Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2010, 23:45   #221
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Kan ik dit ergens op video bekijken op het internet ?
U vraagt ,wij draaien...

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10205/1.765142
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 23:46   #222
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Wie van de twee geloofde?
Eerlijk gezegd? Geen van de Twee. Ik denk dat ik - in dit geval - nog het meest Alexander de Croo geloof. Ik wil u wel zeggen waarom.

Hij kon alleen uit de regering stappen als hij dat aan zijn kiezers kon verkopen, dus moest er wel iets aan de hand zijn. Hij zegt dat ''partijen aan het rekken'' waren en dat er zelfs geen hoop was op een akkoord voor de kerst op deze manier.

Thysen en Michel hielden een praatje voor hun respectievelijke achterban. Ik wil Thysen best geloven als ze zegt dat Dehaene een afgeperkt kader voor onderhandelingen had waarin bv uitbreiding Brussel niet inzat (gezien de voorstellen klopt dit wel) maar tegelijkertijd denk ik dat ze gezien de tijd bereid was meer toegevingen te doen dan nodig. En dát zegt ze er niet bij.

Michel zegt nu voor zijn achterban dat het logisch is om het over de 3 burgemeesters en uitbreiding van Brussel te hebben maar ik heb niet de idee dat hij werkelijk dacht deze punten binnen te halen. Ze zijn louter gebruikt om te rekken en ja, geeft er een Vlaming toe is dat mooi meegenomen.

Kortom, welke verborgen agenda de open-VLD ook heeft, ik denk dat het goed is dat ze op dit moment ''eruit'' zijn gestapt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 23:51   #223
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik heb het ook gezien Cyrano, een openbare zender onwaardig!
En die twee fossielen Eyskens en Vande Lanotte probeerden Decroo dan nog woorden in de mond te leggen die hij totaal niet gezegd had.
De ergste is die Carl Devos. Hij maakt deel uit van B+. Reeds in de loop van de dag in de wandelgangen was hij reeds voortdurend aan het gillen om uitstel van de parlementaire vergadering. België was in nood.

@ hallebarde.

Ik kijk via TV-Vlaanderen per satelliet. Dit werkt prima voor 10 € per maand.

http://www.tv-vlaanderen.be/
Oud 22 april 2010, 23:51   #224
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

wat nu? wat nu???? WAT NU???????????????????

ik ben gewoon zat gelijk altijd!
Oud 22 april 2010, 23:52   #225
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

gelijk altijd de donderdag avond hé!
Oud 23 april 2010, 00:00   #226
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Deze namiddag kwam Bruno Valkeniers, voorzitter vh blok in Villa Politica (VRT) voor micro en camera. Ook hun onwettige manifestatie in het Parlement werd weergegeven.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/me...10200/1.765083
Dank voor de verduidelijking. De video met de "manifestatie" had ik gezien, maar ik vind geen beelden of geluid van een andere tussenkomst of commentaar van het Vlaams Belang.

Tussen haakjes :

1. Ik zie niet in wat er "onwettig" is aan voormelde "manifestatie".

2. Niet dat ik meer belang hecht aan wat bedoelde partij over één en ander te melden heeft dan welkdanige andere politieke formatie ; mij gaat het louter om het duidelijk onevenwicht in de berichtgeving : ik zie véél meer beelden en tekst over wat het extremistische FDF te vertellen heeft dan over wat de Vlaamse nationalisten te zeggen hebben. Als je het ene veelvuldig aan het woord laat, moet je het ook met het andere doen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 00:02   #227
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Dank Svennies.

Ai, méér dan 40 minuten lang.... Dat moet ik even laten wachten tot morgenavond.
Oud 23 april 2010, 00:10   #228
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De ergste is die Carl Devos. Hij maakt deel uit van B+. Reeds in de loop van de dag in de wandelgangen was hij reeds voortdurend aan het gillen om uitstel van de parlementaire vergadering. België was in nood.

@ hallebarde.

Ik kijk via TV-Vlaanderen per satelliet. Dit werkt prima voor 10 € per maand.

http://www.tv-vlaanderen.be/
Dank u, Cyrano.
Ik kijk zò weinig TV dat de zenders van de TNT voor mij al ruim voldoende zijn. In mijn internet/telefoon abonnement (thuis) zit ook digitale TV, maar goed, al betalen wij daarvoor, het interesseert noch mijn man, noch mezelf (noch de kinderen) voldoende om die aansluiting te doen (ondanks quasi wekelijks aanporren van de provider).
Oud 23 april 2010, 00:59   #229
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Vermits de nervositeit op het forum in verband met het BHV-circus de voorbije dagen hoogtij vierde, heb ik mij afzijdig gehouden. Ik weet immers dat elk welgemeend woord komende uit het buitenland (vooral vanuit Olland, weliswaar) tot afreageren van frustraties leidt, met erbij horende scheldpartijen.

