![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Europees Commissaris
|
![]() Het getater van lomeriken.
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je nu werkelijk blijven onzin uitkramen? Wordt van een monarch verwacht dat hij kennis heeft inzake metallurgie? Hadden de Saksen-Coburgs er soms meer verstand van?
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk was het maar een lomperik zoals de meeste geparachuteerde machtshebbers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() Soms, of beter vaak, heb ik de indruk dat die mensen maar zowat vertellen omdat het in hun kleine politieke kraam past.
Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2010 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij was niet "in dienst" van Napoleon. Je bent weer aan het bijkleuren. Zijn vader was hier toen actief als textielmachinefabrikant in Verviers. Dat betekent nog niet "in dienst" van Napoleon. Het is wél degelijk zo dat Willem I hem vroeg de Luikse staalindustrie te moderniseren.
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus niet zo dat Willem I Cockerill heeft binnengehaald. Die was hier al lang vóór Willem I. En de vader van John Cockerill ook al. Laatst gewijzigd door system : 26 juli 2010 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit wat ik tot nu toe las durfde ik niet meer afleiden dan dat de man een half-god was, waarmee hij het statuut van een ons allen welbekende forum-deelnemer bereikt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Minister-President
|
![]() Zoals alle koningen, de van Seksen-Cobuchters op de eerste plek.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Minister-President
|
![]() Hoe lang hebben de Vlamingen moeten vechten om hun eigen taal erkend te zien in België? Heel wat Franstaligen weigeren nog steeds het Nederlands te erkennen als een van de officiële taal in België en de enige officiële taal in Vlaanderen. D�*t is de oorzaak van het feit dat ondertussen 40 % van de Vlamingen stemmen op seperatistische partijen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 27 juli 2010 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Your point being?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarna vallen zowel Vlaams (Nederlands) als Nederlands (Nederlands) weer uiteen in regionale verschillen.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 27 juli 2010 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik spreek liever over het Vlaams (Nederlands) en het Hollands (Nederlands). Enkel als het is om het te specificeren. Ik heb nogal een dégoût van mensen die over 'Vlaamstaligen' spreken i.p.v. Nederlandstaligen. Tot ik dit forum bezocht had ik geen idee dat er zoveel mensen zijn die aan dat syndroom lijden. Ik vind het bekrompen en getuigen van een kerktorenvisie.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 juli 2010 om 09:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Het Frans uit de Provence-Languedoc en dat uit de regio Parijs; - Het Amerikaans-Engels uit de New-England staten tegenover dat uit de Bible belt in de Deep South; - Het Duits uit de regio Brandenburg tegenover dat uit Beieren en Schwaben. Het is een doodnormaal verschijnsel. Maar in la Belgique wordt dit gretig aangegrepen door de Belgicisten die deze regionale variatie in de gemeenschappelijke taal kost wat kost als een "andere" taal willen voorstellen. Dit met slechts één bedoeling: de idee van een taal-culturele eenheid met Nederland doorkruisen. Een nakramp in het stervend lichaam van la Belgique.
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En mijn indruk is ook, dat dit geldt voor meer Nederlanders van buiten de streek Holland; Vlaams daarentegen is naar mijn indruk een meer geaccepteerde term in Nederlandstalig België. Ik spreek dan persoonlijk ook gewoon het liefst over Nederlands, ongeacht dit gesproken wordt in Vlaanderen (Nederlandstalig België) en Nederland. Met Hollands, bedoel ik hetzelfde als met Brabants, Limburgs of Zeeuws, namelijk een dialect.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 27 juli 2010 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |