![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De de sprong van misprijzen naar spuwen tot "ineenrammen" is geheel ter uwer verantwoording. Mijn vraag blijft wel netjes genegeerd, merk ik. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 21 mei 2010 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat het eten betreft: het grootste probleem is niet geld maar de toevoer van eten en middelen, de blokkade, de vernietiging van de haven in aanbouw de vernietiging van andere infrastructuur en het landbouwareaal door Israël. Maar dat lijkt u niet te willen snappen. Citaat:
Citaat:
Daar staat tegenover dat 'het volk' niet alleen brood wil, maar ook rozen. Wie in de ellende zit heeft niet alleen nood maar evengoed recht op ontspanning als jij en ik. Ik begrijp niet goed waarom jij de Palestijnen wil ontzeggen wat je jezelf zonder twijfel toeëigent. Als jij je mag ontspannen, waarom zou iemand anders dat niet mogen? en als je hele economie door Israël in puin is geschoten, dan moet je die hele economie en infrastructuur herop bouwen. daar hoort vanalles bij, ondermeer cinema- en theaterzalen, zwembaden en sportterreinen, bibliotheken, tv-studio's. Niet alleen maakt dat allemaal deel uit van infrastructuur, het is ook economie, zorgt dus voor werkgelegenheid en dus inkomsten. Jij zou de Palestijnen natuurlijk liever een aalmoes geven dan een job. Dat kennen we. Maar aan een job (ja, ook in een zwembad, een cinemazaal, een resort, een luxehotel,...) hebben die mensen meer dan aan hulpgoederen van de VN. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Citaat:
Goed dat er democraten bestaan zoals u die aan anderen gaan uitleggen dat ze niet klaar zijn voor de democratie zolang ze op de verkeerde stemmen. Het succes van Hamas heeft veel minder met hun handvest dan met hun praktijk te maken. Met het feit dat ze niet gecorrumpeerd zijn, zoals met heel wat leden van Fatah wel het geval was/is. Of het feit dat ze niet de ene toegeving na de andere aan Israël doen waar Palestijnen uiteindelijk niets aan hebben, aan het feit dat ze niet aan het handje van de VS lopen die niet hun belangen maar die van Israël behartigen. Aan het feit dat ze - zoals Hezbollah in Libanon - scholen bouwen en hospitalen, zorgen voor politie op straat die gedisciplineerd is, zich houden aan hun woord en de daad bij dat woord voegen, niet laf zijn maar moedig. Daar ligt de basis van het succes. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1) U gaat helemaal niet in op mijn post, net zoals ik van u verwacht had. U repliceert niet op mijn analyse en mijn stellingen. Omdat u dat niet kan, het zou in tegenspraak zijn met het verkondigen van uw propaganda en ingaan op stellingen van een opposant is in tegenspraak met de regels van de hasbara. I dare you. 2) U pikt uit het lijstje dat niet exhaustief is één naam omdat u weet dat er over hem en zijn werk een controverse bestaat. Over de anderen rept u geen woord. 3) Uit het feit dat academici onder elkaar discussiëren, concludeert u foutief dat de ene het bij het rechte eind heeft en de andere dus derhalve onzin verkoopt. U baseert zich daarvoor op een artikel uit wikipedia zonder de boeken van één van beiden te lezen. 4) Er zijn nogal wat academici die met elkaar in debat gaan om allerlei redenen. Methodologie is er een van. Maar ik vel mijn oordeel niet op basis van wat één of andere pipo op Wikipedia schrijft, zeker niet als er boven staat dat de inhoud van het artikel betwist wordt. Ik lees de boeken waar het over gaat. Zoals die van Pappé en die van Morris (die in zijn boek overigens in grote lijnen hetzelfde zegt als Pappé maar dat weet u niet eens). Het staat nochtans (deels natuurlijk) in het propaganda-artikel van Joods Actueel waar uzelf naar verwijst: Citaat:
5) U verwerpt bij voorbaat alle argumenten van mezelf, Pappé en alle anderen, op basis van één quote. Dat is een vervalsing van elke discussie en elke vorm van beschaafd debat. Niet dat ik van hasbara-adepten een beschaafd debat verwacht, het zou in tegenspraak zijn met hun taak.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 21 mei 2010 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iemand die : 1) voortdurend dezelfde mantra gebruikt met één woord zijnde 'hasbara' krijgt een hypnotiserend effect en is niet bepaald een toonbeeld van iemand die bereid is tot een open en oprechte discussie ondanks het gebruik van woorden als 'academici', 'boeken lezen', 'argumentatie', 'debat', 'methodologie',. Die woorden zijn slechts een vernisje, een dekmantel op een inspanning die veel meer wegheeft van manipulatie dan van een werkelijke discussie met VERSCHILLENDE partners; 2) van te voren volzit van zijn eigen verwachtingen en zoekt naar bevestiging van wat ie wil zien en niet verder zal kijken en last but not least 3) synagoges bekladt en dat politieke en gerechtvaardige acties noemt heeft mij geen enkele les te spellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat reduceren tot 'mantra' is idioot en een vervalsing van de realiteit. U hebt overigens zelf geschreven dat u hasbara niet als een scheldwoord beschouwt en dat het inderdaad is wat u doet. Dan staat het me toch vrij uw schrijfsels (die nooit op de kern van de zaak ingaan) te herkennen als hasbara. Citaat:
Citaat:
De actie vond plaats kort voor de slachtpartij in Shabra an Shatila en was dus - alle verhoudingen in acht genomen - veeleer braaf dan wel schandalig. Citaat:
U voert geen discussie en u gaat geen debat aan. U roddelt.
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Banneling
|
![]() Beste Ministe Ag,
Ik geef één ding toe: u komt als één van de enigen regelmatig met elementen/auteurs/standpunten aandraven en u bewaart een schappelijke spreektoon, dat geef ik u zeker mee. Ik ben hier echter voor het uitwisselen van informatie, niet voor het zemelen over een woord, of eindeloze welles/nietes, daar heb ik amper de tijd voor. Ik lees al een tijdje mee en zie waar het helaas al te vaak toe leidt: tot nog méér welles/nietes, polarisatie, en het voeden van haat bij sommigen, en bij anderen zelfs tot een bepaalde vorm van 'stalking'. Sommigen zijn al jaren op dezelfde manier bezig blijkbaar! Wanneer ik informatie vind dan kom ik die graag posten, en wanneer anderen iets substantieels te melden hebben dan lees ik dat. Wat u debat noemt is echter niet mijn idee van debat. U gebruikt wel degelijk in uw vorige post 3 of 4 keer het woord hasbara en drukt me in een hoekje. Dat heet niet debatteren, maar domineren, zij het op een subtielere en beschaafdere manier dan sommige anderen. Vandaar dat ik niet op uw uitnodiging tot 'woordenworstelingen' inga. Ik heb 3 jobs en nog een boel andere activiteiten. Maar indien u iets van belang post, of iemand anders, dan zal ik dat met graagte lezen. Hartelijk dank voor uw begrip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() No sweat honey. Hahahahaha!
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() Dan kwam IK niet op een(dit) forum
Laatst gewijzigd door Cdude : 22 mei 2010 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nee, ze blijven natuurlijk volledig onschuldig en grootse slachtoffers. ![]()
![]() |
![]() |
#233 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Pain in the ass als "natives" zich beginnen keren tegen de misdaden van hun land. Ge haalt het ook weer vanop een héél objectieve bron gij, "Joods actueel" ![]()
![]() |
![]() |
#234 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Kiest ge zelf hé, workaholic.
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
LOL, nog nooit niet gehoord van scripting of unattended? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Brussel is er een erg interessante 'actieve bevolking': 1 kwart van de Brusselse bevolking is allochtoon. 1 op 2 buitenlanders zijn werkloos. In totaal is 1/4 van Brusselse bevolking werkloos. En onder degenen die werken is 2/3 ambtenaar: Belgisch, Federaal, Vlaams, Waals, Europees of diplomatisch, tijdelijk, uitgezonden, ambtenaar. Verder leeft de helft van de oude mensjes die hun hele leven hard gewerkt hebben onder de armoedegrens, maar dat is weer een ander probleem. (Ik zag gisteren op de GuldenVlieslaan een arm oud mannetje met een gebroken been met zijn hondje op de trappen van de kerk zitten, en weggestuurd worden door een man met een bruine pij aan, een monnik of een pater of een.. kerkbedrijfsleider? Was dit slecht voor de PR van zijn firma? In elk geval brak het zien van dat voorval mijn hart.) In België gingen verleden maand 748 bedrijven failliet. En toch beweren de meeste Brusselaars NIETS van de crisis te merken. Rara waarom? Omdat zo'n groot percentage ambtenaar is, en ik heb er bij het Ministerie van Financien bij de inkombaile 8 zien zitten naar youtube filmpjes kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh ja, ik werk NIET (toch niet rechtstreeks) voor de overheid. Daar tellen diploma's en niet de praktijk dus mag ik het komen oplossen voor HUN "IT" department Laatst gewijzigd door Cdude : 22 mei 2010 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan ik iets regelen zodat ik automatisch op politics kan posten terwijl ik afwezig ben - bedoel je zoiets, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat jij wenst kan gerust per scriptje. Alleen gaat het geen reacties ter zake zijn mr dat merkt gn kat. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 22 mei 2010 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |