![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Langs de andere zijde willen ze inderdaad een precedent scheppen om de vrijheid van meningsuiting inderdaad te beknotten wat weer het pad verder vrijmaakt voor andere duistere plannen die men eenvoudig weg onder het mom van idioot complot-theorie-gezwets kan verhullen. Ondertussen raakt het mij en andere al de koude kleren niet meer en voor mij telt enkel nog dat ik bereid ben voor mijn idealen te vechten en dat er NIEMAND mij ooit moet komen vertellen hoe ik van A tot Z mijn leven moet leiden en hoe ik wel en niet mag denken. Die krijgt van mij maar 1 antwoord; de kogel.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat het geld maar binnenrollen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Zojuist heeft het OM in het proces Wilders vrijspraak geëist voor haatzaaien, omdat het, anders dan het gerechtshof, meent dat zijn uitspraken ieder op zich beoordeeld moeten worden, aldus het NOS-journaal. Hij heeft geen kloof in de samenleving als doel gesteld.
Citaat:
PS. De officier leest voor dat niet is gebleken dat Wilders anderen tot een bepaalde omschreven vorm van discrimininatie heeft aangezet. In datgene wat hij als politicus gezegd heeft in of aan het parlement is dit een debat dat gevoerd moet kunnen worden. De uitspraken van Wilders waren functioneel voor het doel dat Wilders voor ogen staat, zodat hij niet onnodig en buitensporig uitspraken heeft gedaan. Laatst gewijzigd door Piero : 15 oktober 2010 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
|
![]() In een normale situatie is het OM de vervolgende instantie. Als die bepaalde zaken niet ziet zitten dan dient de rechtbank zich daar min of meer aan te conformeren. Zeker, wanneer het gaat om zaken die met een politiek doel zijn aangespannen en geen werkelijk reëel ander doel beogen.
![]() |
#226 |
|
![]() Dit betekent dat Wilders het politieke debat mag voeren zoals hij doet over de immigratie van moslims, de bouw van moskeeën, de opvoeding van islamitische kinderen en het verbieden van het bezit van de koran, of delen daaruit, of wat meer kans heeft op sukses, het gebruik van bepaalde delen van de koran voor de godsdienst. Het zal wel gaan donderen en bliksemen in het Oosten.
ps. Het lijkt mij ondenkbaar dat de rechter in zijn uitsraak tot een andere conclusie komt. Laatst gewijzigd door Piero : 15 oktober 2010 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft discriminatie ben ik het niet eens met de vrijspraak door het OM. Zo pleit Wilders bijvoorbeeld voor denaturalisatie van sommige Nederlanders. Als criminelen straf krijgen, moet die voor iedereen voor gelijke vergrijpen in gelijke omstandigheden hetzelfde zijn. Het kan niet zo zijn dat een crimineel die ook nog een andere nationaliteit heeft, waar hij nooit om heeft gevraagd, een bijkomende straf krijgt in de ontneming van zijn Nederlandse nationaliteit. Als dat geen discriminatie is, weet ik niet wat het wel is. Laatst gewijzigd door Sjaax : 15 oktober 2010 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens is denaturalisatie van meerpaspoortige criminelen officiëel opgenomen in het nieuwe regeerakkoord in Nederland. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dan wil men de wet zo veranderen dat er sprake is van voorlopige nationaliteit. Dat is weliswaar een omweg die hetzelfde bereikt. Maar er is dan geen sprake van denaturalisatie, maar slechts van het opheffen van de voorlopige nationaliteit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar valt idd wel wat voor te zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Omdat je dan de ambtenaar aanspoort om buiten zijn boekje te gaan en de wet te overtreden; zolang dit geen wet is. Dat is opruiing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() Opvallend in de links anarchistische toonzetting van de advocaten van de aanklagende partijen o.a. 'Landelijk Beraad Marokkanen' - 'Nederland Bekent Kleur' - "Beweging tot het Behoud van Respect' allemaal vertolkers van holle en afgegraasde, uitgekauwde monologen, was het volledige respectloze gedrag van de advocaten van dit links-anarchistisch elitair gezelschap.
Volledig voorbijgaand aan de protocollen van de rechtbank begonnen voornoemde personen aan hun inhoudsloze en politiek gekleurde polemieken. De beruchte Enait, toonde de proleet te zijn die hij is en begon met schimpscheuten �* la Hitler regelrecht te oreren tegen Wilders. Wie heeft die man ooit beëdigd? Ties Prakke deed het al niet veel beter. Links blijkt voornamelijk als kenmerk onbeschoft gedrag te hebben. Een juffrouw Naoual, Marokkaanse rechtenstudente moest zich tegenwoordig laten afrekenen op haar moslim zijn "dank zij Wilders". Mag het een wonder heten dat men zich begint af te zetten tegen dit proletariaat?
![]() |
#235 |
Minister
|
![]() Voor de mensen die zich afvragen waar bovenstaande over gaat, hier een stukje dat illustratief is:
http://www.youtube.com/watch?v=G-Upk...layer_embedded |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Volgens advocaat Bram Moszkowicz mag de rechtbank Geert Wilders niet vervolgen, wegens de bewoordingen die het gerechtshof in Amsterdam gebruikte om het OM te gelasten vervolging in te stellen. Daaruit spreekt de overtuiging dat de uitlatingen van Wilders aanzetten tot haat en discriminatie en beledigend zijn. Daarmee is een van de grondrechten van een verdachte - dat hij onschuldig is tot het tegendeel bewezen is - geschonden, vindt Moszkowicz. Hij baseerde zich op een aantal vergelijkbare Europese rechtszaken waarbij een overheidsinstantie of bevoegd persoon de verdachte voor de berechting schuldig had genoemd.
Deze tactiek was natuurlijk te verwachten van Moszkowicz. De vraag is nu of het hof zich zo mocht uitlaten omdat het voor deze beoordeling in de positie van het OM moest treden. Volgens mij had het hof Wilders als verdachte moeten behandelen en mogelijk schuldig, maar niet als dader en schuldig. Dus op formele gronden moet dit vrijspraak worden. Jammer, want dan horen we de andere overwegingen van de rechter niet en er kan een nieuw proces volgen op grond van andere soortgelijke feiten; die dan door de eisers mogelijk beter worden onderbouwd. Ook interessant is dat er grote fouten zijn gemaakt in de feiten rond de beschuldiging over Fitna en de citaten uit artikelen in de Volkskrant en de Pers. De aanklacht rammelt op veel punten. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Minister
|
![]() Nog iets raars:
zou er hoger beroep komen dan gaat dat behandeld worden door een hogere rechtbank en welke is dat? het Hof van Amsterdam, dezelfde die de vervolging heeft bevolen. Over de rechtszaak van gisteren is de volgende video gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=i4zM6...layer_embedded |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Re: Dagvaarding
De juristen zijn van een dusdanig laag kaliber dat zelfs dat niet eens in goede banen is geleid. Ik heb horen verluiden dat het Hof, ondanks dat een hoger beroep nog niet aangetekend is, Wilders al bij voorbaat schuldig had bevonden en derhalve bevolen had to vervolging van Wilders over te gaan. Het lijkt wel alsof de Islam al een Sharia rechtbank heeft geïnstaleerd in Amsterdam. Een ander opmerkelijk feit vond ik het benedenmaatse Nederlands dat de Rabbae spreekt. De man is al meer dan 40 jaar te lande en nog kan hij amper stamelen. Wat een garnaal!
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je soms vergeten dat de discussie handelt om een eventuele vervolging van Geert Wilders , zeer toevallig de maker van die film ? Dus hoe kan je nu nog opwerpen dat de maker in kwestie kritisch is en de rest ( die verondersteld worden daar geen vragen bij te stellen ) niet ? Dat is pas de wereld op zijn kop! Dan zwijg ik nog over het feit dat dat hele filmpje zeer selectief en doelgericht is in elkaar gebokst ( onafhankelijk en los van de makers achtergrond vast te stellen ) |
|
![]() |
![]() |