![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() Ik ben blij verrast te vernemen dat burgers voor de meeste mensen geen doelwit zijn.
Zeker nadat ik jou het vermoorden van ongewapende Israelische burgers en bij voorkeur kinderen ooit heb weten verdedigen als gerechtmatigde 'verzetsdaden.' Israel neemt dus nooit ongewapende burgers als doelwit. Maar als het moet kiezen tussen eigen mensen en/of soldaten en burgers die tot de tegenpartij behoren dan behoort het volgens mij éérst en vooral eigen mensen en eigen soldaten te beveiligen. Mijn punt is: je kunt hier niet terrorisme (en daaronder versta ik dus het vermoorden, gijzelen , folteren van ongewapende mensen die niet aan de gevechten deelnemen om druk op de vijand uit te oefenen) zitten te verdedigen en dan beginnen te jammeren en bleren als jullie vijand toont dat hij zich kan en zal verdedigen. Dezelfde regels voor iedereen. Laatst gewijzigd door Francientje : 4 november 2010 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn zeker logische verzetsdaden, aangezien ze het logische gevolg zijn van de bezetting en economische wurggreep. Of ze gerechtvaardigd zijn is een heel andere vraag. Ik meen dat aanslagen tegen zionisten en diegenen die het beleid vormen (dus iedere volwassen kolonist en alle kiezers waarvan je het zionistische stemgedrag kent) gerechtvaardigd zijn. Dat spreekt voor zich. Aanslagen tegen kinderen, of aanslagen tegen geheel willekeurige figuren heb ik nooit gerechtvaardigd genoemd. Zulke aanslagen zijn volgens sommigen misschien efficiënt en dus logisch. Citaat:
Citaat:
Anderzijds ben ik erg blij om te weten dat u op een forum als dit zit. Ik heb u immers liever hier dan in een Israëlische Mirage. Citaat:
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorlog en conflicten zijn lelijk, altijd en overal.
Maar in dit geval heeft Israel nog steeds de 'Moral High Ground'. Wie dit ontkent is ofwel van slechte wil, ofwel gewoon dom en blind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U bent naïef. Het was geen vergissing maar een strategie van verdeel en heers. En die strategie heeft niet gefaald, hij is geslaagd. Kijk maar hoe Palestina verdeeld is.
Dat in het kader van die strategie wat Arabieren en Israëli het leven laten, daar zit de staat Israël niet mee. Dat heet gewoon Staatsräson.
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk es aan, beste mensen, jullie kopij is dus serieus aan correctie toe. Dit is Europa, we hebben hier iets dat democratie heet en dan ook nog wat dat godsdienstvrijheid heet en ook iets dat vrijheid van meningsuiting heet. Plus een hele serie wetten die geweld, dreigen met geweld, het opzettelijk verspreiden van leugens, het lasteren etc verbieden. Het vermoorden van iemand als gerechtvaardigd beschouwen omdat hij/zij Zionist, kapitalist, islamist, communist of lid van AEL is wordt hier NIET geaccepteerd. Verder- -fosfor is wat dat door alle vechtende partijen wordt gebruikt. Het dient voornamelijk om snel snel een rookgordijn op te trekken. Nato gebruikt het, de Uno troepen gebruiken het. Israel natuurlijk ook.Het is stukken veiliger dan kogels en raketten hoewel het brandwonden kan vooroorzaken. -Ik wil graag wat meer weten over die officiele voorschriften van de Geallieerden (niet de Westelijke Geallieerden, De Russen hoorden er ook bij en Rusland ligt in het OOsten!) Wereldoorlog II. Waren Churchill en Trumann van een en ander op de hoogte? -J |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kijk es aan, beste mensen, jullie kopij is dus serieus aan correctie toe. Dit is Europa, we hebben hier iets dat democratie heet en dan ook nog wat dat godsdienstvrijheid heet en ook iets dat vrijheid van meningsuiting heet. Plus een hele serie wetten die geweld, dreigen met geweld, het opzettelijk verspreiden van leugens, het lasteren etc verbieden. Het vermoorden van iemand als gerechtvaardigd beschouwen omdat hij/zij Zionist, kapitalist, islamist, communist