Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 november 2010, 12:44   #221
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Of de slaaf loopt weg en begint een nieuw leven ver weg van de meester. Of de slaaf doet de meester buigen.
Hij mag echter zo ver weg lopen als hij wil, hij zal echter door velen nog steeds als een slaaf aanzien worden en hij zal zichzelf de eerste tijd wellicht nog steeds als dusdanig gedragen. Daarom dat ik de fase van het blindelingse wegvluchtflamingantisme zoals het hier door sommigen nog altijd beleden wordt al een tijdje achter mij gelaten heb.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 november 2010, 12:52   #222
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hij mag echter zo ver weg lopen als hij wil, hij zal echter door velen nog steeds als een slaaf aanzien worden en hij zal zichzelf de eerste tijd wellicht nog steeds als dusdanig gedragen. Daarom dat ik de fase van het blindelingse wegvluchtflamingantisme zoals het hier door sommigen nog altijd beleden wordt al een tijdje achter mij gelaten heb.
Wat is, is. We moeten imho leren leven met ons volk zoals het is, me dunkt, en in de faze waarin het zit. Dat lijkt me de basisvoorwaarde om vooruit te komen. Professor Stormes plan N lijkt me tenvolle aan die faze te beantwoorden.
Oud 27 november 2010, 20:07   #223
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voorbereiden is inderdaad nodig, al was het maar vanuit het voorzorgsprincipe.

Maar onze politici kunnen maar zover gaan als ze gedragen worden door de wil van het volk. Een duidelijke meerderheidswil om België op te splitsen is op dit moment niet waar te nemen, nietwaar? Als politicus moet je dus wel gek zijn om daarmee van start te gaan.
Ik heb begrepen dat Johan zijn voorstel heel wat minder is dan de grote staatshervorming die de NVA beloofd had. Ondertussen hebben de Walen toch genoeg duidelijk gemaakt dat ze geen grote staatshervorming willen? En ondertussen blijft de media anti-Vlaamse propaganda verspreiden. Ik snap niet dat de mensen die anti-Vlaamse rotzooi blijven pikken.

Overigens maakt de NVA de mensen bang door over een revolutie te lullen. Alsof die Waalse verrottingspolitiek geen revolutie is. Iedereen kan dat toch zien? Waarom verkoopt de NVA die onzin? Ze zouden toch kunnen zeggen dat de problemen niet kunnen opgelost worden zolang België bestaat? Wat let er hen om dat te zeggen? Dit gaat niet meer over "overtuiging", "mening", "opvatting" of nationalisme. Daarvoor zijn de problemen te erg. En de NVA heeft lang genoeg onderhandeld over een grote staatshervorming. Ze hebben 't geprobeerd. Waarom is dat niet genoeg? Waarom zijn sommigen toch zo dol op die verrottingspolitiek uit Wallonië dat ze nu nog verwijten dat de NVA 't niet geprobeerd heeft? De bewijzen staan op papier, trouwens. In het voorstel van Bart stonden al veel toegevingen.

In mijn vorig bericht bedoelde ik dat de Walen al tien jaar bezig zijn met het voorbereiden van het uiteenvallen van België. Was vergeten "jaar" te typen. Sorry.
Stefanie is offline  
Oud 27 november 2010, 20:27   #224
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het Minderhedenverdrag geeft oneindig méér rechten aan de Franstaligen dan vandaag...
Het minderhedenverdrag geeft geen rechten aan franstaligen. Franstaligen zijn geen aparte ethnische groep die bescherming nodig heeft, het zijn gewoon Vlamingen die toevallig Frans spreken. Frankrijk heeft het minderhedenverdrag ook getekend. In een bijlage staat één zinnetje: Frankrijk heeft geen minderheden.
fonne is offline  
Oud 27 november 2010, 20:45   #225
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het minderhedenverdrag geeft geen rechten aan franstaligen. Franstaligen zijn geen aparte ethnische groep die bescherming nodig heeft, het zijn gewoon Vlamingen die toevallig Frans spreken. Frankrijk heeft het minderhedenverdrag ook getekend. In een bijlage staat één zinnetje: Frankrijk heeft geen minderheden.
Frankrijk heeft dat verdrag niet ondertekend hoor.
Pelgrim is offline  
Oud 27 november 2010, 21:49   #226
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het Minderhedenverdrag geeft oneindig méér rechten aan de Franstaligen dan vandaag...
Indien Vlaanderen mentaal écht klaar is om onafhankelijk te worden, dan mag het geen probleem vormen om met die Franstalige minderheid om te moeten gaan. In de Baltische staten bijvoorbeeld ligt het percentage etnische Russen een stuk hoger dan het aantal Franstaligen die zich nu in Vlaanderen en Brussel bevinden.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 november 2010, 21:52   #227
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Frankrijk heeft dat verdrag niet ondertekend hoor.
Inderdaad niet, het was cynisch bedoeld. Frankrijk stelt zich op het standpunt dat de grondwet zegt dat er maar één Frans volk is en dat dat volk Frans spreekt. Daarnaast kunnen aan minderheden geen speciale rechten worden toegekend, vermits dat neerkomt op discriminatie van de meerderheden. Wat door andere verdragen en grondwetsartikelen dan weer verboden is.
Het minderhedenverdrag tekenen zou wel eens rare gevolgen kunnen hebben voor Brussel: er wonen daar nu zoveel Islamieten met de Belgische nationaliteit dat die ook als een minoriteit moeten opgevat worden en speciale rechten krijgen.
fonne is offline  
Oud 27 november 2010, 21:56   #228
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad niet, het was cynisch bedoeld. Frankrijk stelt zich op het standpunt dat de grondwet zegt dat er maar één Frans volk is en dat dat volk Frans spreekt. Daarnaast kunnen aan minderheden geen speciale rechten worden toegekend, vermits dat neerkomt op discriminatie van de meerderheden. Wat door andere verdragen en grondwetsartikelen dan weer verboden is.
Het minderhedenverdrag tekenen zou wel eens rare gevolgen kunnen hebben voor Brussel: er wonen daar nu zoveel Islamieten met de Belgische nationaliteit dat die ook als een minoriteit moeten opgevat worden en speciale rechten krijgen.
Het minderhedenverdrag slaat enkel op etnische groepen, geen religieuze.
Zwartengeel is offline  
Oud 27 november 2010, 22:38   #229
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Indien Vlaanderen mentaal écht klaar is om onafhankelijk te worden, dan mag het geen probleem vormen om met die Franstalige minderheid om te moeten gaan. In de Baltische staten bijvoorbeeld ligt het percentage etnische Russen een stuk hoger dan het aantal Franstaligen die zich nu in Vlaanderen en Brussel bevinden.
Waarom wil je absoluut die onafhankelijkheid?? Om de flamiganten te plezieren?
schaduwpremier is offline  
Oud 27 november 2010, 22:45   #230
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Waarom stel je mij die vraag?
Zwartengeel is offline  
Oud 27 november 2010, 22:46   #231
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Waarom stel je mij die vraag?
Omdat je over niks anders praat
schaduwpremier is offline  
Oud 27 november 2010, 22:47   #232
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat je over niks anders praat
Waar dan precies?
Zwartengeel is offline  
Oud 27 november 2010, 23:10   #233
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de franstalige minderheid zich niet als minderheid wil gedragen, dan is er maar één uitweg. Historici zullen de gebeurtenissen wijten aan de halsstarrigheid van de franstaligen, waardoor de Nederlandstaligen geen andere uitweg hadden dan onafhankelijkheid.
Hollander is offline  
Oud 28 november 2010, 01:15   #234
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
als de franstalige minderheid zich niet als minderheid wil gedragen, dan is er maar één uitweg. Historici zullen de gebeurtenissen wijten aan de halsstarrigheid van de franstaligen, waardoor de Nederlandstaligen geen andere uitweg hadden dan onafhankelijkheid.
Zo is het,amen to be....
Svennies is offline  
Oud 28 november 2010, 01:56   #235
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Aangezien wij een betere verhouding productie/schuld verhouding hebben, zal dat geen probleem zijn. Wallonië daarentegen...

En vergeet niet: geen 12 miljard transferts meer: overschot op de begroting. Kan je al eens iets mee afbetalen zeker, ni?
Ik weet niet hoe jij rekent, maar volgens de berekeningen van de Nationale Bank bedragen de transferts een kleine 5 miljard.
Btw met 12 miljard betaal je niet eens de jaarlijkse intrestlasten op de openbare schuld.
speurneus is offline  
Oud 28 november 2010, 01:59   #236
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik weet niet hoe jij rekent, maar volgens de berekeningen van de Nationale Bank bedragen de transferts een kleine 5 miljard.
Btw met 12 miljard betaal je niet eens de jaarlijkse intrestlasten op de openbare schuld.
ik weet niet of jij al eens goed gekeken heeft wie er zoal zijn zakken mag vullen bij uw nationale bank
born2bewild is offline  
Oud 28 november 2010, 02:03   #237
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of de slaaf loopt weg en begint een nieuw leven ver weg van de meester. Of de slaaf doet de meester buigen.
Onze vlaamse slaafjes zijn zo gehecht aan hun klokkentoren dat weglopen niet in hun kopje opkomt. En ik zie de Vlaamse slaafjes hun meesters niet doen buigen want daar zijn ze niet klever genoeg voor.
speurneus is offline  
Oud 28 november 2010, 02:11   #238
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Onze vlaamse slaafjes zijn zo gehecht aan hun klokkentoren dat weglopen niet in hun kopje opkomt. En ik zie de Vlaamse slaafjes hun meesters niet doen buigen want daar zijn ze niet klever genoeg voor.
Diegenen die niet 'klever' genoeg zijn zakken iedere verkiezing een stukje dichter richting de kiesdrempel...
Zwartengeel is offline  
Oud 28 november 2010, 04:58   #239
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één probleem met Vlaamse onafhankelijkheid: niemand wil ze. Daarom is de Vlaamse Beweging de enige onafhankelijkheidsbeweging ter wereld die niet voor referenda ijvert.
BWarrior is offline  
Oud 28 november 2010, 08:30   #240
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om eindelijk vanonder het juk van de Franstaligen te komen en vrij te zijn.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be