Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 februari 2011, 18:51   #221
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Enkele uren geleden werd er op CNN gelachen met het wereldrecord onderhandelen van Belgie. Geert...Hoste werd hierover geïnterviewd

En zonet in het Nederlandse nieuws over Vlaanderen die Brussel maar niet wil loslaten "HOEWEL ER GEEN KIP NEDERLANDS SPREEKT" aldus de journalist tot de Nederlandse bevolking. Kris Peeters en Maingain werden hierna geïnterviewd. Deze laatste was duidelijker naar de wereld toe en zei dat Brussel niets van Vlaanderen wil weten, en dat als Vlaanderen een splitsing wil dat Wallonië + Brussel het nieuwe België zullen worden.

In België stijgen de voedel-, energie-, woon-, ...-prijzen en ondertussen zit een dikke zwetende halve gare en een Italiaanse homo (heb niets tegen homo's om een lange onnodige discussie te vermijden) te bakkelijen over wie de grootste stuk van de taart krijgt. Nog eventjes en er blijft daar niets meer van over, stelletje ***
Je hebt dus wel iets tegen die dikke zwetende halve gare !!

Je heb echter niets tegen Di Rupo die met de PS door slecht bestuur ervoor zogt dat Vlaanderen al vele jaren Wallonië moet onderhouden.

In Brussel werken honderdduizenden vlamingen, en de beste scholen zijn er de Vlaamse scholen;

maar het is juist de kippen spreken er geen Nederlands, en shame, ook geen Frans.

nickb, jij hebt het begrepen!
Oud 20 februari 2011, 18:58   #222
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Gewoon de eerdere toegevingen van de Franstaligen (nog nooit hebben ze zoveel toegevingen gedaan) aanvaarden en de verdere onderhandeling overlaten aan de volgende regering. Men wil nu té veel en men krijgt uiteindelijk NIETS.
Wat zouden die toegevingen dan wel zijn?
Oud 20 februari 2011, 19:56   #223
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig toch, als het over Vlaanderen gaat, dan stelt u voortdurend dat ons onderwijs niet deugt. Nu België ter sprake komt, is dat zogenaamd Belgisch onderwijs plotseling van goede kwaliteit. Alleen: er bestaat geen "Belgisch" onderwijs meer; het ondewijs is, afgezien van de homologatie van de diploma's, een exclusieve bevoegdheid van de gemeenschappen geworden.

Of alle mensen in België één (of meer dan eens) op reis kunnen, durf ik helemaal niet beweren. Mijn jarenlange ervaring in het onderwijs heeft me in ieder geval anders geleerd: ook bij ons zijn er heel wat mensen die een reis niet op hun verlanglijstje kunnen zetten, omdat de financiële situatie hen tot andere plannen dwingt.

Een luilekkerland is dit hier zeker niet: naar de hoogte van onze belastingen krijgen we heel weinig terug van de overheid.
Het verbaast mij ook altijd dat de Belgo-Vlamingen nog steeds komen aandraven met "Belgische" gegevens. Dat "Belgisch" is volkomen irrelevant geworden. Meer nog, dat "Belgisch" als mediaan van het Nederlandstalige en het Franstalige geeft een resultaat dat de realiteit van de enorme dispariteit tussen Vlaanderen en de Francofonie versluiert. Een volkomen vals beeld dus. Nog niet zo lang geleden kwam dat zogezegde "Belgisch" onderwijs ter sprake in de Unesco-berichtgeving. Maar door het over "Belgisch" te hebben wordt het Vlaams onderwijs volstrekt onrechtmatig gedegradeerd en het Francofone onterecht opgewaardeerd. En zo gaat het ook met statistische gegevens op het sociaal-economisch vlak. Wat is bijvoorbeeld nog de relevantie van cijfermateriaal over "Belgische" werklozen?
Oud 20 februari 2011, 21:10   #224
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik spreek me helemaal niet tegen.
Gaap...
Oud 20 februari 2011, 21:11   #225
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen, zure kritikasters zoals ik vinden het nooit goed natuurlijk.

