Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2010, 11:07   #221
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Weet je niet dat dit cultureel bepaald is( geschiedenis nooit gehad of gevolgd?) Waarom vraag je dit dan?
Ahumm, cultureel bepaald?

U gaat ons nu wijs maken dat het 'toevallig' is dat de winkeltjes op zondag dicht zijn.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 11:10   #222
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

U gaat ons nu wijs maken dat het 'toevallig' is dat de winkeltjes op zondag dicht zijn.
Ahum; jawel dus...zondagsrust was er voor mensen om toch naar de kerk te kunnen, het christendom heeft nu eenmaal culturele wortels in Vlaanderen en Nederland, dat is dus cultureel bepaald...net zoals nogal wat winkeltjes en Turken en Marokkanen op vrijdag dicht gaan, dan zitten die mensen in de moskee, cultuur dus...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 11:19   #223
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee niet toevallig..
komt idd van de zevende dag uit de bijbel en de rkk wou het volk kerkelijk houden door ze één dag een opeenvolging van verplichte religieuze diensten te laten doen...
Ook vallen de meeste van onze feestdagen gelijk met kerkelijke feestdagen...maar omdat rustdagen en vakantie nu eenmaal aangenaam zijn voor iedereen, religieus of niet hebben we die na de ontkerkelijk lekker gehouden en zelfs uitgebreid naar de zaterdagrust toe..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 12:09   #224
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Eender waar ik op reis ga, leer ik VOOR mijn vertrek de taal of toch de beleefdheidsvormen. 14 dagen in een land en ik vorm zinnen.
Zelfs Turken doen het maar Marokkanen? Ze moeten hun kinderen meebrengen of ze verstaan geen bal. Zo hoef je niks te leren natuurlijk.

Zolang die denkwijze mij niet hindert go ahead. Maar volwassenen die in sprookjes geloven EN ZE PROBEREN OP TE DRINGEN, krijgen van mij de volle spreekwoordelijke laag.

Als je aan zulke onzin blijft hangen, hoe sta je dan naar de rest van de wereld? Bekrompen religie, bekrompen denkwijze.
Dat doen wij ook. Maar zoals ik al zei, ik ben geen vertegenwoordiger voor de marokkaanse gemeenschap. Ieder is verantwoordelijk voor zn eigen daden vind ik. De 2e en 3e generatie zijn de nederlandse taal machtig. En wat de 1e generatie betreft daar vind ik dat de autochtonen mee verantwoordelijk zijn of ga je dat nu ontkennen?

Ik geloof niet in sprookjes en dring niemand iets op. Ik heb mijn ideeën en een ander heeft zijn ideeën. Wat ik echter belangrijk vindt is dat ik de denkwijze van een ander respecteer of ik nu pro of anti ben en dat men mijn denkwijze respecteert of ik nu een moslima, joodse, hindoe bent. Ik vind het werkelijk zielig dat ik hier niets anders lees dan : islam, marokkaan, maroef, turk...
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 12:16   #225
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
. Ik vind het werkelijk zielig dat ik hier niets anders lees dan : islam, marokkaan, maroef, turk...
omdat 1. het islamextremisme ook hier voelbaar wordt, om de haverklap dreigbrieven of dreigvideo's tegen ons recht op vrije meningsuiting..2. omdat veel allochtone jongeren zich laten beinvloeden door het extreme salafisme.. 3. omdat om de haverklap onlusten of criminaliteit wordt veroorzaakt door groepen jonge marokkanen
Oud 28 mei 2010, 12:21   #226
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
omdat 1. het islamextremisme ook hier voelbaar wordt, om de haverklap dreigbrieven of dreigvideo's tegen ons recht op vrije meningsuiting..2. omdat veel allochtone jongeren zich laten beinvloeden door het extreme salafisme.. 3. omdat om de haverklap onlusten of criminaliteit wordt veroorzaakt door groepen jonge marokkanen
4. Het onderwerp hier is "(overvloedige)Immigratie en (gebrek aan) integratie?

Het is uiteraard het racisme van de mensen dat, op onverklaarbare wijze, vergroot.
De problemen van de allochtonen zijn uitsluitend te wijden aan "onze", toch blijkbaar zéér geliefde, maatschappij.
Stout zijn wij toch ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 12:24   #227
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Waarom zouden wij de marokkaanse gemeenschap als verrijking moeten beschouwen ? Om zijn criminaliteit ? om zijn constante bedreigingen, onlusten en groeiend moslim extremisme ?

Altijd die slachtofferrol ....MIJN MIJN MIJN rechten..niks mea culpa niks plichten niks bescheidenheid niks dankbaarheid..zo te horen is die arrogantie enkel nog groter bij gestudeerden..zum kotsen..
Wie zegt dat jij/jullie de marokkaanse gemeenschap als een verrijking moeten beschouwen? Je kakelt er maar op los. Criminaliteit? Niet elke marokkaan is crimineel want dan zou ik beginnen stellen dat elke belg een detroux is. Niet elke marokkaan dreigt. Niet elke marokkaan geef zn lusten groen licht want dan zou ik schrik moeten beginnen krijgen van bepaalde priesters en anderen die dagelijks worden opgepakt wegens verkrachting etc.... Denk je dat elke marokkaan een moslim is? En elke moslim is een extremist, juist ja.

Ik ben uw land op vele vlakken alvast niet dankbaar, heeft niks met arrogantie te maken.

Aan de kakelenden onder ons, vrouwenrechten zijn mensenrechten. Dat is mijn opinie.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 mei 2010 om 12:26.
Oud 28 mei 2010, 12:25   #228
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet in sprookjes
Religie = sprookje. Draai of keer hoe hoe je wil.
Ali baba en zijn rovers is alleen veel leuker. Er komen geen, door "god" verschoonde moorden en pedo's in. En vrouwen krijgen er ook niet de schuld van de geilheid der mannen.

Cultuur zei je?

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 12:30.
Oud 28 mei 2010, 12:26   #229
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Het één polariseert het ander natuurlijk, verhalen over overlast met allochtonen vergroten de weerzin tegen allochtonen in het algemeen...
Een streng efficient juridisch apparaat zou al veel oplossen, inclusief een strikter immigratiebeleid
Oud 28 mei 2010, 12:29   #230
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet elke marokkaan is crimineel want dan zou ik beginnen stellen dat elke belg een detroux is.
Je kan dat ZEGGEN, maar de relaliteit en misdaadcijfers spreken je tegen.

Citaat:
Denk je dat elke marokkaan een moslim is? En elke moslim is een extremist, juist ja.
Als het hen uitkomt, is elke marok moslim.

Citaat:
Ik ben uw land op vele vlakken alvast niet dankbaar, heeft niks met arrogantie te maken.
Wat houdt je tegen? Hier gestudeerd, werkervaring, verschillende talen, ...
Je gaat in Marokko een GOUDEN TOEKOMST tegemoet en het weer is er gagarandeerd beter.
Wat houdt je tegen?
Oud 28 mei 2010, 12:30   #231
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Religie = sprookje. Draai of keer hoe hoe je wil.
Ali baba en zijn rovers is alleen veel leuker. Er komen geen, door "god" verschoonde moorden en pedo's in. En vrouwen krijgen er ook niet de schuld van de geilheid der mannen.

Cultuur zij je?
Ik zie het anders, zoals ik al eens zei: je hebt je muilband verwijderd, nu die oogkleppen nog. Een beetje respect zou u sieren.
Oud 28 mei 2010, 12:30   #232
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat jij/jullie de marokkaanse gemeenschap als een verrijking moeten beschouwen? Je kakelt er maar op los. Criminaliteit? Niet elke marokkaan is crimineel want dan zou ik beginnen stellen dat elke belg een detroux is. Niet elke marokkaan dreigt. Niet elke marokkaan geef zn lusten groen licht want dan zou ik schrik moeten beginnen krijgen van bepaalde priesters en anderen die dagelijks worden opgepakt wegens verkrachting etc.... Denk je dat elke marokkaan een moslim is? En elke moslim is een extremist, juist ja.

Aan de kakelenden onder ons, vrouwenrechten zijn mensenrechten. Dat is mijn opinie.
Niet iedereen nee, maar zoals den boer zou zeggen, in het marokkaanse graan zit er véél meer kaf tussen...niet alle duitsers in 1940 waren nazi's, maar de meeste nazi's waren wel duitsers..

Zelf citeerd u België in zijn geheel als u het heeft over aanvallen op uw godsdienst en discriminatie..dat is dan geen veralgemening ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 28 mei 2010 om 12:35.
Oud 28 mei 2010, 12:33   #233
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je kan dat ZEGGEN, maar de relaliteit en misdaadcijfers spreken je tegen.
Als het hen uitkomt, is elke marok moslim.
Wat houdt je tegen? Hier gestudeerd, werkervaring, verschillende talen, ...
Je gaat in Marokko een GOUDEN TOEKOMST tegemoet en het weer is er gagarandeerd beter.
Wat houdt je tegen?
Niet elke marokkaan is moslim maar soit.

Ik zou nooit in Marokko kunnen leven, paar weken verlof is genoeg voor mij. Ik blijf liever in dit land.
Oud 28 mei 2010, 12:35   #234
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Niet iedereen nee, maar zoals den boer zou zeggen, in het marokkaanse graan zit er véél meer kaf tussen...niet alle duitsers in 1940 waren nazi's, maar de meeste nazi's waren wel duitsers..
Juist ja, de nazi's was ik vergeten vermelden. Het zijn de marokkanen, turken, moslims, extremisten of nazi's geweest. Kom trouwens met iets beters aan, want aan die boerenuitspraken heeft niemand iets.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 28 mei 2010 om 12:36.
Oud 28 mei 2010, 12:40   #235
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Er valt niet te ontkennen dat er een grote oververtegenwoordiging in de criminaliteitsstatistieken is van jonge Marokkanen...
Dat ontkennen of afwimpellen als racisme is het probleem verder laten groeien als een maatschappelijke kanker...
Oud 28 mei 2010, 12:42   #236
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt niet te ontkennen dat er een grote oververtegenwoordiging in de criminaliteitsstatistieken is van jonge Marokkanen...
Dat ontkennen of afwimpellen als racisme is het probleem verder laten groeien als een maatschappelijke kanker...
Dat klopt wel, ja.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 12:45   #237
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Votron (ex-Fortis)

Omdat dit soort mensen nu eenmaal niet worden vervolgd.

Ook worden belastingfraudeurs in Belgie niet vervolgd. Hoeveel zouden dat er zijn?

Dat is een politieke keuze.

De cijfers betekenen dus helemaal niets.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 mei 2010 om 12:46.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2010, 12:56   #238
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet elke marokkaan is moslim maar soit.

Ik zou nooit in Marokko kunnen leven, paar weken verlof is genoeg voor mij. Ik blijf liever in dit land.
Rarara, omdat het er zo goed is?
Jouw, en dat van de meeste marok, blik op de wereld moet ook zéér verruimend zijn.
Je ziet elk jaar Frankrijk en Spanje als je er door rijdt. Al eens een wereldkaart bekeken?
Oud 28 mei 2010, 12:59   #239
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist ja, de nazi's was ik vergeten vermelden. Het zijn de marokkanen, turken, moslims, extremisten of nazi's geweest. Kom trouwens met iets beters aan, want aan die boerenuitspraken heeft niemand iets.
Boerenuitspraken zijn gestoeld op praktijkervaringen net als de reacties hier op ervaringen met mocro's en zijn dus zéér geschikt.
Oud 28 mei 2010, 13:00   #240
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
*rode driehoek*

Laatst gewijzigd door Cdude : 28 mei 2010 om 13:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be