Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 01:01   #221
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Vandaar dat men overal ter wereld massaal geel-zwarte verkeerspalen hanteert?
Weet u, mijn beste vriend, eigenlijk interesseert het mij niet in welke kleuren verkeerspalen worden geschilderd. Het feit dat u een geel zwarte paal associeert met Vlaams-nationalisme zegt meer over uw niveau, dan over het mijne.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 01:05   #222
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vreemd genoeg krijgen onze Franstalige kameraden het verwijt dat ze het vuur uit de schoenen lopen voor het stelletje kleinburgers van NVA. En bon als we verwijten krijgen van NVA'ers en FDF'ers en we hetzelfde zeggen aan beide kanten van de taalgrens dan neem ik aan dat we goed zitten.
Inderdaad, als ik zo naar de verkiezingsresultaten kijk van CAP en LSP, dan zijn jullie fantastisch goed bezig.
Oud 23 oktober 2009, 01:22   #223
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nja Vlaams-Nationalisten is overdreven maar de logische consequentie van een regionalisering van het onderwijs of dat nu in België of elders gebeurt is dat men in toenemende mate zaken door een regionale bril ingelepeld krijgt onbewust of doelbewust (al dan niet om politieke motieven.)
Ik ben tijdens mijn school -en studiejaren (die nog steeds bezig zijn) nooit geconfronteerd geweest met Vlaams-nationalisme. Integendeel, zou ik zelfs zeggen. Ik heb ook gewoon geleerd dat België gedurende 15 jaar bezet is geweest door Nederland en over de misdaden die Leo de Tweede in Congo beging, werd er ook bijzonder weinig verteld.

Vlaams-nationalistisch onderwijs? Laat me niet lachen.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 23 oktober 2009 om 01:23.
Oud 23 oktober 2009, 01:30   #224
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 oktober 2009 om 01:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 01:33   #225
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Weet u, mijn beste vriend, eigenlijk interesseert het mij niet in welke kleuren verkeerspalen worden geschilderd. Het feit dat u een geel zwarte paal associeert met Vlaams-nationalisme zegt meer over uw niveau, dan over het mijne.
Naar mijn herinnering was het anders wel één van de eerste beleidsdaden van die eerste Vlaamse Regering destijds VU-er Johan Sauwens was de minister die er "verantwoordelijk" voor was.
Dezelfde Sauwens die moest opstappen omwille van zijn banden met het Sint Maartensfonds, weet je nog?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 oktober 2009 om 01:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 05:01   #226
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Naar mijn herinnering was het anders wel één van de eerste beleidsdaden van die eerste Vlaamse Regering destijds VU-er Johan Sauwens was de minister die er "verantwoordelijk" voor was.
Dezelfde Sauwens die moest opstappen omwille van zijn banden met het Sint Maartensfonds, weet je nog?
Inderdaad; daar is nooit enige studie over veiligheid aan vooraf gegaan.
Men heeft zwart en geel gebruikt om zoals een hond te markeren waar het territorium was waar mensen die FR spreken niets te zoeken hadden.

Indien men het had bestudeerd; dan had men gedaan zoals grote broer Nederland = wit en blauw want dat land is natuurlijk nog beter en verstandiger bezig dan VL.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 05:20   #227
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat men overal ter wereld massaal geel-zwarte verkeerspalen hanteert?
En zijn de nummerplaten in Nederland, Luxemburg en Frankrijk ook in het geel en zwart omwille van het Vlaams-nationalisme? De enige reden dat België hierin niet meegegaan is en nu de saaie wit-met-rode platen heeft was destijds naar verluidt een FDF'er met al evenveel achtervolgingswaanzin als jullie. Net zoals onlangs dat belachelijke gedoe met die kleuren van de Brusselse taxi's...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 oktober 2009 om 05:23.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 05:36   #228
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En zijn de nummerplaten in Nederland, Luxemburg en Frankrijk ook in het geel en zwart omwille van het Vlaams-nationalisme? De enige reden dat België hierin niet meegegaan is en nu de saaie wit-met-rode platen heeft was destijds naar verluidt een FDF'er met al evenveel achtervolgingswaanzin als jullie. Net zoals onlangs dat belachelijke gedoe met die kleuren van de Brusselse taxi's...
wat is nu saai aan rood en wit.
Oud 23 oktober 2009, 06:28   #229
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
wat is nu saai aan rood en wit.
Niet zozeer saai als wel minder zichtbaar.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 06:28   #230
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zie je wel dat Vlaams-Nationalisten clandestien gesteund worden door Frankrijk!
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 07:13   #231
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

zelfs in de Morgen (nu niet de meest Vlaams-nationalistische krant hé) zijn ze verbaasd over de reacties aan Franstalige kant:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...3/Rustig.dhtml

en dan hebben ze nog niet de reacties gelezen van azert of Henri1 hier.....
Oud 23 oktober 2009, 07:15   #232
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hij is niet de enige in Franstalig België. Een jaar geleden was er een artikel in Le Vif waarin iets dergelijks stonds. Ik heb het artikel niet gelezen, maar de titel luidde: "Het Vlaams onderwijs, produceert zij flaminganten?"
ik heb het wel gelezen, hallucinant hoor.

en dat is nog maar het topje van de ijsberg, de opiniestukken in La Libre en Le Soir zijn pure haatstukken als het over Vlaanderen gaat.
Oud 23 oktober 2009, 07:59   #233
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij is niet de enige in Franstalig België. Een jaar geleden was er een artikel in Le Vif waarin iets dergelijks stonds. Ik heb het artikel niet gelezen, maar de titel luidde: "Het Vlaams onderwijs, produceert zij flaminganten?"
Dan kan je evengoed het volgende stellen:

Het Franstalig onderwijs, produceert zij Vlamingenhaters?

Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 23 oktober 2009 om 07:59.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 08:04   #234
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Dan kan je evengoed het volgende stellen:

Het Franstalig onderwijs, produceert zij Vlamingenhaters?
Zij krijgen nog Belgische geschiedenis, net zoals La Libre Belgique nog kaarten van heel BE afdrukt wanneer er een Belgisch onderzoek heeft plaatsgevonden.

De Vlaamse kranten beperken zich meestal tot de kaart van Vlaanderen zodat men de indruk heeft dat het onderzoek enkel in VL plaatsvond.
Oud 23 oktober 2009, 08:08   #235
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zij krijgen nog Belgische geschiedenis, net zoals La Libre Belgique nog kaarten van heel BE afdrukt wanneer er een Belgisch onderzoek heeft plaatsgevonden.

De Vlaamse kranten beperken zich meestal tot de kaart van Vlaanderen zodat men de indruk heeft dat het onderzoek enkel in VL plaatsvond.
ik krijg toch soms de indruk dat ze daar in het Franstalig onderwijs nog altijd beweren dat geheel België unitair en Franstalig is. enkel in Vlaanderen is het voor de lokale, boerse bevolking toegelaten om hun dialectje te spreken, maar voor de rest is er maar 1 officiële taal in België: het Frans.

ik kan me anders niet voorstellen hoe ze later zich zo verbazen dat er toch een taal wordt gesproken ten noorden van hun.
Oud 23 oktober 2009, 08:10   #236
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik krijg toch soms de indruk dat ze daar in het Franstalig onderwijs nog altijd beweren dat geheel België unitair en Franstalig is. enkel in Vlaanderen is het voor de lokale, boerse bevolking toegelaten om hun dialectje te spreken, maar voor de rest is er maar 1 officiële taal in België: het Frans.

ik kan me anders niet voorstellen hoe ze later zich zo verbazen dat er toch een taal wordt gesproken ten noorden van hun.
Vanuit Zele kun je inderdaad verkeerde indrukken krijgen.
Oud 23 oktober 2009, 08:11   #237
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vanuit Zele kun je inderdaad verkeerde indrukken krijgen.
die indruk krijg ik vooral vanuit Brussel hoor...

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 23 oktober 2009 om 08:11.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 08:32   #238
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zie post nr 223 van stropdrager, die ik volledig kan bijtreden wegens dezelfde ervaringen destijds. Ook in het Vlaamse onderwijs krijgen de kinderen Belgische geschiedenis, krijgen ze te horen dat 'we' in 1830 verlost werden van het juk van de ollandse bezetter en dat de Belgen de dappersten onder de Galliërs waren. Vlaams-nationalisme in het Vlaamse onderwijs? Laat me niet lachen!!!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 08:38   #239
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zouden er toch moeten voor zorgen dat die Franstalige scholen zo slecht mogelijk zijn zodat de ouders hun kinderen naar echte Vlaamse scholen sturen?.
Je hebt het nog altijd niet goed begrepen : de faciliteitenscholen zijn échte vlaamse scholen ; en de leerlingen die er school lopen, zijn échte vlaamse leerlingen . Sofismen leiden soms een hardnekkig bestaan ....

Citaat:
En van de eerste keer dat ze binnenstappen zullen ze NL spreken, de leraars FR en hop alweer een klacht , rechtbank,....
Uiteraard vallen de faciliteitenscholen -altijd al eigenlijk, maar enkel de vlamingen vervulden hun verplichtingen - onder de taalwet (bestuurszaken) .Daar zijn verplichtingen aan verbonden aan beide kanten van het spectrum : de leerlingen moeten les kunnen krijgen in het frans ...maar er is inderdaad ook art 23 van de wet die bepaalt dat de binnendiensten intern en in hun contacten met buitendiensten , in het nederlands moeten werken ......Deze wet geldt al vijftig jaar , maar de franstaligen pasten hem niet toe ...;

Citaat:
wellicht is de n-va bang dat BHV echt gesplitst zou worden en na het horen van de eerder gematigde Moureau hebben ze beslist om het vuur weer aan te wakkeren want een gesplitst BHV = het enige symbool dat de mensen nog een beetje begrijpen opgeven = einde van de partij.
De grappen van BDW zullen niet volstaan om de achteruitgang te stoppen.
iedereen heeft natuurlijk een neiging tot wishful thinking , maar bij jou is het wel erg apert en hardnekkig .
Maar , ik ben er stellig van overtuigd dat :
-én BHV gesplitst wordt
-én dat de NVA een goede score haalt bij de volgende verkiezingen .
En voeg er een gemeende proficiat aan toe aan Kris van Dijck , auteur van het decreet ; voor de kwaliteit van het decreetgevend werk en de sereniteit waarmee hij de ratio ervan verdedigt: een van onze beste vlaamse parlementsleden ...

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 23 oktober 2009 om 08:56.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:20   #240
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Voor wat ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Niet zozeer saai als wel minder zichtbaar.
Minder zichtbaar voor wat ? Voor de flitscamera's !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be