Zo, gecorrigeerd naar de waarheid. Voor wie kan BDW immers nooit iets goed doen?
Oud 21 februari 2011, 22:18   #226
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische staat is een staat die goed voor zijn bevolking heeft gezorgd.
België is het paradijs gewoon. Alleen maar goed nieuws, lees maar:
MR juicht plan De Crem toe.
Waalse wapenfabrikant voert de vrede in in Libië.
Golf van trots van het cabinepersoneel als prins Laurent meevliegt.
Asielzoekers prijzen hun opvang in gastvrij België.
fonne is offline  
Oud 21 februari 2011, 22:24   #227
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Wellicht is eerst een referendum over het al dan niet afsplitsen van de Vlamingen en de Walen een oplossing?
Oud 21 februari 2011, 22:56   #228
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik zeg zomaar wat.
Goed en kort samengevat.

ministe van agitatie is offline  
Oud 21 februari 2011, 22:59   #229
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevO Bekijk bericht
Wellicht is eerst een referendum over het al dan niet afsplitsen van de Vlamingen en de Walen een oplossing?
Toch niet - daarrond zal nooit of nooit een consensus gevonden worden. Welke vraag? De bewoording, wats als er verschillende resultaten in verschillende deelgebieden zijn, welke kieskringen gebruiken we (weer het bhv carrousel op), plus de FRs opperen af en toe dat er een referendum moet komen, maar wie gelooft nu dat ze niet alles in de weg zullen leggen als er referendum over de splitsing eraan komt? Alle alarmbellen, toeters en blazers in het vodje papier dat hier een grondwet genoemd wordt, zullen boven gehaald worden.
Oud 22 februari 2011, 13:07   #230
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Toch niet - daarrond zal nooit of nooit een consensus gevonden worden. Welke vraag? De bewoording, wats als er verschillende resultaten in verschillende deelgebieden zijn, welke kieskringen gebruiken we (weer het bhv carrousel op), plus de FRs opperen af en toe dat er een referendum moet komen, maar wie gelooft nu dat ze niet alles in de weg zullen leggen als er referendum over de splitsing eraan komt? Alle alarmbellen, toeters en blazers in het vodje papier dat hier een grondwet genoemd wordt, zullen boven gehaald worden.
Die vraag moet toch wel te formuleren zijn?
Ook is er bekend wie er allemaal de Belgische nationaliteit hebben lijkt me.
Doorgaans beslist bij een referendum de meerderheid. Zijn de meeste Belgen voor afscheiding dan dient dat ook de inzet te zijn, ook al komt het merendeel van die kiezers uit het Vlaamse gedeelte.

Ik neem aan dat het houden van een referendum niet ongrondwettelijk is in België?
Oud 22 februari 2011, 13:17   #231
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Vlamingen zijn te vergelijken met Palestijnen ...
Op zich zijn hun eisen gerechtvaardigd maar steeds kiezen ze de verkeerde strategie en onbekwame leiders die enkel het belang van een kleine, incestueuze kern nastreven.
Queensburry is offline  
Oud 22 februari 2011, 13:52   #232
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad ook commerciële redenen, waarom ik mij erger aan dat dik vet zwijn aan het hoofd van het NVA.
*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 22 februari 2011 om 15:54.
robert t is offline  
Oud 22 februari 2011, 17:23   #233
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Goed en kort samengevat.
Ik probeer altijd de relevantie van de revolutionaire agitatie en haar historische argumentatie te evenaren, hè.
Oud 22 februari 2011, 17:35   #234
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Vlamingen zijn te vergelijken met Palestijnen
Hoog tijd dat ik Waal word, dan! Eens bij Henri1 informeren...
Oud 22 februari 2011, 22:26   #235
floris flitspaal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Bang dat er geen meerderheid voor onafhankelijkheid is? Bartje zegt altijd dat hij 80% van Vlaanderen vertegenwoordigt. 80 x 58 (bevolking van het Vlaamse gewest) + 0 x 42 (Wallobrux) = 46,4%. Oei, referendum verloren!
floris flitspaal is offline  
Oud 22 februari 2011, 22:40   #236
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die vraag moet toch wel te formuleren zijn?
Ook is er bekend wie er allemaal de Belgische nationaliteit hebben lijkt me.
Doorgaans beslist bij een referendum de meerderheid. Zijn de meeste Belgen voor afscheiding dan dient dat ook de inzet te zijn, ook al komt het merendeel van die kiezers uit het Vlaamse gedeelte.

