Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 13:43   #221
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zou maar niet te hoog van de toren blazen, gezien het niveau van jouw posts.
Ja uw niveau is hier alom geweten.... . Buiten uw dikke nek stel je niet veel voor savage. Uw soort sleur ik uit elkaar zoals een natte gazet.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 13:47   #222
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ja uw niveau is hier alom geweten.... . Buiten uw dikke nek stel je niet veel voor savage. Uw soort sleur ik uit elkaar zoals een natte gazet.
Houd het maar bij de smiley's, die kunnen het niveau van je posts nog wat omhoog trekken
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2011, 14:14   #223
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Houd het maar bij de smiley's, die kunnen het niveau van je posts nog wat omhoog trekken
Inhoudelijk reageren heb je niet gedaan he savage, ik volg uw niveau beste kerel. Doet het pijn? Mss, kan je uw fopspeen gaan zoeken ipv hier te komen zeveren.
Oud 21 februari 2011, 11:38   #224
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Waar ik woon heb je veel (goed geïntegreerde) moslims die juist naar het westen zijn gekomen om te ontsnappen aan het islamisme.
Door het islamisme, wat zich manifesteert in de radicale islam, in het westen toe te laten, steek je feitelijk een dolk in de rug van deze moslims.

Bedenk dat het toegenomen islamisme allereerst de islamitische gemeenschap treft. Nee zeggen tegen de radicale islam in het westen is dus heel sociaal en eigenlijk zelfs een plicht om hen te beschermen die je bescherming hebt beloofd.
Oud 21 februari 2011, 12:03   #225
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Waar ik woon heb je veel (goed geïntegreerde) moslims die juist naar het westen zijn gekomen om te ontsnappen aan het islamisme.
Door het islamisme, wat zich manifesteert in de radicale islam, in het westen toe te laten, steek je feitelijk een dolk in de rug van deze moslims.

Bedenk dat het toegenomen islamisme allereerst de islamitische gemeenschap treft. Nee zeggen tegen de radicale islam in het westen is dus heel sociaal en eigenlijk zelfs een plicht om hen te beschermen die je bescherming hebt beloofd.

Daar geef ik u gelijk, zelfs de meeste moslims zullen u daar in volgen. Verbied die SHARIA en al die andere extreem rechtse brol.
Oud 21 februari 2011, 12:05   #226
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar geef ik u gelijk, zelfs de meeste moslims zullen u daar in volgen. Verbied die SHARIA en al die andere extreem rechtse brol.
Maar bedenk wel dat halal ook sharia is.

Laatst gewijzigd door StevO : 21 februari 2011 om 12:06.
StevO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 12:11   #227
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar bedenk wel dat halal ook sharia is.
In welk opzicht is halal slecht voor u? Voor mij persoonlijk zou ik enkel het onverdoofd slachten aanpakken en niet zo zeer heel het halal gebeuren hekelen, daar andere religie's en veebedrijven evengoed geen rekening houden met het dierenwelzijn.

Laatst gewijzigd door Wisord : 21 februari 2011 om 12:27.
Oud 21 februari 2011, 12:46   #228
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welk opzicht is halal slecht voor u? Voor mij persoonlijk zou ik enkel het onverdoofd slachten aanpakken en niet zo zeer heel het halal gebeuren hekelen, daar andere religie's en veebedrijven evengoed geen rekening houden met het dierenwelzijn.
Ik ben atheïst en wens geen vlees (en overige produkten) te eten wat ter meerdere eer en glorie van allah is bestemd. Ik snap al helemaal niet hoe christenen dit kunnen want het gaat tegen het 1e gebod van de 10 geboden in. Een verdoving werkt lang niet altijd. Veel dieren 'ontwaken' uit de verdoving tijdens de slacht en derhalve is verdoofd halal slachten voor mij geen optie. Technisch gezien worden de dieren (runderen) bij de westerse methode ook verdoofd alleen is het onomkeerbaar. Alleen de grote hersenen worden uitgeschakeld, maar in theorie leeft het dier nog omdat het hart nog pompt. Omdat het onomkeerbaar is neemt de islam hier geen genoegen mee.
Overigens krijgen de runderen, schapen, geiten, kippen, etc die halal geslacht gaan worden geen speciale behandeling tijdens het leven, maar komen ook gewoon uit de bio-industrie.

Ik ben overigens tegen de rituele slacht en dat houdt ook in tegen de Joodse rituele slacht. Ik ben het helemaal met je eens dat er nog veel moet gebeuren op het gebied van dierenwelzijn.

De PVV heeft een verzoek gedaan (een motie gesteund van de PvdD, maar eerder ook zelf moties en voorstellen ingediend) om de gehele rituele slacht te verbieden, ondanks een dringend verzoek van de Amerikaanse Joodse lobby om dit niet te doen. Ook heeft de PVV, als gedoogpartner, bedongen dat er 500 zogenaamde 'Animal Cops' komen.
Oud 21 februari 2011, 13:05   #229
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben atheïst en wens geen vlees (en overige produkten) te eten wat ter meerdere eer en glorie van allah is bestemd. Ik snap al helemaal niet hoe christenen dit kunnen want het gaat tegen het 1e gebod van de 10 geboden in. Een verdoving werkt lang niet altijd. Veel dieren 'ontwaken' uit de verdoving tijdens de slacht en derhalve is verdoofd halal slachten voor mij geen optie. Technisch gezien worden de dieren (runderen) bij de westerse methode ook verdoofd alleen is het onomkeerbaar. Alleen de grote hersenen worden uitgeschakeld, maar in theorie leeft het dier nog omdat het hart nog pompt. Omdat het onomkeerbaar is neemt de islam hier geen genoegen mee.
Overigens krijgen de runderen, schapen, geiten, kippen, etc die halal geslacht gaan worden geen speciale behandeling tijdens het leven, maar komen ook gewoon uit de bio-industrie.

Ik ben overigens tegen de rituele slacht en dat houdt ook in tegen de Joodse rituele slacht. Ik ben het helemaal met je eens dat er nog veel moet gebeuren op het gebied van dierenwelzijn.

De PVV heeft een verzoek gedaan (een motie gesteund van de PvdD, maar eerder ook zelf moties en voorstellen ingediend) om de gehele rituele slacht te verbieden, ondanks een dringend verzoek van de Amerikaanse Joodse lobby om dit niet te doen. Ook heeft de PVV, als gedoogpartner, bedongen dat er 500 zogenaamde 'Animal Cops' komen.

Ik denk dat wanneer je het religieuze slachten stopt je niets oplost ivm het dierenwelzijn...., daar je zelf schrijft dat er ivm anderen bioindustrie enz.. net zo goed een heleboel fout gaat. Maw, het ene uitsluiten maakt het andere niet goed. Er zijn landen waar men bvb het verdoofd halalslachten toepast en dit werkt. GAIA deelt dit standpunt ook, waarom zou men dit niet aanmoedigen en ter gevolg het andere afremmen tot verbieden? Het verbieden van onverdoofd vlees moet dan wel samengaan met het verbieden van van ander dierenleed voornamelijk dit in de veeteelt.
Oud 21 februari 2011, 13:07   #230
Wisord
Banneling

Standaard

De PVV hun doel met het religieus slachten aanvallen is niet het dierenleed stoppen maar de Islam bashen laat dat duidelijk zijn!
Oud 21 februari 2011, 13:12   #231
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
PVV'er Dion Graus, die altijd prat gaat op zijn hart voor dieren, heeft donderdag tegen een voorstel om een einde te maken aan de bio-industrie gestemd. Dat meldt de Pers. Het kwam hem op hoongelach van zijn collega's in de Tweede Kamer te staan. DE motie haalde het niet, maar GroenLinks en de Partij voor de Dieren (PvdD) zijn blij met de duidelijkheid die de stemming zo gaf.
Bron. http://www.joop.nl/politiek/detail/a...bio_industrie/

Als het gaat om economisch winstbejag ten voordele van het groot kapitaal kan dierenmishandeling blijkbaar wel?
Oud 21 februari 2011, 13:56   #232
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wanneer je het religieuze slachten stopt je niets oplost ivm het dierenwelzijn...., daar je zelf schrijft dat er ivm anderen bioindustrie enz.. net zo goed een heleboel fout gaat. Maw, het ene uitsluiten maakt het andere niet goed. Er zijn landen waar men bvb het verdoofd halalslachten toepast en dit werkt. GAIA deelt dit standpunt ook, waarom zou men dit niet aanmoedigen en ter gevolg het andere afremmen tot verbieden? Het verbieden van onverdoofd vlees moet dan wel samengaan met het verbieden van van ander dierenleed voornamelijk dit in de veeteelt.
Natuurlijk los je wel iets op m.b.t. het dierenleed bij een verbod op rituele slacht. Je lost alleen niet al het dierenleed op. Maar door een burkaverbod los je ook niet ineens de volledige onderdrukking van de vrouw in de islam op. Het helpt wel en is een stap in de goede richting.
Oud 21 februari 2011, 13:57   #233
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron. http://www.joop.nl/politiek/detail/a...bio_industrie/

Als het gaat om economisch winstbejag ten voordele van het groot kapitaal kan dierenmishandeling blijkbaar wel?
Bio-industrie is niet per definitie slecht. Je kunt de bio-industrie ook anders inrichten zodat dieren meer leefruimte hebben.
Oud 21 februari 2011, 14:15   #234
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Bio-industrie is niet per definitie slecht. Je kunt de bio-industrie ook anders inrichten zodat dieren meer leefruimte hebben.

Dat zal je NOOOOOIT bereiken met de kut PVV.

http://www.animalfreedom.org/video/video.html
Oud 21 februari 2011, 14:24   #235
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ubervarken Bekijk bericht
wat is "islam bashen" ?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=94978
Oud 21 februari 2011, 14:27   #236
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
neen maar je moet ergens beginnen en sla je 2 vliegen in één "bash"

Zullen we beginnen met Ubervarken te helpen?

http://www.youtube.com/watch?v=N082t...layer_embedded
Oud 21 februari 2011, 14:30   #237
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal je NOOOOOIT bereiken met de kut PVV.

http://www.animalfreedom.org/video/video.html
Tuurlijk wel. De PVV is de enige partij die dierenrechten in de grondwet wil opnemen.
Oud 21 februari 2011, 14:31   #238
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Harrie Potter fans, kan je die dan ook "bashen"?

Jij bent echt wel een meerwaarde voor dit forum... ?. Ga in K&K leuteren AUB of blijf On Topic!
Oud 21 februari 2011, 14:34   #239
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wel. De PVV is de enige partij die dierenrechten in de grondwet wil opnemen.

Of jij bent erg dom en weet niet waar je over spreekt, of je bent een PVVer die doet alsof hij voor de dierenrechten is. Ik vermoed optie 2.

Daar je nu van het onderwerp namelijk de walgelijke praktijken in de bio-industrie afwijkt vermoed ik dit.
Oud 21 februari 2011, 14:54   #240
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
raar, ik lees nl dat het onderwerp " PVV en het Dutch Defence League" is.
Niets over de bio-industrie.
Ook bracht jij het islamsprookje ter sprake
Precies! En ik probeerde ook middels het halal slachten en het burka verbod een beetje bij het topic te blijven.

Als ik een beetje teruglees zie ik enorm veel Wisord berichten waar de ander voor dom, etc wordt uitgemaakt. Is dat de norm hier op dit forum?

Zelf ben ik VOOR een absolute vrijheid van meningsuiting, mits je niet oproept tot haat en geen smaad pleegt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be