Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 september 2011, 08:53   #221
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waar wordt Griekenland geholpen?

Griekenland heeft heel veel gedaan.
Veel wapens gekocht bij Duitse en Franse bedrijven, bijvoorbeeld.

Griekenland werd bedrogen en bestolen door de banken. Wallonië ook, door de Société Générale. In die zin is er een gelijkenis dat klopt.

Als je die onzin over de luie Grieken napapegaait dan weet je gewoon niet
wat er werkelijk gebeurt.
Les excuses sont faites pour s'en servir!

Dus heb ik gelijk, want dezelfde personen die Wallonië verdedigen , verdedigen hier ook Griekenland!!
omaplop is offline  
Oud 21 september 2011, 20:05   #222
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Je hebt iets verkeerd begrepen.
Bij de OVLD en de CD&V is "confederalisme" iets van vóór de verkiezingen; iets dat het goed doet in een verkiezingsprogramma.

Maar ná de verkiezingen nemen de echte staatsmannen hun verantwoordelijkheid en zijn bereid een compromis te sluiten. Dan kan men zich niet storen aan een verkiezingsprogramma of aan verkiezingsbeloften, maar denkt men liever aan het belang van de mensen en aan het landsbelang.
Wij leven echter wel in een land waar het "belang van de mensen" tegengesteld is aan het "landsbelang". Ik zie trouwens niet in welk belang een land zou hebben, een land dan nog wel dat niemand echt wil. Ik begrijp wel dat er mensen zijn die belang hebben aan het bestaan van dat land, en dat politici zich vooral inzetten voor dat soort mensen. Een heel kleine fractie echter van "de mensen".
fonne is offline  
Oud 21 september 2011, 21:27   #223
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Post-De Wever" of "Post N-VA" wil uiteraard niet zeggen dat die plots zouden verdwijnen en geen rol meer hebben. Het epicentrum van de Vlaamse dynamiek zal gewoon moeten verschuiven naar een andere structuur, organisatie of beweging die de nieuwe drijvende kracht wordt.

Ik blijf er overigens bij dat men naar een strategie buiten de partijpolitiek om moet zoeken. Partijen hangen onvermijdelijk af van het particratische systeem waarin ze werken, zelfs het VB draait braaf mee in het Belgisch partijpolitieke model. De 'V' partijen zijn vandaag de motor en zuigen alle Vlaamse dynamiek (en alle Vlaamse militanten) op, maar ze zouden eigenlijk slechts het politieke hulpmiddel mogen zijn van een stevige volksbeweging. Ik zie meer heil in de manier waarop de Catalanen, de Basken of de Welshen vandaag werken.

Enkele kernpunten waar meer aandacht aan besteed moet worden:

- de rol van de VVB moet dringend geëvalueerd worden. De VVB is vandaag een schim van wat ze ooit geweest is.
- Gedaan met het kaakslagflamingantisme en het "rol uw matten" gezaag. Voor een volk van zagers en klagers gaat niemand respect opbrengen.
- meer aandacht voor de Nederlandstalige muziek en dit in ALLE muziekgenres. Eigenlijk had de VVB of een andere organisatie al lang zelf concerten en festivals moeten organiseren. De Eisteddfod in Wales vind ik een prachtig voorbeeld van hoe het moet.
- Werken aan een toenadering tot allochtone gemeenschappen, toch zeker die die de bereidheid tonen in zekere mate te integreren in de Vlaamse maatschappij. Dat is ook meteen de beste manier om radicale islamisten het gras van onder de voeten weg te maaien.
- De Vlaamse Beweging zou zelf het initiatief moeten nemen om het tekort aan onderwijs in het Nederlands op te vangen. Men moet daar geen diploma voor hebben, veel allochtonen zouden al ver geholpen zijn met gewone huis- tuin en keukentaal. Elders is er een draad over een project in Brussel, dat zou moeten uitgebreid worden.
- aanknopingspunten zoeken met het brede middenveld, en niet alleen de zakenwereld zoals vandaag gebeurt.
- Men moet ook eens buiten het kmo-kader durven denken. Waarom zijn er geen Vlaamse landbouwcoöperaties? Waarom is er geen Vlaamsgezind LETS-netwerk? Waarom bestaat er geen Vlaams 'geneeskunde voor het volk'? Een Vlaams kunstenaarscollectief?
Mag ik het even grondig met je oneens zijn?

Door zagen en klagen zijn de Franstaligen gekomen waar ze nu zijn: weer een stuk Vlaamse eigenheid rijker, wij armer.

Hoog tijd dat het Vlaamse volk en zijn vertegenwoordigers niet alleen meer zagen, maar vooral meer (aan)klagen. Elke misstap van de andere kant dient onmiddellijk tot de orde te worden geroepen, want door dat niet te doen is de kans op Brussel als apart gewest te gaan moeten erkennen, alleen maar groter geworden.

Veel moet ik daar niet over uitweiden zeker? Hoog tijd om eindelijk eens een Vlaamse regering te gaan krijgen die de Franstaligen op de korrel neemt, zoals zij al jaren met ons doen.

Zaag dus maar raak, maar vooral : klaag!(aan!)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 september 2011, 21:37   #224
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hoog tijd dat het Vlaamse volk en zijn vertegenwoordigers niet alleen meer zagen, maar vooral meer (aan)klagen. maar vooral : klaag!(aan!)
Dat heeft BDW toch gedaan door te stellen dat het BHV-akkoord geen nachtmerrie is.
jogo is offline  
Oud 21 september 2011, 21:41   #225
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Dat heeft BDW toch gedaan door te stellen dat het BHV-akkoord geen nachtmerrie is.
Eh, in welke realiteit leef jij? Begrijp jij wel waarover ik het heb? Of was dit het onnozelste wat je kon bedenken?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 september 2011, 21:53   #226
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eh, in welke realiteit leef jij? Begrijp jij wel waarover ik het heb? Of was dit het onnozelste wat je kon bedenken?
het woord onnozel gebruik ik niet als het over onze vlaamse leider gaat.
jogo is offline  
Oud 22 september 2011, 11:07   #227
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Les excuses sont faites pour s'en servir!

Dus heb ik gelijk, want dezelfde personen die Wallonië verdedigen , verdedigen hier ook Griekenland!!
Je hebt duidelijk géén idee wat er in Griekenland precies gebeurd is.
Pelgrim is offline  
Oud 22 september 2011, 13:02   #228
Tentpix
Vreemdeling

Standaard

Al deze reacties op het forum zijn vrijwel onbestaande. Binnen dit forum heeft dit enig nut maar erbuiten niet. Ik denk dat alle politiekers eens goed lachen als ze de huidige discussies lezen en denken: "we hebben ze weer eens goed liggen gehad".
Een algemene opschudding door het volk is nodig. De franstaligen weten gewoon dat de vlaamse kant opgedeeld is in de flaminganten en belgicisten en maken er ook gretig gebruik van.
Ik vind het gewoon niet kunnen dat het volk niets van inspraak heeft. Tenslotte heeft de regering geen verplichting jegens het volk aangezien zij de natie (als zijnde een abstract begrip in verleden, heden en toekomst) en niet het land... Dus laat ze maar lekker doen en wij als volk zien lijdzaam toe hoe wij verkracht worden door onze eigen verkozenen en die er zomaar mee wegkomen. Systeem d'Hondt moet afgeschaft worden en al dat partijgekibbel zal snel minderen en bijgevolg zal de stem van het volk al iets meer gehoord worden.
Tentpix is offline  
Oud 22 september 2011, 14:11   #229
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik het even grondig met je oneens zijn?

Door zagen en klagen zijn de Franstaligen gekomen waar ze nu zijn: weer een stuk Vlaamse eigenheid rijker, wij armer.

Hoog tijd dat het Vlaamse volk en zijn vertegenwoordigers niet alleen meer zagen, maar vooral meer (aan)klagen. Elke misstap van de andere kant dient onmiddellijk tot de orde te worden geroepen, want door dat niet te doen is de kans op Brussel als apart gewest te gaan moeten erkennen, alleen maar groter geworden.

Veel moet ik daar niet over uitweiden zeker? Hoog tijd om eindelijk eens een Vlaamse regering te gaan krijgen die de Franstaligen op de korrel neemt, zoals zij al jaren met ons doen.

Zaag dus maar raak, maar vooral : klaag!(aan!)
Eigenlijk geef je me gelijk, besef je dat?
Pelgrim is offline  
Oud 24 september 2011, 00:52   #230
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimerman Bekijk bericht
Dat zijn toch wel heel extreme maatregelen...

Een belastingboycot lijkt me heel moeilijk aangezien de meeste belastingen worden ingehouden. Zoals de bedrijfsvoorheffing en de BTW bijvoorbeeld.
Simpel: vraag aan uw bedrijf dat ze geen bedrijfsvoorheffing meer inhouden, dat ge zelf wel uw belastingen zult betalen. Doe dat dan niet. Als een paar tien/honderdduizenden mensen dat doen, zal de Belgische Staat in serieuze miserie zitten.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 25 september 2011, 12:11   #231
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door loca.johnny Bekijk bericht
de wever verdient dit: http://youtu.be/tMLcKFwIy60
Je moet wel echt goed zot zijn om zoiets te posten.
fonne is offline  
Oud 25 september 2011, 13:08   #232
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk géén idee wat er in Griekenland precies gebeurd is.
Idem als in Wallonië??? Meer uitgeven dan men heeft??
omaplop is offline  
Oud 26 september 2011, 00:07   #233
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Idem als in Wallonië??? Meer uitgeven dan men heeft??
Je snapt er dus inderdaad geen bal van.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be