Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2010, 22:33   #221
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Diegene die ik bezocht heb zijn verkrachters noch moordenaars. Het zijn slachtoffers van een racistisch systeem, een prison-industrial complex dat vooral draait om geld en macht en maar heel weinig te maken heeft met gerechtigheid.
Citaat:
A Black person is 56 times more likely to attack a White person than Vice Versa.

Black rapists choose White victims over half (54.9%) of the time, 30 times as often as Whites choose Blacks.

The annual report from the Department of justice shows that when Whites commit violence they do it to Blacks 2.4% of the time. Blacks, on the other hand, choose White victims more than half the time.

In New York City, any White is over 300 times more likely to be assaulted by a gang of Blacks than is a Black by a gang of Whites.
Dat er sprake is van racisme in de VS kan dus kloppen. Alleen niet op de manier die jij beweert.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:34   #222
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Dat er vooral zwarten in de gevangenis zitten zegt misschien toch meer over die zwarten dan over het 'systeem'.
Probeer die denkoefening eens.
Ik heb die oefening al gemaakt, dank u. Dat was een deel van mijn vroegere baan.

Ze zitten er om dezelfde redenen als waarom er hier verhoudingsgewijs meer Marrokanen in de gevangenis zitten. Dat is gewoon het systeem.

The Criminalisation of African-Americans, een één-uur-durende radioreportage van mijn hand over de kwestie.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:36   #223
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb die oefening al gemaakt, dank u. Dat was een deel van mijn vroegere baan.

Ze zitten er om dezelfde redenen als waarom er hier verhoudingsgewijs meer Marrokanen in de gevangenis zitten. Dat is gewoon het systeem.

The Criminalisation of African-Americans, een één-uur-durende radioreportage van mijn hand over de kwestie.
Veel van die zwarten in de USA zijn blankenhatende racisten. Bijna even erg als in Zuid Afrika en Zimbabwe.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:37   #224
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat er sprake is van racisme in de VS kan dus kloppen. Alleen niet op de manier die jij beweert.
bron?

Oud 5 oktober 2010, 22:40   #225
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dus het maakt je niet uit hoe je dood gaat ? Een snelle, pijnloze dood verkies je niet boven een lange lijdensweg ?
Er wordt hier nergens gesproken over doodmartelen, hé.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:41   #226
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
De private gevangenissen -bussiness, is niets anders dan moderne slavernij, en verwerperlijk. Reden te meer om de doodstraf niet af te keuren. Van een dode kan niemand meer profiteren, en hij kan ook geen kwaad meer aanrichten.
Niet akkoord.
Ik heb er niets op tegen dat er van zware criminelen 'geprofiteerd' wordt. Via goedkope arbeid kunnen zij nog een bijdrage leveren aan de maatschappij, iets waarin een misdadiger met oprecht berouw vast enige psychische berusting in kan vinden.
De doodstraf is onherroepelijk en daarom verwerpelijk.
Er bestaat ook geen 'humane' manier om iemand te executeren.
Oud 5 oktober 2010, 22:43   #227
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Er wordt hier nergens gesproken over doodmartelen, hé.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Maar ik kan er echt niet bij dat je dood door steniging niet nog barbaarser vindt dan dood door een spuitje.
" Dood is dood " heb jij daarop geantwoord...Is stenigen dan geen doodmartelen volgens jou ?
Oud 5 oktober 2010, 22:46   #228
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet akkoord.
Ik heb er niets op tegen dat er van zware criminelen 'geprofiteerd' wordt. Via goedkope arbeid kunnen zij nog een bijdrage leveren aan de maatschappij, iets waarin een misdadiger met oprecht berouw vast enige psychische berusting in kan vinden.
Ieder zijn gedacht. Mij maakt het niet uit of misdadigers die gruwelijke moorden op hun geweten hebben " bijdrage's leveren " of " berouw hebben ". Wat belangrijk is, is dat ze van de planeet verdwijnen. Zo rap mogelijk, en voorgoed.
Trouwens, " goedkope arbeid leveren " , dat is eerst en vooral oneerlijke concurrentie voor de normale, brave burgers, en winst in de zakken van andere , succesvolle , misdadigers.
Private gevangenissen, dat is het gevaar dat de nultolerantie overal toegepast word, om zoveel mogelijk volk in het gevang te krijgen, en een nieuw soort slavernij in het leven te roepen.

Laatst gewijzigd door den dinges : 5 oktober 2010 om 22:51.
Oud 5 oktober 2010, 22:53   #229
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Veel van die zwarten in de USA zijn blankenhatende racisten. Bijna even erg als in Zuid Afrika en Zimbabwe.
Hoe zou dat komen ...

Oud 5 oktober 2010, 22:55   #230
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegene die ik bezocht heb zijn verkrachters noch moordenaars. Het zijn slachtoffers van een racistisch systeem, een prison-industrial complex dat vooral draait om geld en macht en maar heel weinig te maken heeft met gerechtigheid.
Daarzie. Al die kindermoordenaars, sadisten en verkrachters zijn eigenlijk slachtoffers van het systeem. Je moet er maar opkomen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:57   #231
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat komen ...

Dus volgens jou mag je een bevolkingsgroep haten op basis van feiten van 300 jaar geleden?
Oud 5 oktober 2010, 23:00   #232
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe zou dat komen ...

Hoe het komt is iets waar ik niets mee te maken heb : ik was in die tijd niet geboren. En ik stel vast dat de racisten vandaag zwart zijn. Zwartzakken , niet met een bruin hemd, maar met een zwarte huid.
Wat stel je voor ? Ons laten doen, ons schamen over onze voorouders ? De negers uit Afrika hebben altijd al handel gevoerd in zwarte slaven, hun eigen broeders, zelfs vandaag nog. Dus kom niet lullen ...
Oud 5 oktober 2010, 23:02   #233
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onherroepelijke straf voor mensen die een onherroepelijke misdaad hebben gepleegd. Lijkt mij rechtvaardig.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 23:02   #234
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Daarzie. Al die kindermoordenaars, sadisten en verkrachters zijn eigenlijk slachtoffers van het systeem. Je moet er maar opkomen
U noemt het allemaal 'kindermoordenaars, sadisten en verkrachters' maar niet al die miljoenen gevangenen in de VS zijn kindermoordenaars, sadisten of verkrachters. De meesten zijn dat juist niet, dat is de kern van het probleem.

Nooit eerder heeft een regime zo'n groot deel van haar eigen bevolking opgesloten als wat de VS vandaag doet. Het is de voortzetting van het systeem van slavernij: goedkope arbeid in ruil voor (slecht) onderdak en (slecht) eten. Gevangenissen bouwen in plaats van sociale woningen. Gevangenissen in plaats van werkgelegenheid, in plaats van onderwijs.

Je weet het natuurlijk niet, maar er zitten in de VS een half miljoen meer jonge zwarten in de gevangenis dan in College. U vindt dat misschien normaal (of de schuld van die jongeren) maar het is natuurlijk een structureel probleem. Anders zaten die jongeren wel op school.

Oud 5 oktober 2010, 23:05   #235
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
U noemt het allemaal 'kindermoordenaars, sadisten en verkrachters' maar niet al die miljoenen gevangenen in de VS zijn kindermoordenaars, sadisten of verkrachters. De meesten zijn dat juist niet, dat is de kern van het probleem.

Nooit eerder heeft een regime zo'n groot deel van haar eigen bevolking opgesloten als wat de VS vandaag doet. Het is de voortzetting van het systeem van slavernij: goedkope arbeid in ruil voor (slecht) onderdak en (slecht) eten. Gevangenissen bouwen in plaats van sociale woningen. Gevangenissen in plaats van werkgelegenheid, in plaats van onderwijs.

Je weet het natuurlijk niet, maar er zitten in de VS een half miljoen meer jonge zwarten in de gevangenis dan in College. U vindt dat misschien normaal (of de schuld van die jongeren) maar het is natuurlijk een structureel probleem. Anders zaten die jongeren wel op school.
Het private gevangenissysteem deugt niet, het is zoals je zegt moderne slavernij. Wat niet wegneemt dat men de kindermoordenaars, sadisten & verkrachters best van al terechtstelt. Integendeel.
Oud 5 oktober 2010, 23:06   #236
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een gruwelijk verhaal. In dergelijke gevallen zou ik emotioneel heel erg voor de doodstraf zijn. Maar louter emotioneel dan.
Mijn post is dan ook louter emotioneel als vader van 2 dochters. Al is deze misdaad zo extreem dat de daders eigenlijk geen dag langer verdienen te leven.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 23:07   #237
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe het komt is iets waar ik niets mee te maken heb : ik was in die tijd niet geboren.
Je hebt er wél mee te maken. Je leeft in één van de rijkste landen ter wereld, je gebruikt het Centraal Station in Antwerpen, het Museum van Schone Kunsten in die stad, je geniet van Oostende, van het Museum te Tervuren en al die andere schitterende gebouwen en boulevards die onder Leopold II zijn aangelegd met geld uit de Congo.

Je draagt geen enkele schuld aan het kolonialisme of de slavernij, maar je bent wel verantwoordelijk voor hoe de toestand vandaag is. (Respons-ability: you have the ability to respond).
Citaat:
Wat stel je voor ? Ons laten doen, ons schamen over onze voorouders ? De negers uit Afrika hebben altijd al handel gevoerd in zwarte slaven, hun eigen broeders, zelfs vandaag nog. Dus kom niet lullen ...
Ik ben voor herstelbetalingen. Aan de Afro-Amerikanen omwille van de slavernij waar hun voorouders onder leden en waar zij vandaag nog altijd de gevolgen van dragen en aan de gekoloniseerde landen omwille van de diefstal van grondstoffen, de vernietiging aan mensenlevens en de destructie van hun culturen en samenlevingen.

Maar ik plaatste dat prentje om iets duidelijk te maken: de woede van veel Afro-Amerikanen (en mensen uit de Derde Wereld in het algemeen) heeft veel te maken met de geschiedenis, met slavernij en kolonialisme dus en met hoe we dat vandaag gewoon verderzetten.

Oud 5 oktober 2010, 23:14   #238
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt er wél mee te maken. Je leeft in één van de rijkste landen ter wereld, je gebruikt het Centraal Station in Antwerpen, het Museum van Schone Kunsten in die stad, je geniet van Oostende, van het Museum te Tervuren en al die andere schitterende gebouwen en boulevards die onder Leopold II zijn aangelegd met geld uit de Congo.

Je draagt geen enkele schuld aan het kolonialisme of de slavernij, maar je bent wel verantwoordelijk voor hoe de toestand vandaag is. (Respons-ability: you have the ability to respond).

Ik ben voor herstelbetalingen. Aan de Afro-Amerikanen omwille van de slavernij waar hun voorouders onder leden en waar zij vandaag nog altijd de gevolgen van dragen en aan de gekoloniseerde landen omwille van de diefstal van grondstoffen, de vernietiging aan mensenlevens en de destructie van hun culturen en samenlevingen.

Maar ik plaatste dat prentje om iets duidelijk te maken: de woede van veel Afro-Amerikanen (en mensen uit de Derde Wereld in het algemeen) heeft veel te maken met de geschiedenis, met slavernij en kolonialisme dus en met hoe we dat vandaag gewoon verderzetten.
Begin bij uw eigen, en sta hen al je centen af.
Wat de slavernij betreft, daar waren ze al mee bezig voor er ooit één blanke een voet in Afrika zette, ze verkochten hun eigen buur-stammen onder elkaar en aan de arabieren, en vandaag word dat nog gedaan.
Ik ben wel akkoord met je dat Afrika nog steeds uitgebuit word, en niet alleen door de blanken, maar ook door de aziaten. Daar mag gerust een eind aan gemaakt worden. De wereldbank zou al kunnen beginnen met hun schulden kwijt te schelden, via de interesten hebben ze die al lang afbetaald.
Oud 5 oktober 2010, 23:16   #239
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Op de keper beschouwd heeft MvA gewoon het bij het rechte eind.. Ofschoon er na 150 jaar wel e.e.a. veranderd is. Er is een zeer brede zwarte middengroep met een sub top die behoorlijk verdient en bepaald niet met de nek wordt aangekeken.
Maar sta je aan de andere kant van de meetlat van de maatschappij dan heb je het slecht. Met name in de zuidelijke staten. En het is een niet al te bekend feit dat gedetineerden gedwongen worden om te werken. voor alle extra's moet de familie betalen (als ze die hebben) en met name de drugscultuur in de VS met de fenomenale bedragen die daar in omgaan is voor elke Amerikaan een enorme bezoeking. Er wordt meer dan grof geld mee verdiend en men neemt het risico op de koop toe. Hoe wil je uit een dergelijke problematiek komen wanneer de overheid volop mee doet aan de drugshandel.
Oud 5 oktober 2010, 23:20   #240
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus jij stelt 'herstelbetalingen' voor van zij die vandaag niks verkeerd doen aan zij die vandaag niet meer lijden.
Vreemde denkwijze.

Dat we een vergissing gemaakt hebben door te denken dat we onze beschaving en manier van leven konden 'aanleren' aan de koloniale volkeren, in de naïeve hoop dat zij ooit tot ons beschavingsniveau zouden komen, is inderdaad waar.
Als er iets is wat de laatste decennia (na de bevrijding van de doorslechte blanke kolonisten) gebleken is, dan is het wel dat de meeste afrikaanse landen niet in staat zijn om een stabiele, democratische rechtsstaat te handhaven.
Je zou de huidige ontwikkelingshulp 'herstelbetalingen' kunnen noemen.
Maar veel valt er daar blijkbaar niet te ontwikkelen.
Dat is de bittere conclusie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be