Ik hoop evenwel dat u mij deze vraagjes zult toestaan :

1. Ik hoor in de videocommentaren dat diverse Belgische franstalige politiekers een eventuele stemming in het federaal parlement inzake de splitsing van BHV als “een staatsgreep” betitelen.
Waarom gebeurt dit, vermits het in werkelijkheid om niets méér gaat dan een eenvoudige democratische stemming in het parlement bij daartoe door een Belgische wet voorziene meerderheid ?
Waarom laten de journalisten van de Nederlandstalige pers deze eigenaardige omschrijving zonder meer voorbijgaan zonder de geïnterviewde op het hiervoor gestelde te wijzen ?

2. Er van uitgaand dat objectieve media zelf geen polarisatie van de berichtgeving dienen na te streven, waarom laten uw Vlaamse televisiezenders (voor zover ik dat uit de op het internet te ziene videofragmenten kan uitmaken) dan enerzijds Maingain aan het woord, maar anderzijds bijvoorbeeld niet volksvertegenwoordigers van het Vlaams Belang ?

3. Waarom laat een staatssysteem van zogenaamd parlementaire democratie toe dat aan een oplossing van een politiek probleem op een gegeven moment richting gegeven wordt door een onverkozen staatshoofd ? Dient dit onverkozen staatshoofd zich niet ten allen tijde te onthouden van deelname aan het politiek spel, en is het vanuit een oogpunt der democratie aanvaardbaar dat bedoeld onverkozen staatshoofd in de door hem gekozen opties in de kaart speelt van een welbepaalde bevolkingsgroep, en aldus partijdigheid aan de dag legt ?

Mijn dank aan elkeen die mijn vraagjes op een zinnige manier wil beantwoorden.
als de vlamingen of de vlaamse politici deftig op die vragen zouden kunnen antwoorden was BHV als lang gesplitst geweest.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 02:09   #230
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Deze namiddag kwam Bruno Valkeniers, voorzitter vh blok in Villa Politica (VRT) voor micro en camera. Ook hun onwettige manifestatie in het Parlement werd weergegeven.
*ween ween* Steek ze in de cel anders!

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 05:14   #231
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
14.116 mensen stemmen nee op de vraag " wilt u nieuwe verkiezingen ?" in het hln.be poll .

Te lui om zondag uit hun bed te komen ?
Ze weten dat het toch niets uitmaakt of ze stemmen of niet en, zo ja, voor wie. Er zal na de verkiezingen immers niets veranderen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 05:46   #232
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
mooi zo
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 07:14   #233
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
*ween ween* Steek ze in de cel anders!
En waarom niet in een grote boot?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 07:26   #234
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vond ik echt tof om zien, ... da zegt meer over wat er aan de hand is dan al dat gezeik op de VRT...

Hopelijk wordt het opgepikt door een hoop buitenlandse zenders en den RTBF, hehe, dat wordt nog lachen de komende dagen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 09:43   #235
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht

Er is volgens mij maar één manier dat België kan overleven of Vlaanderen kan leven, en dat is het invoeren van BROV & directe democratie, weg met de particratie, koning & al die regeringen, elke keer als ik naar mijn loonfiche kijk doet het ook pijn, pijn om te zien hoe ik bepikt word voor een bestuur dat zo chaotisch is, zo achterlijk & selfserving, een mens zou voor minder verzuren.
En wat doe jij er dan aan om dit te realiseren?
Oud 23 april 2010, 09:51   #236
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ze weten dat het toch niets uitmaakt of ze stemmen of niet en, zo ja, voor wie. Er zal na de verkiezingen immers niets veranderen.
Er kan inderdaad alleen iets veranderen als je zelf een nieuwe partij opricht om bv. de directe democratie in te voeren. Geïnteresseerd?
Tot hiertoe leven wij in een doodgewone dictatuur (omschrijving van dictatuur: een regeringsvorm waarin een kleine minderheid, in dit geval het grootkapitaal bij monde van de partijvoorzitters, bepaald wat mag of niet mag)
Oud 23 april 2010, 09:51   #237
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
En waarom niet in een grote boot?
die boot zit al vol met de NVA'ers.
Oud 23 april 2010, 09:55   #238
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
En wat doe jij er dan aan om dit te realiseren?
Stemmen. Ik heb geen ambities om in de politiek te stappen, ben er te opvliegend voor.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 10:03   #239
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Stemmen. Ik heb geen ambities om in de politiek te stappen, ben er te opvliegend voor.
Dan moet je hier ook niet zitten zeuren. Niets doen betekend akkoord gaan.
Oud 23 april 2010, 10:09   #240
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Dan moet je hier ook niet zitten zeuren. Niets doen betekend akkoord gaan.
Ik zal zeuren waar ik wil, dank u. Gij hebt me geen les te spellen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be