Ik neem aan dat het houden van een referendum niet ongrondwettelijk is in België?
Awel zo begint het dus he: gij vind dat, ik vind dat Vlamingen over hun eigen lot mogen beschikkenn, en het doet er niet toe of zelfs 99% van de walen Belgie willen behouden.
En aan welke vraag had uw gedacht?
Echt zijt een beetje realistisch, dat komt er nooit van.
Oud 22 februari 2011, 22:46   #237
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floris flitspaal Bekijk bericht
Bang dat er geen meerderheid voor onafhankelijkheid is? Bartje zegt altijd dat hij 80% van Vlaanderen vertegenwoordigt. 80 x 58 (bevolking van het Vlaamse gewest) + 0 x 42 (Wallobrux) = 46,4%. Oei, referendum verloren!
Ik ben van niks bang. Ik weet gewoon dat er nooit een consensus zal gevonden wordenom een referendum te houden. En als er geen referendum is kan ik die moeilijken winnen, dat is juist.

En uw rekensom bevestigt gewoon waarom er nooit een referendum komt. Gij vind dat er zo gerekent moet worden, ik vind dat het anders moet en jos n'importe qui heeft een derde benaderings wijze. Daar komt men dus nooit uit. En trouwens gelooft ge dat de FRs het zullen toelaten, zo 'n referendum als er zelfs een kleine kans is dat die het haalt. Kom kom. Pie in the sky is dat allemaal. En niemand dat een vraag voor die referendum durft opperen he. Oml te beginnen zelfs als men het simpel houdt (en ongenuanceerd, en dus oneerlijk volgens mij, maar soit, als denk oefening). Er is al een groot verschil tussen de vraag 'Moet Belgie samenblijven ja/nee' of 'Moet Belgie samenblijven' of 'Moet Vlaanderen onafhankelijk worden' en als confederalisme een optie is in die referendum wordt het helemaal onmogelijk om beknopt samen te vatten wat dat precies inhoud. Gelooft ge echt dat men daaruit geraakt, als men zelfs niet een akkoord kan vinden om de grondwet na te leven? Puhleeeease.
Oud 22 februari 2011, 23:03   #238
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floris flitspaal Bekijk bericht
BDW gaat dan ook niet radicaal voor de onafhankelijkheid nu,....
Waarom zou je Wallonie en Brussel moeten meerekenen daarvoor.
Als er onder één bepaalde groep al een meerderheid is dan zou dit
moeten geklonken zijn. BTW 80 Percent van de vlamingen is al meer
dan de helft van de Belgen of gaan ze daarvoor ook nog eens de
alarmbelprocedures bovenhalen?
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 februari 2011, 08:36   #239
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel zo begint het dus he: gij vind dat, ik vind dat Vlamingen over hun eigen lot mogen beschikkenn, en het doet er niet toe of zelfs 99% van de walen Belgie willen behouden.
En aan welke vraag had uw gedacht?
Echt zijt een beetje realistisch, dat komt er nooit van.
Staat er ergens geregistreerd of je Vlaams of Waals bent? In dat geval zou je namelijk een gescheiden referendum kunnen houden.
Het zou een vraag in hetzelfde algemene referendum kunnen zijn natuurlijk.

Ik ben Vlaams en ben voor een afsplitsing
Ik ben Vlaams en ben tegen een afsplitsing
Ik ben Waals en ben voor een afsplitsing
Ik ben Waals en ben tegen een afsplitsing

1 keuze per persoon natuurlijk.
Dan heb je een overzicht en kunnen de onderhandelingen aangepast worden aan de wens van het volk.
Oud 23 februari 2011, 08:49   #240
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Staat er ergens geregistreerd of je Vlaams of Waals bent?
De maatstaf die men neemt is de woonplaats: wie in Vlaanderen woont wordt administratief als Vlaming beschouwt, wie in Wallonië woont als Waal.
SDG is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be