of lid van AEL is wordt hier NIET geaccepteerd. Verder- -fosfor is wat dat door alle vechtende partijen wordt gebruikt. Het dient voornamelijk om snel snel een rookgordijn op te trekken. Nato gebruikt het, de Uno troepen gebruiken het. Israel natuurlijk ook.Het is stukken veiliger dan kogels en raketten hoewel het brandwonden kan vooroorzaken. -Ik wil graag wat meer weten over die officiele voorschriften van de Geallieerden (niet de Westelijke Geallieerden, De Russen hoorden er ook bij en Rusland ligt in het OOsten!) Wereldoorlog II. Waren Churchill en Trumann van een en ander op de hoogte? -Ja, ik ben dus ook maar wat blij dat ik niet piloot moet spelen in een Mirage. Want voor dat vliegtuig worden dus geen onderdelen meer gefabrikeerd en de laatste keer dat het serieus gebruikt werd was tijdens de zesdaagse oorlog. (méér dan veertig jaar geleden, dus). -Verder: mag ik suggereren dat jullie vrienden betreffende het respecteren van ongewapende burgers, collectieve straffen etc even het goede voorbeeld geven? We zullen het dan graag volgen. LOL. Laatst gewijzigd door Francientje : 5 november 2010 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Op de foto:Samir Kuntar wordt als een held onthaald na zijn vrijlating nadat hij samen met enkele honderden andere terroristen gewisseld werd voor een paar lijken van Israëlische soldaten. [Eh? Waar ken ik die groet weer van?] ![]()
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 5 november 2010 om 14:29. Reden: taalfouten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bezetting is een oorlogsdaad, toch vallen ze Israel niet aan (de palestijnse autoriteiten toch niet) omdat er onderhandelingen plaatshebben. Als blijkt dat Israel niet geïnteresseerd is in echte vrede, zal het geweld atuurlijk, en terecht, terug toenemen. Dan zult u weer bij de eersten zijn die roept "zie je wel dat het allemaal terroristen zijn, en met terroristen wordt niet onderhandeld". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
|
![]() Zowel in de discussie als in het onderhavige conflict zelf, blijven de participanten in hun loopgraven zitten en bestoken elkaar over en weer in een situatie waarvan allang niet meer duidelijk is waarom het gaat.
Ik begin te geloven dat hier oorlog wordt gevoerd om de oorlog zelf. Ik kan er geen andere verklaring voor geven al zullen die er zeker zijn. Een feit is dat veel Israëli's wegtrekken en veel Joden terugkeren naar Duitsland. Tenslotte kun je niemand dwingen voortdurend en zonder onderbreking in een situatie van oorlog te verkeren. De staat Israël is bij acclamatie uitgeroepen en daarop hebben de Arabieren gereageerd met een directe oorlog. De staat Israël heeft stand kunnen houden maar heeft nagelaten het probleem van de verdreven moslims uit de veroverde gebieden afdoende op te lossen. Na de oorlog van '73 hadden ze rigoreus alle gebieden moeten ontruimen en moeten ontdoen van belligerenten. Dat heeft de staat nagelaten en daar bloeden ze nu nog steeds voor. Van een vreedzame oplossing zal niets meer komen. Het is of het een of het ander, de gulden middenweg in dit conflict tussen Arabier en Jood bestaat niet en het streven ernaar is een even zinloos als bloedig tijdverdrijf. Als metafoor zou je kunnen stellen dat wanneer de resterende Indianenstammen in de VS massaal hun gebieden zouden herclaimen en de afgedwongen verdragen zouden herroepen dan zou de VS ze zonder pardon tot de laatste man, vrouw en kind uitmoorden. Of in de kampen stoppen zoals Halliburton die gebouwd heeft. Ik denk dat de situatie vergelijkbaar zou zijn. Met dit verschil dat Israël 's grondgebied het slagveld is geweest van vele volkeren en vele naties en dat alle grenzen in het M-O kunstmatig getrokken zijn maar niet door de bewoners van die gebieden zelf. Alle landen die grenzen aan Israël maakten ooit deel uit van het Osmaanse rijk. Elke pure claim op een eigen staat is derhalve zonder enige politieke fundering.
![]() |
#231 |
Minister-President
|
![]() 't Zal wel toeval zijn dat Joods Actueel zulke fotootjes in het rond begint te strooien drie maanden na Cast Lead. 't Zal ook wel toeval zijn dat met individuele gevallen in plaats van systematische vergelijkingen de emotionele kaart bespeeld wordt, en dat dikke 'anti-semieten' met mafioos uiterlijk tegenover de vereenzelviging van de Israëlische onschuld worden geplaatst.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2010 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien 'vergeet' je de verdrijving van de Arabieren van 850.000 Joodse Arabieren uit hun Arabische thuislanden waar ze al eeuwen - in sommige gevallen zelfs duizenden - jaren woonden en dacht volkomen geaccepteerd te zijn. Maar niet dus want in de moslimwereld en in de wereld van Arabieren en Perzen in het algemeen, is Israëliër het synoniem voor Jood en andersom. Israëlhaat is daar hetzelfde als Jodenhaat zoals je kat tegen een poes zegt en andersom. Maar tot een oplossing van het conflict [lees: de eeuwige oorlog van de moslims om werelddominantie tegen Israël en de rest van de wereld] lees ik niks van in je repliek. Wat mij betreft: geen vrede is nog altijd beter dan een slechte vrede. Israël doet het prima onder 63 jaar oorlog met een kwart van de wereld. Waarom dan vrede? Is vrede tenslotte niet eenvoudig te herleiden tot een pauze tussen twee oorlogen waarbij even de tijd wordt gegund aan de betrokken partijen om de doden te begraven en de gewonden te verbinden tot aan de hervatting of nieuwe oorlog? Wie zegt er dat na 2000 jaar Jodenvervolging in wisselende tijden, continenten en door verschillende naties er zonodig al na 63 jaar vrede moet of zal komen met de Joden? Laat er gerust nog eens 2000 jaar overgaan. 100 jaar is niks in de evolutie van miljarden triljarden jaren...
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 5 november 2010 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat me interesseert is je mening over het feit dat Israël Hamas mee in het zadel heeft geholpen. Een praktijk die vergelijkbaar is met de wijze waarop de VS in Afghanistan religieuze zotten georganiseerd, gefinancierd, bewapend en aan de macht hebben geholpen, hoe ze in Irak hetzelfde doen en hoe ze zelfs in Iran de voorkeur gaven aan de Ayatollahs boven Banisadr.
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Tijdens Op. Cast Lead werden we bedolven onder de foto's van bloederige gedode Palestijntjes. Typ het woord Gaza of Palestina in op Google en je scherm wordt compleet rood van het bloed dat er wordt getoond. Niemand die toen kloeg over een 'emotionele kaart die wordt bespeeld'. Maar het had wel zijn effect: Israël moest vervroegd de oorlog stoppen vooraleer Hamas en Co volledig kon worden geliquideerd: Hoe Israël de mediaoorlog verloor: Pallywood en de truuk met de bebloede hand
![]() |
![]() |
#235 |
|
![]() Daar heb ik al op geantwoord.
![]() |
#236 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als u dat niet doet, maar enkel en alleen refereert aan die individuele gevallen die - hoe tragisch ook - enkel dienen in een propagandaoorlog, zeg dat dan ook gewoon. Zoals hieronder bvb: Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2010 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Los van het gruwelijke aan die 'actie', vraag ik me af wat de relevantie is van een incident uit 1978.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 november 2010 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
Overigens haalde de AEL met Kuntar verleden jaar nog het nieuws. Het kwam zelfs tot een proces tegen JA. Zie: The Jerusalem Post: Samir Kuntar pushes for more kidnapping
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 5 november 2010 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
|
![]() Wat blijkt is dat Mr Kuntar een allesbehalve achtenswaardig mens is.
Ook niet iemand die ooit een positieve bijdrage zal leveren om dit sub-raciale territoriumconflict uit de wereld te helpen. Het beste is dat de media elke vorm van berichtgeving omtrent het Israel-Feddhn conflict staakt. Het dient nl tot niets.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 5 november 2010 om 15:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Ik geef grif toe dat Kuntar noch de meest geschikte man om zo'n oproep te doen, noch het meest geschikte boegbeeld om zo'n oproep te ondersteunen. Maar aan zijn boodschap zelf valt niets op te merken.) ps: Zou je in je antwoord eerlijk kunnen zijn, en het dus kunnen nalaten om info te verdraaien of achter te houden en op de essentie te reageren?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2010 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |