![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Kanaal Z wees professor Storme er al op dat er iets mis is met die antiracisme wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als bij een minste misstap n-va'ers uit de partij worden gezet, dan gaan uiteindelijk nog alleen de 'n-va' - verkozenen op het tsjevenkartel overblijven. Eigenlijk niet erg, want daar was het in de eerste plaats om te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HOE DURVEN ZE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het arrest meent, onterecht, dat het aankaarten van bepaalde maatschappelijke problemen onder de noemer van racisme valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals reeds driemaal gezegd: ik kan niet letterlijk citeren, daar het om een tv-uitzending ging. Ik raadde u dus aan bij Kanaal Z om een kopie van die uitzending te vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Minister-President
|
![]() Bij de definitie van racisme staat het woord ras, dan zoekt u verder naar de definitie van ras in de Van Dale, en dan komt u bij mijn definitie.
De drieledige ligt vlak naast mij. Dus ik zal het wel weten zeker .. Van Storme, tja, zolang ik zijn uitspraken niet letterlijk kan horen/lezen dan antwoord ik hier niet op.
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bepaling "ras" gaat over het eerste punt. U bent natuurlijk zo wijs genoem om bij de tweede omschrijving niet de voorbeelden te geven die het woordenboek geeft. Dan zou immers duidelijk worden dat het wel om iets anders gaat dan wat u wil suggeren ("een patricisch ras", "een ras van kunstenaressen"). Hierbij gaat het helemaal niet om een bepaling van autochtonen of zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eventjes mijn vraagje herhalen, want onze lieve Jan heeft er in al zijn ijver blijkbaar overheen gekeken:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Egon, Freiherr von Eickstedt, Rassenkunde und Rassengeschichte der Menschheit. Ik raad u aan het boek ook eens te lezen. Het is een klepper van een boek (bijna duizend bladzijden) met daarnaast heel veel kaarten, illustraties, grafieken, e.d. En daar staan de Arabieren bij het blanke ras geklasseerd. Mocht u een boek hebben dat het tegendeel aantoont, dan wil ik graag uw referentie horen. Met dank alvast. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Belangrijk bij de definitie van racisme is hoe u ras formuleert. Als u de tweede definitie van de Van Dale, ook de gerechtelijk, neemt, dan komt u niet bij de ras als huidskleur, maar bij een veel breder concept, dat ik hierboven heb geschreven. Dan klopt de het arrest alks een bus. Ik daag u uit om voorbeeld voor voorbeeld de uitspraken van het VB te ontkrachten als zijnde een niet-racistische weergave van de werkelijkheid.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |