Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 13:43   #221
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik snap niet waarom men er altijd het VB bij haalt. Ik vind dat zo een onnozele, armtierige reflex. Alsof er geen islamkritische VLD-ers-, CD&V-ers, NVA-ers, MR-ers, CDH-ers, etc, etc, etc, etc. zijn.
Het VB wilde de bevolking opschrikken met een onderzoek naar het Halal gebruik in de Brussistaanse scholen en kreeg gewoon het deksel op eigen neus.

Citaat:
"Barbaarse slachtwijze"
"Onthutsend", zegt Brussel fractievoorzitter Dominiek Lootens, die de halalmanier van slachten "barbaars" noemt. Moslims eten enkel halal of rein vlees dat afkomstig is van dieren die onverdoofd en met de kop in de richting van Mekka geslacht zijn. Het vlees wordt vervolgens gezegend door een imam.

Vlaams Belang vindt het ongehoord dat niet-moslimkinderen, vaak zonder dat zij of hun ouders het weten, opgedrongen worden halalvlees te eten. Lootens heeft het over "toegeven aan de druk van de radicale moslims die een blinde navolging van de sharia, de islamitische wet, eisen".

Vlaams Belang presenteert de resultaten van zijn studie morgen aan de pers. Ze staan ook gepubliceerd in het partijtijdschrift Brussels Nieuws dat eerder deze week verscheen. (belga/lb)
Komt gewoon uit http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...el-halal.dhtml en het VB verslikt zich dus in zijn eigen onzin en onmacht.

Dieren zien namelijk vaker veel meer af tijdens de periode dat ze moeten wachten op hun verdoving, dan als ze zonder verdoving geslacht worden.

Veel slachthuizen lijken nu trouwens op de concentratiekampen van de NAZI's, waar dieren staan aan te schuiven en opgejaagd worden om vergast te worden.

Dieren zijn vaak uitgeput en sterven er vaker van de stress dan men denkt.

Aan het verdoven van dieren voor het slachten is dus niets diervriendelijk, het is enkel een pleister voor de mens die het dier opeet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 13:55   #222
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het VB wilde de bevolking opschrikken met een onderzoek naar het Halal gebruik in de Brussistaanse scholen en kreeg gewoon het deksel op eigen neus.

Komt gewoon uit http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...el-halal.dhtml en het VB verslikt zich dus in zijn eigen onzin en onmacht.

Dieren zien namelijk vaker veel meer af tijdens de periode dat ze moeten wachten op hun verdoving, dan als ze zonder verdoving geslacht worden.

Veel slachthuizen lijken nu trouwens op de concentratiekampen van de NAZI's, waar dieren staan aan te schuiven en opgejaagd worden om vergast te worden.

Dieren zijn vaak uitgeput en sterven er vaker van de stress dan men denkt.

Aan het verdoven van dieren voor het slachten is dus niets diervriendelijk, het is enkel een pleister voor de mens die het dier opeet.
Oei oei, Jantje, je zal toch een paar keer 'pedofeet' of 'dwaallichten' in je post moeten zetten. Anders mag je hier niet meespelen, hoor. Zeker zelf een bekeerling.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 13:56   #223
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Niet zwansen gast. Die dieren stikken graag in hun eigen bloed zonder verdoving zekers. Wat gaan ze nog allemaal verzinnen op hun dierbare pampergroep te steunen.

Dan beginnen ze over vissen. Of over varkens die de moslims niet eens willen aanraken. Ik kom niet meer bij van het lachen.
Heb jij ooit een slachthuis in werking gezien??????

Geen enkel van die dieren is dood op het ogenblik dat hun keel word overgesneden.
En vele van hen spartelen zelfs nadat hun keel is overgesneden.

Schapen worden trouwens ook niet verdooft in de slachthuizen, want hun hart moet pompen op het ogenblik dat hun keel word overgesneden.

En men moet eindelijk ens gaan stoppen met de onzin over diervriendelijk slachten en transporteren.
Het heeft al voldoende kapot gemaakt in onze economie.
20 jaar geleden voeren er 6 schepen met schapen tussen de eilanden van het VK en Antwerpen, dankzij de diervriendelijke slachters zijn deze schepen verdwenen en staat het slachthuis in Antwerpen er werkloos bij.

