![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Moet godsdienstig onderwijs verdwijnen | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
43 | 58,11% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
Anders omschrijf |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,76% |
Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U betaalt voor uw keuze belastingsgeld. Ik voor de mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Neen. Iedereen betaalt mee. Ik ook nog altijd wanneer mijn kinderen afgestudeerd zijn. Ik doe dat graag; maar minder graag voor een veel te duur systeem van 2 netten dat niets navenant opbrengt. Integendeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist, naast mij zijn er nog talrijke ouders die met hun belastingsgeld voor het katholiek onderwijs betalen. Ook zij sturen hun kinderen naar dat net. Kijk maar eens naar de totaalcijfers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een kind slikt wat het krijgt en kan geen vrije keuze maken wanneer het geïndoctrineerd wordt op jonge leeftijd. Geef langs de andere kant de kinderen alle informatie over religies (niet alleen godsdiensten) en wanneer het kind nood heeft aan een 'religieuze' uiting, dan kan die een gefundeerde keuze maken.
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Goed, schaf ze dan af.
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je iets gelezen van wat ik schreef? Er moeten keuzes gemaakt worden; wat we doen met belastingsgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
Heb je iets gelezen van wat ik schreef? Maar als dat toch uw mening is, dan mag het geen probleem zijn om die lessen af te schaffen als ze toch geen invloed hebben op de kinderen. Desnoods kunnen kerken dan Bijbellessen geven voor mensen die dat willen.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 28 maart 2011 om 05:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik viel bij deze "werkwijze" (het schoolsysteem werkt voor een minderheid helemaal niet) meestal uit de boot en als semi-buitenstaander krijg je er dan net een zéér goed zicht op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
uw opmerking wordt zo algemeen gedragen door de maatschappij dat we enkel kunnen concluderen dat religie nog steeds een ongezonde greep heeft op ons leven. Hoe kunnen staatsmensen dit niet afschaffen, waarom weigeren zij in te zien welke haat en onverdraagzaamheid religie verspreidt? Hoe lang nog die misselijkmakende indoctrinatie van ongevormde geesten ipv die te vullen met bijv. muziek en dans?
![]() |
![]() |
#236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een die-hard atheist geworden door die lessen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw niemand is dan ook geenszins weerlegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals al eerder geschreven: godsdienstlessen horen in mijn visie in een totaalpakket gebracht te worden waarbij de confessionele school een heel opvoedingsproject uitdraagt dat in het geloof wortelt en waar het geloof geleefd en beleefd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge leest echt niet wat anderen schrijven, niet? Citaat:
Een eenzijdige indoctrinatie in één godsdienst hoort niet meer thuis in deze tijd.
![]() |
![]() |
#240 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloofde niet in God, want mijn ouders hadden me daarover nog niets verteld. Het is pas in het lagere dat mij op school tegelijk met het Nederlands en wiskunde wijs gemaakt heeft dat er een almachtige entiteit bestond die alles wist en alles zag en dat hij een zoon had, enz... Het is pas jaren later dat ik door had dat dat, samen met sinterklaas en de kerstman allemaal verzonnen was. En pas terug jaren later en met veel moeite dat ik er in geslaagd ben mezelf volledig te deprogrammeren. Ik heb ook nog klasgenoten die in hetzelfde schuitje zaten. Dus laat dat 'niemand' maar vallen, want dat is niets meer dan een leugen.
![]() |