![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die huppeltrut neemt vrijwillig ontslag. niets ondemocratisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister
|
![]() Citaat:
krijgt jij van elke kandidaat op de lijst een volledige achtergrondcheck? Is het zelfs mogelijk om de volledige achtergrond van iemand samen te stellen (lees; nee, enkel partieel)? Volgens uw redenering hadden de mensen moeten incalculeren dat dit kon gebeuren VOOR het gebeurde en dus daarom hun stemgedrag aanpassen... lijkt me een erg onlogische redenering.. misschien kan jij een wiskundig model opstellen voor de predictie? Je kan inderdaad stellen dat je niet moet stemmen omdat het 'jonge poepkes' zijn, maar dit incident kan voor zover ik weet bij elke 'nieuwe' senator voorvallen... of kan jij absoluut garanderen dat het niet zo is? Indien je dit kan, laat het weten, dan kan ik je voorspellingsgaven goed gebruiken!
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 3 oktober 2010 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Burgemeester
|
![]() Gewoon negeren dat mens ?? Haar politieke carrière is over . Geen enkele partij zal haar opnemen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De stem van de 40 politici in het parlement moet dan ook evenredig gemaakt worden aan het aantal stemmen, dus niet een even grote stem voor elke zetel, maar dat heeft al niets meer met de zetelverdeling te maken. In een ware democratie wordt de grootte van de stem ook in stukken gehakt als je op meerdere personen stemt. Ieders stem moet uiteraard even hard meetellen. Grote partijen en grote kiescolleges kunnen wel eens oververtegenwoordigd zijn in de lijst. Jouw simplistische model zou de stem van meer dan de helft van de kiezers tenietdoen. ![]() Citaat:
Die 'huppeltrut' mag vanwege haar stemmenaantal haar ontslag ook vrijwillig intrekken, in de veronderstelling dat we in een democratie zouden leven. Wel ondemocratisch dus. Niet onschijndemocratisch, dat wel niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Niemand houd haar toch tegen om het ontslag die zij getekend heeft aan te vechten, in tegendeel ze wordt nog aangemoedigd door OVLD.
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PVDA mss wel,maar dat is dan wel geen politieke partij hé.....
![]() |
#229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze mag ook vrijwillig op haar kop gaan staan. Zou even belachelijk zijn. Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() ze heeft ons al redelijk wat amusement gegeven in ruil voor het mooie geld
maximale ontplooiing van talent Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 08:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gestemd is gestemd. Stemmen gekregen is stemmen gekregen. Verkozen is verkozen. Zetel verkregen is zetel verkregen. Zetel uitgeleend is zetel uitgeleend. Zetel terug opgeëist is zetel terug opgeëist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() fyi: de senaat is geen instelling voor ontoerekeningsvatbaren ttz, dat was toch niet het initiele concept Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() een ander? wie zegt dat?
ik beslis: ze gaat eruit zoals ze zelf gevraagd heeft zo beter? Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laat me toe om hierbij toch even mijn wenkbrauwen te fronsen. Volgens jou kan een verkozene dus ontslag nemen wanneer hem/haar dat goed uitkomt en even later zijn mandaat terug opeisen als dat hem/haar weer goed uitkomt? En hoe precies verwacht je dan om tot een goed werkend politiek apparaat te komen? Ik vind dat dus dikke onzin. De NVA heeft haar duidelijk gemaakt dat ze niet namens de NVA kon zetelen in de senaat. Geybels heeft er vervolgens voor gekozen om niet te zetelen. Je gelooft toch niet dat ze dat ontslag getekend heeft terwijl BDW een revolver tegen haar slaap hield? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() misschien wel misschien niet
en toen? Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 oktober 2010 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Minister-President
|
![]() Kimmeke vergeet hier ook dat er een onafhankelijke getuigen aanwezig was bij het ondertekenen van haar ontslagbrief namelijk de griffier van de senaat. Dat was juist bedoelt om dit soort van scenario's te vermijden. Nu kan ze niet eender wat beweren.
'Geybels tekende eind augustus na een vergadering met senaatsvoorzitter Danny Pieters, N-VA-fractieleider Liesbeth Homans en N-VA-voorzitter Bart De Wever haar ontslagbrief. De griffier van de Senaat moest opdraven als getuige.'
![]() |
#240 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk zou zijn dat de 42.618 personen die op Geybels gestemd hebben hun stem mogen aanpassen, maar aangezien het onmogelijk na te gaan is wie daarop gestemd heeft, is het ook onmogelijk na te gaan wie het recht moet krijgen om de stem te veranderen.
In principe zou iedereen op eender welke moment het recht moeten hebben om de eigen stem te veranderen, maar het is verboden om je volledig anonieme stem in te ruilen voor dat recht. Persoonlijk zou ik mensen de keuze geven tussen A en B. A is om de 4 jaar gaan stemmen en een volledig anonieme stem hebben. B is gaan stemmen wanneer je wilt, om het jaar of om de 20 jaar, naar gelang de goesting, en de anonimiteit van je stem reduceren tot een anonimiteit t.o.v. iedereen op een vijftal ambtenaren na. Je kan dan ook om de 4 jaar veranderen van A naar B of omgekeerd. Wat zeker niet rechtvaardig is, is dat mensen die niet op een bepaalde persoon gestemd hebben, mogen beslissen dat die persoon moet aftreden. Dat is niet meer gewoon ondemocratisch, dat is anti-democratisch. Geef de mensen a.u.b. toch zelf de keuze wie hen vertegenwoordigd. Citaat:
Citaat:
Ik weet niet wat ik moet geloven, revolvers zullen er volgens mij wel niet bij geweest zijn, maar ik ben wel voorstander van democratie en tegenstander van particratie. Om die laatstgenoemde reden, democratie, mag zij tenminste tot de volgende verkiezingen in de politiek blijven. Jij kan dus niet namens de voorkeurstemmers op Geybels praten. Dat maakt jouw mening dat ze moet aftreden tegen de democratie in irrelevant. Zelfs als je erop gestemd hebt, kan je nog altijd enkel namens jezelf praten. Die ene stem zou volgens mij nog niet genoeg zijn om haar haar zetel te laten verliezen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |