dat we de BTW ook de Sociale waarde zouden doen verrekenen, wat zou het gevolg zijn. De BTW op een TV wordt bvb 100% De Belgische TV kost dan 500euro excl btw = 1000euro De Chinese TV kost dan 400euro excl btw = 800euro Het tweede gevolg: de belgische TV exporteert voor 500euro, en concurreert met de chinese TV voor 400euro. Dus mijn gedacht is, deze correctie maken zou het verschil maken. De belgische consumptie moet de sociale zekerheid betalen en niet de monopoliebelasting op de arbeid verricht in Belgie... Dilemma is, je hebt uiteraard een zwakke schakel als de hollanders blijven die TV aan 500euro verkopen, kun je als grenshopper hem goedkoper in holland kopen... Wat de consument ook bereid zal zijn om te doen. Het gevolg kan zijn dus dat in onze distributie er geen chinese TV's meer verkocht worden, en inderdaad wel dat onze export aanzwengelt, maar geen bijdrage levert aan onze Sociale Zekerheid. Anderzijds, ondanks onze majestueuze cijfers van 80% export, bestaat er eengemakkelijk bewijs (ik las het onlangs nog eens bij vanrossem) dat de feitelijke export van belgie zeker geen 80% is, dat dit een verkeerde interpretatie is van dat getal. Daarop voortgaan denk ik dat we gewoon op die manier dramatisch onze export gaan aanzwengelen. Nu we moeten niet noodzakelijk voor alle sectoren dat model volgen. Maar we kunnen het toch wel volgen voor bvb de productie van LED-TV, LED-Verlichting, biogasinstallaties,hybride wagens, milieuvriendelijke auto's, transformatoren, windmolens, zonnepanelen, dus voor een groene groeieconomie. Feitelijk mag je als volgt redeneren: als alle tewerkstelling de huidige werkloosheid betaalt (tot anno 2008), dan is zelfs de simpele tewerkstelling van iemand in een groene sector zonder sociale zekerheid, genoeg om de sociale zekerheid met 10.000euro minder te belasten. Dus als er 300.000mensen zo aan het werk zouden gaan, komt er volgens mij dan toch 3miljard euro vrij in de begroting... zelfs zonder dat er 1 frank btw,SZ, lasten, moet betaald worden door die groeibedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |