![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Respect voor andersdenkenden is iets waar ik in het algemeen geen probleem mee heb, zolang ik niet het gevoel heb vanuit de hoogte aangekeken te worden.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2010 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
|
![]() Wou hem inderdaad net hetzelfde voorstellen. Ofwel de moskee in Kiel. Maar ik denk dat Brussel gepaster is.
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank voor de tip. Ik dacht eerder aan een sfeeropsnuifbezoek dan aan een rondleiding. Welk moment ga ik dan best?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 juli 2010 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Moslim! : 27 juli 2010 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Parlementslid
|
![]() u kan gewoon binnengaan wanneer u wenst om rond te kijken.
Laatst gewijzigd door Moslim! : 27 juli 2010 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
|
![]() Citaat:
We organiseren sportactiviteiten die doorgaan in 1 of andere club, ik zie daar geen probleem in. Ik zie mezelf nog niet sporten in een moskee eigenlijk. Er zijn allochtonen die een achterstand hebben en begeleidt dienen te worden na de schooluren. Ik sta er alvast voor open deze kinderen bij te staan. Trouwens, het trekt ook autochtone leerlingen. Ik heb nog vaak bijles gegeven aan vlaamse kinderen. Voor mij is educatie belangrijk (binnen de schooluren en ook daarna), autochtoon of allochtoon. Islamitische sausje? Wij organiseren vaak bijeenkomsten met vlamingen hoor (niet-moslims) en wat het onderwijzen betreft: ik gaf wiskunde, taal, wo bijles. Islam kwam niet ter sprake, maar goed voor ieder wat wils natuurlijk. Niet te geloven. Wanneer een moslim niets doet en op zn luie kont zit dan is het niet goed. Steken we de handen uit de mouwen en bouwen we aan een betere maatschappij dan is nog niet goed. Echt, ik ga ze nooit begrijpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wanneer je naar een moskee wilt zou ik u Brussel niet aanraden, de moskee daar is gekend als wahabitisch bolwerk, evengoed de moskee op het Kiel, bolwerk van salafisten, beide sektarische richtingen..u kunt beter dan eens langs de Turkse moskee in de Generaal Drubbelstaat in Berchem gaan, daar kunt u steeds terecht behalve op woensdagmiddag, en u wordt zeer gastvrij ontvangen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Besluit men echter te blijven dan verwacht ik in het kader van de integratie inderdaad dat men meedoet met de rest van de maatschappij en gebruik maakt van de reeds aanwezige gemengde structuren, clubs, verenigingen enzovoorts. En dus niet dat men sociale netwerken opbouwt die uit louter of voornamelijk islamieten bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is mij best dat een moskee meer wil zijn dan een gebedsplaats, maar net zomin als de gemiddelde moslim zijn kind voor bijles naar de kerk stuurt komen natuurlijk Vlaamse kinderen ook niet massaal opdagen voor huiswerkbegeleiding in een moskee.
Bovendien zijn er meer dan genoeg initiatieven en kun je beter dit aanbieden op een neutrale plek zoals een buurthuis! Sporten moslims wanneer dit georganiseerd is door de moskee samen of gescheiden, mannen en vrouwen apart? Dan zie ik dit eerder als een vorm van opgelegde apartheid die integratie niet ten goede komt! Koranlessen zouden pas mogen vanaf een bepaalde leeftijd, nu dreunen kinderen teksten op die ze niet eens begrijpen! Laatst gewijzigd door alice : 27 juli 2010 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je komt bij mij op bezoek en ik wil u iets daarover vertellen, ik vertel wat er in deze brief staat = dit kan de waarheid van de discussie worden. Als je erin (de brief) gelooft, dan heeft ook geen waarde om daarover te discussiëren. Het bedrijf zelf kan ook de waarheid worden, als je niet eens in het bestaan van Mechelen gelooft, of je gelooft dat Mechelen een voetbalveld is en geen stad, dan heeft het ook geen zin om over het bedrijf te gaan discussiëren. Het bestaan van mijn ex-werknemer wordt misschien eerst het onderwerp van de discussie dus mijn ex-werknemer is de waarheid waar de discussie bevestigend of ontkennend over gaat. Beweren dat wij niets kunnen weten over deze ex-werknemer (of de bron van de brief) kan ook het onderwerp en dus de waarheid waar de discussie over gaat; indien je niet in deze ex-werknemer gelooft, of je gelooft dat de brief door iemand anders is opgestuurd, dan maken van de reden daarvan het onderwerp, de waarheid van de discussie .. enzovoort. Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2010 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een sektarische moskee; punt uit en ik zou niemand adviseren daar zijn licht op te steken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zeker als er geen tapijt gelegd is, dan is er ook geen reden waarom je jouw schoenen moet uitdoen. Maar indien er een tapijt legt, dan ga ik ervan uit dat je het van zelf doet, m.a.w uit respect voor mensen die daarop (op tapijt) bidden en sujud verrichten (zie afbeelding), natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Handen uit de mouwen steken is enkel maar toe te juichen. Daar gaat het niet om. Waar het mij wel om gaat is de manier waarop. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit kind uit Kenia begrijpt geen alfabet van het Arabisch van de Koran, en toch wekt de recitatie hij hem een grote emotionele reactie op. Laatst gewijzigd door porpo : 27 juli 2010 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() en den deze ook ontroert! http://www.youtube.com/watch?v=lZFPOavan6o
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |