Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2010, 20:37   #221
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Vreemde jongens, die atheïsten. Eerst maken ze komaf met de christelijke samenleving (zie Mao, Hitler, Stalin, Lenin en alle andere potentaten�* met gruwelijke uitspattingen zoals de holocaust tot gevolg en plots, anno 2010, willen ze gelovigen de schuld geven van alles? Er zit toch iets gruwelijks, iets fundamenteel anti-menselijks in atheïsten. De tot op heden anonieme verklikker van Anne Frank heeft veel gemeen met de atheïsten hier op het forum. Anoniem verklikte hij andere mensen omdat het nu eenmaal populair toen in Holland was.
Zoals de Joden, die eerst Pius XII loofden vanwege zijn hulp, maar dan misleid werden door het antiklerikale toneelstuk "de Plaatsbekleder" van Hochhuth.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 4 maart 2010 om 20:37.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 21:07   #222
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Niet om moeilijk te doen Distel, een oprechte vraag.

Bij welke dieren zien we een overgang in evolutie?
Via Google vind je er meer dan genoeg. Bvb:

* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 21:11   #223
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde jongens, die atheïsten. Eerst maken ze komaf met de christelijke samenleving (zie Mao, Hitler, Stalin, Lenin en alle andere potentaten�* met gruwelijke uitspattingen zoals de holocaust tot gevolg en plots, anno 2010, willen ze gelovigen de schuld geven van alles? Er zit toch iets gruwelijks, iets fundamenteel anti-menselijks in atheïsten. De tot op heden anonieme verklikker van Anne Frank heeft veel gemeen met de atheïsten hier op het forum. Anoniem verklikte hij andere mensen omdat het nu eenmaal populair toen in Holland was.
1. Hitler was gelovig. Ondanks de herhaalde pogingen van fundamentalisten als jij om hem in het atheistische kamp te schuiven. wat mogen we dan besluiten over de anti-menselijkheid van gelovigen?

2. Atheisten willen gelovigen niet de schuld geven van alles. Ik heb er begrip voor dat jij als gelovige geen eerlijke, rationele discussie kan voeren, maar zelfs voor een adept van het boek met o.a. de stenen tafels moet het concept "liegen" niet netjes zijn...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 21:23   #224
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Ik neem hier geen genoegen mee.
Oud 4 maart 2010, 21:24   #225
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem hier geen genoegen mee.

Oud 4 maart 2010, 21:36   #226
Arouet
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Vreemde jongens, die atheïsten. Eerst maken ze komaf met de christelijke samenleving (zie Mao, Hitler, Stalin, Lenin en alle andere potentaten�* met gruwelijke uitspattingen zoals de holocaust tot gevolg en plots, anno 2010, willen ze gelovigen de schuld geven van alles?
Ik wist niet dat China voor Mao christelijk was.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 21:41   #227
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arouet Bekijk bericht
Ik wist niet dat China voor Mao christelijk was.
Dankzij de volksrepubliek China is het aantal Christenenen drastisch gedaald. De overgebleven Christenen worden verplicht om naar de vieringen te gaan van de staatskerk, die losjes op de Katholieke Kerk gebaseerd is. (Zie "Chinese Katholieke Patriottische Vereniging")
Oud 4 maart 2010, 22:40   #228
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Als dat zo is, toon dat dan eens aan
Waaruit kunnen wij zien hoe ze evolueerden?

Ik sluit hiermee de evolutie niet uit hoor, ik bekijk dat gewoon een beetje dubbelzinnig.

Maar als men zegt dat er diersoorten zijn die aantonen dat evolutie een feit is, toon dat dan ook.
Brusselaars stammen overduidelijk af van krokodillen: grote muil, korte armpjes en dikke nek.
Oud 4 maart 2010, 22:50   #229
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

Nu klappen we se

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Brusselaars stammen overduidelijk af van krokodillen: grote muil, korte armpjes en dikke nek.
Mij is opgevallen dat ze in alle grootsteden wel eens een dikke nek durven hebben
Maar wat is er mis met eens af en toe te egotrippen? Zelfstreling kan ook deugd doen he

On Topic:

Wel ik geloof wel in een zekere vorm van evolutie, (aanschouw het universum, perfect voorbeeld). Maar hoe kan ik creatie uitsluiten daar ik geschapen ben uit materie EN energie van het universum?
Hoe kan ik zo'n paradox mooi te midden houden?

Bekijk de honden eens, zoveel rassen, niet meer te tellen, ... toch allen afkomstig van één ras.
Zijn die nieuwe rassen, kleine/grote dan geëvolueerden of een selectie van de mensheid?
Waarom zou de natuur zo geen selectie houden en ook kruisingen verder brengen die dan "evolueren" tot iets nieuw.

Tegenwoordig bekijk ik "creatie" en "evolutie" ruimer dan een vaste overtuiging aankan. HELP! lol
Oud 4 maart 2010, 22:59   #230
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht

een nieuwe low fonne

tuurlijk fonne, tuurlijk

waar stelt de evolutietheorie dat diersoorten moeten evolueren?
De evolutie-theorie stelt dat alles kan. 't kan vriezen, 't kan dooien. Daarom net is het geen theorie. Er is niets dat de zogezegde theorie verklaart, want het omgekeerde zou ze net zo goed kunnen verklaren.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2010, 23:00   #231
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, daar hebben ze al tientallen tekeningen van gemaakt. En iedere keer anders. De oorspronkelijke tekening staat bekend als hoax.
Oud 4 maart 2010, 23:02   #232
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik geloof wel in een zekere vorm van evolutie, (aanschouw het universum, perfect voorbeeld). Maar hoe kan ik creatie uitsluiten daar ik geschapen ben uit materie EN energie van het universum?
Materie is een vorm van energie en omgekeerd.
Oud 4 maart 2010, 23:04   #233
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Materie is een vorm van energie en omgekeerd.
Ahja E=m he hehe
Oud 4 maart 2010, 23:04   #234
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ahja E=m he hehe
E=mc².
Oud 4 maart 2010, 23:05   #235
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
E=mc².
Energie = materie x 300 000km/s in het kwadraat
Oud 4 maart 2010, 23:05   #236
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. De evolutietheorie stelt niet dat dieren gegarandeerd zullen evolueren. Indien die kwallen en spinnen het meest gebaat zijn in hun huidige vorm, zullen al die "minderwaardige" mutaties die vorm niet kunnen verdringen.

2. Er zijn massa's andere fossielen die wel klaar en duidelijk een evolutie tonen van de ene diersoort naar de andere.

Dus, Fonne, leg mij dan eens uit:

Op basis waarvan ga je je beroepen op die fossielen die de evolutieleer geenszins ontkrachten, terwijl je die andere fossielen die de theorie bevestigen gewoon negeert?
Juist ja, die spinnen zijn al 250 miljoen jaar perfect aangepast aan hun omgeving, en die is nog nooit veranderd natuurlijk, dus hadden ze geen nood om te evolueren. En hun predatoren veranderden ook niet, het klimaat bleef hetzelfde etc, etc, ...
Maar al die andere dieren die dan zogezegd wel evolueerden, waarom waren die dan niet perfect aangepast?
Waarom was er dan eigenlijk een mens nodig, als al die lagere diervormen toch al perfect geëvolueerd waren.
Ik denk dat uw uitleg precies aantoont wat voor een onnozel zwakke hypothese heel dat Darwin-gedoe toch wel is. Je kan er alles mee verklaren en ook nog het tegendeel.

Er zijn massas fossielen en sommige ervan zijn meer gelijkend dan andere. Maar geëvolueerd? Dat is in wezen nog nooit aangetoond. Integendeel, recente vondsten wijzen er steeds meer op dat fossielen die men ooit beschouwde als geëvolueerd uit andere, in werkelijkheid al veel vroeger in parallel bestonden. Vandaar dat ik het had over het opschuiven naar de 600 miljoen jaar grens (de cumbrische explosie weet je wel).

Laatst gewijzigd door fonne : 4 maart 2010 om 23:07.
Oud 4 maart 2010, 23:10   #237
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu klappen we se

Mij is opgevallen dat ze in alle grootsteden wel eens een dikke nek durven hebben
Maar wat is er mis met eens af en toe te egotrippen? Zelfstreling kan ook deugd doen he

On Topic:

Bekijk de honden eens, zoveel rassen, niet meer te tellen, ... toch allen afkomstig van één ras.
Zijn die nieuwe rassen, kleine/grote dan geëvolueerden of een selectie van de mensheid?
Waarom zou de natuur zo geen selectie houden en ook kruisingen verder brengen die dan "evolueren" tot iets nieuw.

Tegenwoordig bekijk ik "creatie" en "evolutie" ruimer dan een vaste overtuiging aankan. HELP! lol
Er is een groot verschil tussen "selecteren" uit wat mogelijk is op basis van de bestaande variabiliteit van het genetisch materiaal (selectie op allelen), en het ontstaan van nieuwe genetische informatie die voor compleet nieuwe functies moet coderen. Er zal NOOIT iemand een kat kweken vanuit een hondenras. Hoe lang je ook probeert! Zelfs al zijn de verschillen tussen kat en hond nog zo klein.
Oud 4 maart 2010, 23:13   #238
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Hitler was gelovig. Ondanks de herhaalde pogingen van fundamentalisten als jij om hem in het atheistische kamp te schuiven. wat mogen we dan besluiten over de anti-menselijkheid van gelovigen?

2. Atheisten willen gelovigen niet de schuld geven van alles. Ik heb er begrip voor dat jij als gelovige geen eerlijke, rationele discussie kan voeren, maar zelfs voor een adept van het boek met o.a. de stenen tafels moet het concept "liegen" niet netjes zijn...
Hitler geloofde maar in een ding: in Hitler. De rest kon voor hem de pot op. Zo nu en dan wat stroop aan de baard smeren als hij het geloof electoraal kon misbruiken, dat wel. Maar in de achterkamers lachte hij er gewoon mee. En had hij zelfs meer sympathie voor de strijdbaarheid van de Islam dan voor het christendom!
Oud 4 maart 2010, 23:17   #239
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Energie = materie x 300 000km/s in het kwadraat
Ongeveer. c = 299 792 458 m/s
Oud 4 maart 2010, 23:20   #240
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nieuw? T'is al de derde keer dat hij dit post. Weerwoord wordt naar ongebroken regel genegeerd.
Wat is het weerwoord op "een nieuwe low, fonne"?

"Onnozel kiekens" misschien? Maar ja, ik wil de kiekens niet beledigen, die kunnen er ook niet aan doen dat ze niet tot atheisten zijn geëvolueerd.

Maar geef mij nu eindelijk eens een verklaring voor het feit dat zowat de volledige evolutie zich in wezen afgespeeld heeft in enkele miljoenen jaren tijdens de "cumbrische explosie" 600 miljoen jaar geleden. En dat is iets dat door de recente inzichten in evo-devo ook wordt bevestigd! Alle basis-structuren zijn toen in DNA vastgelegd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be