Vandaag komt het grootste deel van ons vlees van buiten Europa, gewoon omdat men daar tenminste nog mag slachten.
Oud 21 september 2010, 14:04   #224
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oei oei, Jantje, je zal toch een paar keer 'pedofeet' of 'dwaallichten' in je post moeten zetten. Anders mag je hier niet meespelen, hoor. Zeker zelf een bekeerling.
Ik gebruik nooit het woord pedofeet. In het Westen hebben ze daar alvast niet belerend over te doen. Ik gebruik ook nooit het woord dwaallichten. Ik ga het ook niet hebben over onverdoofd slachten want daar hebben we ook niemand lessen in te leren. Ik heb het hier wel over de schaamteloze en toegelaten discriminatie waar door de staat gesubsidieerde scholen nu ook al aan meewerken. Dat kan simpelweg niet. Elke staatsgesubsidieerde school zou er punt moeten van maken om geen zaken te doen met bedrijven die discrimineren op basis van religie en zodoende halalvlees vermijden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 14:04   #225
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, ik ben geen bekeerling.
Ik ben een realist.
Slachten moet inderdaad niet gedaan worden door overbejaarde bibberaars, maar de huidige normen van verdoven en transport zijn gewoon te gek om los te lopen.

Een dier word gewoon met de achterpoten opgehangen en de keel overgesneden, zodat het kan leegbloeden en daarmee uit.
En dit tegen een snelheid van +/-500 dieren per uur per slachtlijn.
Snel, goedkoop en rendabel.
Al de rest is onzin en verhinderd onze economie om in onze eigen voedselvoorziening te voorzien.
Oud 21 september 2010, 14:09   #226
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik gebruik nooit het woord pedofeet. In het Westen hebben ze daar alvast niet belerend over te doen. Ik gebruik ook nooit het woord dwaallichten. Ik ga het ook niet hebben over onverdoofd slachten want daar hebben we ook niemand lessen in te leren. Ik heb het hier wel over de schaamteloze en toegelaten discriminatie waar door de staat gesubsidieerde scholen nu ook al aan meewerken. Dat kan simpelweg niet. Elke staatsgesubsidieerde school zou er punt moeten van maken om geen zaken te doen met bedrijven die discrimineren op basis van religie en zodoende halalvlees vermijden.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 14:10   #227
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Halal Vlees is gewoon heel normaal.
Runderen en schapen worden steeds op dezelfde plaats geslacht en de slachters zijn vaak moslims.
En de verdoving die men voor deze dieren gebruikt is de slachtpin, waarna direct de keel word overgesneden.
Want een dier moet leegbloeden als men het vlees wil kunnen gebruiken voormenselijke consumptie.
De slachtplaatsen zijn normaal altijd zuid-oostelijk gericht, gewoon omdat de dieren dan gemakkelijker de slachtgang volgen.
Oud 21 september 2010, 14:20   #228
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Niet zwansen gast. Die dieren stikken graag in hun eigen bloed zonder verdoving zekers. Wat gaan ze nog allemaal verzinnen op hun dierbare pampergroep te steunen.

Dan beginnen ze over vissen. Of over varkens die de moslims niet eens willen aanraken. Ik kom niet meer bij van het lachen.
Trouwens even vergeten.
Slachtdieren stikken niet in hun eigen bloed.
Ze bloeden leeg. En dit is zelfs noodzakelijk om het vlees te kunnen gebruiken en te mogen verkopen.

En denk nu niet dat het leuk is voor de dieren om verdooft te moeten leegbloeden.

De dieren zijn dan wel verlamt, maar niet buiten bewustzijn.

De verdoving van schapen, paarden en runderen is trouwens de slachtpin die door hun hersens gejaagd word, want ook mag gedaan worden bij halal slachtingen.
Enkel bij de jaarlijks offerslachtingen moet het dier de keel worden overgesneden door een iman met de kop gericht naar Mekka.
Welke inderdaad zouden moeten verboden worden.
En dit niet vanwege de slacht, maar vanwege de manier waarop die dieren vaak worden verkocht en vervoerd, meestal zelfs door niet-moslims.
Oud 21 september 2010, 14:26   #229
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Heel normaal dus? Goed.
Jantje vertel eens, je vind het dus ook heel normaal dat iemand zegt geen vlees te willen eten dat geslacht/aangeraakt is door een mohammedaan?
Ook heel normaal, moet kunnen, toch?

Of valt d�*t onder de noemer; 'racist'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 14:46   #230
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen enkel van die dieren is dood op het ogenblik dat hun keel word overgesneden.

Schapen worden trouwens ook niet verdooft in de slachthuizen, want hun hart moet pompen op het ogenblik dat hun keel word overgesneden.

En men moet eindelijk ens gaan stoppen met de onzin over diervriendelijk slachten en transporteren.

20 jaar geleden voeren er 6 schepen met schapen tussen de eilanden van het VK en Antwerpen, dankzij de diervriendelijke slachters zijn deze schepen verdwenen en staat het slachthuis in Antwerpen er werkloos bij.

Vandaag komt het grootste deel van ons vlees van buiten Europa, gewoon omdat men daar tenminste nog mag slachten.
Om economische redenen werden/worden dieren soms op dieronwaardige wijze behandeld of vervoerd wat zeker erger is of zeker zo erg dan verdoofd slachten..

Die laatste zin komt weer uit uw gat, Europa importeert enkel streng gecontroleerd vlees vanuit een handvol landen ( meestal moderne 'westerse' economiëen)
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 14:47   #231
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Heel normaal dus? Goed.
Jantje vertel eens, je vind het dus ook heel normaal dat iemand zegt geen vlees te willen eten dat geslacht/aangeraakt is door een mohammedaan?

Mijn vlees word zelfs niet aangeraakt door vreemden.

En zoals ik reeds vroeg, de werknemers van slachterijen al eens bekeken?

Vaak zijn enkel de bedienden en bazen niet-moslims.
Niet omdat men dit zo wil, maar omdat de meeste westerlingen zich te goed vinden om dit vuile werk te doen.

90% van ons voedsel is gewoon halal, niet door opzet van de moslims, maar door de schuld van de westerlingen die hun neus ophalen voor het vuile zware werk in de landbouw, vleesindustrie, groenten en fruitveilingen en conserve bedrijven.

Het enige ogenblik dat er niet-moslims aan te pas komen, is in de winkels, waar de westerling niet wil bediend worden door moslims.
Oud 21 september 2010, 15:00   #232
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Om economische redenen werden/worden dieren soms op dieronwaardige wijze behandeld of vervoerd wat zeker erger is of zeker zo erg dan verdoofd slachten..

Die laatste zin komt weer uit uw gat, Europa importeert enkel streng gecontroleerd vlees vanuit een handvol landen ( meestal moderne 'westerse' economiëen)
Hahahahahahahaha.

Je maakt mij dus echt aan het lachen.
Kip uit India en China, rundsvlees uit Zuid-Amerika, schapenvlees uit noord Afrika, zuid-Amerika en het midden-oosten, vis uit centraal Afrika en China, Thailand levert ook aan Europa.
En niet enkel veel van ons vlees, maar ook veel van onze groeten en fruit zijn afkomstig uit hongerlanden.

En die dieren worden gekweekt en vetgemest om op te eten, niet als truttelikkers.

Leer er mee leven, het leven is niet zachtaardig, maar keihard en genadeloos.
Het is gewoon jij of zijn.
En voor mij liever die dieren een kopje kleiner op een rendabele manier, dan ik die van de honger sterf omdat ik hen niet diervriendelijk en zachtaardig kan slachten met door onnozelaars opgelegde normen die niet kennen van het leven.
Oud 21 september 2010, 15:06   #233
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet omdat men dit zo wil, maar omdat de meeste westerlingen zich te goed vinden om dit vuile werk te doen.

90% van ons voedsel is gewoon halal, niet door opzet van de moslims, maar door de schuld van de westerlingen die hun neus ophalen voor het vuile zware werk in de landbouw, vleesindustrie, groenten en fruitveilingen en conserve bedrijven.

Het enige ogenblik dat er niet-moslims aan te pas komen, is in de winkels, waar de westerling niet wil bediend worden door moslims.
U vindt het dus ook heel normaal, geen racisme?

...en nee, ik heb nog nooit werknemers van slachterijen bekeken, ik kom er nooit, ik eet geen vlees, mijn vraag was puur hypothetisch, maar U pareert er handig omheen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 15:12   #234
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Halal Vlees is gewoon heel normaal.
Runderen en schapen worden steeds op dezelfde plaats geslacht en de slachters zijn vaak moslims.
En de verdoving die men voor deze dieren gebruikt is de slachtpin, waarna direct de keel word overgesneden.
Want een dier moet leegbloeden als men het vlees wil kunnen gebruiken voormenselijke consumptie.
De slachtplaatsen zijn normaal altijd zuid-oostelijk gericht, gewoon omdat de dieren dan gemakkelijker de slachtgang volgen.
ik heb toch iets gemist in verband met die verdoving denk ik.
kun je in onderstaand filmpje even aanduiden w�*�*r dat precies gebeurt?
http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw
Oud 21 september 2010, 15:18   #235
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is niet waar zeker. Zeg je nu dat al de dieren die niet in naam van allah geslacht worden op DE barbaarse manier? Zonder verdoving??? Ga er vlug de pers bijhalen. Roep GAIA op. Wat een schandaal breng jij hier nu aan het licht. Geen kat gelooft die linkiewinkies nog. Leugens om toch maar halal slachten te promoten. Zielig.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 21 september 2010 om 15:23.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 15:20   #236
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Heel normaal dus? Goed.

héhé dat is een goede
Oud 21 september 2010, 15:21   #237
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vindt het dus ook heel normaal, geen racisme?

...en nee, ik heb nog nooit werknemers van slachterijen bekeken, ik kom er nooit, ik eet geen vlees, mijn vraag was puur hypothetisch, maar U pareert er handig omheen.
5 jaar geleden heb ik nog een vakantiejob gedaan in een slachthuis. Als daar 10 procent allochtoon was dan zal het al veel geweest zijn. Jantje schudt maar weer wat uit zijn mouw. Daarenboven is het nog eens compleet irrelevant.

Het gaat namelijk niet over het feit of mijn koe nu per toeval door een moslim geslacht is, het gaat over het dat halalvlees geslacht MOET zijn door een moslim en dat staatsgesubsidieerde scholen dan dergelijke leveranciers gaan belonen door hun vlees daar te gaan kopen. Daarenboven is diezelfde staat dan nog zo hypocriet om hetzelfde soort toestanden in de uitzendsector aan de kaak te stellen. Ik verwacht van onze overheid een consequente houding op dat vlak, niet meer, niet minder.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 15:22   #238
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

De westerlingen zijn dus allemaal vuil racisten in uw ogen. Discriminatie en stigmatisatie van de westerse bevolking.
Oud 21 september 2010, 15:24   #239
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
5 jaar geleden heb ik nog een vakantiejob gedaan in een slachthuis. Als daar 10 procent allochtoon was dan zal het al veel geweest zijn. Jantje schudt maar weer wat uit zijn mouw. Daarenboven is het nog eens compleet irrelevant.

Het gaat namelijk niet over het feit of mijn koe nu per toeval door een moslim geslacht is, het gaat over het dat halalvlees geslacht MOET zijn door een moslim en dat staatsgesubsidieerde scholen dan dergelijke leveranciers gaan belonen door hun vlees daar te gaan kopen. Daarenboven is diezelfde staat dan nog zo hypocriet om hetzelfde soort toestanden in de uitzendsector aan de kaak te stellen. Ik verwacht van onze overheid een consequente houding op dat vlak, niet meer, niet minder.
Je hebt gelijk. On topic blijven grimbergen. Laat je niet afleiden.
Oud 21 september 2010, 15:30   #240
Wisord
Banneling

Standaard

Simpele Sunny jupiler is geen godsdienstig bedrijf westvleteren wel ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be