![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een soap.
![]() De ene mohammedaan, in wiens hoofd een hele boekenkast is omgevallen, gaat de andere mohammedaan, die wel 'ergere' dingen dan steniging kan bedenken, vertellen wat al dan niet islamitisch is en vice versa, dat zijn dan de 'gematigden'! Vervolgens springt heel het linxe circus op de ene en mag hij zelfs 'oprotten', liefst zelfs naar Iran, wat zijn ze toch tolerant en mensvriendelijk. @Porpo, je moet wat meer 'aanschurken' tegen de linxerdjes, misschien mag je wel blijven...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oké, dan
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=20 http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=18
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
Als een atheïst honger heeft dan wil hij eten. Hij kan dus niet ontkennen dat hij iets wil. Als hij werkt en voldoende geld verdient maar vervolgens toch voedsel steelt dan maakt hij die keus vrijwillig. Vrijwillig betekent dat geen ander mens, en geen hogere macht hem dwingt om te stelen. Onze opvattingen over bepaalde zaken en ons handelen worden niet door de evolutie bepaald. Wij vormen zelf een oordeel of wij worden door onze opvoeders geïndoctrineerd en gedwongen tot gehoorzaamheid. Sommigen schikken zich in hun lot, anderen verzetten zich en gaan hun eigen weg. De evolutie bepaalt dus niet hoe wij denken en handelen en of iemand gematigde moslim is of extremist of atheïst. Wij zijn inderdaad onderworpen aan de wetten van de fysica en de biologie. Maar die wetten regelen gelukkig niet dat alle mensen op gelijke wijze denken en handelen. De vrije wil is dus voor een moslim en een atheïst gelijk. En nu je laatste opmerking. Of onze denkbeelden de werkelijkheid weergeven of illusies zijn weten wij niet. Atheïsten en ook moslims beseffen wel eens dat zij zich hebben vergist of dat zij zijn bedrogen. Jij kan menen dat je iemand op dit forum de les mag spellen en je wordt er op gewezen dat dit niet strookt met de koran. Je erkent dan dat je mening dat je iemand de les mocht spellen een illusie was omdat jij de autoriteit van de koran erkent. Het verschil tussen 'mens, steen, ...' onderkent de atheïst evenzeer als de moslim. Hoe de mens, steen, ... zijn ontstaan heeft daar niets mee te maken. Hoe waardevol of hoe nutteloos ik een bepaalde steen vind, of een mens of dier hangt af van een heleboel factoren. Dat is een feit waar jouw redeneringen niets aan kunnen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Gouverneur
|
![]() Heb hier onlangs "La Maladie de l'Islam" van Abdelwahab Meddeb aangeschaft. Heeft iemand die gelezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken het fenomeen, onlangs vroeg een Kosovaarse tiener me hoe het mogelijk was dat een apin ooit een mens gebaard zou hebben. Zijn imam had hem de evolutietheorie uitgelegd (nu ja...) De grote Plato was zodanig van zijn melk door dat materialisme dat hij Demokritos' geschriften wou verbranden. De man van de grote principes heeft Demokritos trouwens zelf in al zijn geschriften doodgezwegen. Toen al reageerde het idealisme op zo'n hevige manier tegen het materialisme dat er wel iets moet zijn dat hen mateloos stoort. Oh ja, volgens mij zijn de woestijngodsdiensten afgeleide derivaten van het platonisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Mahalingam : 27 september 2010 om 12:42. Reden: typo |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft de rest van uw reactie hier, kan ik daar helaas niet op ingaan want er is kans dat wij het begrip "wil" totaal op verschillende manieren vatten. Je hebt daar overtuigingen van deterministen, indeterministen, compatibilisten, rationalisten foundationalisten .. en noem maar op. Neem een tijdje en lees het boek The Grand Design van Stephen Hawking en Leonard Mlodinow als basis, zie daar waar ze het begrip theorie tov "wil" wilen plaatsen, dan kunnen wij misschien daarover wat kletsen. Laatst gewijzigd door porpo : 27 september 2010 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat boek is fotokopie van Oosterse dagen, Arabische nachten van Vlaamse filosoof Mark Heirman. http://www.liberales.be/boeken/heirman Met een verschil natuurlijk dat de historische data van Heirman meestal juist zijn. Laatst gewijzigd door porpo : 27 september 2010 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Dat 'lijkt' alleen maar zo.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Omdat die 't meeste lawaai maken
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
Determinisme en de andere ismen die je noemt zijn leuke filosofische opvattingen zonder praktisch nut. De opvattingen van iemand anders, bijvoorbeeld Stephen Hawking en Mlodinow, ga ik niet verdedigen, zoiets doe jij ook niet. Dus daarover wil ik niet met jou 'kletsen'. Ik heb geschreven wat ik onder de vrije wil versta. Dat is ongeveer de juridische definitie van 'vrijwillig'. Het zou mij verbazen als jij het begrip wil anders zou opvatten. Ik neem aan dat jij, als goed burger, die definitie ook aanvaardt. Je aanvaardt dan je eigen verantwoordelijkheid in de maatschappij. Nogmaals, het is niet zinvol als je mij en andere atheïsten voor de voeten gooit dat zij de vrije wil ontkennen. Je wilt waarschijnlijk met dat argument elke discussie over het geloof met ongelovigen uitsluiten. Dat doe je dan op oneigenlijke gronden. Laatst gewijzigd door Piero : 27 september 2010 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zie dit manneke, die weet absoluut niet waar hij het over heeft, die spreekt zichzelf steeds tegen en verkondigt dogma's zonder geen enkel argumentje. Hij stelt iets en zegt erna: ik weet het niet. Als je het niet weet, dan moet je tenminste je mond houden. http://www.youtube.com/watch?v=GlZtEjtlirc http://www.youtube.com/watch?v=BoncJBrrdQ8 Citaat:
Wat je als praktisch beschouwt is? Is dat niet filosofisch dan? Dat kan echt niet, als je een atheïst wanne-be bent, dan kan dat absoluut niet. Citaat:
Een echte discussie met atheïsten is ook onmogelijk zonder een gemeenschappelijke referentie te hanteren in de fundamenten waarin we verschillen; deze referentie streef ik soms, samen met hun, na met verschillende concepten; de wil is maar een voorbeeld, hoor. Laatst gewijzigd door porpo : 27 september 2010 om 22:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zal zich in Saoedi-Arabië vast véél beter thuis voelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |