![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() Uiteindelijk zijn onze redeneringen puur gevoelsmatig.
Argumenteren heeft geen zin. Zeg gewoon wat je voelt hierbij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Men "kiest" er natuurlijk niet voor, maar men neemt wel bewust het risico. En als het mis loopt, dan doen we een abortus. Dus liever een abortus doen, dan gewoon geen seks hebben. Dus het doden van een foetus weegt minder zwaar dan een potje seks. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of er al dan niet sprake is van een ongeboren kind hangt precies toch wat af van de mate waarin de zwangerschap gewenst is. Mijn zwangere (ex-)collega's komen precies toch keer voor keer vol trots af met foto's van dat ongeboren kind, en de meeste (gewenst) zwangere vrouwen staan er toch behoorlijk van versteld wat zo'n ongeboren kind teweegbrengt en hoe het zich ontwikkeld.
Mocht ik zwanger zijn, ik zou niet anders kunnen dan dat zien als een ongeboren kind, denk ik. Daar hoef ik niet katholiek of wat dan ook voor te zijn.
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is natuurlijk weldegelijk sprake van een kind, ook al is het nog ongeboren. Er is weldegelijk sprake van "boeten", want men doodt een kind dat evenwel totaal onschuldig is. Het mag niet leven. En roekeloosheid, ach, als men even de ogen en oren de kost geeft, ziet men wel hoe er door veel mensen achteloos met seks wordt omgesprongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) zwaait met je eigen zienswijze 2) zwaait met een vermeende lacune van de wetenschap om 1) als enig en waar alternatief naar voren te brengen Maar ja het hoeft natuurlijk niet perse over abortus ed te gaan .... net zo goed geldt dat voor de rest van jouw zienswijze die botst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() spermatozoiden "leven" toch ook? net zoals mijn eicel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Abortus laat het embryo afdrijven
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 november 2010 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Argumenten brengen mensen nergens. Maar gewoon uitleggen wat men erbij voelt, is veel duidelijker. En kan men zich beter in inleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat heb ik door, daar ik het als eerste aanbracht. Daarom ook mijn vraag aan jullie die menen te weten dat men op het ongeboren leven abortus mag plegen. Wanneer is er sprake van menselijk leven? Van een menselijke persoon? Dat moeten jullie toch wetenschappelijke kunnen duiden? Of bepalen jullie dat op basis van de nattevingertechniek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ratio en logica kan onmogelijk ethische vraagstukken oplossen. Enkel het emotionele blijft over. Of ga je beweren dat je op basis van logica de juiste moraal kunt vinden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dat nu zo is of niet, doet er weinig toe. Bepaalde van uw uitspraken staan echter altijd op een plaats waar de relevantie van de opmerking totaal nul. En steeds weer duikt dat op als u weinig of geen argumentatie heeft in een bepaalde discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke basisbeginselen doel je?
![]() |