Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2010, 12:36   #221
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
²

Waarschijnlijk was de kwaliteit van de dienstverlening van zijn bedrijf er ook naar, waardoor hij ook klanten verloor. Als werknemer zou je inderdaad niet erg gemotiveerd zijn. Als mijn baas zo'n bullebak is zou ik ook elders mijn geluk gaan zoeken.

Maar ja, het zal wel altijd de schuld van anderen zijn. Nooit ligt het aan hemzelf; altijd ligt het aan de anderen. Zo is het natuurlijk wel gemakkelijk, want zo moet je natuurlijk nooit aan zelfkritiek doen en aan jezelf werken.
Doomy is niet meteen echt snugger hé?
9/10 dat jij al lang werkloos bent ook.
Oud 29 augustus 2010, 12:39   #222
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zondag niet, nee. Maar familieleven heeft mischien nog enig belang voor sommige mensen. Nogmaals : als mensen zondags moeten werken, moet dat van voren af bepaald zijn in het contract, én moet daar een behoorlijke compensatie tegenover staan, in de vorm van premies en verlofdagen in de week. Ik weet niet of dat in jouw bedrijf het geval is, maar je komt wel een beetje dictatoriaal over, zo van " ik ben den baas, ik beslis, wie niet luistert, buiten ". Dat is mischien enkel een manier van spreken bij jou, hoe zit dat juist ?
In een bedrijf beslist de baas.
Het tegenovergestelde is een beetje raar vind je niet?

Dommerik!

En als compensatie zijn ze ontslagen wegens verzuim.
Toch goed gecompenseerd nietwaar?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2010 om 12:40.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 12:44   #223
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ezels starten draadjes over hoe ze deurwaarders buiten houden.
Waarschijnlijk te danken aan hun enorme inzet en loyaliteit aan hun bedrijf...als ze "dat" al ooit langer dan 14 dagen op proef hebben volgehouden tenminste ?
Oud 29 augustus 2010, 12:46   #224
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ezels starten draadjes over hoe ze deurwaarders buiten houden.
Waarschijnlijk te danken aan hun enorme inzet en loyaliteit aan hun bedrijf...als ze "dat" al ooit langer dan 14 dagen op proef hebben volgehouden tenminste ?
Ge moet niet overdrijven in uw giftige opmerkingen hé, het blijven mensen. Met zulke opmerkingen komt er enkel boel en gaat de discussie er geen stap op achteruit

Edit: laatste zin achteruit -> vooruit

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 29 augustus 2010 om 12:54.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 12:51   #225
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ge moet niet overdrijven in uw giftige opmerkingen hé, het blijven mensen. Met zulke opmerkingen komt er enkel boel en gaat de discussie er geen stap op achteruit
Mensen met venijn in de staart ja.
Oud 29 augustus 2010, 12:53   #226
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met venijn in de staart ja.
De discussie gaat er geen stap op vooruit*

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 12:57   #227
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat jij zo dikwijls werkloos bent?
Blijkbaar is je enige tegenargument persoonlijk worden, 't zat er blijkbaar recht op

Ben in ieder geval nog nooit ontslagen geweest. Einde project, en erna op naar iets beter.
Maar 'k verdien met mijn parttime'ke allicht meer dan gij vroeger verdiende toen ge zo oud waard als mij.

Moet ge die rondleiding nu nog hebben? Misschien leer je dan eens hoe je je personeel bij u kunt houden in plaats van iedere keer achter nieuw te moeten gaan zoeken (en er dan gene meer vinden dat voor u wil werken en failliet te moeten gaan)

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 augustus 2010 om 13:00.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 12:59   #228
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ben in ieder geval nog nooit ontslagen geweest. Einde project, en erna op naar iets beter.
Maar 'k verdien met mijn parttime'ke allicht meer dan gij vroeger verdiende toen ge zo oud waard als mij.
Misschien?
Over hoeveel klappen we?
Ik weet trouwens niet hoe oud jij bent?
Oud 29 augustus 2010, 13:01   #229
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is je enige tegenargument persoonlijk worden, 't zat er blijkbaar recht op

Moet ge die rondleiding nu nog hebben? Misschien leer je dan eens hoe je je personeel bij u kunt houden in plaats van iedere keer achter nieuw te moeten gaan zoeken (en er dan gene meer vinden dat voor u wil werken en failliet te moeten gaan)
Geen nieuw project krijgen is natuurlijk ook een manier van ontslag geven hé?

Een paar postjes terug heb je ergens laten ontvallen dat je anders heel erg zuinig moet zijn met je oud 5hands autoke en zo.
Of vergis ik me?

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2010 om 13:02.
Oud 29 augustus 2010, 13:03   #230
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doomy is niet meteen echt snugger hé?
9/10 dat jij al lang werkloos bent ook.
Als het je interesseert : ik ben zelfstandige en werk veel op freelancebasis. Ben het onder andere geworden na een degout over een verwaande werkgever zoals jij die zijn macht misbruikte. Deze stap heeft veel deuren voor mij geopend. Ik heb er zeker geen spijt van.

Daarnaast volg ik ook nog eens een opleiding op hogeschool-nivo voor een hoogtechnologisch knelpuntberoep, en hoop om ook in die sektor op freelance-basis mijn diensten te kunnen aanbieden. Zo snugger ben ik dus.

In het verleden heb ik ook veel vrijwilligerswerk gedaan in verenigingen die ik nog zelf heb opgericht, die belastingen en BTW zoals een ander betalen, die nu suksesvol groot geworden zijn, en die door hun aktiviteiten werk aan veel bedrijven in de profitsektor bezorgen. Tegenwoordig zou men mij een "socialprofit manager" of "nonprofit manager" noemen. Het sukses van die verenigingen ligt onder andere in het feit dat ik de medewerkers van deze vereniging met respekt behandelde en er voor zorgde dat ze zich goed in deze verenigingen voelden.

Ik denk dus dat ik ruimschoots mijn bijdrage heb geleverd aan de maatschappij, iets weet van organizeren, weet wat het is om zelfstandige te zijn, en dus recht van spreken heb. Jij vind misschien dat ik niet snugger ben, maar ik ben wel snugger genoeg om te weten dat mensen die je als stront behandeld niet gemotiveerd zijn om voor jou te werken.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 13:04   #231
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een paar postjes terug heb je ergens laten ontvallen dat je anders heel erg zuinig moet zijn met je oud 5hands autoke en zo.
Of vergis ik me?
nog 3 dagen geduld en dat is allemaal van de baan
Oud 29 augustus 2010, 13:05   #232
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Nynorks

Het opgebouwde imperium en vermogen van onze mede forummer die het zo goed doet naar ze zegt.
Citaat:
Mijn tv is minuscuul en bovendien 16 jaar oud (en heb ik ooit gekregen voor m'n verjaardag van m'n ouders). Ik zou graag een grotere tv hebben, én een kabelaansluiting, maar dat kan ik niet betalen DUS (!!!) koop ik er geen.
Ik rij met een derdehandse oude opel corsa die begint te roesten en die het in feite ieder moment kan begeven (mijne carter is bijna kapot). Ik zou heel graag ne nieuwen auto hebben (ne corsa OPC would be nice) maar ik kan me momenteel niet eens een andere tweedehandsauto van 3000 euro betalen DUS (!!) doe ik dat maar niet.
Ik probeer rond te komen met 30 euro per week. Vanzelfsprekend (JA! VANZELFSPREKEND!) zit er dan geen McDonalds in voor mij, tenzij ik daar expliciet rekening mee houd en de andere dagen hééééééél goedkoop eet. McDonalds (of frituur) is dan een lekkere verwennerij, iets speciaals, een traktatie aan jezelf.

En nee, ik ben dit niét gewend. Een paar jaar geleden zat ik nog in een situatie waar ik 3 keer per week op restaurant ging en we aan het einde van de maand nog genoeg overhadden om ruim te sparen. We hadden twee auto's, waarvan eentje spiksplinternieuw gekocht.

Ik ben gelukkig in de situatie waarin ik nu ben, en neem verantwoordelijkheid voor m'n eigen uitgaven. Je bent toch geen slaaf van reclame of weet ik veel wat?!
Snap dat niet hoor. Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen moeilijk is om er niet aan toe te geven, of niet leuk, maar het is nooit een ander zijn schuld als je toegeeft aan onnodige zaken zoals tv's, auto's duurder dan 5000 euro (voor dat bedrag heb je al iets dat goed rijdt, overigens), merkproducten en winkelen in Delhaize,... Altijd je eigen schuld, ook al is de verleiding groot.
Wat Nynorks?
Deurwaarders aan de deur?

En dat voor een "master"?
'k weet niet zulle.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2010 om 13:07.
Oud 29 augustus 2010, 13:06   #233
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen nieuw project aanvragen op die plaats maar naar een volgend project gaan is niet bepaald ontslag krijgen.
Oud 29 augustus 2010, 13:09   #234
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Nynorks

Het opgebouwde imperium en vermogen van onze mede forummer die het zo goed doet naar ze zegt.

Wat Nynorks?
Deurwaarders aan de deur?
Iemand met een beetje verstand zou inzien dat iemand met een chronische ziekte torenhoge vaste ziektekosten heeft. Maar volgens jou heb ik helemaal geen chronische ziekte natuurlijk, vandaar dat al m'n geld naar medische dingen gaat.
Voorbije anderhalve maand heb ik trouwens overleefd op 550 euro inkomsten / maand. Dat is wat weinig, maar de nieuwe job komt eraan eh
Oud 29 augustus 2010, 13:10   #235
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Als het je interesseert : ik ben zelfstandige en werk veel op freelancebasis. Ben het onder andere geworden na een degout over een verwaande werkgever zoals jij die zijn macht misbruikte. Deze stap heeft veel deuren voor mij geopend. Ik heb er zeker geen spijt van.

Daarnaast volg ik ook nog eens een opleiding op hogeschool-nivo voor een hoogtechnologisch knelpuntberoep, en hoop om ook in die sektor op freelance-basis mijn diensten te kunnen aanbieden. Zo snugger ben ik dus.

In het verleden heb ik ook veel vrijwilligerswerk gedaan in verenigingen die ik nog zelf heb opgericht, die belastingen en BTW zoals een ander betalen, die nu suksesvol groot geworden zijn, en die door hun aktiviteiten werk aan veel bedrijven in de profitsektor bezorgen. Tegenwoordig zou men mij een "socialprofit manager" of "nonprofit manager" noemen. Het sukses van die verenigingen ligt onder andere in het feit dat ik de medewerkers van deze vereniging met respekt behandelde en er voor zorgde dat ze zich goed in deze verenigingen voelden.

Ik denk dus dat ik ruimschoots mijn bijdrage heb geleverd aan de maatschappij, iets weet van organizeren, weet wat het is om zelfstandige te zijn, en dus recht van spreken heb. Jij vind misschien dat ik niet snugger ben, maar ik ben wel snugger genoeg om te weten dat mensen die je als stront behandeld niet gemotiveerd zijn om voor jou te werken.
En hoe noem je mensen die hun werkgevers als "stront" behandelen?
Snuggere.
Oud 29 augustus 2010, 13:13   #236
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe noem je mensen die hun werkgevers als "stront" behandelen?
Snuggere.
Sja Mambo, wat had je nu gedacht? Dat ze respect voor u zouden hebben?
Er zit geen milligram vriendelijkheid, menselijkheid, basisrespect in u.
Dan word je natuurlijk als stront behandeld.
Vraag het eens aan andere werkgevers (niet jouw vriendjes, die zijn vast net hetzelfde), maar zo werkgevers die hun personeel bij zich kunnen houden, die loyaal en gemotiveerd personeel hebben... Die worden niet als stront behandeld.

Mensen die hun werkgever als stront behandelen zijn mensen die zo gauw mogelijk een nieuwe werkgever moeten zoeken die ze niet als stront hoeven te behandelen.
Oud 29 augustus 2010, 13:13   #237
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand met een beetje verstand zou inzien dat iemand met een chronische ziekte torenhoge vaste ziektekosten heeft. Maar volgens jou heb ik helemaal geen chronische ziekte natuurlijk, vandaar dat al m'n geld naar medische dingen gaat.
Voorbije anderhalve maand heb ik trouwens overleefd op 550 euro inkomsten / maand. Dat is wat weinig, maar de nieuwe job komt eraan eh
Tja.
En voel je u nu goed genoeg?
Of is het zo met zijn vlagen, gelijk een regenvlaag.
Oud 29 augustus 2010, 13:16   #238
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja.
En voel je u nu goed genoeg?
Of is het zo met zijn vlagen, gelijk een regenvlaag.
Ik heb 38° koorts op dit moment.
Oud 29 augustus 2010, 13:16   #239
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sja Mambo, wat had je nu gedacht? Dat ze respect voor u zouden hebben?
Er zit geen milligram vriendelijkheid, menselijkheid, basisrespect in u.
Dan word je natuurlijk als stront behandeld.
Vraag het eens aan andere werkgevers (niet jouw vriendjes, die zijn vast net hetzelfde), maar zo werkgevers die hun personeel bij zich kunnen houden, die loyaal en gemotiveerd personeel hebben... Die worden niet als stront behandeld.

Mensen die hun werkgever als stront behandelen zijn mensen die zo gauw mogelijk een nieuwe werkgever moeten zoeken die ze niet als stront hoeven te behandelen.
Open eens de lijst met knelpunt beroepen meiske.
Oud 29 augustus 2010, 13:18   #240
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Nynorsk;4950006]Ik heb 38° koorts op dit moment.[/QUOTE

Ik hoor het al.
Het zal rap weer ziekenkas worden zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be