![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ja, de mensen uit west vlaanderen versta ik nauwelijks. maar ook hier doen beiden hun inspanning om elkaar te verstaan. Met Frans hoeft het echt niet anders te zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hahaha!
![]() ![]() ![]() Ik weet misschien niets, maar ik begrijp jou nog minder! ![]() Hier, krijg je een speen om heerlijk aan te sabbelen! ![]() Laatst gewijzigd door De Rotterdammer : 15 mei 2010 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Duitsland zijn sommige landen (Shadowke noemt die abusievelijk regio's) groter dan Nederland en Vlaanderen samen (Bayern bijvoorbeeld).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Europees Commissaris
|
![]() En Franken wil onafhankelijk worden van Beieren.
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
of spreek je enkel Limburgs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het schijnt dat 'djesduuzenddjeshonderdjessendjestig' betekent: 6.666. Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ben je dan een Vlaming???? nee volgens het paspoort niet maar dat doet er helemaal niet toe Laatst gewijzigd door zal wel... : 15 mei 2010 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() Ofwel: Vlaamssprekende Belgen. Want de zuidelijke nederlanden word al sinds honderden jaren 'België' genoemd. Als sinds de Oostenrijkse tijd.
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Banneling
|
![]() Het zal nog niet!
Laatst gewijzigd door system : 15 mei 2010 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik er tevens op wijzen dat u taal als een politiek wapen hanteert? Ik ben vijftalig en toch mag de Belgische staat voor mijn part vandaag nog ophouden te bestaan. Talenkennis staat los van politieke visies.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
alle regio's in Nederland en Vlaanderen hebben hun eigen tongval indien men gewoon abn praat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
|
![]() Citaat:
Ik vatte de 'veel nederlanders' uit de post van Shadowke op als de GN's hier op het forum. Mits enkele uitzonderingen getuigen ze van weinig kennis ter zake wat Belgie betreft, hoewel ze wel denken dat ze veel weten. Doet me denken aan die Nederlander die beweerde goed Frans te kunnen spreken en na een maaltijd vroeg: 'I want to congratulate your kok' (even luidop uitspreken achter je PC). Citaat:
Ik ken buiten dit forum ook andere Nederlanders, en daar kom ik heel goed mee overeen, dus nogmaals mijn excuses voor het generaliseren. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#240 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat betekent dat je dan werkelijk van landen kunt spreken en niet van regio's. Belgie beschickt nu al over zeven regeringen en dat is een monstrueuze constructie, die niet van effectief regeren getuigt en die de belastingbetaler klauwen met geld kost. Het land nog meer splitsen autonome regio's zou absurd zijn-
Belgie heeft nood aan een regering. Kan die er niet komen, dan zal ze in twee dan wel drie onafhankelijke landen uiteen moeten vallen, die eventueel als confederatie verder kan gaan. Maar er moet nu alles aan worden gedaan om het bouwwerk overeind te houden. |
![]() |
![]() |