![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Omdat dat niet past in het gehele plaatje. Hoe kan men namelijk gelijke rechten opeisen wanneer men deze rechten al heeft? Ze wentelen zich maar wat graag in de iedereen-is-tegen-mij mentaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je kan er toch niet omheen dat sporters die er voor uitkomen dat ze homo zijn, minder kansen krijgen??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor. Maar ik begrijp wel dat je mijn woorden graag in die richting wil verdraaien.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn punt was dat je uit een gering aantal openlijke homoseksuelen in de sportwereld de graad van tolerantie niet zomaar kunt afleiden, zoals jij deed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen jongen, daar geloof ik niet in. Zeker niet anno 2010. Geef eens wat anekdotes die je kan staven? En dan heb ik het niet over collega sporters die eens raar kijken of iets roepen, maar over sportleiding en -clubs die mensen weigeren vanwege hun geaardheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus homo-optochten zijn carnavaloptochten georganiseerd door homo's?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
En de meesten onder ons hopen dat die gelijke rechten er ook blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar waarom zouden die schrik moeten hebben? omdat het zo openlijk getolereerd wordt? allé, waar ligt de oorzaak en waar ligt het gevolg?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Werkgelegenheid? Onderwijs? Ziekteverzekeringen? Sociale bijstand? Gebruik van het openbaar vervoer? ... Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 5 augustus 2010 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de vrouwen lijkt het alvast omgekeerd te zijn. Er zijn heel wat meer dan het gemiddelde lesbiennes in het voetbal en basketbal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft zich vastgereden en dus is de discussie voorbij. Nu hoef je geen andere antwoorden dan een simpele nee te verwachten. Ongelijk toegeven zit er zowieso niet in. Laatst gewijzigd door fox : 5 augustus 2010 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja... niet dat het mij zou hinderen als dat wèl het geval zou zijn. Wat mij betreft mag iedereen zich kleden zoals het hem of haar belieft.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu stoort een groot deel van de maatschappij zich aan een deel van de holebigemeenschap die zich wensen te gedragen als nichten. Deze groep verpest heel het emancipatieproces dat men heeft opgebouwd in de loop der jaren. Indien nu homo's gediscrimineerd worden ligt dat voor een heel erg groot deel aan die nichten die een verkeerd beeld van de homo's ophangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sport "mannelijk" Denk niet dat ik daar tekening bij moet maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 5 augustus 2010 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
|
![]() Die angst is soms gerechtvaardigd, maar vaak wortelt die toch echt in een denken in termen van "het ergste gaat gebeuren". Vandaar het belang van zelfvertrouwen: sterk in je schoenen staan. Dat dat zelfvertrouwen laag is, wijt ik niet alleen aan "de maatschappij", maar ook aan de intrinsieke factoren die ik eerder in dit topic ter sprake bracht. Deel zijn van een minderheid is nooit gemakkelijk, zeker niet als die minderheid verspreid leeft en vaak pas laat en moeizaam met de andere "leden" in contact komt. Daar lijkt mij anno vandaag veel meer winst te boeken in termen van beleid dan in eender welke campagne om homofobie te elimineren: steun niet alleen organisaties, maar neem als overheid ook zelf initiatieven, en zorg ervoor dat die initiatieven gericht zijn op de holebi's die het echt moeilijk hebben. Ik geef toe: een zware uitdaging, want uitgerekend die groep is het moeilijkst te bereiken.
|
![]() |
![]() |