Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 19 juni 2010, 18:39   #221
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Er zijn hier nog altijd mensen die orakelen:
In Brussel heeft men meer en meer begrip voor Vlaanderen en zal men geen bezwaar hebben tegen VL + BRU.
Dat zou dan toch moeten blijken uit meer en meer stemmen voor de VL partijen in BRU.

Helaas, het gaat bergaf...
Minder dan 50.000 Nederlandstalige stemmen in Brussel

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100614_070
Misschien dat als men in BRU niet zo neerkeek op NL dat VL niet zo snel uit BRU zou verdwijnen. Nu, VL raakt BRU sowieso kwijt, temeer omdat er in BRU bijna alleen nog maar FR, EN, en MKK gesproken wordt. En iedereen weet dat MKK's neerkijken op NL.

Anders gezegd heeft VL niets te verliezen, als het BRU laat gaan, hoogstens wat CFK.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 juni 2010, 18:45   #222
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Anders gezegd heeft VL niets te verliezen, als het BRU laat gaan, hoogstens wat CFK.
Het wordt gewoon een soort Gazastrook.
Oud 19 juni 2010, 19:06   #223
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het wordt gewoon een soort Gazastrook.
het had glorieuzer gekund in de vorm van een administratief bolwerk zoals Washington.
ShoshannaKimberley is offline  
Oud 19 juni 2010, 19:11   #224
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vreemd, ik heb helemaal niet dit standpunt over Brussel! Maar ja, ik leef er, ik baseer niet mijn woorden over wat ik van iemand hoor zeggen........
ik woon er ook. Sommige delen zijn wel ok, binnen bepaalde uren van de dag.
Ik schrijf echter al een maanden naar de gemeente over een deel van mijn straat dat als stort wordt gebruikt door onbekenden. Er liggen nu 13 vuilniszakken al drie weken, en het blijft zich opstapelen. Vuil trekt vuil aan, dus men gooit er vanalles bij. De gemeente doet:

1) Niks.

Brussel wordt niet beheerd en mensen voelen het niet meer als hun huis maar als een kantoor/werkplek, door iemand anders te onderhouden. Totaal géén betrokkenheid.

Zo heb ik een discussie geprobeerd met jonge en goed opgeleide Nieuwe Belgen over Democratie en Verkiezingen: ze stemden zonder interesse, PS/Spa vanwege de goeie stempelgeldcondities, maar zeiden verder zoiets als: "Het is HUN land, ze doen ermee wat ze willen". ZERO verantwoordelijkheid.

Maar verder is het hier best goed wonen. Met een extra slotje op de deur.

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 19 juni 2010 om 19:14.
ShoshannaKimberley is offline  
Oud 19 juni 2010, 19:19   #225
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Vlaanderen heeft Brussel al lang verloren. Ipv ons nog langer vast te klampen aan een verloren stad, zouden we beter vooruit kijken en volop investeren in een èchte Vlaamse hoofdstad (Antwerpen bijvoorbeeld).

Een echte eigen hoofdstad zou wonderen doen voor de Vlaamse natievorming. Onderschat dat niet.
Ja ja, maar ik wil helemaal niet tot een natie behoren: geen Belgische, geen Vlaamse, geen enkele! Ik koester mijn taal en de ervaringen die ik met het rare België heb opgedaan. Maar het leuke van Vlaming zijn is nou juist dat wij geen echt vaderland hebben. Helaas zijn er ook wel een paar bij die geen echte moedertaal hebben, maar dat terzijde.
Oud 19 juni 2010, 19:22   #226
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ja ja, maar ik wil helemaal niet tot een natie behoren: geen Belgische, geen Vlaamse, geen enkele! Ik koester mijn taal en de ervaringen die ik met het rare België heb opgedaan. Maar het leuke van Vlaming zijn is nou juist dat wij geen echt vaderland hebben. Helaas zijn er ook wel een paar bij die geen echte moedertaal hebben, maar dat terzijde.
Wat niet is (een Vlaamse natie), kan gemaakt worden. Elke natie is in wezen gemaakt. Er zijn wel wat grondvoorwaarden daarvoor, zoals een gedeelde taal en moraal.
liberalist_NL is offline  
Oud 19 juni 2010, 19:30   #227
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat niet is (een Vlaamse natie), kan gemaakt worden. Elke natie is in wezen gemaakt. Er zijn wel wat grondvoorwaarden daarvoor, zoals een gedeelde taal en moraal.
OK. Ze hebben ons zo veel leugens wijsgemaakt om van ons goede Belgen te maken, daarna ook nog wel een paar leugentjes om van ons goede Vlamingen te maken; af en toe kwam of komt er zelfs een zuchtje verfrissende noorderwind deze kant op, maar daar beginnen er heel wat van te bibberen: ze doen maar hoor, met al hun nationaliteiten. Ik ben geen Nederlander of Fransman die de kans heeft gehad om patriot te worden of daar zin in heeft kunnen krijgen. Voor enige vorm van vaderlandsliefde ben ik niet meer te gebruiken. Aan mijn moedertaalliefde heb ik genoeg.
Oud 22 juni 2010, 08:33   #228
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid

Kapitein Nemo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Er zijn hier nog altijd mensen die orakelen:
In Brussel heeft men meer en meer begrip voor Vlaanderen en zal men geen bezwaar hebben tegen VL + BRU.
Dat zou dan toch moeten blijken uit meer en meer stemmen voor de VL partijen in BRU.

Helaas, het gaat bergaf...
Minder dan 50.000 Nederlandstalige stemmen in Brussel

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100614_070
Citaat:
Na de stemverschuivingen in Wallonië nam het team van professor Pascal Delwit (ULB) ook de verschuivingen in Brussel onder de loep. Brussel vormt samen met Halle-Vilvoorde een kieskring, maar Delwit baseerde zich op een exitpoll bij drieduizend kiezers uit de hoofdstad.

Het aantal stemmen voor Vlaamse partijen in Brussel steeg van 11,2 procent in 2009 tot 12,1 procent in 2010.
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...partijen.dhtml
Kapitein Nemo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be