![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Winst maken kan hoogsten een drive zijn; nooit de doelstelling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben enige kostwinner in ons gezin.
Ik werk fulltime. Ik heb, juist voor de crisis heel veel overuren gemaakt (langer blijven, zaterdagen, zondagen, ....). Het is van 1993 geleden dat ik ziek thuis geweest ben (autoongeval en niet in fout). Ik neem geen antidepresiva. Ik ga nog altijd even graag werken. Ik voel me zeer goed. Moest ik nu 1/5 van mijn loon inleveren, ik zou me dan niet zo goed meer voelen omdat ik dan dikwijls moet krabben waar ik geen jeuk heb.
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bouwen wordt duurder.
Een goede kennis van mij koopt bouwgrond 9 are voor 125.000 euro. Wordt zo beschreven bij de notaris. 5000 euro boete wegens te laag beschreven. 5.000.000 Belgische franken en dan staat er nog geen steen recht. En nog is het niet genoeg voor de staat.
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nie zeveren hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zouden we naar 1/5 moeten gaan , om meer jobs te scheppen? Dat lijkt mij nogal naief , wetende dat de meeste werkgevers dit gaan misbruiken om ons nog harder te laten werken en geen of weinig personeel aan te werven om het verschil op te vangen. Betere oplossing zou zijn om interimkantoren te verplichten een deel van hun uitzendarbeiders vast aan te werven dit schept voor veel jongeren jobzekerheid en zo krijgen ze een betere vakbond. Pensioenleeftijd mag niet opgetrokken worden , weeral meer arbeidsplaatsen . Vermogensbelasting om de pensioenkas te spekken . Een verbod van overheidssteun op bedrijven , de overheid kan ipv cadeaus te geven zelf de bedrijven in bezit nemen en zo de concurentie aangaan. Recent johnson&johnson in walonie 11miljoen€ cadeau. Laatst gewijzigd door Wisord : 8 april 2010 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wedden dat ze het kan lukken , nog eens het zou naief zijn te geloven van niet .... het is de natte droom van elke werkgever om zijn loonkosten te doen dalen en met zulk een oplossing geef je hen kans op slagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De lopende band; de kassierster; vrachtwagenbestuurder;... die kunnen ze toch niet meer rapper doen draaien. De rekkenaanvuller kunnen ze misschien nog wat onder druk zetten. Natuurlijk wil iedere werkgever de loonkost drukken; maar zulk een oplossing hebben ze niet nodig als aanleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Miet Smet was vandaag (en ook morgen) in Brugge: zij zal de pensioenen redden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idd daarom dat werknemers "bedienden , arbeiders " zelf perfect onder de vorm van een vakraad een bedrijf kunnen runnen ... de zakkenvullers hebben wij niet nodig ... geen kapitalisten of communisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus elke werkgever droomt van systemen dat er bvb minder lasten op arbeid komen zodat ze 'sportiever' kunnen concurreren met het buitenland, en niet noodzakelijk china, denk nog maar gewoon aan duitsland bvb waar ze 20% goedkoper werken. Je ziet het aan de fabrieken die gesloten worden... denk je nu echt had belgie 20% goedkoper geweest dan duitsland dat ze die fabriek gesloten hadden ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En waar zit Bekaert? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is misschien goed voor een bedrijfje van mijn voeten van maksimum 20 man ... Ik zie dat nog niet zo goed funksioneren voor een bedrijf waar enkele miljoenen geïnvesteerd moet worden, in de hoop dat er vb. een auto-motor uit kan komen die vijf prosent minder verbruikt ..., of een geneesmiddel voor aids (dat doet het altijd goed hé, iets tegen aids; al die andere zieken kunnen de pot op ....). Voorts zie ik nog een andere kategorie van werknemers-arbeiders: zodra een handige metser op zijn eigen begint te klussen, zorgt hij er binnen de kortste keren voor dat hij minimum rond de 10.000 € per maand zit .... Nog iets: zelfs nen onnozelen boer heeft 'kapitaal' nodig als hij een fatsoenlijke traktor wilt kopen. Kent gij die prijzen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu geven ze, in de vorm van subsidies, een peulschil terug van wat ze gestolen hebben.
![]() |